Θα πρέπει να συμφωνήσουμε συνεπώς σε κάτι πολύ βασικό: Οι ναζί αποτελούν μια πραγματική, χειροπιαστή, άμεση απειλή. Όχι μόνο για τους μετανάστες, τους οποίους θεωρούν υπανθρώπους. Ούτε μόνο για το σύνολο των αριστερών στους οποίους επιφυλάσσουν μεταχείριση προδότη. Ούτε μόνο απέναντι στο εργατικό και στα άλλα κινήματα που αντιστέκονται στα Μνημόνια και στους αυτουργούς. Αλλά για όλους μας -για τις ελευθερίες, τα δικαιώματα, την ασφάλεια, τη ζωή κάθε πολίτη.

Προ­φα­νώς πλα­νά­ται όποιος θε­ω­ρεί τη Χρυσή Αυγή ένα πα­ρο­δι­κό φαι­νό­με­νο λίγο πολύ της πλά­κας -Κα­σι­διά­ρης είναι, θα πε­ρά­σει. Αρκεί να κυ­κλο­φο­ρή­σει λίγο στον πραγ­μα­τι­κό κόσμο, να ακού­σει τις κου­βέ­ντες κα­θη­με­ρι­νών αν­θρώ­πων, να μην απο­στρέ­ψει το βλέμ­μα από το κα­θη­με­ρι­νό να­ζι­στι­κό θρά­σος και την κα­θη­με­ρι­νή να­ζι­στι­κή βία, για να κα­τα­νο­ή­σει ότι αυτοί οι τύποι έχουν και ορ­γά­νω­ση και στή­ρι­ξη από ισχυ­ρά κέ­ντρα, και διείσ­δυ­ση στο κρά­τος, και απο­δο­χή από ένα μέρος της κοι­νής γνώ­μης.
Και οι επι­διώ­ξεις τους, όπως και οι επι­διώ­ξεις των κύ­κλων που τους στη­ρί­ζουν, πάνε πολύ μα­κρύ­τε­ρα από την κα­τα­στρο­φή των πά­γκων κά­ποιων μι­κρο­πω­λη­τών και τη χυ­δαία εξύ­βρι­ση του Μα­νώ­λη Γλέ­ζου.
Πώς και γιατί ξε­πή­δη­σε ένα τέ­τοιο φα­σι­στι­κό τέρας σε μια χώρα με τέ­τοια ηρω­ι­κή αντι­φα­σι­στι­κή πα­ρά­δο­ση, είναι μια σύν­θε­τη ιστο­ρία, με πολ­λές πα­ρα­μέ­τρους. Τώρα πά­ντως είναι εδώ, αυτό είναι γε­γο­νός. Είναι παρόν στη λε­γό­με­νη κε­ντρι­κή πο­λι­τι­κή σκηνή -για την ώρα ως κοι­νο­βου­λευ­τι­κός κου­τσα­βα­κι­σμός. Στους δρό­μους και στις πλα­τεί­ες ως μη­χα­νι­σμός βίας και τρό­μου. Στα σπί­τια πολ­λών κα­τε­στραμ­μέ­νων νοι­κο­κυ­ραί­ων ως αντι­κεί­με­νο φα­νε­ρής εξέ­τα­σης και κρυ­φής λα­τρεί­ας. Στα στέ­κια της νε­ο­λαί­ας ως νο­μι­μο­ποι­η­μέ­νη πρό­κλη­ση απέ­να­ντι στο σύ­στη­μα. Και στους πο­λι­τι­κούς υπο­λο­γι­σμούς των κα­θε­στω­τι­κών κοι­νω­νι­κών δυ­νά­με­ων και κομ­μά­των ως ισχυ­ρή ομάδα κρού­σης, ερ­γα­λείο δια­μόρ­φω­σης του επι­θυ­μη­τού κλί­μα­τος και των επι­θυ­μη­τών συ­σχε­τι­σμών και εφε­δρεία για τις επερ­χό­με­νες μέρες κοι­νω­νι­κών συ­γκρού­σε­ων.
Θα πρέ­πει να συμ­φω­νή­σου­με συ­νε­πώς σε κάτι πολύ βα­σι­κό: Οι ναζί απο­τε­λούν μια πραγ­μα­τι­κή, χει­ρο­πια­στή, άμεση απει­λή. Όχι μόνο για τους με­τα­νά­στες, τους οποί­ους θε­ω­ρούν υπαν­θρώ­πους. Ούτε μόνο για το σύ­νο­λο των αρι­στε­ρών στους οποί­ους επι­φυ­λάσ­σουν με­τα­χεί­ρι­ση προ­δό­τη. Ούτε μόνο απέ­να­ντι στο ερ­γα­τι­κό και στα άλλα κι­νή­μα­τα που αντι­στέ­κο­νται στα Μνη­μό­νια και στους αυ­τουρ­γούς. Αλλά για όλους μας -για τις ελευ­θε­ρί­ες, τα δι­καιώ­μα­τα, την ασφά­λεια, τη ζωή κάθε πο­λί­τη.
Και απο­τε­λούν απει­λή όχι μόνο, ούτε κυ­ρί­ως αν θέ­λε­τε, επει­δή οι από­ψεις, οι ιδέες, οι θέ­σεις τους είναι απάν­θρω­πες και να­ζι­στι­κές -ξέ­ρου­με όλοι πού οδη­γεί αυτό- αλλά κυ­ρί­ως γιατί έχουν αρ­χί­σει να τις εφαρ­μό­ζουν με τη δύ­να­μη που τους δίνει το εκλο­γι­κό απο­τέ­λε­σμα, η όσμω­ση με τις δυ­νά­μεις κα­τα­στο­λής, η ανοχή του κρά­τους και η συ­νε­νο­χή πολύ ισχυ­ρών κύ­κλων.
Το πρό­βλη­μα, δη­λα­δή, δεν είναι ότι βρι­σκό­μα­στε μπρο­στά σε ένα να­ζι­στι­κό κόμμα που ορα­μα­τί­ζε­ται ένα ελ­λη­νι­κό ράιχ και συμ­με­τέ­χει, έστω με τα φαιά του επι­χει­ρή­μα­τα, στην πο­λι­τι­κή πάλη, αλλά μπρο­στά σε μια μαύρη εκα­το­νταρ­χία που δεν δη­μα­γω­γεί απλώς γκαι­μπε­λι­κά, αλλά και δρα χι­τλε­ρι­κά -δέρ­νει, σα­κα­τεύ­ει, σκο­τώ­νει, υπο­νο­μεύ­ει θε­σμούς, λα­σπώ­νει πρό­σω­πα, χτί­ζει από λαϊκή σε λαϊκή κι από γει­το­νιά σε γει­το­νιά τον τρόμο, με την ανι­διο­τε­λή βο­ή­θεια ευά­ριθ­μων απο­γό­νων των ταγ­μά­των ασφα­λεί­ας, ηλι­θί­ων, τρε­λα­μέ­νων, κα­κο­ποιών και του συ­μπα­θούς στην πο­νε­τι­κή Αρι­στε­ρά αγνώ­στου πα­ρα­συρ­μέ­νου.
Μια μαύρη εκα­το­νταρ­χία που δεν γα­βγί­ζει απλώς, αλλά δα­γκώ­νει. Δεν ορα­μα­τί­ζε­ται απλώς και δεν προ­ε­τοι­μά­ζει το με­γά­λο αι­μα­τη­ρό πρα­ξι­κό­πη­μά της, ανοί­γο­ντας λα­γού­μια σε μια σάπια δη­μο­κρα­τία, αλλά το πραγ­μα­το­ποιεί κα­θη­με­ρι­νά δίπλα μας. Δια­μορ­φώ­νο­ντας σι­γά-σι­γά μια μαύρη εξου­σία δίπλα στην κρα­τι­κή εξου­σία. Η Χρυσή Αυγή λύνει τα προ­βλή­μα­τα που αδυ­να­τεί να λύσει το κρά­τος, ενώ αυτή τη δια­δε­δο­μέ­νη άποψη την εν­στερ­νί­ζο­νται και ουκ ολίγα όρ­γα­να του κρά­τους -κυ­ρί­ως όρ­γα­να της τά­ξε­ως.
Συ­νε­πώς; Συ­νε­πώς χρειά­ζε­ται δράση τώρα. Πο­λι­τι­κή δράση, ει­ρη­νι­κή, μα­ζι­κή. Και κυ­ρί­ως ενω­τι­κή -στη λαϊκή, στη γει­το­νιά, στους δρό­μους, στα στέ­κια των νέων, κοντά σε όσους απει­λού­νται, κό­ντρα στον φόβο. Όχι για να δερ­νό­μα­στε με τους Νε­ά­ντερ­νταλ αλλά για να μι­λά­με στους αν­θρώ­πους, να κα­τα­λά­βουν, να κι­νη­θούν, να αντι­στα­θούν.
Στη μάχη αυτή έχουν θέση οι πά­ντες που απε­χθά­νο­νται τους ναζί και τα έργα τους και θέ­λουν να τους πο­λε­μή­σουν. Αν εκατό Πα­να­γιώ­τα­ροι κα­νι­βα­λί­ζουν μια θε­α­τρι­κή πα­ρά­στα­ση, χι­λιά­δες αντι­φα­σί­στες, δη­μο­κρά­τες, ελεύ­θε­ροι άν­θρω­ποι οφεί­λουν να την υπε­ρα­σπι­στούν. Και είναι ανό­η­το να τους ζη­τά­ει κα­νείς χαρτί κοι­νω­νι­κών φρο­νη­μά­των, διότι δεν είναι ούτε αρι­στε­ρή ούτε κομ­μου­νι­στι­κή ερ­γο­λα­βία η αντι­με­τώ­πι­ση της φαιάς πα­νού­κλας.
Και κάτι τε­λευ­ταίο: Όσοι πι­στεύ­ουν ότι το μέ­τω­πο κατά των ναζί θο­λώ­νει το βα­σι­κό μέ­τω­πο της Αρι­στε­ράς -σή­με­ρα κατά της πο­λι­τι­κής και των κομ­μά­των των Μνη­μο­νί­ων- κά­νουν ένα λάθος που πλη­ρώ­θη­κε πα­λιό­τε­ρα πολύ ακρι­βά. Η ιστο­ρία δι­δά­σκει ότι έτσι κι αλ­λιώς ο φα­σι­σμός ενώ­νει. Ή εθε­λο­ντι­κά στα στρα­τό­πε­δα της μάχης ενα­ντί­ον του ή υπο­χρε­ω­τι­κά στα στρα­τό­πε­δα συ­γκέ­ντρω­σης...

Ετικέτες