Εδώ και χρόνια έχει ανοίξει η συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και την παραχώρηση εμπορικών δραστηριοτήτων του Λιμανιού σε ιδιώτες.

(δημοσιεύτηκε στο Περιοδικό της Κίνησης "Απελάστε τον Ρατσισμό" τ#19, Νοέμβρης 2015)

Εδώ και χρόνια έχει ανοίξει η συζήτηση για την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ και την παραχώρηση εμπορικών δραστηριοτήτων του Λιμανιού σε ιδιώτες. Από το 2009 κομμάτια του Λιμανιού έχουν δοθεί σε ιδιώτες (Cosco – ΣΕΠ). Σήμερα η Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ φέρνει στο τραπέζι την ολοκλήρωση της πώλησης του Λιμανιού ενός από τα μεγαλύτερα Λιμάνια στην Ευρώπη με τεράστια εμπορική και τουριστική δραστηριότητα. Η «παραχώρηση» του Λιμανιού, των προβλητών, της Ζώνης αποτελεί απ’ ευθείας εκχώρηση οικονομικής αλλά και πολιτικής εξουσίας από το δημόσιο κράτος στα χέρια των Καπιταλιστών. Η Αριστερά, το εργατικό κίνημα έχει ευθύνη να σταματήσει τα σχέδια ξεπουλήματος. Ανάλογες ευθύνες έχει και το αντιφασιστικό κίνημα μιας και η Χρυσή Αυγή διεκδικεί χώρο απεύθυνσης για το θέμα ιδιωτικοποίησης Λιμανιού αποκρύπτοντας τους πραγματικούς της στόχους κατά των συνδικαλιστών, των εργατικών σωματείων και ενώσεων βοηθώντας τους «πατριώτες» Εφοπλιστές.

Λιμάνια: πυρήνες τεράστιας εμπορικής δραστηριότητας

Η ανάπτυξη των οικονομιών βασίζεται στις διεθνείς μεταφορές. Σύμφωνα με τον ΟΟΣΑ η αξία των παγκόσμιων μεταφορών έχει πολλαπλασιαστεί κατά 20 φορές σε σχέση με την αξία του 1950 [1] ενώ οι θαλάσσιες μεταφορές αποτελούν το 80% του διεθνές εμπορίου [2]. Tα λιμάνια κάθε χώρας παίζουν τεράστιο ρόλο ως σταθμοί μεταβίβασης των προϊόντων. Η δυνατότητα μαζικής μεταφοράς κάνει τις θαλάσσιες μεταφορές πρώτη επιλογή για μεταφορά πρώτων υλών και καυσίμων (πετρελαίου, φυσικού αερίου), τροφίμων (δημητριακά φρούτα) και εμπορευματοκιβωτίων (containers) και άλλων αγαθών.

Παράλληλα υπάρχει και η μεταφορά επιβατών. Ιδιαίτερα σε χώρες παραθαλάσσιες όπως η Ελλάδα, τα νησιά εξαρτώνται άμεσα από το κεντρικό λιμάνι της κάθε χώρας. Αποτελεί τον μοναδικό σύνδεσμο με την πρωτεύουσα κάθε χώρας και τον μοναδικό τρόπο για ανεφοδιασμό.

Ο τουρισμός είναι η εμπορική δραστηριότητα των λιμανιών κερδοφόρα. Ενώ στα λιμάνια εμφανίζεται και η ναυπήγηση πλοίων ή επισκευή αυτών.

Ο ρόλος της Ελληνικής Ναυτιλίας. Ψαροκώσταινα ή Πρωταθλητής;;

Την δεκαετία του 2000 έχουν ενισχυθεί οι ναυτιλιακές εταιρείες έχοντας άμεση σχέση με το Λιμάνι του Πειραιά. Υπάρχουν περίπου 1200 - 1300 ναυτιλιακές εταιρείες με έδρα τους στην Ελλάδα. Η Ελλάδα είναι πρωταθλητής στην ιδιοκτησία πλοίων. Χαρακτηριστικά με έρευνα της εταιρείας Clarksons [3] η Ελλάδα βρίσκεται στην 1η θέση με πλοία συνολικής χωρητικότητας. 314,4 εκ dtw [4] αφήνοντας στην 3η θέση την Κίνα με 199,6 εκ dtw. Οι παραγγελίες πλοίων των ελλήνων εφοπλιστών φτάνουν συνολική χωρητικότητα  48,5 εκ dwt ενώ της Κίνας 45.9εκ dwt [5].Διαμορφώνεται λοιπόν ένα εφοπλιστικό κεφάλαιο με έλεγχο στο 16,5 του παγκόσμιου και το 40% του Ευρωπαϊκού στόλου και 20δις $ σε επενδύσεις μέχρι το 2016 [6].

Τα κέρδη όμως των εφοπλιστών δεν προέρχονται από την εμπορική δραστηριότητα αλλά και από τις κρατικές ελαφρύνσεις [7]. Η φορολόγηση που επιβάλλεται βάση της χωρητικότητας των πλοίων και όχι βάση των εσόδων και κερδών. Οι εφοπλιστές παρουσιάζουν πλοία σαν offshore «ναυτικά πρακτορεία» πράγμα που σημαίνει μηδενικές ασφαλιστικές υποχρεώσεις προς εργαζόμενους και κράτους.. Το μέγεθος απαλλαγών είναι τόσο μεγάλο που αρκεί να αναφέρουμε ότι οι Έλληνες Ναυτικοί το 2012 πλήρωσαν μέσω φόρων 57 εκ € ενώ οι εφοπλιστές στο σύνολό τους μόλις με 12 εκ € [8][9].

Ο ρόλος του Λιμανιού του Πειραιά

Για τους παραπάνω λόγους αλλά και λόγω γεωγραφικής θέσεις το Λιμάνι του Πειραιά δεν είναι ένα απλό λιμάνι. Σε εκείνο αναπτύσσονται δραστηριότητες κρουαζιέρας, μεταφορών εμπορευματοκιβωτίων, κρουαζιέρας, ακτοπλοΐας (μεταφορές επιβατών σε νησιά), ναυπηγοεπισκευαστικής δραστηριότητας. H δραστηριότητα του Λιμανιού είναι τεράστια: διακίνηση 2 εκ επιβατών ανά χρόνο με κρουαζιέρες, κίνηση 16 εκ επιβατών και 5 εκ οχημάτων ετησίως μέσω των ακτοπλοικών γραμμών, τέρμιναλ αυτοκινήτων, 2 σταθμούς εμπορευματοκιβωτίων [10].

Την διαχείριση του Λιμανιού την έχει αναλάβει ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς (ΟΛΠ) . «Είναι σημαντικό να γίνει κατανοητό ότι ο ΟΛΠ είναι ένας οργανισμός με διπλή ταυτότητα. Είναι μία επιχείρηση του Δημοσίου με κοινωφελή χαρακτήρα, που παράλληλα αναπτύσσει και εμπορική δραστηριότητα. Σαν τέτοια έχει ρόλο και εξουσίες δημόσιας αρχής, διαχειρίζεται δηλαδή και εγγυάται δημόσια αγαθά που έχουν να κάνουν με ζωτικές λειτουργίες του κράτους όπως η εθνική ασφάλεια, ο έλεγχος των λιμενικών δραστηριοτήτων, η ναυσιπλοΐα, η ανάσυρση ναυαγίων, η σύνδεση των νησιών μας με την ηπειρωτική χώρα, ο τουρισμός, το εισαγωγικό και εξαγωγικό εμπόριο.» [11] Ο ΟΛΠ έχει δικό του ταμείο το οποίο διαχειρίζεται με αποθέματα 54εκ € το 2015 (αύξηση 34,1%) και με μικτό κέρδος +3,3% [12].

Ιδιωτικοποίηση Λιμανιού  - τι σημαίνει

Η ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού είναι μία συζήτηση που έχουν ανοίξει οι Κυβερνήσεις από το 2006. Στην Ευρώπη δεν έχει καταγραφεί καμία ιδιωτικοποίηση του Λιμανιού παρά μόνο στην Αγγλία επί Θάτσερ και μάλιστα μόνο εμπορικών λιμανιών. Αυτό το εγχείρημα αποδείχθηκε αποτυχία και χρειάστηκαν αλλεπάλληλες μεταρρυθμίσεις από νεοφιλελεύθερες κυβερνήσεις για να ελεγχθεί η καταστροφή.

Το Δεκέμβρη του 2009 η θυγατρική εταιρεία της Cosco (ΣΕΠ ΑΕ) αγόρασε την Προβλήτα ΙΙ για 500εκ (τα οποία θα καταβάλλει για 35 χρόνια με μορφή ενοικίου). Τα σχέδια της είναι η εξαγορά και αναβάθμιση των υπόλοιπων προβλητών. Τα χρήματα αυτά δεν δίνονται με συνέπεια [13] και μάλιστα η Cosco απαιτεί να μην καταβάλλει τον ΦΠΑ [14]. Τον Μάρτη του 2015 η Κομισιόν κατήγγειλε την Cosco για τα φορολογικά πλεονεκτήματα από την ελληνική κυβέρνηση (50 εκ € φοροαπαλλαγές στα 5 χρόνια λειτουργίας) ζητώντας εξόφληση των κρατικών ενισχύσεων [15]. Τα κέρδη της Cosco για τα 8 χρόνια στο Λιμάνι του Πειραιά αγγίζουν τα 600 εκ€ με αύξηση 6% για το 2014.[πηγ. Εφημερίδα «ημερησία»].Ο όμιλος της Cosco ανακοίνωσε κέρδη για το 9μηνο του 2015 αυξημένα κατά 2,2 σε σχέση με του 2014. Μάλιστα το λιμάνι του Πειραιά κοντεύει να φτάσει το πρώτο σε διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων λιμάνι της Cosco εκτός Κίνας που βρίσκεται στο Σουέζ (2,25 εκ teu στο Πειραιά 2,28 εκ teu στο Σουέζ) [16]

Τα επιχειρήματα ότι οι ιδιωτικοποιήσεις ωφελούν τους πολίτες πέφτουν στο κενό. Τα χρήματα που θα μπορούσαν να δοθούν για δημόσιες επενδύσεις δίνονται για το ξεπούλημα δημόσιου πλούτου και φοροαπαλλαγές στις Επιχειρήσεις. Μάλιστα η Cocso επέβαλλε στην συμφωνία να μην αναπτυχθεί άλλο container Terminal και της δόθηκε δώρο το πελατολόγιο του ΟΛΠ κατά 60 – 70%. [17].

Το επιχείρημα για θέσεις εργασίας επίσης καταρρέει μόνο αν δούμε τις συνθήκες εργασίας στην Cosco. Ημερήσιες συμβάσεις εργασίας μέσω πέντε εργολαβικών εταιρειών για 40€ την ημέρα. Οι εργαζόμενοι προσλαμβάνονται σαν ανειδίκευτοι εργάτες (άρα όχι βαρέα και ανθυειγινά, ιατρική περίθαλψη σε περίπτωση ατυχήματος) υποχρεώνονται να είναι σε αναμονή 24 ώρες και 7 μέρες (καλούνται με sms) ενώ οι εργαζόμενοι αναλαμβάνουν «έναντι της εταιρίες την υποχρέωση της πίστης που από την ανάλυση παραπέμπει σε όρκο σιωπής» για τις συνθήκες κάτεργων. [18]

Η τιμολόγηση των εισιτηρίων μέχρι πριν την ιδιωτικοποίηση είναι ελεγχόμενη από το κράτος. Άρα ας φανταστούμε ότι κινδυνεύουν να αποκλειστούν νησιά αφού χαρακτηριστούν ως «μη κερδοφόρα» και ότι τα εισιτήρια για τους πρόσφυγες και για τους μετανάστες καθώς και η μεταφορά τους από το λιμάνι σε άλλες πόλεις θα είναι στην διαχείριση του Κινέζικου Μονοπωλίου.

Για την ανάπτυξη που κάποια μιλάνε αρκετά έχουν γραφτεί αλλά το ενδεικτικό είναι όλα τα μηχανήματα που θα χρησιμοποιούνται έρχονται κατ ευθείαν από την Κίνα και την Σκανδιναβία.

Τέλος για το λιμάνι του Πειραιά δόθηκαν 2εκ € για να είναι ένα «πράσινο λιμάνι» φιλικό στο περιβάλλον. Με τα περιβαντολογικά σκάνδαλα στον υπόλοιπο κόσμο (Volkswagen, BP) βλέπουμε ότι οι καπιταλιστές δύσκολα την κρατάνε.
 

Συμφέροντα του Ντόπιου Κεφαλαίου Ιδιωτικοποίησης

Πίσω από το ξεπούλημα του Λιμανιού στο Κινεζικό Κεφάλαιο υπάρχουν διακρατικές συμφωνίες ελλήνων και ξένων εφοπλιστών. Οι Έλληνες εφοπλιστές σε αντάλλαγμα της γενναιοδωρίας της Ελληνικής Κυβέρνησης εισέπραξαν χρηματοδότηση από Κινέζους επενδυτές για να κατασκευάσουν πλοία στα Κινεζικά Ναυπηγεία. Εκτιμάται ότι 184 πλοία ετοιμάζονται στην Κίνα για Ελληνικά συμφέροντα ενώ το 60% εισαγωγών πετρελαίου της Κίνας γίνονται με την μεταφορά ελληνικών πλοίων. [19] Σίγουρα θα εμφανιστούν εσκεμμένες διαφοροποιήσεις  [20] αλλά το εύρος απόψεων  του Εφοπλιστικού Κεφαλαίου καταλήγουν σε διεύρυνση των ιδιωτικοποιήσεων σε βάρος του κοινωνικού κράτους και των κατοίκων. Με την Cosco άνοιξε και η όρεξη άλλων Εφοπλιστών για αγορά κομματιού του ΟΛΠ (βλ Μελισσανίδης έκταση Λιπασμάτων Δραπετσώνας).

-----------------------------------------------------------------------------

Πέραμα – Ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη

Η ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα είχε κέντρο την Ζώνη Περάματος. Αυτή τροφοδοτούσε τα υπόλοιπα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά και Ελευσίνας και τις 600 περίπου μικρομεσαίες επιχειρήσεις στην περιοχή. Το 2002 αρχίζει ο εμπορικός αποκλεισμός της Ζώνης με την συμφωνία της Κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ και της ΕΕ. Μέσα σε τρία χρόνια οι μόνιμα απασχολούμενοι στη Ζώνη ανέρχονται στους 550 (από 6.000 που είχα καταγραφεί το 2008). Ολόκληρη η περιοχή βασιζόταν στην έντονη δραστηριότητα των Ναυπηγείων και της οικοδομής. Από το 2009 ξεκινά η πτώση. Η ΕΕ τότε επιβάλλει πρόστιμο 230 εκ€ προβάλλοντας σαν αιτία τις παράνομες κρατικές επιχορηγήσεις. Ο πραγματικός λόγος όπως είπαμε και παραπάνω είναι οι διευκολύνσεις στις τιμές των ελλήνων εφοπλιστών στα κινεζικά ναυπηγεία.

Πολλοί θα κατηγορήσουν τους ίδιους τους εργαζόμενους για την αδράνεια των Ναυπηγείων. Θα κατηγορήσουν τους άνεργους εξειδικευμένους τεχνίτες που δεν χαμηλώνουν τα μεροκάματά τους κάνοντας πολύ ακριβή την ναυπήγηση και επισκευή στην Ελλάδα. Αποκρύπτουν όμως ότι οι εργαζόμενοι της Ζώνης όσο δούλευαν δίνουν 18€ εισφορές την ημέρα στα Δημόσια ταμεία ενώ οι εφοπλιστές και οι ναυτιλιακές εταιρείες ξεχνούσαν να πληρώσουν τους εργαζόμενους ή έδιναν «ότι είχαν ευχαρίστηση». Κατηγορούν αυτούς που αρνούνται να δουλέψουν σαν σκλάβοι και όχι αυτούς που προκάλεσαν την ανεργία στο Πέραμα.

------------------------------------------------------------------------------

Χρυσή Αυγή: τα Λιμάνια στους «Έλληνες»

Η Χρυσή Αυγή στα παραδοσιακά σωματεία του ΟΛΠ έχει μία ελάχιστη παρουσία. Ποτέ δεν έχει εκφραστεί (προς το παρών) με ψηφοδέλτιο ούτε με οργανωμένη παρέμβαση στους εργατικούς χώρους. Η δράση της αριστεράς κυρίως στα σωματεία του ΟΛΠ βάζει τεράστια εμπόδια για φασιστική δράση. Μέλη της Χρυσής Αυγής μεμονωμένα προσπάθησαν να παίξουν ρόλο στην Cosco. Στην προσπάθεια ίδρυση σωματείου από τους εργαζόμενους έπαιξαν αντιπαραθετικό ρόλο αλλά παρ’ όλα αυτά δεν τα κατάφεραν. Στο 1ο σωματείο που σχηματίστηκε και οργάνωσε την 1η απεργία (Ιούλης 2014) δεν κατάφεραν να εκλεγούν. Πατώντας στις παθογένειες της Αριστεράς για ενιαία δράση (κυρίως του ΚΚΕ) κάποια μέλη τους συμμετέχουν στο 2ο αντιπαραθετικό σωματείο χωρίς όμως να αποδεικνύουν πολιτική δράση. Η Χρυσή Αυγή έχει κάνει μόλις μία επερώτηση στην βουλή για τις συνθήκες εργασίας [21] αλλά τίποτα παραπάνω. Ο λόγος είναι ότι οι ταξικοί αγώνες θέλουν προτάσεις οι οποίες έρχονται σε αντίθεση με τα συμφέροντα των καπιταλιστών. Η Χρυσή Αυγή όχι μόνο αποφεύγει να δώσει τέτοια αιτήματα αλλά πολλές φορές στο παρελθόν καταδικάζει εργατικούς αγώνες.

Οι επερωτήσεις των Ναζί για το θέμα του ΟΛΠ (έκθεση Κομισιόν για Cosco και ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ) αποφεύγουν να δείξουν τις συμφωνίες Ελλήνων και Κινέζων Καπιταλιστών καθώς και τις φοροαπαλλαγές των Ελλήνων [22]. Απέναντι στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, η Χρυσή Αυγή χρησιμοποιεί εθνικιστικά συνθήματα για να κρύψει το πραγματικό της όραμα: μετατροπή του Πειραιά σε παράδεισο Εφοπλιστών, Ντόπιων & ξένων Επιχειρήσεων. Αυτό το έδειξε και ευκολία των εφοπλιστών να προτείνουν για τις βρώμικες δουλειές (μεταφορά με πλοία με 2 τόνους ηρωίνης) τους Χρυσαυγίτες όπως τον Κούζηλο (βλ σκάνδαλο Noor -1) [23]. Αλλά ακόμα και να θεωρήσουμε ότι όλα αυτά αποτελούν μέρος συνωμοσίας (συχνή επιχειρηματολογία της ΧΑ) οι δημόσιες δηλώσεις της πάλι την προδίδουν. Η ΧΑ και στην βουλή έχει κάνει ξεκάθαρη την θέση της υπέρ των εταιρειών με επερωτήσεις όπως του Κούζηλου «αν οι τράπεζες όπως η Εμπορική, η Εθνική και η Marfin διαθέτουν ναυτιλιακά χαρτοφυλάκια αξίας 6 δισ. ευρώ που πρέπει να τα κατευθύνουν για την ενίσχυση των ναυτιλιακών εταιρειών» [24] και του Γ. Λαγού για μείωση γραφειοκρατίας για ίδρυση επιχείρησης και διευκολύνσεις για επισκευή σκαφών κτλ.

ΠΕΡΑΜΑ – ΖΩΝΗ

Η Χρυσή Αυγή ανέβασε κατακόρυφα τα εκλογικά της ποσοστά με βασική προπαγάνδα την ανεργία στην Ζώνη. Η παρέμβαση της βασίστηκε στη αντικομμουνιστική ρητορική ότι για την ανεργία «φταίει το ΠΑΜΕ (σσ παράταξη του ΚΚΕ) που ζητά υψηλά μεροκάματα». Στο βίντεο της συνάντησης  (8/8/2013) κάποιων εργαζομένων της Ζώνης με τους βουλευτές της ΧΑ Λαγού και Παναγιώταρου  [25] κατηγορούν ευθέως τις απεργίες τους εργατικούς αγώνες και ζητάνε να κάνουν παραχωρήσεις στους Έλληνες εφοπλιστές «γιατί από αυτούς εξαρτιόμαστε» [sic]. Η ΧΑ επιτέθηκε τον Σεπτέμβρη του 2013 ενάντια σε συνδικαλιστές του ΠΑΜΕ και μέλη του ΚΚΕ και μετά από λίγες μέρες δολοφόνησε τον Παύλο Φύσσα. Η επιρροή της ΧΑ μετά την δολοφονία σίγουρα μειώθηκε αλλά δεν εξαλείφθηκε. Με σκοπό να κερδίσουν την φτώχεια του Περάματος αλλά την υπεράσπιση των επιχειρηματικών συμφερόντων στην περιοχή της Ζώνης συνεχίζουν την παρέβασή τους. Το σχέδιο τους περνά μέσα από το σωματείο Ελλήνων Εργαζομένων Ζώνης «Άγιος Νικόλαος» (ίδρυση 9/2013) με σκοπό να μειώσουν τους μισθούς της Ζώνης όπως παραδέχεται ο Χρυσαυγίτης Χρ. Κυριτσόπουλος [26] «Τα μεροκάματα που παίρναμε πριν δύο, τρία ή τέσσερα χρόνια ήταν πάρα πολύ μεγάλα και υψηλά, σε σχέση με την κρίση» [27]. Στα πρώτα 30 μέλη του σωματείου βρίσκουμε ονόματα από 25 εργολάβους. Σκοπός των γραφείων είναι να βρίσκουν εργασία σε εργαζόμενους ζώνης που χρειάζονται ελάχιστα ένσημα για να βγουν στην σύνταξη ή ακόμα και έναν μισθό 15€ την ημέρα. Αυτή η πολιτική φαίνεται και στην τελευταία επερώτηση του Λαγού ο οποίος δεν ρωτά για τα δικαιώματα των εργαζομένων και για την καταπολέμηση της ανεργίας απλά ανησυχεί για «(..)προτάσεις τόνωσης της ελληνικής επιχειρηματικότητας και συγκεκριμένα υπάρχει σχεδιασμός για τις ναυπηγοεπισκευαστικές ζώνες  της χώρας» [28]

--------------------------------

Μέτωπο Ενάντια στην Πώληση του ΟΛΠ. Μέτωπο ενάντια σε Εφοπλιστές και Χρυσή Αυγή για την καταπολέμηση της ανεργίας και της φτώχειας

Με την ψήφιση του 3ου Μνημονίου βρισκόμαστε σε νέα καθήκοντα. Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ – Λιμανιού – Ζώνης σε συνδυασμό με την καλπάζουσα λιτότητα θα βάλει την οριστική ταφόπλακα στα λαϊκά στρώματα στην περιοχή του ευρύτερου Πειραιά. Η διευκόλυνση που θα έχουν επιχειρήσεις και εφοπλιστές όχι μόνο δεν θα φέρουν ανάπτυξη αλλά θα προκαλέσουν κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος και αξιοπρέπειας. Η ανεργία θα αυξηθεί αφού με ιδιωτικό καθεστώς στο Λιμάνι οι επιχειρηματίες θα αρκούνται σε ελάχιστους εργαζόμενους που θα δουλεύουν 7 μέρες την βδομάδα με εξαντλητικά ωράρια και συνθήκες γαλέρας. Το πείραμα Cosco θέλουν να το επεκτείνουν. Η Χρυσή Αυγή αποτελεί τον διαμεσολαβητή να καρπωθεί την λαϊκή αγανάκτηση και να την στρέψει αλλού: στους μετανάστες και το εργατικό κίνημα.

Για να καταφέρει η Αριστερά και το αντιφασιστικό Κίνημα να έχει νίκες οφείλει να οργανώσει την μάχη ενάντια στην ιδιωτικοποίηση και την βελτίωση Ζωής στο Πέραμα και στον Πειραιά.

  • Ο ΟΛΠ πρέπει να παραμείνει δημόσιος, να επανακρατικοποιηθούν οι παραχωρημένες στην Cosco προβλήτες (με μονιμοποίηση των εργαζόμενων της) και να επιβληθεί γερό χαράτσι στους εφοπλιστές.  Δημόσιες και κρατικές επενδύσεις έχουν βασική προϋπόθεση να μην πηγαίνουν χρήματα για την αποπληρωμή του Χρέους. Μόνο έτσι μπορεί να υπάρχει σχεδιασμός για μαζικές προσλήψεις και νέες θέσεις εργασίας για πραγματική μείωση της ανεργίας.

  • Στους εφοπλιστές πρέπει να μπει βαριά φορολογία και ειδικότερα σε αυτούς που κατασκευάζουν πλοία σε άλλες χώρες.

  • Να ιδρυθεί δημόσιος και κρατικός φορέας για την Ναυπηγοεπισκευαστική δραστηριότητα. Οι εργολαβίες να πάψουν και να μονιμοποιηθού οι ΣΣΕ με τους εργαζόμενους στα Ναυπηγεία με πλήρη δικαιώματα. Μέχρι τότε η Κυβέρνηση οφείλει να δώσει πρόωρες συντάξεις στους εργαζόμενους ζώνης που περιμένουν ελάχιστα μεροκάματα για να συμπληρώσουν ένσημα. Παράλληλα μπορούν να φτιαχτούν σχολές μαθητείας με ανθρώπους της Ζώνης ώστε να υπάρχουν θέσεις εργασίες που να μεταλαμπαδεύουν την πολύτιμη τεχνική γνώση των Ελλήνων τεχνιτών.
  • Όλα αυτά τα αιτήματα οφείλουν να εκφραστούν από ένα Μέτωπο οργανώσεων της Αριστεράς, σωματεία, αντιφασιστικών οργανώσεων και συλλογικότητων με κέντρο την Ιδιωτικοποίηση. Με εμπλοκή του απλού κόσμου της γειτονιάς και των χιλιάδων ανέργων η φασίστες μπορούν να μπουν στο περιθώριο.

ΠΗΓΕΣ

[1] ΟΟΣΑ Transport Outlook 2009

http://www.internationaltransportforum.org/jtrc/DiscussionPapers/DP200912.pdf

σελ. 2

[2] Οργανισμός Εμπορίου και Ανάπτυξης Ηνωμένων Εθνών - UNCTAD

http://unctad.org/en/PublicationChapters/rmt2014ch1_en.pdf

[3] Clarksons PLC – Δημόσια Εταιρεία Περιορισμένης Ευθύνης με έδρα το Λονδίνο. Αντικείμενο Μεταφορές. Είναι ιδιοκτήτρια 35 εταιρειών σε 15 χώρες και ιδρύθηκε το 1852. Ασχολείται κυρίως με έρευνα στις θαλάσσιες μεταφορές.

https://en.wikipedia.org/wiki/Clarkson_plc

[4] Deadweight tonnage ή dwt είναι μονάδα μετρήσεως της μεταφορικής δυναμικότητας του πλοίου η οποία υπολογίζεται από την διαφορά μεταξύ του έμφορτου και άφορτου εκτοπίσματος και δείχνει τους τόνους που δύναται να μεταφέρει το πλοίο σε φορτίο, εφόδια, νερό, επιβάτες, πλήρωμα κ.λπ.

[5] https://clarksonsresearch.wordpress.com/tag/greek-shipping/

[6] εφημερίδα σωματείου ΠΕΜΕΝ «Ναυτεργατική» - φύλλο577 Αύγουστος - Σεπτέμβριος 2014

http://www.pemen.gr/files/PDF/AYGOYSTOS%20SEPTEMBRIOS%202014.pdf

[7] προσφάτως η πρ. αναπληρώτρια Υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη ανέδειξε με δήλωση τους νόμους που απαλλάσσουν από φόρους το εφοπλιστικό κεφάλλαιο. Τέτοιοι είναι ν.δ. 3415/1955, ο ν. 27/1975, ο ν.814/1978, ο ν. 4110/2013, ο ν.4223/2013 κλπ. Για να αλλάξουν απατούν συνταγματική αναθεώρηση.

[8] πηγή περιοδικό «Ματσακόνι» του σωματείου ΠΕΝΕΝ – φύλλο 236 – Μάιος Ιούνιος Ιούλης 2014 http://penen.gr/images/PDF/MATSAKONI/236_MATSAKONI_2014_MAIOS_IOUNIOS_IOULIOS.pdf

[9] μία ενδεικτική λίστα των φοροαπαλλαγών βρίσκουμε στο περιοδικό «Ματσακόνι» του σωματείου ΠΕΝΕ – φύλλο 237 σελ 2 – Αύγουστος Σεπτέμβριος Οκτώβριος 2014 http://penen.gr/images/PDF/MATSAKONI/237_MATSAKONI_2014_AUGOUSTOS_SEPTEMVRIOS_OCTOVRIOS.pdf

[10] Η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ είναι εκποίηση εθνικού πλούτου, της Αναστασίας Φραντζεσκάκη

http://rednotebook.gr/2015/05/i-idiotikopiisi-tou-olp/

[11] όπ

[12] Γ. Ανωμερίτης: Ο ΟΛΠ είναι "μηχανή ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας"

http://www.capital.gr/story/2298372/g-em-anomeritis-em-o-em-olp-em-einai-em-mixani-em-anaptuxis-tis-ellinikis-oikonomias

[13] «Μόνο ζημιές από την επένδυση της Cosco στον Πειραιά» Συνέντευξη του γραμματέα εργαζομένων ΟΛΠ Γ. Γώγου  (Πριν, 26 Μαΐου 2013)

https://leonidasvatikiotis.wordpress.com/2013/05/26/%CE%BC%CF%8C%CE%BD%CE%BF-%CE%B6%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%AD%CF%82-%CE%B1%CF%80%CF%8C-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%B5%CF%80%CE%AD%CE%BD%CE%B4%CF%85%CF%83%CE%B7-%CF%84%CE%B7%CF%82-cosco-%CF%83%CF%84%CE%BF%CE%BD/

[14] τροπολογία Κυβέρνησης Σαμαρά 2013 για μη καταβολή ΦΠΑ. «Δώρο ο ΦΠΑ για Cosco-HP στο λιμάνι». Ελευθεροτυπία 28/2/2013

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=347095

[15] Κομισιόν: Παράνομα τα φορολογικά οφέλη που δόθηκαν στην Cosco

http://tvxs.gr/news/ellada/komision-paranoma-ta-forologika-ofeli-poy-dothikan-stin-cosco

[16] τα στοιχεία δόθηκαν από ανακοίνωση εσόδων της Cosco. Δημοσιεύτηκαν στην τοπική εφημερίδα του Πειραιά «ο Δημότης», τεύχος Παρασκευή 30/10/2015

[17] Ανακοίνωση ΟΜΥΛΕ. http://archive.efsyn.gr/?p=208526

[18] Τι γίνεται πίσω από τις πύλες του Νέου Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων της Cosco; Κυριακάτικη Ελυθεροτυπία 20/6/2014

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=225960

[19] όπ «Μόνο ζημιές από την επένδυση της Cosco στον Πειραιά» Συνέντευξη του γραμματέα εργαζομένων ΟΛΠ Γ. Γώγου  (Πριν, 26 Μαΐου 2013)

[20] Β. Μαρινάκης «Παραμένω σταθερός στην θέση μου ενάντια στην πώληση του λιμανιού και υπέρ της τακτικής των συμβάσεων παραχώρησης σε περισσότερους από έναν επενδυτές» http://www.capital.gr/story/3015676

[21] http://www.xryshaygh.com/koinovoulio/view/erwthsh-gia-tis-aparadektes-sunthhkes-ergasias-twn-ergazomenwn-sthn-etairei

[22] http://www.xryshaygh.com/koinovoulio/view/erwthsh-gia-tis-foroapallages-ths-cosco-oi-opoies-krithhkan-paranomes-sumfw

[23] η δημοσιοποίηση των συνομιλιών έγιναν στην εκπομπή «Δίκη του Σκάι». Πληροφορίες όλου του σκανδάλου Noor -1 http://www.skai.gr/news/greece/article/283524/apokalupsi-sti-diki-proedros-megalis-pae-sunadithike-to-2013-sto-doubai-me-3-profulakismenous-tou-narkoploiou/

http://www.skai.gr/news/greece/article/283060/kai-vouleutis-tis-hrusis-augis-ebleketai-sto-narkoploio/

Όσο περνάει ο καιρός αναβάλλεται εντέχνως η δίκη για το Noor -1. Λίγες ώρες πριν την δίκη της 6 Οκτώβρη παραιτήθηκε η δικαστής αφού επικαλέστηκε «μυϊκούς πόνους».

[24] «Βουλευτές για τη λάντζα εφοπλιστών», Ελευθεροτυπία 9/10/2013

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=390928

[25] https://www.youtube.com/watch?v=AOOACObOBGE

[26] εργοδηγός εργολάβων στο Πέραμα. Υποψήφιος με τα ψηφοδέλτια της ΧΑ Συνελήφθηκε για την εμπλοκή του στις επιθέσεις της ΧΑ. 

[27] http://www.rizospastis.gr/story.do?id=8425600

[28] http://www.xryshaygh.com/koinovoulio/view/erwthsh-gia-thn-erhmwsh-ths-nauphgoepiskeuastikhs-zwnhs-peramatos1#ixzz3jAlkUM1A

Ετικέτες