«Ντε-ζα-βού»! Ημέρες του Ιούλη 2013 ξαναζούν τα ΕΠΑΛ!

Οι «προηγούμενοι» καταργούσαν ειδικότητες και έβγαζαν σε διαθεσιμότητα χιλιάδες καθηγητές αιφνιδιαστικά εν μια νυκτί. Αυτοί το κάνουν σιγά σιγά, πονηρά και με το γάντι. Πρώτο βήμα: Το Υπουργείο, στο τέλος Μαϊου με αιφνιδιαστική εγκύκλιο, και χωρίς να προλάβουν να ενημερωθούν γονείς και μαθητές, ανακοινώνει ότι οι δηλώσεις τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ θα γίνονται «ηλεκτρονικά» σε ειδική πλατφόρμα εντός εξαιρετικά στενών προθεσμιών μέχρι τα τέλη Ιουνίου (μία εβδομάδα μόνον), όπου οι γονείς θα μπαίνουν με κωδικούς TAXISNET (!) για να επιλέξουν τομέα εξειδίκευσης (μαθητές της Α’,Β’,Γ’ ΕΠΑΛ) και τρία ΕΠΑΛ (οι μαθητές της Β’ και Γ’) κατά σειρά προτεραιότητας (όχι μόνον το πλησιέστερο στον τόπο κατοικίας τους) που επιθυμούν να εγγραφούν. Δεύτερο βήμα: Όταν στις 15/6 «άνοιξε» η ηλεκτρονική πλατφόρμα και οι διευθυντές των ΕΠΑΛ μπήκαν για να ενημερωθούν, έκπληκτοι ανακαλύπτουν ότι κάποιες ειδικότητες που λειτουργούν στα σχολεία τους ΔΕΝ συμπεριλαμβάνονται στις επιλογές των μαθητών. Την επόμενη ημέρα κοινοποιήθηκε και το ΦΕΚ που επικαιροποιεί τους τομείς που λειτουργούν σε κάθε ΕΠΑΛ. Χωρίς προειδοποίηση ορισμένες ειδικότητες καταργούνται και καθηγητές τεχνικών ειδικοτήτων οδηγούνται σε υπεραριθμία! Ακόμα και αυτοί που μόλις κατέλαβαν οργανική θέση με βάση τα στοιχεία του τρέχοντος έτους για να καλύψουν οργανικό κενό!!! Σε ειδικότητες μάλιστα που λειτουργούσαν με κανονικά και όχι ολιγομελή τμήματα (π.χ. ηλεκτρονικών στο ΕΠΑΛ Καλαμαριάς).

Η μεθοδευμένη αυτή διαδικασία:

  • Είναι δόλια και σκοπεύει στο κλείσιμο τμημάτων και αποδυνάμωση των ΕΠΑΛ: Με την προχειρότητα που εισήχθη την τελευταία στιγμή χωρίς να έχουν ενημερωθεί μαθητές και γονείς, οι οποίοι θα δυσκολευτούν μάλιστα με μια διαδικασία που περιλαμβάνει σύνδεση μέσω TAXISNET, την οποία πολλοί δεν γνωρίζουν το πώς, εντός ασφυκτικών προθεσμιών, σκοπεύει να αποτρέψει πολλούς μαθητές της γ’ γυμνασίου να προτιμήσουν την επαγγελματική εκπαίδευση και να εγγραφούν στο οικείο ΓΕΛ, για το οποίο δεν απαιτείται καμία τέτοια διαδικασία. Άλλωστε, σύμφωνα με το νέο Λύκειο, η Α’ ΓΕΛ και Α’ τάξη ΕΠΑΛ θα είναι κοινές ως προς το πρόγραμμα σπουδών. Γιατί κάποιος να προτιμήσει το ΕΠΑΛ όταν μάλιστα μπορεί να βρεθεί σε ένα ΕΠΑΛ πολύ μακριά από το σπίτι του; Το εξωφρενικό είναι ότι όταν λήξει η προθεσμία δήλωσης προτίμησης τον Ιούνιο, με βάση τις ηλεκτρονικές δηλώσεις μέχρι της 30/6, θα «κλειδώσουν» τα τμήματα στους διάφορους τομείς και ποια είναι ολιγομελή και ποια δε θα λειτουργήσουν λόγω μικρού αριθμού μαθητών. Έτσι, ενώ θα δοθεί αρχές Σεπτεμβρίου παράταση για δηλώσεις τομέων οι μαθητές δεν θα έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν σε τομείς στους οποίους δε θα λειτουργήσουν τμήματα λόγω ελλιπών εγγραφών τον Ιούνιο!!! Οι μαθητές αυτοί θα εξαναγκαστούν είτε να δηλώσουν άλλη ειδικότητα από αυτή που θέλουν ή να παρακολουθήσουν σε άλλο ΕΠΑΛ μακριά από το σπίτι τους.
  • Είναι γραφειοκρατική και δυσκολεύει γονείς και μαθητές: Είναι ΠΡΟΣΧΗΜΑ και ΨΕΜΑ του Υπουργείου ότι η διαδικασία εισάγεται για να εκσυγχρονίσει τη διαδικασία  εγγραφών στα ΕΠΑΛ και για να ολοκληρωθεί έγκαιρα πριν την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Αν αυτό ήθελε το Υπουργείο, θα μπορούσε να απαιτήσει οι γονείς των μαθητών της Α’ και Β’ ΕΠΑΛ αλλά και των μαθητών της γ’ γυμνασίου να δηλώσουν την προτίμησή τους στο ίδιο το σχολείο τους κατά την παραλαβή των ελέγχων, χωρίς πλατφόρμες και χωρίς καμία ταλαιπωρία με TAXISNET κλπ αλλά και χωρίς την έλλειψη ενημέρωσης που ισχύει τώρα όταν τα μαθήματα έχουν λήξει και γονείς και μαθητές αποχώρησαν. Από πού θα ενημερωθούν για το τι πρέπει να κάνουν; Από τις ειδήσεις; Με SMS;

Συμπληρώνεται λοιπόν σιγά-σιγά το παζλ της μεθόδευσης κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ για την επαγγελματική εκπαίδευση, η οποία είναι ακριβή και δεν συμφέρει στους μνημονιακούς καιρούς. Με βάση τα προαπαιτούμενα των μνημονίων, τις οδηγίες του ΟΟΣΑ και το «νέο Λύκειο» που δρομολογείται, φαίνεται καθαρά ότι η επαγγελματική εκπαίδευση θα πάψει να είναι  τυπική εκπαίδευση και από λυκειακή βαθμίδα θα ενταχθεί στον ενιαίο χώρο της Κατάρτισης, ΕΕΚ, όπως τον ονομάζει το μνημόνιο και ο Ν 4386/16. Η ΕΕΚ, (Επαγγελματική Εκπαίδευση/Κατάρτιση) δεν προβλέπεται συνταγματικά να χρηματοδοτείται από την πολιτεία ενώ οι εκπαιδευτικοί θα γίνουν«εκπαιδευτές», με ότι αυτό συνεπάγεται! Θα αδειάσουν και την λυκειακή βαθμίδα, διαμορφώνοντας το ελιτίστικο, για λίγους μαθητές ΓΕΛ και ΕΠΑΛ, (το νέο 2ετες ΕΠΑΛ δεν θα δίνει ούτε καν πτυχίο) και θα οδηγήσουν τους μαθητές των χαμηλών κοινωνικών στρωμάτων και των λαϊκών οικογενειών στην μεταγυμνασιακή κατάρτιση και στη μαθητεία (ΕΕΚ). Οι μαθητές, ενώ οφείλουν να είναι πρωτίστως στα θρανία, θα καταλήξουν σε εργοστάσια, επιχειρήσεις, Νοσοκομεία, ΟΤΑ κλπ έναντι πενιχρών αμοιβών για να καλύψουν τα τεράστια ποσοστά ανεργίας που τα μνημόνια δημιούργησαν!

  • Αξιολόγηση διευθυντών: πρόδρομος της αξιολόγησης εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων.

Με την ηλεκτρονική πλατφόρμα δήλωσης προτίμησης στα ΕΠΑΛ οι γονείς καλούνται να δηλώσουν μέχρι τρία ΕΠΑΛ. Του χρόνου το σύστημα θα εφαρμοστεί και στα ΓΕΛ, όπως προανήγγειλε η εγκύκλιος του ΥΠΕΠΘ. Δεν είναι αυτό προάγγελος της επιλογής σχολείου από τους γονείς ανεξάρτητα από τη διεύθυνση κατοικίας; Πώς συνδέεται αυτό με την αξιολόγηση σχολικών μονάδων που η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ κατήργησε αλλά ετοιμάζεται να την επαναφέρει; Μα φυσικά, οι γονείς θα επιλέγουν εκείνοι τα σχολεία που θα αξιολογούνται θετικά και θα αποφεύγουν σχολικές μονάδες με αρνητική αξιολόγηση. Πέραν του γεγονότος ότι η συγκριτική αξιολόγηση σχολικών μονάδων είναι άδικη και ανάρμοστη σε ένα συγκεντρωτικό εκπαιδευτικό σύστημα, είναι φανερό ότι οδηγούμαστε σε μεθοδευμένες συγχωνεύσεις ή καταργήσεις σχολικών μονάδων .

Προάγγελος όλων αυτών είναι η αξιολόγηση των διευθυντών από το σύλλογο διδασκόντων, για να μας συνηθίζουν σιγά σιγά στην ιδέα και της δικής μας αξιολόγησης. Εισήγαγαν ένα σύστημα, όπου οι συνάδελφοι/ισσεςκαλούνται να απαντήσουν σε τέσσερις εξαιρετικά γενικόλογες ερωτήσεις, με ένα «συμφωνώ/δεν συμφωνώ» (!!!). Αυτό είναι καταρχήν πρόχειρο και αντιεπιστημονικό και ως έννοια αξιολόγησης. Πέραν τούτου, μας λένε ότι ενώ ο Σύλλογος καλείται να συζητήσει τις υποψηφιότητες σε ειδική συνεδρίαση, η «Αξιολόγηση» των μελών του δεν δεσμεύει την επιτροπή κρίσης των διευθυντών, αλλά είναι απλή γνωμοδότηση. Δηλαδή , η κρίση ενός συλλογικού οργάνου δεν αξίζει  ούτε καν μια μοριοδότηση, δεν μετράει σε τίποτα! Από εκεί που ο σύλλογος είχε καθοριστική συμμετοχή στην επιλογή του διευθυντή, τώρα διακωμωδείται και εξευτελίζεται με πρόχειρες, αντιεπιστημονικές και γελοίες διαδικασίες που δεν δεσμεύουν κανέναν. Τότε, γιατί μας καλούν να τις κάνουμε; Για να (επανα)εισάγουν από τη νέα χρονιά την δική μας αξιολόγηση καθώς και την (αυτο)αξιολόγηση της σχολικής μας μονάδας, όπως προβλέπεται και στο τρίτο μνημόνιο.

ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ:

  • ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΥΝ ΟΛΕΣ ΟΙ ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΕΣ ΕΓΚΥΚΛΙΟΙ ΜΕ ΤΙΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΕΠΑΛ ΚΑΙ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΝΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΟ ΠΑΛΑΙΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
  • ΝΑ ΕΠΑΝΕΛΘΟΥΝ ΟΙ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΕΠΑΛ ΟΠΩΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΑΝ ΤΗΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ
  • ΝΑΙ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΙΚΗ Κ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΩΣ ΜΕΡΟΣ ΤΗΣ ΤΥΠΙΚΗΣ ΛΥΚΕΙΑΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ. ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ, ΟΧΙ ΜΑΘΗΤΕΙΑ.
  • ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ/ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΩΝ, ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ.
  • ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ, ΚΑΝΕΝΑΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΣ ΝΑ ΜΗ ΔΕΧΤΕΙ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΕΙ ΤΟΥΣ ΥΠΟΨΗΦΙΟΥΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΕΣ.
  • ΔΙΟΡΙΣΜΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΤΩΡΑ ΩΣΤΕ ΝΑ ΚΑΛΥΦΘΟΥΝ ΟΙ ΠΑΓΙΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΡΚΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΑΓΚΕΣ.

Ετικέτες