Ο λαλίστατος Αρχιεπίσκοπος και η εργαλειακή χρήση της Εκκλησίας από τον ΣΥΡΙΖΑ.

Η πρόσφατη δήλωση του «πάσης Ελλάδος» ότι «δεν γίνεται τη μια μέρα ο λαός να ψηφίζει και την άλλη να επαναστατεί» είναι ένας μικρό επεισόδιο στην ανάκαμψη της Εκκλησίας σε ρόλο άμεσου διαμορφωτή της κοινής γνώμης, δηλαδή στον κατά τας γραφάς ρόλο του ποιμένα. Ας θυμηθούμε μερικές από τις στιγμές αυτές θείας φωτίσεως.

Στις 17/6 ο Ιερώνυμος δημοσιεύει επιστολή του κατά την οποία χαρακτήριζε το σύμφωνο συμβίωσης ως επαναφορά της «παλλακείας», μη χάνοντας και την ευκαιρία να λανσάρει τον όρο «ομοφυλοφιλική οικογένεια». Νωρίτερα είχε αφορίσει τη γιόγκα, και επειδή τότε υπήρχε ακόμη ΣΥΡΙΖΑ, το γράφει και η «Αυγή».[i]

Στη 1/7 ο «πάσης Ελλάδος», με δήλωσή του στα ΜΜΕ, τοποθετείται υπέρ του «ΝΑΙ» στο δημοψήφισμα, γιατί «ανήκουμε στην Ευρώπη», αυτή την Ευρώπη όπου η συμβίωση θεωρείται «παλλακεία».

Στις 27/9, ο «προοδευτικός» Αρχιεπίσκοπος, επειδή είχε σιωπήσει για λίγο περιμένοντας το αποτέλεσμα των εκλογών, επιστρέφει με πολλές δηλώσεις. Μέσα σε λίγα λεπτά παραπέμπει για την αντιμετώπιση του ζητήματος των μεταναστών στον 5ο μετά Χριστόν αιώνα, χαρακτηρίζει την αναπληρώτρια υπουργό ανόητη και ξαναγράφει το Σύνταγμα της χώρας για να υποστηρίξει ότι κατά το Σύνταγμα η Παιδεία οφείλει να είναι «ελληνοχριστιανική».[ii] Σημειωτέον, η «Αυγή», επειδή δεν υπάρχει πια ΣΥΡΙΖΑ, αναπαράγει τις δηλώσεις αυτές, βγαλμένες από το 1967, ασχολίαστες.[iii]  

Ειρήσθω εν παρόδω, ο λαλίστατος Αρχιεπίσκοπος, εκτός από το αναφαίρετο δικαίωμά του να ομιλεί, ασκεί και το αναφαίρετο δικαίωμά του να σιωπά. Έτσι, για παράδειγμα, ξέχασε να τοποθετηθεί για το ελληνοχριστιανικότατο κουκούλωμα του κατ’ επανάληψη βιασμού επτάχρονου παιδιού στο Παπάφειο Ορφανοτροφείο. Πάντως, στις 14/10 γευματίζει, νηστίσιμα λόγω Τετάρτης, με τον Αλέξη Τσίπρα και τον Νίκο Παππά, πράγμα που είναι δικαίωμά τους, όπως κι εμάς είναι δικαίωμά μας να το σημειώνουμε. Άλλωστε είχαν να δειπνήσουν από τον Ιανουάριο.[iv] Στις 21/10 μαθαίνουμε ότι το γεύμα ήταν καλό και περιελάμβανε στήριξη της κυβέρνησης. Οπότε, με δήλωσή του στο MEGA, που όλοι αγαπάμε, ο Ιερώνυμος καλεί το λαό, αυτόν με τις παλλακίδες και την ελληνοχριστιανική παιδεία, «να βάλει πλάτες και να μην επαναστατεί».[v]

Αυτό το τελευταίο δεν είναι τυχαίο, αφού είναι στο στόμα ολοένα και περισσότερων υπουργών και βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ. Να κάνουμε μια μικρή παράκαμψη και να σημειώσουμε ότι, πρώτον, για κάποιο λόγο, δεν μπορούσαμε να ξέρουμε τι ψήφισε ο λαός στις 5 Ιούλη αλλά είμαστε εντελώς σίγουροι τι ψήφισε στις 20 Σεπτέμβρη, όπου ο μισός δεν πήγε να ψηφίσει. Και δεύτερον, οι άνθρωποι για κάποιο λόγο φοβούνται, αλλιώς γιατί ξορκίζουν «το κακό» προκαταβολικά; Αλλά ας επιστρέψουμε στην ποιμενική.

Μα τι έπαθε ο καλός ποιμένας και εκεί που παλαιότερα μας έλεγε ότι «ο λαός δεν αντέχει άλλα μέτρα» και «πρέπει να αγωνιστούμε»,[vi] τώρα του λέει να τα αντέξει; Οι υπηρεσίες ανταμείβονται και πρέπει και οι βοσκοί να ζήσουν. Οπότε, εκτός από τη γενικότερη ασυλία, η Εκκλησία εξαιρείται πλέον και από τα capital controls. Ένας κακόπιστος παρατηρητής μπορεί να έλεγε ότι υπάρχει κάποια σχέση…

Αλλά το πρόβλημα με την Εκκλησία δεν είναι αν τα λέει «δεξιά» ή «αριστερά», αν τα λέει «προοδευτικά ή συντηρητικά», αν μας βολεύουν αυτά που λέει. Το πρόβλημα δεν είναι να βγούμε παραπονούμενοι που δεν λέει ο κάθε ιερέας αυτά που θα θέλαμε να ακούσουμε εμείς. Το πρόβλημα με την Εκκλησία είναι από ποια θέση τα λέει. Και τα λέει από τη θέση του «ποιμένα», εξ ορισμού. Αυτό είναι εξ ορισμού απαράδεκτο για μια αυτόνομη κοινωνία, δηλαδή για μια κοινωνία που αποφασίζει για τον εαυτό της, είναι εξ ορισμού απαράδεκτο από τη σκοπιά της κοινωνικής απελευθέρωσης. Απλώς, είναι τώρα μια ευκαιρία να το θυμίσουμε σε όσους παλαιότερα  χειροκροτούσαν τις επισκέψεις στο Άγιον Όρος και τις ασκήσεις στο αμόλημα περιστεριών, πρόσχωμεν: είναι αδύνατον να κάνετε εργαλειακή χρήση της Εκκλησίας, έχει ποιμενική εμπειρία δύο χιλιάδων ετών και το εργαλείο θα είστε πάντα εσείς.

 

[i] Κ. Παπαγιάννης, Η Αυγή, 17/6/2015, [ηλ. εκδ]: http://goo.gl/G7l9Zq

[ii] Βίντεο των επίμαχων δηλώσεων: https://goo.gl/OguhIE

[iii] Η Αυγή, 27/9/2015, [ηλ. εκδ]: http://goo.gl/KCjpYv

[iv] Η Αυγή, 14/10/2015, [ηλ.εκδ]: http://goo.gl/ga2Sgr

[v] Iefimerida.gr: http://goo.gl/4TmAHw

[vi] Ελευθεροτυπία, 1/12/2013, [ηλ.εκδ]: http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=401754

Ετικέτες