Έως τώρα η Αριστερά έβλεπε τα σκάνδαλα να γίνονται κάτω από τη μύτη της και γι’ αυτό δίκαια επαγρυπνούσε. Σήμερα όμως φτάσαμε στο σημείο τα σκάνδαλα να δημιουργούνται (με παρόμοιες προσχηματικές ανάγκες) από μια κυβέρνηση που επιμένει να επικαλείται αριστερές αρχές και αξίες.

Τα κροκοδείλια δάκρυά της αρκούν ίσως για να ξεγελάσουν τους αδαείς, δεν αρκούν όμως για να κρύψουν την αλήθεια γύρω από το θέμα των πραξικοπηματικών και επιζήμιων ιδιωτικοποιήσεων. 

Οι προσπάθειες της κυβέρνησης για την «εφαρμογή με καλύτερους όρους» των μνημονιακών προγραμμάτων του ΤΑΙΠΕΔ που βγάζει στο σφυρί το δημόσιο πλούτο, τα κοινόχρηστα πράγματα και τις αναπτυξιακές υποδομές της Ελλάδας, όχι μόνο πέφτουν στο κενό, αλλά αποκτούν πλέον και χαρακτηριστικά υποκρισίας.    

Ο νυν υπουργός Οικονομικών Ε. Τσακαλώτος (αυτοαποκαλέστηκε Μαρξιστής οικονομολόγος στην «El Mundo» [23-12-15]) μπορεί να διατείνεται δημόσια ότι υποχρεώνεται να εφαρμόσει πολιτικές με τις οποίες διαφωνεί, στην πραγματικότητα όμως πιέζει τις Γραμματείες και τα αρμόδια όργανα του Υπουργείου Οικονομικών να επισπεύσουν τις διαδικασίες του fast track ξεπουλήματος της χώρας.  

Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που το κάνει, αν σκεφτούμε ότι μέσα σε 4 μέρες έβαλε την υπογραφή του στην Έγκριση του Επιχειρησιακού Προγράμματος του TAI.ΠΕ.Δ (ΦΕΚ 93 Α’ 14-08-15), στο 3ο Μνημόνιο (ΦΕΚ 94 Α΄ 14-08-15) και στην Έγκριση Υπογραφής από το ΤΑΙΠΕΔ της Σύμβασης Παραχώρησης των αεροδρομίων (ΦΕΚ 98 Α’ 17-08-15). Επίσης - αν πραγματικά δυσφορούσε - δεν θα επέτρεπε να ψηφιστεί το 3ο Μνημόνιο δίχως οι τριακόσιοι βουλευτές να μπορέσουν να δουν έστω οπτικά τα δυο παρατήματα της Δανειακής Σύμβασης που αφορούσαν το πρόγραμμα των ιδιωτικοποιήσεων.

Ο λόγος όμως εδώ γίνεται για κάτι που δεν μοιάζει τόσο με άμεση υποχρέωση ή μέγιστη προτεραιότητα ή εκβιαστική ανάγκη. Την 15-12-15 και 16-12-15 η Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας απέστειλε ενημερωτικά σημειώματα προς το Κεντρικό Συμβούλιο Διοίκησης για την Αξιοποίηση της Δημόσιας Περιουσίας (ΚΣΔΑΔΠ) με σκοπό την τακτοποίηση διαφόρων εκκρεμοτήτων, κυρίως εισηγήσεων επί των Ειδικών Σχεδίων Χωρικής Ανάπτυξης Δημοσίων Ακινήτων (ΕΣΧΑΔΑ).

Το ΚΣΔΑΔΠ συστάθηκε βάσει του άρθρου 16 του ν. 3986/2011 (Α΄ 152) στη Γενική Γραμματεία Δημόσιας Περιουσίας του Υπουργείου Οικονομικών και έχει ως έργο την παρακολούθηση της εφαρμογής της νομοθεσίας για την υφαρπαγή της δημόσιας περιουσίας από το ΤΑΙΠΕΔ. Οι αρμοδιότητες του εν λόγω Συμβουλίου σχετίζονται άμεσα με τη διαδικασία πολεοδομικής ωρίμανσης στα δημόσια ακίνητα που μεταβιβάζονται στο ΤΑΙΠΕΔ, καθώς και με τη διαδικασία χωροθέτησης συγκεκριμένων επενδυτικών σχεδίων (τα περίφημα ΕΣΧΑΔΑ μέσα από ένα θεσμικό πλαίσιο, … ‘ευέλικτο’, ‘αποτελεσματικό’ και ‘απαλλαγμένο’ από τις προϋπάρχουσες χρονοβόρες γραφειοκρατικές διαδικασίες). Με άλλα λόγια σκοπός του είναι να επιταχύνει τις διοικητικές διαδικασίες - εισηγήσεις, γνωμοδοτήσεις, εγκυκλίους, προτάσεις νομοθετικών παρεμβάσεων κλπ - που επιβάλει το ΤΑΙΠΕΔ για το γρηγορότερο και αποτελεσματικότερο ξεπούλημα της δημόσιας γης και των αναπτυξιακών υποδομών της χώρας. 

Σε αυτά τα δυο λοιπόν ενημερωτικά σημειώματα, αναφέρεται ρητά η πρόθεση του Υπουργού κ. Ε. Τσακαλώτου για άμεση ενεργοποίηση του ΚΣΔΑΔΠ (συνεδρίασε μόνο μια φορά μέσα στο 2015 γι’ αυτό θα συγκληθεί την ερχόμενη Τρίτη 29-12-15 στις 12:00), διότι οφείλει να είναι πλήρως λειτουργικό (fully operational) και να τακτοποιήσει επιτέλους τις όποιες εκκρεμότητες.

Οι εκκρεμότητες φυσικά δεν είναι άλλες από εισηγήσεις και παρουσιάσεις, επί της ΚΥΑ έκδοσης πολεοδομικής μελέτης για τον προστατευόμενο υδροβιότοπο της Κασσιώπης Κέρκυρας και τον Ξενία Σκιάθου, επί των ΕΣΧΑΔΑ για το Ολυμπιακό Ιππικό Κέντρο Μαρκόπουλου, τη Σαμπάριζα Θερμησίας της Ερμιονίδας, την Ακτή και Camping Ποσειδίου της Κασσάνδρας Χαλκιδικής, το Castello Bibelli της Κέρκυρας, τον Ξενία «Καρτερού» στο Ηράκλειο Κρήτης, το ακινήτου Αγία Τριάδα Θες/νικης και επί του τροποποιημένου σχεδίου ΠΔ του ακινήτου Αφάντου Ρόδου. Ως εκκρεμότητα παρουσιάζεται και η υπόθεση του Αστέρα Βουλιαγμένης στο Μικρό Καβούρι, παρότι το ΣτΕ βάσει της υπ’ αριθ. Δ28/2015/4.3.2015 δεν ενέκρινε το σχέδιο ΠΔ για την έγκριση του συγκεκριμένου ΕΣΧΑΔΑ.

Θυμίζουμε ότι σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις έχουν αναπτυχθεί κινήματα που παλεύουν για την προστασία του φυσικού περιβάλλοντος και των κοινόχρηστων κατά το Σύνταγμα  αναπαλλοτρίωτων πραγμάτων, που παλεύουν με αυτοδιοικητικούς και παραγωγικούς φορείς για την αποτροπή της εγκληματικής παραχώρησης του τόπου μας στις κερδοσκοπικές πολυεθνικές. Θυμίζουμε επίσης ότι σχεδόν για τις περισσότερες από αυτές τις υποθέσεις, εκκρεμούν Αιτήσεις Ακύρωσης στο ΣτΕ.

Η μεθοδευμένη όμως υφαρπαγή της δημόσιας γης από την κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ, βάζει στο παιχνίδι ολόκληρο το σύστημα των υπηρεσιών των Υπουργείων. Με έγγραφο της Γενικής Διευθύντριας Περιβαλλοντικής Πολιτικής του Υπ. Περιβάλλοντος και Ενέργειας [22-12-15], προωθείται στο ΚΣΔΑΔΠ η εισήγηση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων για το «ακίνητο» Κασιώπης (οικοσύστημα “Ερημίτη”) Κέρκυρας. Το μέγεθος του πραξικοπήματος αποκαλύπτεται από το ότι, η μοναδική αναφορά στα στοιχεία περιβαλλοντικής ευαισθησίας της εν λόγω περιοχής, είναι ότι αυτή αφενός βρίσκεται εκτός περιοχών του δικτύου Natura 2000, αφετέρου ότι ένα μικρό μόνο τμήμα του νότιου μέρους του ακινήτου βρίσκεται εντός των ορίων του Τοπίου Ιδιαίτερου Φυσικού Κάλλους.

Αν το Υπ. Περιβάλλοντος αγνοεί ότι, το οικοσύστημα του “Ερημίτη” είναι μοναδικό στην Ευρώπη για την ανάπτυξη των πληθυσμών της Ενυδρίδας (Βίδρα Lutra Lutra) ένα από τα πλέον προστατεύσιμα είδη του κόσμου. Αγνοεί τη γνωμοδότηση του Επιμελητηρίου Περιβάλλοντος και Βιωσιμότητας (24-05-12), αγνοεί τη Συνθήκη της Βέρνης (Ν.1335/1983) η οποία προβλέπει την προστασία της Βίδρας και των λιβαδιών Ποσειδωνίας (Posidonia oceanica) στη θάλασσα. Αγνοεί την Ευρωπαϊκή Οδηγία Οικοτόπων 92/43/ CEE της 21/05/1992 και τη μεταγενέστερη προσαρμογή 97/62/ CE της 27/11/1997 που περιλαμβάνουν την προστασία της Posidonia oceanica ως οικότοπο προτεραιότητας 1120. Αγνοεί τη Σύμβαση του Ρίο για την βιολογική ποικιλότητα (Ν. 2204/1994 ,ΦΕΚ 59/Α/94), το Ν. 2719/99 (ΦΕΚ 106/Α/99) Κύρωση της Σύμβασης της Βόννης (23.06.1979) για τη διατήρηση των μεταναστευτικών ειδών άγριων Ζώων. Αγνοεί και το ΠΔ 67/81 (ΦΕΚ 23 Α 1981) «Περί προστασίας της αυτοφυούς Χλωρίδος και Αγρίας πανίδος και καθορισμού διαδικασίας συντονισμού και Ελέγχου της Ερεύνης επ αυτών» κλπ.

Αν λοιπόν το Υπ. Περιβάλλοντος αγνοεί όλα τα παραπάνω, τότε μιλάμε για ένα πραξικοπηματικό και παράνομο σχέδιο υποθήκευσης του φυσικού πλούτου της Ελλάδας. Τότε το μόνο που τους απομένει είναι να διακηρύξουν τη διαιώνιση της τσιμεντοποίησης των οικοσυστημάτων, την εποχή της αρπαχτής των πολυεθνικών ως «αντισταθμιστικά μέτρα» απέναντι στα βάρβαρα μνημόνια ως νέα φάση επενδυτικής αναγέννησης ως ανάκαμψη της οικονομίας της χώρας. Ας διακηρύξουν τότε απροκάλυπτα ότι ο αέρας, το νερό, τα δάση και η θάλασσα είναι προϊόντα εκμετάλλευσης στο βωμό του σύγχρονου κερδοσκοπικού νεοφιλελευθερισμού.

Όλοι μαζί χορεύοντας στο ρυθμό των μνημονιακών απαιτήσεων και των ορέξεων των πολυεθνικών, όλοι μαζί κυβέρνηση, ΤΑΙΠΕΔ και Υπουργεία χορεύοντας στο ρυθμό της εγχώριας και ευρωπαϊκής διαπλοκής, κάνουν πως δυσφορούν - όπως ο μαρξιστής Ε. Τσακαλώτος - αλλά στην πραγματικότητα υπογράφουν πράξεις με ΜΗ ΑΝΑΣΤΡΕΨΙΜΕΣ συνέπειες για την Ελλάδα.

*Μέλος του Συντονιστικού «Κοινής Πρωτοβουλίας Ενάντια στην Ιδιωτικοποίηση των Αεροδρομίων» 

Ετικέτες