Δήλωση του Προέδρου της ΠΕΝΕΝ

Κατά την χθε­σι­νή δια­πραγ­μα­τευ­τι­κή συ­νά­ντη­ση με­τα­ξύ της ΠΝΟ και του ΣΕΕΝ (Σύν­δε­σμος Επι­χει­ρή­σε­ων Επι­βα­τη­γού Ναυ­τι­λί­ας), στην το­πο­θέ­τη­σή του ο Πρό­ε­δρος του ΣΕΕΝ αμ­φι­σβή­τη­σε τα στοι­χεία και τις εκτι­μή­σεις που κα­τέ­θε­σε στην πα­ρέμ­βα­σή του ο Πρό­ε­δρος της ΠΕΝΕΝ σχε­τι­κά με την ανά­καμ­ψη της Ακτο­πλο­ΐ­ας την τε­λευ­ταία διε­τία και την κερ­δο­φο­ρία που ση­μεί­ω­σαν οι βα­σι­κές και με­γά­λες Ακτο­πλοϊ­κές εται­ρί­ες.

Σύμ­φω­να με τα επί­ση­μα στοι­χεία, όπως αυτά δη­μο­σιεύ­ο­νται στους ισο­λο­γι­σμούς των 4 με­γά­λων Ακτο­πλοϊ­κών εται­ρειών που έχουν επί­ση­μα δη­μο­σιο­ποι­η­θεί, προ­κύ­πτουν τα πα­ρα­κά­τω:     

2015

Κα­θα­ρά κέρδη μετά φόρων

ATTICA GROUP

33.182.000,00

MINOAN LINES

17.696.000,00

ANEK

559.000,00

HELLENIC SEAWAYS

3.878.000,00

2016

Κα­θα­ρά κέρδη μετά φόρων

ATTICA GROUP

20.250.000,00

MINOAN LINES

20.700.000,00

ANEK

600.000,00

HELLENIC SEAWAYS

6.500.000,00

 

Τα πα­ρα­πά­νω στοι­χεία δεί­χνουν ότι την τε­λευ­ταία 2ετία τα συ­νο­λι­κά κέρδη των τεσ­σά­ρων Ακτο­πλοϊ­κών εται­ρειών που το με­ρί­διό τους στην αγορά στις Ακτο­πλοϊ­κές συ­γκοι­νω­νί­ες ξε­περ­νά­ει το 80% είχαν κα­θα­ρά κέρδη που ανήλ­θαν στο ποσόν των 103.365.000 ευρώ!!!

Τα απο­τε­λέ­σμα­τα αυτά δεί­χνουν ότι η πραγ­μα­τι­κό­τη­τα απέ­χει πα­ρα­σάγ­γας από την ει­κό­να της μι­ζέ­ριας και της βα­θειάς κρί­σης που επι­κα­λού­νται οι εκ­πρό­σω­ποι των Ακτο­πλοϊ­κών εται­ριών προ­κει­μέ­νου να απορ­ρί­ψουν τα δί­καια και τεκ­μη­ριω­μέ­να αι­τή­μα­τα του Ναυ­τερ­γα­τι­κού μας κό­σμου για ανα­πλή­ρω­ση των απω­λειών στα κα­τα­βα­ρα­θρω­μέ­να ναυ­τερ­γα­τι­κά ει­σο­δή­μα­τα.

Μαζί με τα πα­ρα­πά­νω κερ­δο­φό­ρα απο­τε­λέ­σμα­τα της τε­λευ­ταί­ας 2ε­τί­ας πρέ­πει να προ­σθέ­σου­με και το ποσόν των 175 εκα­τομ­μυ­ρί­ων  ευρώ που ει­σέ­πρα­ξαν οι Ακτο­πλοϊ­κές εται­ρί­ες από το ελ­λη­νι­κό δη­μό­σιο και τον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό για την εκτέ­λε­ση  των άγο­νων γραμ­μών την διε­τία 2015 – 2016!!!!

Κατά τα λοιπά οι ισχυ­ρι­σμοί και τα επι­χει­ρή­μα­τα των εφο­πλι­στών πέ­φτουν στο κενό από τα ίδια τα στοι­χεία που αφο­ρούν την πο­ρεία των Ακτο­πλοϊ­κών συ­γκοι­νω­νιών.

Αντί­θε­τα με την κερ­δο­φο­ρία των εφο­πλι­στών σε συν­θή­κες βα­θειάς και πα­ρα­τε­τα­μέ­νης οι­κο­νο­μι­κής κρί­σης, οι Ναυ­τερ­γά­τες έχουν υπο­στεί συ­ντρι­βή όσον αφορά το βιο­τι­κό τους επί­πε­δο και το πραγ­μα­τι­κό ετή­σιο ει­σό­δη­μά τους από τις δια­δο­χι­κές κυ­βερ­νη­τι­κές φο­ρο­ε­πι­δρο­μές (ΕΝΦΙΑ – Ει­σφο­ρά Αλ­λη­λεγ­γύ­ης – Αύ­ξη­ση φο­ρο­λο­γί­ας) αλλά και από τις δρα­κό­ντιες πε­ρι­κο­πές και μειώ­σεις απο­δο­χών που έχουν προ­χω­ρή­σει οι πε­ρισ­σό­τε­ρες Ακτο­πλοϊ­κές ναυ­τι­λια­κές εται­ρί­ες.

Η ΠΕΝΕΝ όπως χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά υπο­γράμ­μι­σε ο Πρό­ε­δρός της στην συ­νά­ντη­ση με τον ΣΕΕΝ, όχι μόνο δεν πρό­κει­ται να συ­γκα­τα­τε­θεί σε ανα­νέ­ω­ση ΣΣΕ με μη­δε­νι­κές αυ­ξή­σεις αλλά αντί­θε­τα διερ­μη­νεύ­ο­ντας τα αι­σθή­μα­τα και την αγω­νι­στι­κή βού­λη­ση όλων των Ναυ­τερ­γα­τών απαι­τεί, προ­βά­λει και διεκ­δι­κεί την υπο­γρα­φή ικα­νο­ποι­η­τι­κής ΣΣΕ μέσα από την οποία θα κα­λύ­πτο­νται οι απώ­λειες του Ναυ­τερ­γα­τι­κού ει­σο­δή­μα­τος και ταυ­τό­χρο­να θα επι­λύ­ο­νται μια σειρά ώριμα θε­σμι­κά και κλα­δι­κά αι­τή­μα­τα.   

Ο Πρό­ε­δρος της ΠΕΝΕΝ

Αντώ­νης Ντα­λα­κο­γε­ώρ­γος

Ετικέτες