Επειδή η σιωπή είναι συνενοχή και επειδή οι νεκροί είναι ξανά πολλοί, ας κάνουμε μερικές ενοχλητικές ερωτήσεις με αφορμή τη φρικτή και προδιαγεγραμμένη τραγωδία στα Τέμπη.

1. Αληθεύει ή όχι ότι η γνωστή γερμανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών που είχε, αποδεδειγμένα και δεδηλωμένα, μαύρα ταμεία που διοχέτευαν άφθονο μαύρο χρήμα διαφθοράς και εκμαυλισμού στα αντίστοιχα ταμεία των κομμάτων εξουσίας στην Ελλάδα, στις δεκαετίες του 1990 και 2000, είναι η αρχή της καταστροφής και ο θεμέλιος λίθος του μεγάλου και διαχρονικού σκανδάλου για την τελική (αυτο)διαλυτική τύχη και του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας;

2. Τι πραγματικά περιελάμβανε ο συμβιβασμός μεταξύ της γερμανικής εταιρείας τηλεπικοινωνιών και του ελληνικού Δημοσίου που οριστικοποιήθηκε επί μνημονιακής και διακομματικής κυβέρνησης Λουκά Παπαδήμου με υπουργό Μεταφορών τον γνωστό ‘’τσεκουροφόρο’’ δικηγόρο της Άκρας Δεξιάς που σήμερα είναι υπουργός Εσωτερικών στην κυβέρνηση της ΝΔ; Ήταν ο συμβιβασμός αυτός ένας επιπρόσθετος λόγος για να διαλυθεί η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τον τρόπο που έγινε η αλλαγή της εξουσιαστικής σκυτάλης τον Νοέμβριο του 2011;

3. Αληθεύει ή όχι ότι η γνωστή ιταλική (κρατική;) εταιρεία μεταφορικού σιδηροδρομικού έργου είχε απαξιωθεί πανευρωπαϊκά ως παντελώς αναξιόπιστη, αναποτελεσματική και επικίνδυνη, έως τη στιγμή που ανέλαβε το 2008, αρμόδιος επίτροπος Μεταφορών στην Κομισιόν, ο Ιταλός δημοσιογράφος, πολιτικός φίλος του Σίλβιο Μπερλουσκόνι και σήμερα αντιπρόεδρος της Τζόρτζια Μελόνι, Αντόνιο Ταγιάνι; Ποιες ‘’αόρατες’’ δυνάμεις ώθησαν από εκείνη τη στιγμή και μετά τον Ταγιάνι έως την προεδρία του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου; Γιατί από το 2010 και μετά, αρμόδιοι επίτροποι Μεταφορών αναλαμβάνουν (κατά σύμπτωση…;) πολιτικοί προερχόμενοι από χώρες όπου η ιταλική εταιρεία μεταφορικού έργου σιδηροδρόμων έχει αυξημένα επιχειρηματικά συμφέροντα;

4. Γιατί η γνωστή ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων επιλέγει να ‘’χτυπάει’’ σιδηροδρομικές γραμμές , δρομολόγια και δίκτυα που αρχίζουν ή καταλήγουν σε λιμάνια όπου (κατά σύμπτωση…;) υπάρχουν επιθετικές εξαγορές σε εμπορευματικούς σταθμούς και προβλήτες από την εξίσου γνωστή κινεζική εταιρεία που δραστηριοποιείται και στην Ελλάδα; Ποια είναι η πραγματική μετοχική σύνθεση της ιταλικής εταιρείας σιδηροδρόμων; Υπάρχουν άραγε στα επιχειρηματικά παραμύθια, ‘’κινεζικοί δράκοι’’ με ιταλική ‘’μοτσαρέλα’’;

5. Αληθεύει ή όχι ότι στα μέσα της δεκαετίας του 2000, όπως διηγείται στο βιβλίο του, Γόμορρα, ο ερευνητής δημοσιογράφος, Ρομπέρτο Σαβιάνο και σε τουλάχιστον μία περίπτωση που ήταν αυτόπτης μάρτυρας, ένα κοντέινερ, που κατέφθανε με εμπορικό βαγόνι της ιταλικής εταιρείας σιδηροδρόμων και θα μεταφερόταν διαμέσου προβλήτας που έλεγχε και διαχειριζόταν η κινεζική εταιρεία στο λιμάνι της Νάπολης, άνοιξε διάπλατα την ώρα που ανυψωνόταν από τον γερανό και από μέσα έπεφταν βροχή τα ακρωτηριασμένα πτώματα θυμάτων της Καμόρας; Υπάρχει ομφάλιος λώρος ανάμεσα στο ιταλικό κράτος και την Καμόρα που καλύπτει και το σκέλος των σιδηροδρόμων και των λιμανιών;

6. Αληθεύει ή όχι ότι ανώτατος αξιωματικός της ιταλικής καραμπινερίας που είχε φθάσει μάλιστα να είναι και αρχηγός της προεδρικής αστυνομικής φρουράς, όταν πρόεδρος ήταν ο Οσκαρ Λουίτζι Σκάλφαρο, ομολόγησε στις σχετικές ανακριτικές διαδικασίες των ‘’Καθαρών Χεριών’’ πως ήταν ταυτόχρονα και ‘’κάπο ρεζίμε’’ στην Καμόρα και μετά την έκτιση της ποινής του βρέθηκε ‘’βολεμένος’’ σε γνωστή ιταλική εταιρεία της ειδησεογραφικής επικαιρότητας έχοντας καθήκοντα διευθυντή ασφαλείας;

7. Τι ακριβώς συμβαίνει στη Γερμανία με τους σιδηροδρόμους, ειδικά όταν στις διαπραγματεύσεις εμπλέκονται και οι κρατιδιακές κυβερνήσεις και υπάρχει αυξημένο ενδιαφέρον από ιταλικές εταιρείες σιδηροδρόμων; Τι συνέβη πριν μερικά χρόνια στην πόλη-κρατίδιο του Αμβούργου, όταν τοπικός καγκελάριος ήταν ο Όλαφ Σολτς, στις τριγωνικές διαπραγματεύσεις ανάμεσα στην κρατιδιακή κυβέρνηση, την ιταλική εταιρεία και (κατά σύμπτωση…;) την κινεζική εταιρεία που θέλει μερίδιο από την εμπορευματική κίνηση στο τρίτο μεγαλύτερο από αυτή τη σκοπιά λιμάνι της Βόρειας Ευρώπης - μετά από εκείνα της Αμβέρσας και του Ρότερνταμ; Τι συμβαίνει σήμερα που ο Όλαφ Σολτς είναι ομοσπονδιακός καγκελάριος ολόκληρης της Γερμανίας;

8. Αληθεύει ή όχι ότι οι διάφοροι ‘’ειδικοί’’ που παρέλασαν και από ελληνικούς τηλεοπτικούς σταθμούς και το ελληνικό διαδίκτυο, σας λένε μπούρδες και πλασάρουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες και διαφημίζουν τρίχες κατσαρές για την πραγματική κατάσταση των σιδηροδρόμων σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Γερμανία, το Λουξεμβούργο ή η Γαλλία; Ανταποκρίνεται ο πραγματικός σημερινός αριθμός εργαζομένων στις πολυδιασπασμένες εταιρείες (αλλού το μεταφορικό έργο, αλλού οι συμβάσεις, αλλού η έγγεια ιδιοκτησία, αλλού οι υποδομές) με τα τάχαμου και δήθεν ‘’συμπληρωμένα και ανελαστικά οργανογράμματα’’ που υφίστανται μόνο στα χαρτιά και στις πολιτικές διαβεβαιώσεις; Πόσες απολύσεις εργαζομένων σε σιδηροδρόμους έγιναν μέσα στην πανδημία; Υπάρχουν όντως ‘’δύο σταθμάρχες ΣΕ ΚΑΘΕ ΒΑΡΔΙΑ σε όλους τους σιδηροδρομικούς σταθμούς’’ πχ της Δυτικής Ευρώπης; Είναι το ίδιο από κάθε επαγγελματική, μεταφορική και πραγματική διάσταση και άποψη να είσαι εργαζόμενος στον σιδηρόδρομο και τον σταθμό πχ στο Ρότερνταμ ή τη Φρανκφούρτη και το ίδιο να είσαι στο Τεν Μποστ (χωριό της Ανατολικής Ολλανδίας) ή τη Βρέμη;

9. Πόσα χρήματα κατανάλωσαν από τους κρατικούς προϋπολογισμούς στον καιρό της πανδημίας και οι σιδηροδρομικές εταιρείες επικαλούμενες απώλειες εσόδων και επιχειρηματικές ζημίες με πρόσχημα τα λοκντάουν ή τη μειωμένη επιβατική κίνηση; Αληθεύει ή όχι ότι το ποσό μπορεί και να ξεπερνά τα 50 δις ευρώ; Πόσα είναι τα πραγματικά κεφάλαια που θα καταναλωθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης για τον ‘’εκσυγχρονισμό και την εναρμόνιση’’ του σιδηροδρομικού δικτύου και τον ‘’ψηφιακό έλεγχο της κυκλοφορίας και των αμαξοστοιχιών’’ στα κράτη-μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης;

10. Άραγε είναι τυχαίο ότι σήμερα, επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς, καθ’ ύλην αρμόδιος για τη διανομή του Ταμείου Ανάκαμψης είναι Γάλλος, πρώην διευθύνων σύμβουλος της Φρανς Τέλεκομ με εξαιρετικές προσωπικές και εταιρικές σχέσεις τόσο με τη Ντόιτσε Τέλεκομ όσο και με τη γερμανική εταιρεία που άφησε πίσω της στην Ελλάδα κατά το παρελθόν, το παρόν (;) ίσως και το μέλλον, ‘’Χριστοφοράκους’’ και ‘’μαύρα ταμεία’’;

11. Γιατί η ιταλική εταιρεία σιδηροδρόμων επέλεξε να κάνει crisis management για το δυστύχημα στα Τέμπη απευθυνόμενη αποκλειστικά και μόνο, με σχετική ανακοίνωση της και συνακόλουθες διαρροές, στο Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων; Αληθεύει ή όχι ότι αν συντελεστεί για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα και για οποιοδήποτε λόγο, αναστολή δρομολογίων, είτε επιβατηγών είτε εμπορικών τρένων, στον ελληνικό σιδηρόδρομο, τότε η ιταλική εταιρεία μεταφορικού έργου αποζημιώνεται από το ελληνικό Δημόσιο με μερικές δεκάδες εκατομμύρια ευρώ; Είναι βαλτοί ή ηλίθιοι, στην υπηρεσία της ιταλικής εταιρείας ίσως και στο payroll της, εκείνοι που προπαγανδίζουν στην Ελλάδα, την ‘’πλήρη αναστολή δρομολογίων έως ότου φτιαχτεί η τηλεδιοίκηση’’ δηλαδή φέξε μου και γλίστρησα; Είναι δυνατόν αντί να αποζημιωθούν τα θύματα και οι οικογένειες των νεκρών, η κυβέρνηση Μητσοτάκη να αποζημιώσει την εταιρεία για διαφυγόντα κέρδη; Πότε θα δημοσιευτούν οι πλήρεις συμβάσεις ανάμεσα στην εταιρεία, το ΤΑΙΠΕΔ ή και τον ΟΣΕ που έγιναν επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και ενδεχομένως έχουν τροποποιηθεί επί τα χείρω για το δημόσιο συμφέρον από την κυβέρνηση της ΝΔ;

12 και τελευταίο : Είχα επιλέξει για προσωπικούς και πολιτικούς λόγους, να σιωπήσω εδώ και δύο περίπου χρόνια. Το παραπάνω κείμενο δεσμεύει αποκλειστικά και μόνο τον συντάκτη του και κανέναν άλλον, εφόσον δημοσιευτεί ολόκληρο, χωρίς λογοκρισία, περικοπές και διαστρεβλώσεις. Έχω επιλέξει συνειδητά μια προσωπική αποχή και ‘’απουσία’’ από όσα γίνονται στην Ελλάδα για λόγους που δεν είναι της παρούσης να αναλυθούν. Ευχαριστώ για τη φιλοξενία εφόσον δημοσιευτεί, αν δεν κρίνεται σκόπιμη η δημοσίευση δεν ‘’τρέχει κάστανο’’. Ομως αυτή τη στιγμή, κάθε σιωπή όπως και κάθε διαστρέβλωση της πραγματικότητας είναι συνενοχή στο έγκλημα και ανεπίτρεπτη στάση για κάθε υπεύθυνο πολίτη και άνθρωπο. Και ορισμένοι στην ΕΣΗΕΑ, όχι απαραίτητα στο διοικητικό συμβούλιο, αλλά ειδικά ανάμεσα στα διάφορα ‘’μέλη της Ενωσης’’ που βλέπω ότι ξιφουλκούν μαινόμενοι στο διαδίκτυο και υποθέτω ότι κάνουν το ίδιο και στις τηλεοράσεις, καλύτερα να σιωπήσουν και να αποσυρθούν από το ‘’γυαλί’’ και το πληκτρολόγιο – η γνωστή γερμανική εταιρεία τηλεπικοινωνιών που κόντεψε να γεμίσει την Ελλάδα με ‘’χριστοφοράκους’’ γνωρίζει γιατί κάποιοι ‘’δημοσιογράφοι’’ δεν τίμησαν τόσα χρόνια την κοινωνική αποστολή του ‘’λειτουργήματος’’ και στο ζήτημα των σιδηροδρόμων…

Κλείνοντας, η πραγματική εθνική τραγωδία είναι πως θα πάτε ξανά σε μερικές εβδομάδες, να ψηφίσετε ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, Μητσοτάκη και Τσίπρα, Κίνημα Αλλαγής και Κόμμα Περισσού ή ό,τι άλλο έχετε (προ)επιλέξει για να ‘’βγάλετε την υποχρέωση’’ την ώρα που κάθε μέρα πλέον παίζεται η ζωή σας, κορώνα – γράμματα. Άραγε αντέχετε και άλλο δούλεμα και άλλη κοροϊδία πάνω πλέον στα πτώματα των παιδιών σας, για το επόμενο ρουσφετάκι και την επόμενη εξυπηρετησούλα;

Αυτά είχα να πω και να ρωτήσω. Ας επιστρέψω στη σιωπή  και την αποχή μου…

Ετικέτες