ΟΙ ΜΕΘΟΔΕΥΣΕΙΣ ΑΥΤΕΣ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΤΟ ΤΕΛΕΙΩΤΙΚΟ ΚΤΥΠΗΜΑ ΤΙΣ ΕΝΑΠΟΜΕΙΝΑΝΤΕΣ ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ.

Η κυ­βέρ­νη­ση «πρώτη φορά αρι­στε­ρά» και ο αρ­μό­διος Υπουρ­γός Π. Κου­ρου­μπλής δί­νουν κα­θη­με­ρι­νά ρε­σι­τάλ υπο­τα­γής στο πα­ρα­σι­τι­κό εφο­πλι­στι­κό κε­φά­λαιο το οποίο διαρ­κώς τόσο επί­ση­μα όσο και ανε­πί­ση­μα επι­διώ­κει να απο­σπά­σει νέα προ­κλη­τι­κά προ­νό­μια για να ενι­σχύ­σει και να διευ­ρύ­νει το κα­θε­στώς της επι­χει­ρη­μα­τι­κής του ασυ­δο­σί­ας.

Τέ­τοιο κα­τά­ντη­μα και τέ­τοια κα­τρα­κύ­λα στην άσκη­ση της κυ­βερ­νη­τι­κής πο­λι­τι­κής στον τομέα της Ναυ­τι­λί­ας με την διο­λί­σθη­ση σε θέ­σεις που δεν τόλ­μη­σαν να δια­τυ­πώ­σουν ούτε τα πα­ρα­δο­σια­κά αστι­κά κόμ­μα­τα (Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ) προ­φα­νώς δεν τις πε­ρί­με­νε ούτε καν το ίδιο το εφο­πλι­στι­κό λόμπυ πριν με­ρι­κά χρό­νια.

Και όμως, ο λα­λί­στα­τος και πο­λυ­πράγ­μων πρώην Υπουρ­γός του βα­θέ­ως ΠΑΣΟΚ και σή­με­ρα ηγε­τι­κό στέ­λε­χος του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ και της κυ­βέρ­νη­σης Τσί­πρα, έχει βάλει στοί­χη­μα να ξε­πε­ρά­σει στην υλο­ποί­η­ση των αντι­λαϊ­κών πο­λι­τι­κών τόσο το εφο­πλι­στι­κό κα­τε­στη­μέ­νο όσο και τα άλλα συ­στη­μι­κά κόμ­μα­τα που πα­ρα­κο­λου­θούν αμή­χα­να την οβι­δια­κή με­ταλ­λα­γή και με­τα­μόρ­φω­ση του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ σε ένα κυ­βερ­νη­τι­κό κόμμα νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρης πο­λι­τι­κής και μιας δια­κυ­βέρ­νη­σης η οποία υπη­ρε­τεί τυφλά και πιστά το μο­ντέ­λο της αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τας του εφο­πλι­στι­κού κε­φα­λαί­ου.

Τε­λευ­ταία επι­τεύγ­μα­τα του κ. Κου­ρου­μπλή, ο οποί­ος συ­νε­χώς ανοί­γει νέους και “και­νο­τό­μους” δρό­μους πάντα όμως για την διεύ­ρυν­ση της εφο­πλι­στι­κής ασυ­δο­σί­ας, είναι η «επα­να­στα­τι­κή» ιδέα, έτσι την απο­κά­λε­σε η εφη­με­ρί­δα που είχε το απο­κλει­στι­κό ρε­πορ­τάζ «Το παρόν της Κυ­ρια­κής» στις 30/7/2017, για την δη­μιουρ­γία δεύ­τε­ρου νηο­λο­γί­ου της χώρας μας το οποίο θα έχει ως ση­μαία ευ­και­ρί­ας το Άγιο Όρος!! Ο ίδιος έδωσε νέα συ­νέ­χεια σε δι­σέ­λι­δη συ­νέ­ντευ­ξή του στην «ΕΦΣΥΝ» στις 26/8/2017 όπου εκ­θεί­α­ζε το υπο­τι­θέ­με­νο έργο του ως  Υπουρ­γός Ε.Ν και ανα­λύ­ει γιατί θα πρέ­πει η κυ­βέρ­νη­ση να πάρει την σχε­τι­κή πρω­το­βου­λία δια­τυ­πώ­νο­ντας το πε­ρι­σπού­δα­στο επι­χεί­ρη­μα ότι «αυτή την στιγ­μή η ελ­λη­νό­κτη­τη ναυ­τι­λία έχει 5000 πλοία από τα οποία μόνο τα 750 πλοία είναι στην ελ­λη­νι­κή ση­μαία. Αυτή η πραγ­μα­τι­κό­τη­τα δεν με αφή­νει αδιά­φο­ρο»!!!

Κατά συ­νέ­πεια μια πρό­τα­ση η οποία θα αντι­με­τώ­πι­ζε με τους ίδιους όρους αντα­γω­νι­σμού τα δεύ­τε­ρα νηο­λό­για ση­μαιών ευ­και­ρί­ας θα κα­θι­στού­σε εφι­κτή την επά­νο­δο των ελ­λη­νό­κτη­των πλοί­ων στην χώρα μας έστω και σε δεύ­τε­ρο νηο­λό­γιο….. Μά­λι­στα ο ίδιος βάζει ως στόχο έως το 2020 τα πλοία ελ­λη­νι­κής ση­μαί­ας να ξε­πε­ρά­σουν τα 1.000 και οι θέ­σεις ερ­γα­σί­ας σε αυτά να ανέλ­θουν στις 10.000για τους έλ­λη­νες  Ναυ­τερ­γά­τες. Ο ίδιος δε Υπουρ­γός έχει δια­πρέ­ψει σε ανά­λο­γες «ρη­ξι­κέ­λευ­θες» ιδέες τις οποί­ες με κάθε ευ­και­ρία προ­βά­λει όπως π.χ για να δη­μιουρ­γη­θεί ελ­λη­νι­κό νησί με αφο­ρο­λό­γη­τα είδη για τα κρουα­ζιε­ρό­πλοια ή να δο­θούν όλα τα ελ­λη­νι­κά λι­μά­νια (με σύμ­βα­ση πα­ρα­χώ­ρη­σης) στις πο­λυ­ε­θνι­κές της κρουα­ζιέ­ρας, μά­λι­στα στην Βουλή ανέ­φε­ρε προς Βου­λευ­τή της Ν.Δ ότι θα εξε­τά­σει στην πε­ρί­πτω­ση αυτή το νησί της Σα­μο­θρά­κης,   ενώ ταυ­τό­χρο­να δη­λώ­νει την βού­λη­ση του ίδιου και της κυ­βέρ­νη­σης να προ­χω­ρή­σει σε φτια­σι­δώ­μα­τα και με­ρε­μέ­τια στο ισχύ­ον θε­σμι­κό πλαί­σιο της Ακτο­πλο­ΐ­ας χωρίς να θίξει στο ελά­χι­στο τα προ­νό­μια της ιδιω­τι­κής εφο­πλι­στι­κής πρω­το­βου­λί­ας στον ευαί­σθη­το τομέα των Ακτο­πλοϊ­κών συ­γκοι­νω­νιών. Μά­λι­στα δη­λώ­νει πε­ρι­χα­ρής και με πε­ρίσ­σια θρα­σύ­τη­τα ότι τα 80 εκα­τομ­μύ­ρια ευρώ που δια­τί­θε­νται από το κρά­τος σε ετή­σια βάση για τους εφο­πλι­στές της Ακτο­πλο­ΐ­ας «δεν πη­γαί­νουν πλέον στους εφο­πλι­στές όπως παλιά αλλά στους κα­τοί­κους των νη­σιών»! Προ­φα­νώς τα ακτο­πλοϊ­κά πλοία τα εκ­με­ταλ­λεύ­ο­νται οι κά­τοι­κοι των νη­σιών, αυτοί δια­μορ­φώ­νουν πα­νά­κρι­βα ναύλα, αυτοί απο­κο­μί­ζουν τα υπερ­κέρ­δη των ακτο­πλοϊ­κών πλοί­ων……

Τέ­τοιες και άλλες πολ­λές ξε­διά­ντρο­πες και εξορ­γι­στι­κές το­πο­θε­τή­σεις δί­νουν το στίγ­μα και την κα­τεύ­θυν­ση της «νέας κυ­βερ­νη­τι­κής ναυ­τι­λια­κής πο­λι­τι­κής» η οποία όχι μόνο δεν είναι νέα αλλά αντί­θε­τα είναι στην ίδια γραμ­μή με τους προ­κα­τό­χους του και μά­λι­στα πιο προ­ω­θη­μέ­νη, στην πο­λι­τι­κή κα­τεύ­θυν­ση να ενι­σχυ­θεί το εφο­πλι­στι­κό κε­φά­λαιο και να διευ­ρυν­θεί η θε­σμι­κή θω­ρά­κι­ση στην ανε­ξέ­λεγ­κτη επι­χει­ρη­μα­τι­κή του ασυ­δο­σία.

Τώρα τι σχέση έχουν οι πα­ρα­πά­νω νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρες από­ψεις με τις προ­ε­κλο­γι­κές θέ­σεις του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ για δη­μό­σιες Ακτο­πλοϊ­κές συ­γκοι­νω­νί­ες και δη­μό­σια Ακτο­πλοϊ­κή εται­ρία για την ανα­βάθ­μι­ση των Ακτο­πλοϊ­κών συ­γκοι­νω­νιών και άλλα τινά που διε­κή­ρυτ­τε και πρό­βα­λε ο ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, αρ­μό­διοι να απα­ντή­σουν είναι ο Τσί­πρας, ο Δρα­γα­σά­κης, ο Στα­θά­κης, ο Φλα­μπου­ρά­ρης, ο Δρί­τσας και ο Κου­ρου­μπλής….

Για να επα­νέλ­θου­με όμως μετά από αυτήν την ανα­γκαία πα­ρέν­θε­ση, οφεί­λου­με να διευ­κρι­νί­σου­με ορι­σμέ­να πράγ­μα­τα σχε­τι­κά με τα δεύ­τε­ρα ή πα­ράλ­λη­λα νηο­λό­για. Πρώ­τον οι επί­ση­μοι εκ­πρό­σω­ποι και φο­ρείς του ελ­λη­νι­κού εφο­πλι­σμού ποτέ έως και σή­με­ρα δη­μό­σια δεν δια­τύ­πω­σαν θέ­σεις και προ­τά­σεις για την δη­μιουρ­γία δεύ­τε­ρου νηο­λό­γιου αλλά ούτε ακόμη και τα αστι­κά κόμ­μα­τα που άσκη­σαν την δια­κυ­βέρ­νη­ση στην χώρα μας.

Αυτό όχι γιατί τι­μούν, σέ­βο­νται την εθνι­κή ση­μαία, το ελ­λη­νι­κό νηο­λό­γιο, ή πολύ πε­ρισ­σό­τε­ρο θέ­λουν την σύν­δε­ση του ελ­λη­νι­κού πλοί­ου με την οι­κο­νο­μία και την χώρα μας. Τέ­τοιες πε­ρί­ερ­γες και πα­ρά­τυ­πες ιδέες και προ­βλη­μα­τι­σμοί δεν στέ­κουν στα πλαί­σια του εφο­πλι­στι­κού κε­φα­λαί­ου….

Η βα­σι­κή στρα­τη­γι­κή των επί­ση­μων ορ­γά­νων τόσο της Ε.Ε.Ε όσο και του Committee (Λον­δί­νο) ήταν και πα­ρα­μέ­νει η ελ­λη­νι­κή ση­μαία και μέσω αυτής να δια­μορ­φώ­σουν ένα πλή­ρες αντα­γω­νι­στι­κό θε­σμι­κό πλαί­σιο για την προ­σέλ­κυ­ση και την επα­να­φο­ρά των πλοί­ων στο ελ­λη­νι­κό νηο­λό­γιο.

Σε πολύ με­γά­λο βαθμό αυτό έχει επι­τευ­χθεί με το ισχύ­ον θε­σμι­κό πλαί­σιο, σε σύ­γκρι­ση πάντα με τα άλλα πα­ρα­δο­σια­κά εθνι­κά νηο­λό­για των χωρών της Ευ­ρώ­πης, χωρίς ωστό­σο αυτό να ση­μαί­νει ότι δεν υπάρ­χουν κά­ποιες δια­φο­ρές σε σύ­γκρι­ση κυ­ρί­ως με τα πλοία ση­μαιών ευ­και­ρί­ας και λι­γό­τε­ρο με τα δεύ­τε­ρα νηο­λό­για.

Ταυ­τό­χρο­να οι εφο­πλι­στές της πο­ντο­πό­ρου ναυ­τι­λί­ας, με πρώτο δι­δά­ξα­ντα τον νυν Πρό­ε­δρο της Ε.Ε.Ε, έχουν εδώ και πολλά χρό­νια εγκαι­νιά­σει ένα νέο επι­χει­ρη­μα­τι­κό μο­ντέ­λο (πλή­ρως νο­μι­μο­ποι­η­μέ­νο στην χώρα μας) σύμ­φω­να με το οποίο τον με­γα­λύ­τε­ρο αριθ­μό πλοί­ων τον έχουν σε ξένες ση­μαί­ες ευ­κο­λί­ας και έναν πολύ μικρό αριθ­μό στην ελ­λη­νι­κή ση­μαία!!

Με τον τρόπο αυτό επω­φε­λού­νται διπλά, στα πλοία που δια­τη­ρούν στα ευ­και­ρια­κά νηο­λό­για εξα­σφα­λί­ζουν μι­κρό­τε­ρο κό­στος ενώ με την συμ­βο­λι­κή συμ­με­το­χή στο εθνι­κό νηο­λό­γιο απο­λαμ­βά­νουν και αξιο­ποιούν στο έπα­κρο την αξιο­πι­στία που έχει η ελ­λη­νι­κή ση­μαία η οποία θε­ω­ρεί­ται ανά­με­σα στις πλέον ασφα­λείς και φε­ρέγ­γυ­ες. Πα­ράλ­λη­λα στην ελ­λη­νι­κή ση­μαία απο­λαμ­βά­νουν μιας τε­ρά­στιας στή­ρι­ξης και συ­μπα­ρά­στα­σης από όλες τις ελ­λη­νι­κές κυ­βερ­νή­σεις στα διε­θνή φόρα που χα­ράσ­σο­νται και απο­φα­σί­ζο­νται θέ­μα­τα ναυ­τι­λί­ας τόσο διε­θνώς όσο και πε­ρι­φε­ρεια­κά (ΙΜΟ – ΔΓΕ – Ευ­ρω­παϊ­κή Ένωση) ενώ και τα προ­νό­μια που απο­λαμ­βά­νουν από το εθνι­κό νηο­λό­γιο σε πολ­λές πε­ρι­πτώ­σεις είναι κατά πολύ ευ­νοϊ­κό­τε­ρα από τα δεύ­τε­ρα νηο­λό­για.

Αυτοί είναι οι ση­μα­ντι­κό­τε­ροι λόγοι οι οποί­οι οδή­γη­σαν το ελ­λη­νι­κό εφο­πλι­στι­κό λόμπυ να μην προ­κρί­νει έως και σή­με­ρα το δεύ­τε­ρο νηο­λό­γιο ως επι­χει­ρη­μα­τι­κή επι­λο­γή.

Κατά συ­νέ­πεια από πού προ­κύ­πτει η ανα­γκαιό­τη­τα αλλά και η σπου­δή του Υπουρ­γού Ε.Ν για δεύ­τε­ρο νηο­λό­γιο;

Όπως έχει δη­μο­σιευ­τεί σε διά­φο­ρα έντυ­πα (εφη­με­ρί­δες και ιστο­σε­λί­δες) ο Υπουρ­γός Ε.Ν στο διά­στη­μα της θη­τεί­ας του έχει πραγ­μα­το­ποι­ή­σει πλή­θος επα­φών και συ­να­ντή­σε­ων όχι μόνο με τα θε­σμο­θε­τη­μέ­να όρ­γα­να των εφο­πλι­στών, με την Ε.Ε.Ε και το Committee (στο Λον­δί­νο ήδη έχει πραγ­μα­το­ποι­ή­σει 3 τα­ξί­δια…) αλλά και με συ­γκε­κρι­μέ­νους επώ­νυ­μους εφο­πλι­στές οι οποί­οι έχουν στο σύ­νο­λο των πλοί­ων τους ση­μαί­ες ευ­και­ρί­ας και ταυ­τό­χρο­να δια­τη­ρούν αμιγή χα­μη­λό­μι­σθα πλη­ρώ­μα­τα ενώ η πραγ­μα­τι­κή επι­χει­ρη­μα­τι­κή τους έδρα βρί­σκε­ται στην Ελ­λά­δα.  Αυτοί οι με­μο­νω­μέ­νοι εφο­πλι­στές απέρ­ρι­ψαν κάθε ιδέα περί επι­στρο­φής στο εθνι­κό νηο­λό­γιο και απαί­τη­σαν ότι μόνο με τα ισχύ­ο­ντα των ση­μαιών ευ­και­ρί­ας θα μπο­ρού­σαν να εξε­τά­σουν εν­δε­χό­με­να την επι­στρο­φή σε ελ­κυ­στι­κό νηο­λό­γιο και ας είχε αυτό οποιο­δή­πο­τε όνομα……

Μά­λι­στα στέ­λε­χος μιας τέ­τοιας εται­ρεί­ας δη­μο­σιο­ποί­η­σε πρό­σφα­τα την άποψη για κα­τάρ­γη­ση της υφι­στά­με­νης Σύμ­βα­σης των Ναυ­τερ­γα­τών στην πο­ντο­πό­ρο ναυ­τι­λία, την ίδρυ­ση ιδιω­τι­κών σχο­λών εμπο­ρι­κού ναυ­τι­κού για τους Αξιω­μα­τι­κούς και την επι­τυ­χή έκ­βα­ση των συ­νο­μι­λιών στις Βρυ­ξέλ­λες ανα­φο­ρι­κά με τα φο­ρο­λο­γι­κά προ­νό­μια των εφο­πλι­στών ως προ­ϋ­πό­θε­ση για προ­σέλ­κυ­ση πλοί­ων στο εθνι­κό νηο­λό­γιο.

Και τα τρία απο­τε­λούν θέ­σεις των επί­ση­μων ορ­γά­νων του εφο­πλι­σμού και απο­σκο­πούν από την μια να τσα­κί­σουν τα ερ­γα­σια­κά δι­καιώ­μα­τα των Ναυ­τερ­γα­τών και από την άλλη μέσω της ιδιω­τι­κο­ποί­η­σης των σχο­λών να πα­ρά­γουν χι­λιά­δες νέους αξιω­μα­τι­κούς ώστε αυ­ξά­νο­ντας την ζή­τη­ση στην αγορά ναυ­τι­κής ερ­γα­σί­ας να ρί­ξουν τους μι­σθούς που απο­τε­λεί τον δια­καή πόθο των εφο­πλι­στών, οι οποί­οι ορι­σμέ­νοι από αυ­τούς ανα­γνω­ρί­ζουν την συμ­βο­λή τους και γνω­ρί­ζουν άρι­στα την επαγ­γελ­μα­τι­κή τους επάρ­κεια και κυ­ρί­ως ότι με το ελ­λη­νι­κό πλή­ρω­μα έχουν πολ­λα­πλά οφέλη στην ασφά­λεια, στην συ­ντή­ρη­ση κ.λπ των πλοί­ων τους….. Όσον αφορά τα φο­ρο­λο­γι­κά προ­νό­μια υπάρ­χει πλή­ρης ταύ­τι­ση κυ­βέρ­νη­σης και εφο­πλι­στών…..

Το τμήμα αυτό του εφο­πλι­στι­κού κε­φα­λαί­ου που δια­τη­ρεί τον στόλο του στα ευ­και­ρια­κά νηο­λό­για και έχει σε μα­κρο­χρό­νια βάση ση­μαί­ες ευ­και­ρί­ας, μόνο και εφό­σον κα­το­χυ­ρω­θεί  το πλέον ξε­φω­νη­μέ­νο προ­νο­μια­κό νηο­λό­γιο μπο­ρεί να τους οδη­γή­σει στην αλ­λα­γή ση­μαί­ας έχο­ντας ως κί­νη­τρο τα νέα προ­νό­μια στην άσκη­ση της επι­χει­ρη­μα­τι­κής ναυ­τι­λια­κής δρα­στη­ριό­τη­τας.

Η προ­σή­λω­ση και η υπο­τα­γή στα συμ­φέ­ρο­ντα και στην αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τα του εφο­πλι­στι­κού κε­φα­λαί­ου η μη­δε­νι­κή γνώση και η αλα­ζο­νεία της κυ­βέρ­νη­σης και του κ. Κου­ρου­μπλή πού οδη­γεί με αυ­τούς τους σχε­δια­σμούς;        

Είναι προ­φα­νές ότι η οποια­δή­πο­τε από­πει­ρα δη­μιουρ­γί­ας δεύ­τε­ρου νηο­λο­γί­ου θα οδη­γή­σει με από­λυ­τη βε­βαιό­τη­τα στην ρα­γδαία συρ­ρί­κνω­ση των πλοί­ων με ελ­λη­νι­κή ση­μαία και πα­ράλ­λη­λα στην απώ­λεια χι­λιά­δων θέ­σε­ων ερ­γα­σί­ας ελ­λή­νων Ναυ­τερ­γα­τών που απα­σχο­λού­νται ακόμη στα υπό ελ­λη­νι­κή ση­μαία πλοία στην πο­ντο­πό­ρο ναυ­τι­λία.  Πα­ράλ­λη­λα η χώρα θα «απο­λαμ­βά­νει» την θλι­βε­ρή ει­κό­να μιας ση­μαί­ας ευ­και­ρί­ας η οποία θα είναι ανυ­πό­λη­πτη και ανα­ξιό­πι­στη!!!    

Πα­ράλ­λη­λα τυχόν απο­δο­χή και υλο­ποί­η­ση του σχε­δια­σμού για το δεύ­τε­ρο νηο­λό­γιο θα έχει ολέ­θριες συ­νέ­πειες όχι μόνο στην κα­τα­κό­ρυ­φη αύ­ξη­ση της ανερ­γί­ας των ελ­λή­νων Ναυ­τερ­γα­τών και στην από­λυ­τη επι­κρά­τη­ση της μαύ­ρης ανα­σφά­λι­στης ερ­γα­σί­ας στην πο­ντο­πό­ρο ναυ­τι­λία, αλλά θα επι­φέ­ρει την χα­ρι­στι­κή βολή στο ετοι­μόρ­ρο­πο ασφα­λι­στι­κό σύ­στη­μα των Ναυ­τερ­γα­τών. Επί­σης θα οδη­γή­σει στην ρα­γδαία μεί­ω­ση των μι­σθών, θα συρ­ρι­κνώ­σει και αυτά τα ελά­χι­στα φο­ρο­λο­γι­κά έσοδα για τα δη­μό­σια τα­μεία, θα μειώ­σει τα επί­πε­δα ασφά­λειας των πλοί­ων στο δεύ­τε­ρο νηο­λό­γιο ση­μαί­ας Αγίου Όρους.

Κατά συ­νέ­πεια είναι μύθος και αυ­τα­πά­τη η προσ­δο­κία για οφέλη της χώρας από το δεύ­τε­ρο νηο­λό­γιο και αυτοί που δί­νουν εντο­λές και υπα­γο­ρεύ­ουν ανά­λο­γες με­λέ­τες, εάν δεν είναι αδα­είς, βά­ζουν φαρ­διά – πλα­τιά την υπο­γρα­φή τους για να υπη­ρε­τή­σουν μο­νο­με­ρώς τα πιο ακραία εφο­πλι­στι­κά συμ­φέ­ρο­ντα και μόνο…..         

Ση­μειώ­νου­με ότι τα δεύ­τε­ρα ή πα­ράλ­λη­λα νηο­λό­για δη­μιουρ­γή­θη­καν σε μια σειρά χώρες της Δυ­τι­κής και Βό­ρειας Ευ­ρώ­πης στην δε­κα­ε­τία του 1980 ως εναλ­λα­κτι­κή απά­ντη­ση του εφο­πλι­στι­κού κε­φα­λαί­ου των χωρών αυτών προ­κει­μέ­νου να αντι­με­τω­πί­σουν τον αντα­γω­νι­σμό των ση­μαιών ευ­και­ρί­ας τον οποίο είχαν εγκαι­νιά­σει οι έλ­λη­νες εφο­πλι­στές πριν τον Β΄ πα­γκό­σμιο πό­λε­μο!!

Τα δεύ­τε­ρα νηο­λό­για εκ­με­ταλ­λεύ­τη­καν κα­λύ­τε­ρους όρους με αι­σθη­τά μειω­μέ­νο κό­στος (ένα­ντι των εθνι­κών ση­μαιών) στην επάν­δρω­ση των πλη­ρω­μά­των και στην φο­ρο­λο­γία ενώ ο συμ­βο­λι­σμός της ση­μαί­ας σε κά­ποιο νησί αυτών των χωρών απο­σκο­πού­σε να μην απο­κο­πούν από τις χώρες τους, να έχουν πρό­σβα­ση στα εθνι­κά φορ­τία, να μην έχουν συν­δι­κα­λι­στι­κά την σύ­γκρου­ση με το συν­δι­κα­λι­στι­κό κί­νη­μα στον τομέα των με­τα­φο­ρών, να εξα­κο­λου­θή­σουν να έχουν την διε­θνή υπο­στή­ρι­ξη των χωρών προ­έ­λευ­σης των εφο­πλι­στών (Ηνω­μέ­νο Βα­σί­λειο – Βερ­μού­δες/Κάι­μαν, ΗΠΑ – Νήσοι Μάρ­σαλ, Πορ­το­γα­λία – Μα­δέϊ­ρα, Γαλ­λία – Ανταρ­κτι­κή, Ισπα­νία – Κα­νά­ρια νησιά, Ολ­λαν­δία – Αντίλ­λες, Νορ­βη­γία – NIS, Δανία – DIS, Γερ­μα­νία – GIS) ενώ και σε ζη­τή­μα­τα που αφο­ρού­σαν την ασφά­λεια, την συ­ντή­ρη­ση κ.λπ προ­φα­νώς ήταν ασύ­γκρι­τα σε ποιο­τι­κό­τε­ρο επί­πε­δο από αυτά των ση­μαιών ευ­και­ρί­ας.

Τα σχε­τι­κά στα­τι­στι­κά στοι­χεία για την εξέ­λι­ξη αυτών των νηο­λο­γί­ων δεί­χνουν ότι σε καμιά χώρα δεν μπό­ρε­σαν να συ­γκε­ντρώ­σουν (παρά τις ευ­νοϊ­κό­τε­ρες ρυθ­μί­σεις) την πλειο­νό­τη­τα του στό­λου της χώρας τους.

Επί­σης πρέ­πει να υπο­γραμ­μί­σου­με με τον πιο σαφή τρόπο ότι τα δεύ­τε­ρα νηο­λό­για που θε­σπί­στη­καν σε χώρες κυ­ρί­ως της Ευ­ρώ­πης (Νορ­βη­γί­ας, Αγ­γλί­ας, Δα­νί­ας, Γερ­μα­νί­ας, Γαλ­λί­ας, Ισπα­νί­ας) υπήρ­χαν σε αυτές και υπάρ­χουν ακόμη ορι­σμέ­νες ιδιαι­τε­ρό­τη­τες τις οποί­ες έχου­με πολ­λές αμ­φι­βο­λί­ες εάν τις προ­σμε­τρούν και τις υπο­λο­γί­ζουν (από την σχε­τι­κή έκ­θε­ση που δη­μο­σιο­ποι­ή­θη­κε στην εφη­με­ρί­δα «Παρόν» προ­κύ­πτει ακρι­βώς το αντί­θε­το) οι χώρες αυτές (Γαλ­λία, Γερ­μα­νία, Ισπα­νία κ.λπ) είχαν και έχουν εθνι­κά φορ­τία, γε­γο­νός που δια­μορ­φώ­νει ισχυ­ρές δε­σμεύ­σεις σε εθνι­κό επί­πε­δο σε ότι αφορά την ση­μαία του πλοί­ου….

Στοι­χείο που δεν υπάρ­χει σε ελ­λη­νι­κό επί­πε­δο ενώ από την άλλη μία πα­ρά­με­τρος που φαί­νε­ται αγνο­ούν τόσο οι εμπνευ­στές όσο και οι εντο­λο­δό­χοι της σχε­τι­κής με­λέ­της είναι ότι οι χώρες αυτές ποτέ δεν είχαν πα­ρα­δο­σια­κά ισχυ­ρό και μα­ζι­κό αριθ­μό εθνι­κών Ναυ­τερ­γα­τών, σε αντί­θε­ση με την χώρα μας και τέλος ρόλο και συμ­βο­λή είχε και ο ρε­φορ­μι­στι­κός κα­τή­φο­ρος των Ναυ­τερ­γα­τι­κών συν­δι­κά­των αυτών των χωρών που επι­σφρα­γί­στη­κε με την συ­νυ­πο­γρα­φή ου­σια­στι­κά αυτών των συμ­φω­νιών ή με την σιω­πη­ρή απο­δο­χή τους!!!   

   Εξάλ­λου αυτές οι κυ­ρί­αρ­χες εξω­νη­μέ­νες συν­δι­κα­λι­στι­κές ηγε­σί­ες εθνι­κών συν­δι­κά­των και ITF τερ­μά­τι­σαν την οποία συν­δι­κα­λι­στι­κή δράση ενά­ντια στα πλοία ση­μαιών ευ­κο­λί­ας και υπέ­γρα­ψαν και υπο­γρά­φουν τις κα­τά­πτυ­στες συμ­βά­σεις ρα­τσι­στι­κού χα­ρα­κτή­ρα που κα­το­χυ­ρώ­νουν την διά­κρι­ση στους όρους ερ­γα­σί­ας και στην αμοι­βή, ανά­λο­γα με την χώρα προ­έ­λευ­σης των Ναυ­τερ­γα­τών, και σε αντάλ­λαγ­μα το εφο­πλι­στι­κό κε­φά­λαιο τους εξα­σφα­λί­ζει πολλά εκα­τομ­μύ­ρια ευρώ για την υπο­τι­θέ­με­νη προ­στα­σία για τους χα­μη­λό­μι­σθους αλ­λο­δα­πούς ναυ­τι­κούς.... Αυτό διευ­κο­λύ­νει τα μέ­γι­στα κυ­ρί­ως στην εξά­πλω­ση των ση­μαιών ευ­και­ρί­ας.

     Ο Τσί­πρας, ο Κου­ρου­μπλής και άλλοι πολ­λοί ακόμη κυ­βερ­νη­τι­κοί πα­ρά­γο­ντες, μπο­ρεί με την εφο­πλι­στό­δου­λη πο­λι­τι­κή τους να παίρ­νουν εύ­ση­μα από το τυ­χο­διω­κτι­κό εφο­πλι­στι­κό κε­φά­λαιο, μπο­ρεί να μι­λά­νε για προ­σαρ­μο­γή «στον ρε­α­λι­σμό και στην κρα­τού­σα πραγ­μα­τι­κό­τη­τα στο ναυ­τι­λια­κό γί­γνε­σθαι», όμως οι Έλ­λη­νες Ναυ­τερ­γά­τες πού γνω­ρί­ζουν και έχουν βιώ­σει στο πετσί τους τον επαγ­γελ­μα­τι­κό διωγ­μό που συ­ντε­λέ­στη­κε στα­δια­κά τις δε­κα­ε­τί­ες 1980-1990 στην πο­ντο­πό­ρο και κρουα­ζιε­ρό­πλοιο ναυ­τι­λία, που αφελ­λη­νί­στη­καν στο όνομα της αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τας και της κερ­δο­φο­ρί­ας των εφο­πλι­στών, πίσω από την δη­μιουρ­γία δεύ­τε­ρου νηο­λο­γί­ου "Μount Athos International Ship Registry" δια­κρί­νουν για άλλη μία φορά ότι τα απο­τε­λέ­σμα­τα για αυ­τούς θα είναι οδυ­νη­ρά και κα­τα­στρο­φι­κά.

Είναι προ­φα­νές ότι ηγε­σία της "πρώ­της φοράς Αρι­στε­ρά" που ανέ­λα­βε το 2015 για να υπε­ρα­σπί­σει τα συμ­φέ­ρο­ντα της αστι­κής τάξης και του εφο­πλι­στι­κού κα­τε­στη­μέ­νου ότι με αυ­τούς τους σχε­δια­σμούς ανοί­γει την κερ­κό­πορ­τα της διά­λυ­σης του Ελ­λη­νι­κού ναυ­τερ­γα­τι­κού δυ­να­μι­κού, όχι μόνο στην πο­ντο­πό­ρο ναυ­τι­λία αλλά και σε όλες τις άλλες κα­τη­γο­ρί­ες πλοί­ων που οι πλοιο­κτή­τριες εται­ρεί­ες θα ανα­ζη­τή­σουν κα­τα­φύ­γιο και ση­μαία ευ­και­ρί­ας για να πε­τύ­χουν τους στό­χους τους για την από­κτη­ση των νέων προ­νο­μί­ων τους. Η κυ­βέρ­νη­ση έχει πάρει τις απο­φά­σεις της, έχει κάνει τις επι­λο­γές της, έχει τα­χθεί με τα συμ­φέ­ρο­ντα των λίγων, που δεν είναι άλλα από αυτά του με­γά­λου κε­φα­λαί­ου. Αυτό είναι που την στη­ρί­ζει ποι­κι­λο­τρό­πως και το απο­δει­κνύ­ει κα­θη­με­ρι­νά.

Ο λαός, η ερ­γα­τι­κή τάξη, οι μι­κρο­με­σαί­οι πρέ­πει να γυ­ρί­σουν την πλάτη σε αυτή την βάρ­βα­ρη και κα­τα­στρο­φι­κή πο­λι­τι­κή που δια­μορ­φώ­νει κοι­νω­νι­κά ερεί­πια, που φτω­χο­ποιεί με­γά­λα κοι­νω­νι­κά λαϊκά στρώ­μα­τα και οδη­γεί σε συν­θή­κες και πλαί­σιο βαρ­βα­ρό­τη­τας για την συ­ντρι­πτι­κή πλειο­ψη­φία του λαού μας.

Το Ναυ­τερ­γα­τι­κό αγω­νι­στι­κό και τα­ξι­κό κί­νη­μα δεν θα υπο­κύ­ψει και δεν θα πα­ρα­δο­θεί, δεν πρό­κει­ται να βάλει πλάτη σε μία αντι­λαϊ­κή πο­λι­τι­κή που γκρε­μί­ζει και ισο­πε­δώ­νει τις κα­τα­κτή­σεις του, οφεί­λει και πρέ­πει να σχε­διά­σει, να ορ­γα­νώ­σει με ακόμη με­γα­λύ­τε­ρη απο­φα­σι­στι­κό­τη­τα την κοινή δράση και τον αγώνα του για να εξα­σφα­λί­σει την μα­ζι­κή ανά­πτυ­ξη των αγώ­νων που απο­τε­λούν μο­νό­δρο­μο για να αντι­με­τω­πι­σθεί απο­τε­λε­σμα­τι­κά η επί­θε­ση της κυ­βερ­νη­τι­κής πο­λι­τι­κής, του με­γά­λου κε­φα­λαί­ου και του ευ­ρω­ε­νω­σια­κού κα­τε­στη­μέ­νου.

*Πρό­ε­δρος ΠΕΝΕΝ

Ετικέτες