Συνάντηση με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Σιδηροδρόμων Ελλάδος στα γραφεία του ΟΣΕ πραγματοποίησε σήμερα 8/4, κλιμάκιο του ΣΥΡΙΖΑ με επικεφαλής τον Πρόεδρο της Κοινοβουλευτικής Ομάδας Αλέξη Τσίπρα και αρκετούς βουλευτές (Ν. Βαλαβάνη, Δ. Στρατούλης, Μ. Μπόλαρη, Χ. Καραγιαννίδης, Γ. Σταθάς και Α. Μητρόπουλος). Ακολούθησε ομιλία στους εργαζόμενους του Οργανισμού, στην οποία παρευρίσκονταν και στελέχη από την ΕΑΒ, τον ΟΤΕ, τα ΕΛΤΑ, την πρώην Ολυμπιακή και από άλλες ΔΕΚΟ, καταδεικνύοντας έτσι την ανάγκη για ενότητα, όσων χώρων αντιστέκονται στις ιδιωτικοποιήσεις.
Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε στη σκιά των τελευταίων εξελίξεων, όπου η ΤΡΑΙΝΟΣΕ - η εταιρεία δηλαδή που προέκυψε από το «σπάσιμο» του ΟΣΕ και έχει υπό την ευθύνη της το σιδηροδρομικό έργο - μεταβιβάστηκε στο ΤΑΙΠΕΔ, ξεκινώντας έτσι τις διαδικασίες για το ξεπούλημα της, κάτι που αποτελούσε και μνημονιακή δέσμευση.
Η σημερινή ήταν η τρίτη επίσκεψη που πραγματοποίησε ο ΣΥΡΙΖΑ στο συγκεκριμένο χώρο. Έχει περάσει λίγος καιρός από τότε που ο Κωστής Χατζηδάκης, υπουργός μεταφορών της τότε κυβέρνησης Καραμανλή, δήλωνε κατηγορηματικά στα κανάλια ότι ο ΟΣΕ δεν επρόκειτο να ιδιωτικοποιηθεί και από τότε η Αριστερά προειδοποιούσε για το τι ερχόταν. Η μεταβίβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στο ΤΑΙΠΕΔ ήταν το -αναμενόμενο- αποφασιστικό βήμα στη διαδικασία ξεπουλήματος ενός ακόμα τμήματος του δημόσιου πλούτου. Ο οργανισμός μετατράπηκε στοχευμένα σε ελλειμματικό, με το 85% των χρεών να προκύπτει από τις οφειλές του Δημοσίου για έξοδα που δεν καλύπτονταν. Έτσι άρχισε η ρητορική περί «προβληματικού» ΟΣΕ, όπως ακριβώς έγινε και με την Ολυμπιακή και άλλες περιπτώσεις. Ξεχωριστό ρόλο είχαν και τα λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών, των αυτοκινητοδρόμων και των διοδίων, για το βρώμικο παιχνίδι που παίχτηκε σε βάρος των σιδηροδρόμων και των σιδηροδρομικών.
Αφού έγινε ο διαχωρισμός των τμημάτων, αφού οι εργαζόμενοι και ο ΟΣΕ συνολικά κατασυκοφαντήθηκαν συστηματικά, αφού εκδιώχθηκαν μια σειρά από έμπειροι εργαζόμενοι του ΟΣΕ παίρνοντας μετάθεση μέχρι και σε νοσοκομεία, αφού μειώθηκαν αντίστοιχα οι μισθοί και οι δαπάνες συντήρησης, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ κατέστη τελικά κερδοφόρα και παραχωρείται πλέον ως φιλέτο. Επιπλέον, με τις πολιτικές που ακολουθούνται και την μη ανανέωση του προσωπικού χάνεται εκτός των άλλων και πολύτιμη τεχνογνωσία, καθώς οι παλαιοί εργαζόμενοι που σιγά-σιγά συνταξιοδοτούνται, δεν μπορούν να μεταφέρουν την εμπειρία τους. Όπως είπε χαρακτηριστικά και ο Α. Τσίπρας, «οι επιχειρήσεις αυτές καθίστανται πλεονασματικές για τις εταιρείες, αλλά ελλειμματικές για την κοινωνία...»
Οι θέσεις του ΣΥΡΙΖΑ, που εκφράστηκαν και από τον εκπρόσωπο του ΣΥΡΙΖΑ ΟΣΕ, μιλάνε για ακύρωση του νομοθετικού πλαισίου «σπασίματος» της εταιρείας (ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ΕΕΣΣΤΥ κλπ) και των μνημονιακών πολιτικών, επαγγελματική αποκατάσταση ώστε να επιστρέψουν στον ΟΣΕ όσοι εκδιώχτηκαν και μετατάχθηκαν αλλού και ενιαίο δημόσιο σιδηρόδρομο για την κοινωνία «και όχι για το Μπόμπολα».
Με αφορμή αυτές τις παρατηρήσεις ο πρόεδρος της ΚΟ σημείωσε ότι «είναι καθήκον των εργαζομένων και της Αριστεράς να σταματήσει η καταστροφή και να ανατραπούν αυτές οι πολιτικές εδώ και τώρα», υπενθυμίζοντας τη δέσμευση του ΣΥΡΙΖΑ για ακύρωση του μνημονίου. «Αν είναι να εφαρμόσουμε μνημόνια καλύτερα να προτιμηθούν άλλοι που ξέρουν καλύτερα πως γίνεται», σημείωσε με νόημα.
Τέλος, υπενθύμισε ότι «είναι αναγκαίο να υπάρξει μια σχέση αμοιβαίας εμπιστοσύνης ανάμεσα στους εργαζόμενους, το λαό και την κυβέρνηση μας, για να υλοποιηθούν όλα τα παραπάνω», ξεκαθαρίζοντας κατηγορηματικά ότι, «προϋπόθεση για την αριστερή κυβέρνηση, για να αντέξει στους εκβιασμούς που θα υπάρξουν, είναι να πάει την αντιπαράθεση μέχρι τέλους και να μη την εμποδίσει η απειλή για διάλυση της Ευρωζώνης».