Ανέπαφο αφήνει το σχέδιο νόμου του Π. Κουρουμπλή το αντιναυτεργατικό θεσμικό πλαίσιο της επιβατηγού ναυτιλίας.
Το σχέδιο νόμου που έδωσε στην δημοσιότητα και απέστειλε για διαβούλευση στα Ναυτεργατικά Σωματεία και την ΠΝΟ ο Υπουργός Ε.Ν προωθεί νέες φιλοεφοπλιστικές ρυθμίσεις που εξυπηρετούν τα εφοπλιστικά συμφέροντα και ταυτόχρονα καταργούν θέσεις εργασίας των Ναυτικών ενώ διαμορφώνουν αρνητικές συνέπειες στα ασφαλιστικά τους ταμεία και δημιουργούν κινδύνους για την ασφάλεια των πλοίων.
Στο πλαίσιο του σχεδίου νόμου που έχει κατατεθεί όπως προκύπτει στο άρθρο 73 και το οποίο αφορά τα πλοία αναψυχής με μεταφορική ικανότητα έως και 12 επιβατών καταργείται ο Πλοίαρχος και το πλήρωμα!!!
Πρόκειται για μια απαράδεκτη και επικίνδυνη ρύθμιση η οποία πέρα από τις συνέπειες που θα δημιουργήσει με την αύξηση της ανεργίας και τις επιπτώσεις στα ασφαλιστικά μας ταμεία, θέτει σε θανάσιμο κίνδυνο την ασφάλεια αυτών των σκαφών και των επιβαινόντων!
Με τον τρόπο αυτό διευρύνεται η ασύδοτη επιχειρηματική δράση των εφοπλιστών και επεκτείνεται η μαύρη ανασφάλιστη εργασία.
Στο ίδιο σχέδιο νόμου εντάσσονται και οι επιθεωρητές της Συμβάσεως Ναυτικής Εργασίας 2006 ( MLC) μαζί με τους λοιπούς επιθεωρητές ISPS – ISM κ.λπ χωρίς να αναγνωρίζεται ότι πρόσφατα έχει υιοθετηθεί από την χώρα μας σχετική νομοθεσία (υπ’ αριθμ. 3522/2/08/2013 ΚΥΑ (Β΄ 1671) και υπ’ αριθμ. 4113. 305/01/2013 ΚΥΑ (Β΄ 1553) που ρυθμίζει το θέμα των επιθεωρητών ναυτικής εργασίας σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην εν λόγω Διεθνή Σύμβαση κατά τρόπο που είναι σύμφωνος με την Δ.Σ και προβλέπει την δυνατότητα επιθεωρήσεων ακόμη και σε μικρά νησιά.
Θεωρούμε πρωτοφανές με ένα νόμο να επιχειρείται η κατάργηση διατάξεων νόμου αυξημένης τυπικής ισχύος που ενσωμάτωσαν διεθνή σύμβαση.
Επίσης με το υπό προώθηση σχέδιο νόμου περιορίζεται ο αριθμός των επιθεωρητών και διαμορφώνονται κριτήρια έτσι που κάθε φορά που θα γίνεται καταγγελία από Ναυτεργατικά Σωματεία και Ναυτεργάτες, το κράτος να αναφέρει ότι δεν υπάρχει στην περιοχή επιθεωρητής της MLC του 2006!
Η εφαρμογή της Ναυτικής νομοθεσίας και των ΣΣΕ και κάθε άλλου εργασιακού προβλήματος επιβάλει την άμεση παρέμβαση και όχι περιμένετε το πότε θα βρω και θα στείλω επιθεωρητή που δεν έχουν και το Ναυτεργατικό πρόβλημα να συγκαλύπτεται και στην ουσία να κουκουλώνεται περιμένοντας τον επιθεωρητή…
Στο άρθρο 56 που αναφέρεται στην απόρριψη αίτησης δρομολόγησης για παραβιάσεις των όρων εργασίας των ΣΣΕ των πληρωμάτων θεωρούμε ανεπίτρεπτο τα 3 χρόνια και προτείνουμε να γίνει 1 χρόνος.
Παίρνοντας υπόψη ότι το συγκεκριμένο σχέδιο νόμου αφορά πλήθος θεμάτων και διατάξεων διαφορετικού ενδιαφέροντος και γνωρίζοντας επίσης το γεγονός ότι ανάλογο νομοσχέδιο αρμοδιότητας του ΥΕΝ είχε κατατεθεί και ψηφιστεί στην Βουλή το 2013, καθίσταται σαφές ότι η κυβέρνηση και το ΥΕΝ δεν επιθυμούν την αντιμετώπιση και επίλυση δίκαιων αιτημάτων που περιλαμβάνονταν στην πρόσφατη απεργιακή κινητοποίηση των Ναυτεργατών 2 έως 10 Δεκέμβρη 2016 αφού κανένα από τα επίμαχα αιτήματα δεν επιλύεται στο σχετικό νομοσχέδιο!!
Αυτό δείχνει και επιβεβαιώνει την άποψη που διατυπώσαμε έντονα κατά τις διαδοχικές συναντήσεις με την πολιτική ηγεσία του ΥΕΝ ότι δεν έχουν βούληση να δώσουν λύσεις στα κυρίαρχα προβλήματα του Ναυτεργατικού κόσμου αλλά στην πραγματικότητα τον εμπαίζουν και τον εξαπατούν!
Η ΠΕΝΕΝ προτείνει στο εν λόγω νομοσχέδιο να συμπεριληφθούν τουλάχιστον τα παρακάτω αιτήματα που είναι αποκλειστικά αρμοδιότητας του ΥΕΝ:
· Κατάργηση όλων των διατάξεων περί μειωμένων συνθέσεων τόσο στην Ακτοπλοΐα όσο και στην Αδριατική.
· Επαναφορά της 10μηνης ναυτολόγησης και δρομολόγησης όλων των Ακτοπλοϊκών πλοίων συμπεριλαμβανομένων και των ταχύπλοων.
· Κατάργηση των διατάξεων νόμων για το απεργοσπαστικό πλοίο ασφαλείας καθώς και αυτής που αναφέρεται στις επιχειρησιακές ΣΣΕ.
· Λήψη άμεσων και αποτελεσματικών μέτρων για την απασχόληση όλων των ανέργων Ναυτικών, μέτρα στήριξης – ενίσχυσης και προστασίας των ανέργων.
Με εντολή Διοίκησης
Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας
Νταλακογεώργος Αντώνης Κροκίδης Νικόλαος