Άμεση αναγκαιότητα η οργάνωση της αντίστασης από τα κάτω ενάντια σε απολύσεις και ελαστικές σχέσεις εργασίας.

Στις 23 Φλεβάρη πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές του Σ.Ε.Ε - Δ.Α.Α από τις οποίες προέκυψε το νέο Δ.Σ του συνδικάτου και στις 2 Μάρτη οι εκλεγμένοι προχώρησαν στην σύσταση του προεδρείου. Ο χώρος του αεροδρομίου αποτελεί τον δοκιμαστικό σωλήνα κάθε αντεργατικής πολιτικής πριν αυτή πάρει την μορφή νόμου.

Ως εκ τούτου προκύπτει η ανάγκη για την συσπείρωση των εργαζομένων στο αεροδρόμιο σε ένα συνδικάτο οργανωμένο από τα κάτω που θα ξεπεράσει την παλιά συνδικαλιστική δομή.

Στο "Ελ. Βενιζέλος" δραστηριοποιούνται εργαζόμενοι διαφορετικών ειδικοτήτων (ιπτάμενο προσωπικό, επίγεια εξυπηρέτηση, χώροι εστίασης, πρακτορεία τύπου, οδηγοί κ.ο.κ.) που εξυπηρετούν καθημερινά χιλιάδες επιβάτες. Είναι τόπος, λοιπόν, κοινωνικής και οικονομικής ενότητας των εργαζομένων ανεξάρτητα από τον αριθμό (και τις διαθέσεις) των εργοδοτών.

Στον χώρο αν και υπάρχει μεγάλη συνδικαλιστική παράδοση παρουσιάζεται μεγάλη κάμψη τα τελευταία χρόνια λόγω του συνδικαλιστικού γραφειοκρατισμού που επικράτησε σε πολλά επιχειρησιακά σωματεία, αλλά και λόγω του κατακερματισμού και της πολυδιάσπασης του χώρου από εργολαβίες κ.ο.κ. Από την άλλη εργοδοτικές ομάδες κατάφεραν, έστω και προσωρινά, να καθυποτάξουν το ταξικό - συνδικαλιστικό κίνημα.

Κύριοι στόχοι του συνδικάτου είναι οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, οι χαμηλοί μισθοί και η καταστρατήγηση των εργατικών δικαιωμάτων. Οι άξονες που θα κατοχυρώσουν το συνδικάτο στους εργαζόμενους είναι οι παρεμβάσεις στους τόπους δουλειάς, οι καταγγελίες στην επιθεώρηση εργασίας, η αποτελεσματική προπαγάνδιση των μελλοντικών απεργιών και κινητοποιήσεων και η εξέλιξη των εργατικών αιτημάτων σε πολιτικών.

Άμεσα θα υπάρξουν επεμβάσεις σε ότι αφορά τα προγράμματα εργασίας των εταιριών επίγειας εξυπηρέτησης και της τραμπουκικής συμπεριφοράς των διαχειριστών του αεροδρομίου (αυτών που οφείλουν 550 εκ. στο δημόσιο) στους υπαλλήλους των παρκινγκ. Στην πρώτη συνεδρίαση του Δ.Σ μεταξύ άλλων συζητήθηκε η ενισχυμένη παρουσία στο Συντονιστικό Πρωτοβάθμιων Σωματείων, η καταπολέμηση της λογικής της ανάθεσης και η υιοθέτηση του μοντέλου των διαρκών γενικών συνελεύσεων.

Τέλος καταρτίστηκε ένα πλάνο εξωστρέφειας των μελών για την ένταξη στο συνδικάτο εργαζομένων οι οποίοι δεν έχουν συνδικαλιστική εκπροσώπηση.

Το Δ.Σ: Πρόεδρος Γουρλάς Ν., Αντιπρόεδρος Γραμματόπουλος Αν., Γ. Γραμ. Μισαηλίδης Χ., Β' Αντιπ. Ντόλος Φ., Ταμίας Γιαννουλάκης Στρ., Οργ. Γραμ. Κουκίδης Χ., Αν. Γεν. Γραμ. Μπόζας Δημ., Αν. Ταμ. Παπάζογλου Ε., Μέλη Αγγελής Δημ., Κατσαρός Ν., Μπελεγράτης Ηλ.

Νέες απολύσεις στην OlympicAir 

Ίσως θα ήταν χρήσιμο ένα δημοσιογραφικό σεμινάριο με θέμα "Αποτελεί ή όχι είδηση οι απολύσεις στην OlympicAir". Γιατί πλέον το να διαβάζεις για απολύσεις στην εν λόγο εταιρεία αποτελεί περισσότερο συνήθεια παρά προκαλεί έκπληξη. Όπως και να έχει, στην υγιή και αποκρατικοποιημένη Ολυμπιακή (το καμάρι του Χατζηδάκη) άλλοι 30 εργαζόμενοι έχασαν την δουλειά τους στα πλαίσια της αναδιοργάνωσης της εταιρίας ενόψει της πολυπόθητης έγκρισης της συγχώνευσης με την Aegeanαπό την κομισιόν στις 9 Απρίλη. Οι εναπομείναντες εργαζόμενοι μιλάνε για βάρδιες που δεν "βγαίνουν" και για πλήρη κινεζοποίηση τους. Οι συμβάσεις εργασίας που έχει πατεντάρει η M.I.Gκαι που απαγορεύουν αυστηρά την συνδικαλιστική δράση των εργαζομένων είναι παράνομες. Λύση υπάρχει και εδράζεται στην συμμετοχή των εργαζομένων στο Σ.Ε.Ε - Δ.Α.Α, ή στην δημιουργία επιχειρησιακού σωματείου, έστω και με συνωμοτικούς όρους στην αρχή.

Σπαστό ωράριο στην Newrest

Επί ποδός πολέμου βρίσκονται οι εργαζόμενοι της αεροτροφοδοτικής εταιρίας Newrest. Συγκεκριμένα λίγες εβδομάδες πριν εκπνεύσει η επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση, η εργοδοσία ανακοίνωσε στο σωματείο την πρόθεσή της να προχωρήσει σε απολύσεις και νέες περικοπές μισθών. Σε έκτακτη γενική συνέλευση που κάλεσε το σωματείο, οι εργαζόμενοι στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και αποφάσισαν ομόφωνα πως η απάντηση τους θα είναι απεργία διαρκείας. Αυτό προκάλεσε την αναδίπλωση της εταιρείας οι οποία ζήτησε πίστωση χρόνου για να επεξεργαστεί δεύτερη πρόταση. Αυτή η δεύτερη πρόταση προβλέπει σπαστό ωράριο. Κάτι τέτοιο είναι αδιανόητο να υλοποιηθεί για τον προφανή λόγο ότι οι εργαζόμενοι διανύουν έως και σαράντα χιλιόμετρα για να φτάσουν στο χώρο της δουλειάς τους και κάτι τέτοιο θα τους οδηγήσει σε βιολογική εξόντωση, αλλά και οικονομική για όσους δεν εξυπηρετούνται από λεωφορειογραμμές και υποχρεωτικά χρησιμοποιούν δικά τους μέσα. Αυτές τις μέρες πραγματοποιείται νέα γενική συνέλευση.

Εκλογές στην Swissport

Στην ανάδειξη νέου Δ.Σ προχωρούν οι εργαζόμενοι της εταιρείας Swissportλίγο πριν εκπνεύσει η συλλογική σύμβαση εργασίας. Τα μηνύματα που εκπέμπονται δεν είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά για αλλαγή στους συσχετισμούς δυνάμεων καθώς η γραφειοκρατική ηγεσία δείχνει να συμπονά την εταιρεία στα "προβλήματά" της και φιμώνει με "δημοκρατικά" μέσα κάθε αντιπολιτευτική πλατφόρμα που συμμετέχει στο ένα και μοναδικό ψηφοδέλτιο υποψηφίων. Ας σκεφτούν οι εκεί εργαζόμενοι πως στο παραβάν θα είναι μόνοι με την συνείδηση τους.

Αλαλούμ στο υπουργείο εργασίας

Οι εταιρείες που λειτουργούν στο Ελ. Βενιζέλος ανακοίνωσαν προ ημερών στους εργαζομένους ότι λόγω τεχνικού προβλήματος στο υπουργείο Εργασίας δεν είναι δυνατόν η τροποποίηση των ωραρίων εργασίας μεταξύ των συναδέλφων. Τα προγράμματα εργασίας στο Ελ. Βενιζέλος βγαίνουν σε μηνιαία βάση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι εργαζόμενοι να τροποποιούν αμοιβαία τις βάρδιές τους προκειμένου να εξυπηρετούν τις κοινωνικές και οικογενειακές τους ανάγκες, ή ακόμα και για να μεταβαίνουν στον χώρο εργασίας τους ώρες με μεγάλη συχνότητα λεωφορειακών γραμμών ή μέσων σταθερής τροχιάς. Επίσης υπάρχουν σπουδαστές ή φοιτητές εργαζόμενοι που εξυπηρετούνται προκειμένου να παρακολουθούν τα μαθήματα, αλλά και οι εργαζόμενες μητέρες των οποίων η καθημερινότητα είναι επιφορτισμένη και με την φροντίδα των παιδιών και απαιτείται ιδιαίτερη μεταχείριση και πρόνοια.

Αφορμή των παραπάνω είναι ότι πλέον για τις αλλαγές βάρδιας θα ενημερώνεται ηλεκτρονικά το υπουργείο αλλά αδυνατεί... ο σέρβερ!

Το θέμα που προκύπτει όμως είναι ότι ενώ οι αμοιβαίες αλλαγές ουσιαστικά απαγορεύονται οι υπηρεσιακές αλλαγές (αυτές που απαιτεί από τον εργαζόμενο η εργοδοσία για να καλύψει ώρες αιχμής) επιτρέπονται κανονικότατα.   

*αναπληρωτής γενικός γραμματέας Σ.Ε.Ε.-Δ.Α.Α.

Ετικέτες