Η κυβέρνηση αποφάσισε να συγκρουστεί ευθέως με το οργανωμένο εργατικό κίνημα. Είναι εφικτό η απεργιακή μάχη στις συγκοινωνίες να γίνει η αρχή του τέλους της.
Μετά τη συνάντηση Χατζηδάκη-Σαμαρά, η κυβέρνηση ανακοίνωσε την πολιτική επιστράτευση των εργαζομένων του Μετρό και την επίταξη όλων των μέσων μεταφοράς σταθερής τροχιάς (Μετρό, Τραμ, ΗΣΑΠ). Στο τελεσίγραφο Χατζηδάκη απάντησαν άμεσα και αποφασιστικά οι εργαζόμενοι σε όλες τις συγκοινωνίες με κήρυξη απεργίας. Κανένα μέσο μεταφοράς δεν θα λειτουργήσει απόψε, ενώ λεωφορεία, τρόλεϊ και προαστιακός δεν θα κυκλοφορήσουν μέχρι την Τρίτη, τουλάχιστον.
Ήδη στο αμαξοστάσιο του Μετρό στα Σεπόλια συγκεντρώνεται κόσμος για συμπαράσταση. Ανάμεσά τους συνδικαλιστές από διάφορους κλάδους, μέλη, στελέχη και βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, του ΚΚΕ και της ΑΝΤΑΡΣΥΑ.
Τη στιγμή της αυταρχικής ανακοίνωσης από τον υπουργό ανάπτυξης, βρισκόταν σε εξέλιξη η μαζικότατη Γενική Συνέλευση των εργαζομένων στην ΕΘΕΛ. Με μεγάλη πλειοψηφία αποφασίστηκε να μην ξαναβγούν τα λεωφορεία στους δρόμους, να συνεχιστεί η απεργία και τις επόμενες μέρες και αύριο να υπάρξει συγκέντρωση έξω από το υπουργείο ανάπτυξης (11.00). Νέα γενική συνέλευση ορίστηκε για την ερχόμενη Τρίτη. Παρά τα τερτίπια της ΠΑΣΚΕ, η οργή και η μαχητικότητα της βάσης του σωματείου επέβαλε τον παρατεταμένο αγώνα. Παράλληλα, οργανώνονται απεργιακές φρουρές σε κάθε αμαξοστάσιο και αντιπροσωπεία του συνδικάτου στα λεωφορεία συμμετέχει ενεργά στην περιφρούρηση του αμαξοστασίου του Μετρό, στα Σεπόλια.
Στην ίδια κατεύθυνση προσανατολίζονται και στον ΗΛΠΑΠ, ενώ πρόταση για επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες κατέθεσαν και οι εργαζόμενοι στον Προαστιακό Σιδηρόδρομο, που αύριο πραγματοποιούν επίσης 24ωρη απεργία.
Η ομολογία κυβερνητικού αξιωματούχου σε ξένη εφημερίδα, πριν λίγες μέρες, ότι πραγματικός στόχος της κυβέρνησης είναι τα μαχητικά συνδικάτα, αρχίζει να γίνεται πράξη. Η ποινικοποίηση και καταστολή των εργατικών αντιστάσεων είναι ολοκάθαρα μπροστά μας.
Όμως, με την απόφασή τους για επιστράτευση, οι πολιτικοί εκπρόσωποι του κεφαλαίου, δημιούργησαν αστραπιαία το κοινό μέτωπο όλων των σωματείων στις μεταφορές και το συντονισμό της δράσης τους. Επίσης, η ΟΕΝΓΕ, η ΠΟΕ-ΟΤΑ, ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού του Πανεπιστημίου Αιγαίου και πολλά άλλα σωματεία έχουν βγάλει ανακοινώσεις συμπαράστασης.
Η συντριπτική πλειοψηφία των εργαζομένων στις συγκοινωνίες ξέρει ότι αυτός ο αγώνας δεν έχει επιστροφή και περιθώριο ήττας. Οι συλλογικές συμβάσεις, το δικαίωμα στην απεργία, ο δημόσιος χαρακτήρας των συγκοινωνιών δεν είναι «συντεχνιακά αιτήματα», αλλά κατακτήσεις όλης της εργατικής τάξης και των λαϊκών στρωμάτων. Για αυτό και θα επιμείνουν μέχρι τέλους. Για αυτό και πρέπει να νικήσουν. Για αυτό και είναι χρέος όλων μας, να είμαστε δίπλα τους.
Τα αστικά επιτελεία κάθε είδους (ιδιαίτερα οι ακροδεξιοί θύλακες περί τον Σαμαρά), θεωρούν ότι έχουν τη δύναμη να τελειώνουν με το οργανωμένο συνδικαλιστικό κίνημα και τις κοινωνικές αντιστάσεις. Η καλλιέργεια του φόβου, οι επιθέσεις στον αντιεξουσιαστικό χώρο, οι προβοκάτσιες ενάντια στο ΣΥΡΙΖΑ ήταν ξεκάθαρος προάγγελος των σημερινών εξελίξεων. Μόνο που ξέρουν ότι τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά.
Μια σύγκρουση μέχρι τέλους με εργαζόμενους κλάδων με ισχυρή παράδοση αγωνιστικότητας, με πλατιά κομμάτια οργανωμένα σε σωματεία και με κομβικό ρόλο στην οικονομία, όπως οι συγκοινωνίες, δεν μπορεί να είναι ποτέ περίπατος. Ειδικά αν η απεργία στις συγκοινωνίες αγκαλιαστεί και από τους υπόλοιπους εργαζόμενους και τη νεολαία. Ειδικά αν η Αριστερά στηρίξει ειλικρινά τη φωτιά που άναψε στα αμαξοστάσια και τη μετατρέψει σε κεντρική πολιτική αντιπαράθεση με τη κυβέρνηση της φτώχειας και του αυταρχισμού. Τότε, ίσως μιλάμε, για την αρχή του τέλους της τρικομματικής συμμορίας, που μας εξοντώνει καθημερινά.
(φωτό από τη ΓΣ της ΕΘΕΛ-ΟΑΣΑ στο Τιτάνια)