Συνέντευξη τύπου παραχώρησαν σήμερα μέλη της Επιτροπής Θεσσαλονίκης Ενάντια στα Διόδια με αφορμή τα εκατοντάδες πρόστιμα που αποστέλλονται σε πολίτες που συμμετείχαν στο κίνημα Δεν Πληρώνω, που είχε πάρει μεγάλες διαστάσεις τα προηγούμενα κυρίως χρόνια.

Χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό­τε­ρο ίσως πα­ρά­δειγ­μα, αυτό του Γιώρ­γου Θε­ο­φά­νου, αρ­χαιο­λό­γου στον οποίο έχει επι­βλη­θεί πρό­στι­μο 22.000 ευρώ. Η πε­ρί­πτω­ση που είδε το φως της δη­μο­σιό­τη­τας πριν από με­ρι­κές ημέ­ρες έχει προ­κα­λέ­σει αί­σθη­ση καθώς για 178 πα­ρα­βά­σεις διο­δί­ων, που ενώ ξε­περ­νού­σαν ορια­κά τα 400 ευρώ, κα­λεί­ται να πλη­ρώ­σει το πε­νη­ντα­πλά­σιο πρό­στι­μο! Μά­λι­στα κα­λεί­ται μέχρι τις 29 Φε­βρουα­ρί­ου να κα­τα­βάλ­λει ποσό της τάξης των 8.500 ευρώ στην εφο­ρία, καθώς σε δια­φο­ρε­τι­κή πε­ρί­πτω­ση κιν­δυ­νεύ­ει ακόμη και με κα­τά­σχε­ση τρα­πε­ζι­κών λο­γα­ρια­σμών, αλλά κι ενός ακι­νή­του του.

Όπως δή­λω­σε ο ίδιος «οι αυ­το­κι­νη­τό­δρο­μοι ανή­κουν στο λαό και οφεί­λουν να τον εξυ­πη­ρε­τούν. Τα διό­δια είναι χα­ρά­τσια και τα χα­ρά­τσια δεν πρέ­πει να πλη­ρώ­νο­νται». Κά­λε­σε δε την κυ­βέρ­νη­ση ακόμη κι αν έχει ψη­φί­σει νέο μνη­μό­νιο, να δεί­ξει τον κοι­νω­νι­κό χα­ρα­κτή­ρα που έλεγε προ­ε­κλο­γι­κά και πριν τη δεύ­τε­ρη εκλο­γή της.

Πρό­σθε­σε ακόμη πως η πράξη να περνά από τα διό­δια χωρίς να πλη­ρώ­νει ήταν ιδε­ο­λο­γι­κή, αλλά συγ­χρό­νως οφει­λό­ταν και στην άσχη­μη οι­κο­νο­μι­κή του κα­τά­στα­ση εκεί­νη την πε­ρί­ο­δο.

«Τα πρό­στι­μα αυτά θα μπο­ρού­σαν να με οδη­γή­σουν σε οι­κο­νο­μι­κή εξα­θλί­ω­ση, να με εξα­φά­νι­ζαν σαν άτομο, να έχανα την αξιο­πρέ­πειά μου», δή­λω­σε χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά ο κ. Θε­ο­φά­νου.

Το συ­γκε­κρι­μέ­νο πρό­στι­μο που του έχει κα­τα­βλη­θεί αφορά συ­γκε­κρι­μέ­να σε διε­λεύ­σεις από διό­δια της Εγνα­τί­ας Οδού και συ­γκε­κρι­μέ­να από τα διό­δια του Πο­λυ­μύ­λου, καθώς έπρε­πε να περ­νά­ει από εκεί για να μπο­ρέ­σει να επι­σκε­φτεί τον 84χρο­νο πα­τέ­ρα του.

Η Εγνα­τία Όδος μά­λι­στα είναι η μόνη εται­ρεία αυ­το­κι­νη­τό­δρο­μων, τα πρό­στι­μα της οποί­ας μπο­ρούν να με­τα­φερ­θούν στην Εφο­ρία.

Από τη μεριά του ο Νίκος Νού­λας, μέλος της Συ­ντο­νι­στι­κής Επι­τρο­πής Θεσ­σα­λο­νί­κης Ενά­ντια στα διό­δια, ανα­φέρ­θη­κε στο γε­γο­νός ότι η επό­με­νη εξέ­λι­ξη που θα δυ­σχε­ραί­νει ακόμη πε­ρισ­σό­τε­ρο την κοι­νω­νία είναι η δη­μιουρ­γία των ηλε­κτρο­νι­κών διο­δί­ων με νέους σταθ­μούς και ακόμη με­γα­λύ­τε­ρο κό­στος για τη διέ­λευ­σή τους.

Τό­νι­σε πα­ράλ­λη­λα πως έχει ανοί­ξει ο δρό­μος ώστε η Εγα­ντία Οδός να πε­ρά­σει στα χέρια ιδιω­τών μέσω του ΤΑΙ­ΠΕΔ, επι­τρέ­πο­ντας τον ακόμη με­γα­λύ­τε­ρο πλου­τι­σμό συ­γκε­κρι­μέ­νων προ­σώ­πων.

«Η κυ­βέρ­νη­ση έχει τρόπο να απαλ­λά­ξει τους συ­μπο­λί­τες μας που βρί­σκο­νται αντι­μέ­τω­ποι με υψηλά πρό­στι­μα», δή­λω­σε και πρό­σθε­σε πως αν και πέρσι είχε κα­τα­τε­θεί τρο­πο­λο­γία για κα­τάρ­γη­ση αυτών των προ­στί­μων από 29 βου­λευ­τές του ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ, αυτή δεν έγινε νόμος με πρω­το­βου­λία του «με­γα­λο­ϋ­πουρ­γού», όπως τον χα­ρα­κτή­ρι­σε, Γιώρ­γου Στα­θά­κη.

Εκ­προ­σω­πώ­ντας δε, το κί­νη­μα Δεν Πλη­ρώ­νω, κά­λε­σε την Εγνα­τία Οδός ΑΕ να δώσει τα στοι­χεία όσων πο­λι­τών αντι­με­τω­πί­ζουν κυ­ρώ­σεις και πρό­στι­μα.

Κά­λε­σε ακόμα όσους πο­λί­τες αντι­με­τω­πί­ζουν ανά­λο­γο πρό­βλη­μα να επι­κοι­νω­νή­σουν στα τη­λέ­φω­να­6977034350 και 6974776774, αλλά και τον κόσμο να συμ­με­τέ­χει στην κι­νη­το­ποί­η­ση της ερ­χό­με­νης Πέμ­πτης στς 13:00, έξω από τα γρα­φεία της Εγνα­τί­ας Οδός ΑΕ.

Στη συ­νέ­ντευ­ξη τύπου μί­λη­σε και ο πα­λαί­μα­χος πο­δο­σφαι­ρι­στής, Σάβ­βας Κω­φί­δης, δη­λώ­νο­ντας τη συ­μπα­ρά­στα­σή του στο κί­νη­μα ενά­ντια στα διό­δια και σε όσους διώ­κο­νται για αυτό το λόγο.

«Πρό­κει­ται για άδικα μέτρα. Θέλω να ζω ελεύ­θε­ρος, να μπορώ να με­τα­κι­νού­μαι ελεύ­θε­ρα, να επι­στρέ­ψει η αξιο­πρέ­πεια στους αν­θρώ­πους της χώρας», ανέ­φε­ρε χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά, ενώ δεν πα­ρέ­λει­ψε να σχο­λιά­σει πως ήταν λάθος επι­λο­γή η ονο­μα­σία Δεν Πλη­ρώ­νω για το κί­νη­μα ενά­ντια στην πλη­ρω­μή των διο­δί­ων, καθώς επέ­τρε­ψε σε κά­ποιους να το εκ­με­ταλ­λευ­τούν και να πα­ρε­ξη­γη­θεί η προ­σπά­θεια του κι­νή­μα­τος.

Τέλος, ο κ. Δη­μή­τρης Σια­νί­δης, δι­κη­γό­ρος από την Κα­τε­ρί­νη και μέλος του Κι­νή­μα­τος, στά­θη­κε στο γε­γο­νός ότι οι αυ­το­κι­νη­τό­δρο­μοι απο­τε­λούν κοι­νω­νι­κό αγαθό και άρα οι όποιοι πε­ριο­ρι­σμοί στη χρήση τους(φόροι,τέλη) δεν θα πρέ­πει να αναι­ρούν αυτό τον χα­ρα­κτή­ρα.

Όπως ανέ­φε­ρε, «η Εγνα­τία Οδός είναι δη­μό­σια εται­ρεία, επι­χεί­ρη­ση κοι­νής ωφέ­λειας και άρα δεν πρέ­πει να λει­τουρ­γεί με σκοπό το κέρ­δος».

Επι­κα­λέ­στη­κε μά­λι­στα ακόμη και Οδη­γί­ες της ΕΕ σύμ­φω­να με τις οποί­ες το σύ­στη­μα διο­δί­ων θα πρέ­πει να δια­σφα­λί­ζει την άρτια ορ­γά­νω­ση και λει­τουρ­γία των δρό­μων, αλλά και την εξυ­πη­ρέ­τη­ση των με­τα­φο­ρών, χωρίς με­τα­κύ­λι­ση του κό­στους στον κα­τα­να­λω­τή.

Ως χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό πα­ρά­δειγ­μα μά­λι­στα του ελ­λη­νι­κού πα­ρα­λο­γι­σμού ανέ­φε­ρε, το Νομό Πιε­ρί­ας, όπου τα διό­δια βρί­σκο­νται ανά 17 μόλις χι­λιό­με­τρα, αλλά και τον τρόπο κα­τα­βο­λής του αντι­τί­μου, που αν δεν πλη­ρω­θεί άμεσα 20πλα­σιά­ζε­ται και μετά το πέρας 20 ήμε­ρων το πρό­στι­μο φτά­νει στο 50πλά­σιο.

Κα­τέ­λη­ξε δε, πως οι νόμοι οφεί­λουν να είναι συμ­βα­τοί με το Σύ­νταγ­μα και να σέ­βο­νται τα ατο­μι­κά δι­καιώ­μα­τα και ελευ­θε­ρί­ες, με το σε­βα­σμό αυτό να απο­τε­λεί και το όριο κα­τα­σταλ­τι­κής λει­τουρ­γί­ας του κρά­τους.

Μά­λι­στα σχο­λί­α­σε πως η συ­γκε­κρι­μέ­νη πο­λι­τι­κή έχει ως στόχο την απα­ξί­ω­ση των αυ­το­κι­νη­τό­δρο­μων, ως δη­μό­σιου αγα­θού, ώστε να μπο­ρούν να ιδιω­τι­κο­ποι­η­θούν ακόμη πιο εύ­κο­λα.

Απο­ρία προ­κα­λεί πά­ντως το γε­γο­νός πως παρά τις επί­μο­νες ερω­τή­σεις των δη­μο­σιο­γρά­φων, τα μέλη του πάνελ δε στρά­φη­καν άμεσα ενά­ντια στην κυ­βέρ­νη­ση, δη­λώ­νο­ντας απλά πως η μόνη επα­να­δια­πραγ­μά­τευ­ση των συμ­βά­σε­ων που έχει γίνει είναι μία κυ­βερ­νη­τι­κή πρό­τα­ση για επι­μή­κυν­ση του χρό­νου πα­ρα­χώ­ρη­σης των Εθνι­κών Οδών με μεί­ω­ση της τιμής των διο­δί­ων, ενώ προ­χω­ρά και η ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση της Εγνα­τί­ας μέσω του ΤΑΙ­ΠΕΔ. Εξαί­ρε­ση απο­τέ­λε­σε ο Σάβ­βας Κω­φί­δης που ξε­κά­θα­ρα δή­λω­σε πως η κυ­βέρ­νη­ση γύ­ρι­σε την πλάτη στα μέλη του Κι­νή­μα­τος.

Ετικέτες