Μαζικές και δυναμικές ήταν οι απεργιακές συγκεντρώσεις και οι μοτοπορείες που πραγματοποίησαν την Πέμπτη 11 Απρίλη σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη οι εργαζόμενοι οδηγοί δικύκλου, στα πλαίσια της 24ωρης απεργίας που είχε προκηρύξει η ΣΒΕΟΔ (Συνέλευση Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλων).

Ντελιβεράδες, κούριερ και εξωτερικοί γέμισαν το κέντρο της Αθήνας με δεκάδες μηχανάκια, διεκδικώντας εταιρικό δίκυκλο, μέσα ατομικής προστασίας, βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα και, τέλος, ενιαία ειδικότητα.

Στη διάρκεια της μοτοπορείας, που ξεκίνησε από το Πεδίο του Άρεως, αλλά και μπροστά στη βουλή δημιούργησαν εντυπωσιακή ατμόσφαιρα με τις σημαίες της ΣΒΕΟΔ, κόρνες, συνθήματα και καπνογόνα, κάνοντας απόλυτα ορατό στην κυβέρνηση ότι ο αγώνας τους δεν θα σταματήσει και δεν θα υποχωρήσει εύκολα. Αντίστοιχα εντυπωσιακή ήταν και η μοτοπορεία που έκαναν στη Θεσσαλονίκη μέλη της Επιτροπής Αγώνα Διανομέων Θεσσαλονίκης, ξεκινώντας από τη συμβολή των οδών Εγνατίας με Αγίας Σοφίας.

Η πίεση που δέχθηκε η κυβέρνηση δείχνει να έπιασε τόπο, καθώς στο πολυνομοσχέδιο του υπουργείου εργασίας, που θα ψηφιστεί τις επόμενες μέρες στη βουλή, υπάρχουν ρυθμίσεις σε θετική κατεύθυνση. Σύμφωνα με αυτές, ο εργοδότης υποχρεώνεται να δηλώνει γραπτά στο ΕΡΓΑΝΗ το όχημα με τον αριθμό κυκλοφορίας που θα χρησιμοποιεί ο κάθε εργαζόμενος. Πρέπει επίσης να πάρει όλα τα αναγκαία μέτρα, ώστε τα οχήματα που χρησιμοποιούνται από τους εργαζόμενους, να είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα και συντηρημένα προκειμένου να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η υγεία τους. Επίσης έχει την ευθύνη να εφοδιάζει με τον κατάλληλο εξοπλισμό ατομικής προστασίας, ανεξάρτητα αν ο εργαζόμενος χρησιμοποιεί μοτοποδήλατο ή μοτοσυκλέτα του εργοδότη ή δική του. Μέχρι την έκδοση ειδικής απόφασης, ως κατάλληλος εξοπλισμός ατομικής προστασίας ορίζεται το προστατευτικό κράνος, σύμφωνα με την παρ. 6 του άρθρου 12 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, δερμάτινο ή υφασμάτινο πανωφόρι, αδιάβροχη προστασία, κατάλληλα υποδήματα, γάντια και ανακλαστικό γιλέκο. Το κόστος όλων αυτών επιβαρύνει εξ ολοκλήρου τον εργοδότη. Επιπλέον, όταν ο εργαζόμενος χρησιμοποιεί μεταφορικό μέσο δικής του ιδιοκτησίας, νομής ή κατοχής, ο εργοδότης καταβάλλει πρόσθετη μηνιαία αποζημίωση κίνησης, χρήσης και συντήρησης του οχήματος ίση με το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του νόμιμου κατώτατου μηνιαίου μισθού ή της προκύπτουσας αναλογίας σε περίπτωση μερικής απασχόλησης. Η αποζημίωση αυτή δεν υπόκειται σε ασφαλιστικές εισφορές, καταβάλλεται από τους εργοδότες μέσω τραπεζικού λογαριασμού και αποτυπώνεται διακριτά στα χορηγούμενα εκκαθαριστικά σημειώματα αποδοχών του.

Όλα τα παραπάνω για να είναι ουσιαστικό κέρδος για τους εργαζόμενους, θα χρειαστεί να είναι σε εγρήγορση των σωματείων και των ίδιων των εργαζομένων, γιατί, μέσα στο μνημονιακό καθεστώς που έχει φτιαχτεί από τις μέχρι σήμερα κυβερνήσεις, οι εργοδότες μπορούν ακόμη να εκβιάζουν και να απειλούν εργαζόμενους ότι θα τους απολύσουν, αν απεργήσουν ή αν διεκδικήσουν ό,τι προβλέπουν οι νόμοι. Επίσης οι εργαζόμενοι χρειάζεται θαρρετά, μετά την πετυχημένη κινητοποίηση, να οργανώσουν το επόμενο βήμα στις κινητοποιήσεις και τις δράσεις τους, για να ικανοποιηθούν και τα υπόλοιπα αιτήματά τους, όπως το να παίρνουν Βαρέα και Ανθυγιεινά.

Ετικέτες