H γεύση του σινεμά, είναι ένα βιβλίο που εισάγει τον αναγνώστη στο μαγικό κόσμο του σινεμά, σε επίπεδο, θεωρητικό, ιδεολογικό και τεχνικό.

Η ανά­λυ­ση γνω­στών ται­νιών, που άφη­σαν το απο­τύ­πω­μα τους στην πα­γκό­σμια ται­νιο­θή­κη, όπως το Επάγ­γελ­μα Ρε­πόρ­τερ του Ρο­μπέρ­το Ρο­σε­λί­νι , Η κρυφή γοη­τεία της μπουρ­ζουα­ζί­ας του Λουίς Μπου­νιου­έλ,  Πο­λί­της Κέιν του  Όρσον Ου­έ­λες , κ.α λει­τουρ­γούν ως επε­ξη­γή­σεις και συ­γκε­κρι­με­νο­ποι­ή­σεις του θε­ω­ρη­τι­κού υπό­βα­θρου που έχει προη­γη­θεί. Ση­μα­ντι­κό, ρόλο στην ενί­σχυ­ση αυτής της προ­σπά­θειας, είχαν και οι εκτε­νείς ανα­φο­ρές σε ση­μα­ντι­κούς σκη­νο­θέ­τες όπως ο Άλ­φερντ Χί­τσκοκ, σε θε­ω­ρη­τι­κούς του κι­νη­μα­το­γρά­φου όπως ο Γιάν­νης Μπα­κο­γιαν­νό­που­λος αλλά και σε βα­σι­κά κι­νη­μα­το­γρα­φι­κά ρεύ­μα­τα, όπως ο νε­ο­ρε­α­λι­σμός και το νου­βελ βαγκ.

Ο συγ­γρα­φέ­ας, δίνει ορι­σμό στην τέχνη του κι­νη­μα­το­γρά­φου και ανα­δει­κνύ­ει τις ση­μα­ντι­κές δια­φο­ρές που τον κά­νουν να ξε­χω­ρί­ζει από τις υπό­λοι­πες μορ­φές τέ­χνης και κυ­ρί­ως την τέχνη του θε­ά­τρου. Εντο­πί­ζει, την ει­δο­ποιό δια­φο­ρά στην χρήση του μο­ντάζ και στο υπο­κει­με­νι­κό πλάνο της κά­με­ρας. Η συ­γκε­κρι­μέ­νη ανά­λυ­ση, γί­νε­ται κα­τα­νοη­τή μέσα από ανα­φο­ρές σε καλ­λι­τε­χνι­κά πει­ρά­μα­τα και συ­γκε­κρι­μέ­να, το πεί­ρα­μα του Κου­λε­σόφ, το οποίο κα­τά­φε­ρε να απο­δεί­ξει την δύ­να­μη του μο­ντάζ αλλά και στην ται­νία, Θω­ρη­κτό Πο­τέμ­κι, τότε που το μο­ντάζ ξε­κί­νη­σε να απο­τε­λεί εκτός από τε­χνι­κό μέσω και ιδε­ο­λο­γι­κή το­πο­θέ­τη­ση.  Στο ει­σα­γω­γι­κό κομ­μά­τι και στο πρώτο μέρος του βι­βλί­ου, ο γρά­φων προ­σφέ­ρει τα βα­σι­κά ερ­γα­λεία που χρειά­ζε­ται ο ανα­γνώ­στης για να  κα­τα­νο­ή­σει  την τέχνη του κι­νη­μα­το­γρά­φου. Στην συ­νέ­χεια περ­νά­ει σε συ­γκε­κρι­μέ­να πα­ρα­δείγ­μα­τα, τα οποία λει­τουρ­γούν ως μορφή πρα­κτι­κής επε­ξή­γη­σης.

Οι ται­νί­ες, οι σκη­νο­θέ­τες και τα ρεύ­μα­τα που επι­λέ­γει είναι δια­δε­δο­μέ­να και ευ­ρέ­ως γνω­στά, με απο­τέ­λε­σμα, η προ­σέγ­γι­ση από τον ανα­γνώ­στη να γίνει πιο εύ­κο­λα και πιο κα­τα­νοη­τά.  Η πα­ρου­σί­α­ση και της θε­ω­ρί­ας αλλά και των επι­μέ­ρους πα­ρα­δειγ­μά­των, δεν είναι μια απλή και ξερή κα­τα­γρα­φή γε­γο­νό­των και δε­δο­μέ­νων. Υπάρ­χει, μέσα στα κεί­με­να συ­γκε­κρι­μέ­νη και συ­γκρο­τη­μέ­νη άποψη που γί­νε­ται εμ­φα­νής και ξε­κά­θα­ρη από την  αρχή του βι­βλί­ου. Μα αυτόν τον τρόπο, ο ανα­γνώ­στης έχει την δυ­να­τό­τη­τα και να μυ­η­θεί, έστω και σε πρω­τό­λειο επί­πε­δο στην 7η τέχνη, αλλά και να δια­βά­σει και την άποψη του συγ­γρα­φέα, για το πως αυτή η τέχνη, εξε­λίσ­σε­ται. Δεν είναι λοι­πόν ένα ακόμα βι­βλίο, απλά εγκυ­κλο­παι­δι­κών γνώ­σε­ων αλλά ένα βι­βλίο  άπο­ψης και κρι­τι­κής προ­σέγ­γι­σης.

Το τε­λευ­ταίο, κομ­μά­τι του βι­βλί­ου είναι αφιε­ρω­μέ­νο στον ελ­λη­νι­κό κι­νη­μα­το­γρά­φο. Εδώ προ­στί­θε­ται και ένα ακόμα στοι­χείο. Το στοι­χείο, των ελ­λή­νων κρι­τι­κών και γε­νι­κό­τε­ρα τον τρόπο δια­χεί­ρι­σης μιας ελ­λη­νι­κής ται­νί­ας.  Το ύφος του συγ­γρα­φέ­ας, γί­νε­ται πιο προ­σω­πι­κό καθώς ανα­φέ­ρε­ται σε ένα χώρο που το έχει ζήσει έντο­να και μπο­ρεί να προ­σφέ­ρει  βιω­μα­τι­κά  πα­ρα­δείγ­μα­τα. Ανα­δει­κνύ­ει όλο το σύ­στη­μα πα­ρα­γω­γής ελ­λη­νι­κών ται­νιών, προ­σπα­θεί να ερ­μη­νεύ­σει για ποιον λόγο ο ελ­λη­νι­κός κι­νη­μα­το­γρά­φος δεν έχει κα­τα­φέ­ρει να κάνει την υπέρ­βα­ση στο σύ­νο­λο του. Τέλος, μέσα από την άποψη του προ­τεί­νει και τρό­πους βελ­τί­ω­σης του ελ­λη­νι­κού κι­νη­μα­το­γρά­φου.

Η γεύση του σι­νε­μά, είναι ένα πολύ εν­δια­φέ­ρον ανά­γνω­σμα, όχι μόνο για τους λά­τρεις του κι­νη­μα­το­γρά­φου και των τε­χνών. Είναι απλό, κα­τα­νοη­τό και εύ­κο­λο και μπο­ρεί να μυ­ή­σει τον ανα­γνώ­στη στα μυ­στι­κά του κι­νη­μα­το­γρά­φου. Επι­πλέ­ον, μπο­ρεί να σε τα­ξι­δέ­ψει, μέσα από τις έντο­νες και γλα­φυ­ρές ει­κό­νες του και να σου δη­μιουρ­γή­σει μια αί­σθη­ση γλυ­κιάς νο­σταλ­γί­ας.            

Θα γίνει πα­ρου­σί­α­ση του βι­βλί­ου, την Πα­ρα­σκευή στις 19 Απρι­λί­ου 2019, στον πο­λυ­χώ­ρο Κομ­μού­να ( Ιου­λια­νού 67) και ώρα 19:30

Το βι­βλίο πα­ρου­σιά­ζουν: Φοί­βος Δε­λη­βο­ριάς - τρα­γου­δο­ποιός

Αχιλ­λέ­ας Κυ­ρια­κί­δης - με­τα­φρα­στής, συγ­γρα­φέ­ας & σκη­νο­θέ­της

Χρή­στος Βού­που­ρας - σκη­νο­θέ­της

Δελ­βε­ρού­δη Ελίζα - πα­νε­πι­στη­μια­κός

Ετικέτες