Στα βιβλιοπωλεία από την Τετάρτη 1η Ιουνίου

Πρώτη πα­ρου­σί­α­ση:

Κυ­ρια­κή 5 Ιούνη - 5μμ στο 2o book n'beer fest

πλα­τεία Πρω­το­μα­γιάς (Πε­δί­ον του Άρεως)

εκ­πτώ­σεις συ­ντέ­λειες πάρτι

ποι­ή­μα­τα 2013-2022


Πα­γκό­σμια Τζένη





Σε­λί­δες 286, δια­στά­σεις 14x20,5

ISBN 978-618-5473-07-5

τιμή λια­νι­κής €11,50

Εκ­δό­σεις Redmarks, Ιού­νιος 2022

Η πρώτη ποι­η­τι­κή συλ­λο­γή της Πα­γκό­σμιας Τζέ­νης απαρ­τί­ζε­ται από τέσ­σε­ρις ενό­τη­τες - «της λαϊ­κής κουλ­τού­ρας», «των μαχών», «των δη­μί­ων» και «των δια­πραγ­μα­τεύ­σε­ων». Οι τί­τλοι των ενο­τή­των απο­τυ­πώ­νουν το ιδί­ω­μα της ανη­συ­χί­ας με το οποίο μι­λούν μέσα από τα ποι­ή­μα­τα χα­ρα­κτή­ρες του πε­ρί­πλο­κου βιώ­μα­τος της επο­χής. Στην ποί­η­ση αυτή, το φύλο των χα­ρα­κτή­ρων με­τα­το­πί­ζε­ται, οι φωνές περ­νούν από τον ενικό στον πλη­θυ­ντι­κό και από τον θά­να­το στη ζωή, οι αφη­γή­σεις επα­νε­ξε­τά­ζουν γραμ­μι­κό­τη­τες, πε­ρι­φρά­ξεις, ανα­με­τρή­σεις. Η Πα­γκό­σμια Τζένη επι­χει­ρεί μια ποί­η­ση της συ­νύ­παρ­ξης. Γρά­φο­ντας ελ­λη­νι­κά και αγ­γλι­κά, επι­μέ­νει στη δυ­να­τό­τη­τα ανά­γνω­σης και πο­λι­τι­σμι­κής συμ­με­το­χής πέρα από τον γλωσ­σι­κό φραγ­μό που συχνά υπό­κει­νται οι άν­θρω­ποι-που-μό­λις-ήρ­θαν στην κάθε «δική μας» γη. Μέσα από στί­χους που πραγ­μα­τεύ­ο­νται το δύ­σβα­το της ανα­πα­ρά­στα­σης, που απο­δί­δουν δομές σύ­γκρου­σης, που υπαι­νίσ­σο­νται ένα μέλ­λον που όχι μόνο δεν άρ­γη­σε αλλά που εν­δε­χο­μέ­νως πέ­ρα­σε, η Πα­γκό­σμια Τζένη κα­τα­γρά­φει αυτό που μένει: το ψυ­χι­κό υπό­λοι­πο μετά την κάθε δι/αι­ρε­τι­κή συν­θή­κη.



Ποια είναι όμως η Πα­γκό­σμια Τζένη; 

Η Πα­γκό­σμια Τζένη γεν­νή­θη­κε στις 2 Οκτω­βρί­ου 2013. Επι­χει­ρώ­ντας μια υπέρ­βα­ση της ατο­μι­κής και της συλ­λο­γι­κής συ­νεί­δη­σης με τους όρους είτε/είτε, η ποί­η­σή της προ­σπα­θεί να αφη­γη­θεί την επί­δρα­ση της ιστο­ρι­κής ορμής στην υπαρ­κτή ζωή. Η Πα­γκό­σμια Τζένη είναι ταγ­μέ­νη στη διο­ρα­τι­κό­τη­τα συμ­βο­λι­κών χα­ρα­κτή­ρων, όπως η Τζένη των Πει­ρα­τών του Μπέρ­τολτ Μπρε­χτ, αλλά και προ­σώ­πων των οποί­ων το πέ­ρα­σμα μέσα από την πο­λι­τι­κή αν­θρω­πό­τη­τα επε­κτεί­νει τα όρια του δυ­να­τού. Έργα της έχουν δη­μο­σιευ­τεί στη συλ­λο­γή Futures: Poetry of the Greek Crisis (2015, επιμ Θο­δω­ρής Χιώ­της), στα πε­ριο­δι­κά A) GLIMPSE) OF) και Tripwire, και στο συλ­λο­γι­κό ηχη­τι­κό αρ­χείο Art of the Possible: Towards an Antifascist Feminist Front. Το Times Literary Supplement την πε­ριέ­γρα­ψε ως μία «με­τα-ποι­ή­τρια που κε­ντρί­ζει το εν­δια­φέ­ρον». 



Στον πρό­λο­γό του στην ποι­η­τι­κή συλ­λο­γή, ο ποι­η­τής  Θο­δω­ρής Χιώ­της την συ­στή­νει εκ νέου: Ποια είναι η Πα­γκό­σμια Τζένη; Είναι το υπο­κεί­με­νο που ομο­λο­γεί: «γε­νι­κά με τσα­κί­ζει όταν μου ζη­τά­νε να δεί­χνω πάθος». Και το άλλο που ανα­πο­λεί «την εποχή που κού­τσαι­να χωρίς λόγο». Δεν είναι ηθικά μπερ­δε­μέ­νο ή, ακόμη χει­ρό­τε­ρα, συμ­βι­βα­σμέ­νο τούτο το σύν­θε­το υπο­κεί­με­νο. Είναι πλή­ρως συ­νει­δη­το­ποι­η­μέ­νο για την πε­ρι­πλο­κό­τη­τα της ζωής μετά το Τέ­λος-της-Ιστο­ρί­ας (…) Δεν υπάρ­χει εναλ­λα­κτι­κή. Και­ρός για το φάρ­μα­κο. Και­ρός για τη δεύ­τε­ρη διά­γνω­ση. Τα ποι­ή­μα­τα της Πα­γκό­σμιας Τζέ­νης ως χει­ρο­νο­μία ενέ­χουν την απελ­πι­σία, την οργή και το πέν­θος, αλλά και την συ­νει­δη­το­ποί­η­ση ότι το με­λά­νι από μόνο του δεν σώζει.



Στο δικό της προ­λο­γι­κό ση­μεί­ω­μα, η Έφη Ρέν­τζου, κα­θη­γή­τρια Γαλ­λι­κής Λο­γο­τε­χνί­ας στο Πα­νε­πι­στή­μιο του Princeton, ση­μειώ­νει: Η Πα­γκό­σμια Τζένη μι­λά­ει την γλώσ­σα που επι­νό­η­σαν αυτές οι [υπερ­ρε­α­λί­στριες] ποι­ή­τριες για να  ξα­να­μοι­ρά­σουν τον κόσμο, μια γλώσ­σα βίαιη και απο­σπα­σμα­τι­κή, που φτιά­χνει κοι­νό­τη­τες εκεί που θα νό­μι­ζες ότι υπάρ­χουν μο­νά­δες. Αφη­γεί­ται πράγ­μα­τα που αρ­χι­κά φαί­νο­νται κα­θη­με­ρι­νά, αλλά με­ταλ­λάσ­σο­νται σε πρά­ξεις εκρη­κτι­κής αντί­στα­σης (…) Η Πα­γκό­σμια Τζένη κα­θα­ρί­ζει τουα­λέ­τες, πάει σε δια­δη­λώ­σεις, ανα­ρω­τιέ­ται αν η Ιστο­ρία υπάρ­χει, βλέ­πει τον εθνι­κό ύμνο στον ύπνο της, μι­λά­ει στην Ρόζα Λού­ξε­μπουργκ, γί­νε­ται γο­νιός των γο­νιών της, δια­βά­ζει Bolaño και Beauvoir, δια­με­λί­ζει το σώμα της, έχει οργή, ει­ρω­νεία, από­γνω­ση (…) Όπως εκεί­νες οι άλλες γυ­ναι­κεί­ες φωνές που κα­λούν από μια εποχή μα­κρι­νή, αλλά ανη­συ­χη­τι­κά συ­γκρί­σι­μη με το σή­με­ρα, η Πα­γκό­σμια Τζένη μέσα στην επώ­νυ­μη ανω­νυ­μία της, γρά­φει την εμπει­ρία της κα­θη­με­ρι­νό­τη­τας και την κα­θι­στά ορατή, την μοι­ρά­ζε­ται και την μοι­ρά­ζει, και έτσι την κάνει ση­μείο ανα­φο­ράς και σύ­γκλι­σης.



Η Άν­τζε­λα Δη­μη­τρα­κά­κη, συγ­γρα­φέ­ας, θε­ω­ρη­τι­κός της σύγ­χρο­νης τέ­χνης και δι­δά­σκου­σα στο Πα­νε­πι­στή­μιο του Εδιμ­βούρ­γου, στη δική της προ­λο­γι­κή ανά­γνω­ση ση­μειώ­νει: Τα πλά­σμα­τα που διέ­πουν την φα­ντα­σμα­τι­κή Πα­γκό­σμια Τζένη (που δεν ξέ­ρου­με πλέον κατά πόσο, στις μέρες της ιδε­ο­λο­γι­κής σύγ­χυ­σης, θα μπο­ρού­σε να συν­δέ­ε­ται με την μπρε­χτι­κή Τζένη των απαυ­δη­μέ­νων προ­λε­τα­ριά­των) μι­λούν συχνά σαν η ιστο­ρία να έχει πε­ριέλ­θει σε κα­τά­στα­ση εξα­να­γκα­στι­κής δια­κο­πής. Γνω­ρί­ζουν, βέ­βαια, πως δεν ισχύ­ει κάτι τέ­τοιο. Δεν μπο­ρούν να εξη­γή­σουν τι συμ­βαί­νει, αν και υπο­ψιά­ζο­νται πως το όχημα Ιστο­ρία, στο οποίο δια­μορ­φώ­νο­νται και όπου διά­γουν λίγο πολύ βί­αιους βίους, υφί­στα­ται επι­τά­χυν­ση.  Για την ποι­η­τι­κή συλ­λο­γή "εκ­πτώ­σεις συ­ντέ­λειες πάρτι" της Πα­γκό­σμια Τζέ­νης, θα έχου­με τη χαρά να συ­ζη­τή­σου­με την Κυ­ρια­κή 5 Ιου­νί­ου (5μμ) στο 2ο books n'beer fest (πλα­τεία Πρω­το­μα­γιάς - Πε­δί­ον του Άρεως).

  Μαζί μας θα βρί­σκο­νται ο ποι­η­τής Θο­δω­ρής Χιώ­της, η συγ­γρα­φέ­ας Παυ­λί­να Μάρ­βιν και η συγ­γρα­φέ­ας και θε­ω­ρη­τι­κός Άν­τζε­λα Δη­μη­τρα­κά­κη. Συντο­νί­ζει η Κα­τε­ρί­να Σερ­γί­δου, Εκ­δό­σεις redmarks, ερευ­νή­τρια σπου­δών φύλου και φε­μι­νι­σμού.

  Στον σύν­δε­σμο εδώ η εκ­δή­λω­ση στο facebook. Βρεί­τε τις Εκ­δό­σεις RedMarks στο 2ο books n' beer fest:



· Πα­ρα­σκευή 3/6 15:00-22:00

· Σάβ­βα­το 4/6 12:00-22:00

· Κυ­ρια­κή 5/6 12:00-22:00



(πλα­τεία Πρω­το­μα­γιάς - Πε­δί­ον του  Άρεως) Για πα­ραγ­γε­λί­ες: sales@​redmarks.​gr

Για Τύπο και Βι­βλιο­πα­ρου­σιά­σεις: info@​redmarks.​gr

Τη­λέ­φω­νο επι­κοι­νω­νί­ας: 
210.8233761 

Κλα­ζο­με­νών 1-3, Αθήνα

Ώρες λει­τουρ­γί­ας: 11πμ -5μμ, Δευ­τέ­ρα έως Πα­ρα­σκευή

Ετικέτες