1. Στην εφημερίδα Αυγή (Κυριακή 20/12/2015) σε άρθρο των Γ. Αγουρίδη και Φ. Κλαυδιανού με τίτλο «Όλο το σχέδιο για το Ταμείο για τη Δημόσια Περιουσία» δίδονται αναλυτικά στοιχεία για το ταμείο αυτό του οποίου ο χρόνος ζωής -35 χρόνια- και οι δραστηριότητες υπερβαίνουν κατά πολύ τα ισχύοντα για το γνωστό ΤΑΙΠΕΔ, που εύλογα είχε χαρακτηριστεί εγκληματική οργάνωση.
Παρόλο που το ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής περιουσίας του Δημοσίου), το οποίο ιδρύθηκε το 2011 προκειμένου μέσα σε μία εξαετία να πραγματοποιήσει πολυάριθμες ιδιωτικοποιήσεις, εκποιούσε βασικά περιουσιακά στοιχεία του κράτους σε εξευτελιστικές τιμές οι «θεσμοί» δεν έμειναν ικανοποιημένοι. Από τη μια η αντίσταση των πολιτών, οι πολλές προσφυγές στο ΣτΕ και κάποιες θετικές αποφάσεις του, από την άλλη η απροθυμία των «επενδυτών» και η γραφειοκρατία - δηλ. η τήρηση της στοιχειώδους νομιμότητας - δεν επέτρεψαν να υλοποιηθεί παρά μικρό μόνο μέρος του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων. Εδώ και πολύ καιρό υπήρχαν πιέσεις να αναλάβουν οι ίδιοι οι δανειστές τη διοίκηση του ταμείου (μεταφορά στο Λουξεμβούργο) που δεν είχαν τελεσφορήσει. Με την υπογραφή του τρίτου επαχθέστερου μνημονίου, που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ παραχωρείται στους «θεσμούς» ο πλήρης έλεγχος όχι μόνο του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και του συνόλου της ιδιωτικής και δημόσιας περιουσίας του κράτους.
2. Ήδη ο ν4334/2015 (τρίτο μνημόνιο) προβλέπει τη μεταφορά των «πολύτιμων ελληνικών περιουσιακών στοιχείων σε ένα ανεξάρτητο ταμείο που θα ρευστοποιεί τα περιουσιακά στοιχεία μέσω ιδιωτικοποιήσεων και άλλων μέσων… Αυτό το ταμείο θα συσταθεί στην Ελλάδα και θα διοικείται από τις ελληνικές αρχές υπό την επίβλεψη των αρμόδιων Ευρωπαϊκών Θεσμών».
Στην πραγματικότητα τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα. Σύμφωνα με το άρθρο της Αυγής «Ήδη έχει συμφωνηθεί πως η έδρα του ταμείου θα είναι στην Ελλάδα, θα υπόκειται στο ελληνικό δίκαιο και θα είναι ανώνυμη εταιρεία με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο». Αυτά όμως είναι μόνο για το θεαθήναι καθώς «Το ταμείο θα διοικείται από ένα πενταμελές εποπτικό συμβούλιο, η σύνθεση του οποίου θα καθορίζεται κατά 3/5 από την ελληνική κυβέρνηση και κατά τα 2/5 από την Κομισιόν και τον ESM. Ωστόσο, για να υπάρξει οποιαδήποτε απόφαση, θα πρέπει να υπάρχει πλειοψηφία 4/5, ενώ και οι δύο πλευρές θα έχουν δικαίωμα άσκησης βέτο στην επιλογή των μελών του. Επίσης το ίδιο θα καθορίζει το Διοικητικό Συμβούλιο του ταμείου, αλλά και το συμβούλιο των ειδικών, το οποίο θα έχει την ευθύνη της αξιολόγησης των business plan του ταμείου,… ενώ η διάρκεια του ταμείου θα είναι 35 χρόνια».
Σημειωτέον ότι το ΤΑΙΠΕΔ, διοικείται από πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο που διορίζεται από την ελληνική κυβέρνηση. Στις συνεδριάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου του ταμείου παρίστανται ως παρατηρητές, χωρίς δικαίωμα ψήφου, δύο (2) εκπρόσωποι που προτείνονται από τα κράτη - μέλη της Ευρωζώνης και την Ευρωπαϊκή Επιτροπή. Το νέο Ταμείο θα εποπτεύεται από πενταμελές συμβούλιο όπου τα δύο μέλη διορίζονται άμεσα από την Κομισιόν και τον ESM, ενώ τα υπόλοιπα 3 θα είναι της αρεσκείας των «θεσμών». Τούτο σημαίνει ότι η διοίκηση του ταμείου παραχωρείται εξ ολοκλήρου στους τέσσερις «θεσμούς», επομένως και οι αποφάσεις εκποιήσεων, επενδύσεων, κ.λπ. με πολλαπλούς στόχους : α. να αποπληρώνεται το δημόσιο χρέος που επιβλήθηκε παρανόμως στη χώρα μας, β. να επωφελείται το ξένο κεφάλαιο από τα περιουσιακά στοιχεία του ελληνικού κράτους, γ. εν τέλει το σύνολο της ελληνικής οικονομίας - μετά και το έγκλημα της ανακεφαλαιοποίησης των τραπεζών - να ελέγχεται από οικονομικές δυνάμεις που δεν υπόκεινται στον έλεγχο των ελληνικών κυβερνήσεων.
3. Σύμφωνα με το ίδιο άρθρο της Αυγής «Το ταμείο θα απορροφήσει τουλάχιστον τέσσερις βασικές δομές διαχείρισης δημόσιας περιουσίας το ΤΑΙΠΕΔ, το ΤΧΣ, την ΕΤΑΔ και τις ΔΕΚΟ, χωρίς να αποκλείεται ο εμπλουτισμός του ενεργητικού του με την προσθήκη επιπλέον άυλων αξιών και ακίνητων ή δημιουργία νέων υποταμείων».
Οι τέσσερις αυτές δομές θα έχουν τη δική τους υποδιοίκηση, αν και θα βρίσκονται εντός του ταμείου. Το ΤΑΙΠΕΔ και το ΤΧΣ θα διατηρήσουν έναν επιπλέον βαθμό ανεξαρτησίας από τη γενική διοίκηση του νέου ταμείου, στη βάση όσων έχουν συμφωνηθεί έως τώρα για τη λειτουργία τους.
ΤΑΙΠΕΔ : Το ΤΑΙΠΕΔ πιθανότατα θα μεταφερθεί ως έχει στο νέο ταμείο, μαζί με το σύνολο του χαρτοφυλακίου του.
ΕΤΑΔ : Πιθανότατα θα συνεχίσει ως ο κεντρικός βραχίονας διαχείρισης των ακινήτων για λογαριασμό του νέου ταμείου με την εισαγωγή σε αυτή και άλλων ακίνητων. Σημειωτέον στην ΕΤΑΔ ανήκει η διοίκηση και η διαχείριση, με δικαίωμα πώλησης της περιουσίας του ΕΟΤ, της πρώην ΚΕΔ και των Ολυμπιακών Ακινήτων. Στην ΕΤΑΔ περιήλθε κατά κυριότητα και η περιουσία της ΠΑΡΑΚΤΙΟ ΜΕΤΩΠΟ Α.Ε. με το ν4321/2015 που ψηφίστηκε το Μάρτιο του 2015 από τον ΣΥΡΙΖΑ. Το μεγαλύτερο μέρος του Παράκτιου Μετώπου Σαρωνικού συμπεριλαμβανομένου και του αιγιαλού μπορεί να εκποιηθεί από το νέο Ταμείο.
ΤΧΣ : Θα αποτελέσει τον «μοχλό» του νέου ταμείου για την εκποίηση των κρατικών μετοχών των τραπεζών.
ΔΕΚΟ : Πρόσθετα περιουσιακά στοιχεία που συζητούνται ως πιθανό ενεργητικό του ταμείου είναι η μεταφορά μετοχών ΔΕΚΟ του Δημοσίου.
Έτσι το ελληνικό κράτος αποξενώνεται από κάθε περιουσιακό στοιχείο. Ήδη η αναφορά σε δημόσια και όχι ιδιωτική περιουσία του Δημοσίου σημαίνει ότι το Ταμείο θα διαχειρίζεται όχι μόνο την Ιδιωτική Περιουσία του Δημοσίου, όπως (κατά τον τίτλο τουλάχιστον) το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και τη Δημόσια Κτήση. Ακόμη και το «αντίτιμο που θα συμφωνηθεί για τη μεταφορά κάθε κοντέινερ από μια ενδεχόμενη σύμβαση που υπογράψει μελλοντικά το Δημόσιο με ιδιωτική επιχείρηση» θα εισπράττεται από το περίφημο νέο ταμείο.
4. Στην όλη διαδικασία εμπλέκεται και η περίφημη EBRD. Για να μην ξεχνάμε και την ανάπτυξη, στο άρθρο της Αυγής αναφέρεται : «Παράλληλα στη γενική δομή του ταμείου, θα υπάρχει ένα ταμείο (σ.σ.: θα ονομάζεται Τreasury), το οποίο θα διαθέτει μέρος των εσόδων για την ανάπτυξη της περιουσίας του ταμείου ή σε άλλες επενδυτικές δραστηριότητες από κοινού με άλλους θεσμούς, όπως η EBRD». Σημειωτέον ότι η EBRD ή European Bank for Reconstruction and Development είναι η Τράπεζα που διαχειρίστηκε τις αποκρατικοποιήσεις στις πρώην σοβιετικές δημοκρατίες με τα γνωστά αποτελέσματα. Είναι χαρακτηριστικό ότι το αντίστοιχο Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων στην πρώην Ανατολική Γερμανία έκλεισε με παθητικό.
5. Η αρχική συμφωνία με τους δανειστές προέβλεπε ότι θα δημιουργηθεί ένα αποθεματικό ύψους 50 δισ. ευρώ. Βάσει αυτής, από τα 50 δισ. έσοδα, τα 25 δισ. θα δίνονταν ως εγγύηση των τραπεζών, ενώ 12,5 δισ. θα πήγαιναν στην ανάπτυξη και 12,5 δισ. στο χρέος.
Παρόλο που για την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών χρησιμοποιήθηκαν 5,4 δισ. (από τα συνολικά 25 δισ. που προβλέπονταν) ο στόχος των 50 δισ. δεν αναθεωρείται.
6. Το σχεδιαζόμενο οικονομικό, κοινωνικό, πολιτικό και ποινικά κολάσιμο έγκλημα είναι σε γνώση της κυβέρνησης, που αντιλαμβάνεται ότι παραδίδει όλη τη δημόσια περιουσία στους «θεσμούς». Όπως αναφέρεται στο ίδιο άρθρο : «το δύσκολο κομμάτι της συμφωνίας έγκειται στο πως θα επιτευχθεί χρηστή, αποτελεσματική και διαφανής διαχείριση της περιουσίας, από τη μια και του πως, από την άλλη, θα διασφαλίζεται ότι οι στρατηγικές αποφάσεις που αφορούν την αναπτυξιακή και επενδυτική πολιτική της χώρας θα παραμείνουν υπό τον δημοκρατικό έλεγχο των εκλεγμένων ελληνικών κυβερνήσεων». Δεν πρόκειται όμως για «δύσκολο κομμάτι της συμφωνίας» αλλά για προδιαγεγραμμένη συμφωνία υφαρπαγής της δημόσιας περιουσίας που η κυβέρνηση έχει αποδεχθεί ήδη με την υπογραφή του τρίτου μνημονίου.
7. Η Πρωτοβουλία Πολιτών για την Κατάργηση του ΤΑΙΠΕΔ καλεί όλες τις πολιτικές και κοινωνικές δυνάμεις που αντιτίθενται στην παράδοση της χώρας μας στους «θεσμούς» να συμβάλλουν σ’ ένα μαζικό κοινό μέτωπο αγώνα στην Ελλάδα και διεθνώς που θα αντισταθεί στην υφαρπαγή των περιουσιακών στοιχείων του κράτους και στην κατάργηση της κατάλυση του.
Την Παρασκευή 8/1/2016 εκδικάζονται στο ΣτΕ οι προσφυγές κατά της εκποίησης των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων. Καλούμε σε συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 11.00 π.μ. μπροστά από το κτίριο του ΣτΕ (Πανεπιστημίου 47-49 και Πεσμαζόγλου).