Το Σάββατο 20/4 οι Μαθητές/τριες Ενάντια στο Σύστημα (ΜΕΣ) διοργάνωσαν εκδήλωση στον Πολυχώρο «Κομμούνα» με τίτλο «Αμφισβητώντας το θεσμό των εξετάσεων – Σχολείο για τις ανάγκες μας». Πρόκειται για μια εκδήλωση που δεν περιοριζόταν αποκλειστικά στους μαθητές, αλλά αφορούσε το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Έχοντας μπει πλέον στην τελική ευθεία για τις πανελλήνιες εξετάσεις οι μαθητές βιώνουν με τον πιο βάναυσο τρόπο τη σκληρότητα ενός καταπιεστικού και αδιέξοδου συστήματος. Αυτός είναι και ο λόγος που αποφάσισαν να ανοίξουν δημόσια το ζήτημα συζητώντας μαζί με συμμαθητές, γονείς, καθηγητές αλλά και φοιτητές. Άλλωστε και οι ιδιότητες αυτών που ήταν ομιλητές στην εκδήλωση φανέρωναν και την πρόθεση των ΜΕΣ να μη γίνει μια συζήτηση απλώς μαθητική. Η Σοφία Γαρμπή μίλησε ως μαθήτρια, ο Σωτήρης Μάρταλης ως εκπαιδευτικός και ο Νικόλας Κολυτάς ως φοιτητής. Όλοι όμως συμφώνησαν από τη δική τους σκοπιά ότι πρέπει να απαντηθεί από κοινού η επίθεση που συντελείται στη δημόσια εκπαίδευση συνολικά.

Η συζήτηση άνοιξε αρκετά και άγγιξε όλα τα σημαντικά ζητήματα που αφορούν το δημόσιο σχολείο. Οι μαθητές αναφέρθηκαν αρχικά στη σκληρή καθημερινότητα των πανελληνίων: στην έλλειψη χρόνου, στην εντατικοποίηση καθώς και στη λειτουργία των φροντιστηρίων εις βάρος του δημόσιου σχολείου. Τόνισαν τα προβλήματα που προκαλεί το νομοσχέδιο Γαβρόγλου, μετατρέποντας τη Γ’ Λυκείου σε προπαρασκευαστική χρονιά για τις πανελλήνιες αντί να συγκρουστεί με τα φροντιστήρια, ενώ παράλληλα υπογράμμισαν την προσχηματική αναφορά στην «ελεύθερη πρόσβαση» στη δημόσια εκπαίδευση.

Οι εκπρόσωποι των καθηγητών στην εκδήλωση φάνηκε να αντιλαμβάνται πλήρως τους προβληματισμούς των μαθητών. Το νομοσχέδιο Γαβρόγλου παρότι πετάει διάφορα «τυράκια» στην πραγματικότητα κινείται στην ίδια κατεύθυνση με τις αντίστοιχες των προηγούμενων κυβερνήσεων. Οι ελλείψεις καθηγητών, η απαξίωση των αναπληρωτών και η περίφημη «αξιολόγηση» είναι λίγα από τα μέτρα που υποβαθμίζουν συνολικά το δημόσιο σχολείο και δυσκολεύουν το έργο των καθηγητών. Από τη μεριά τους οι φοιτητές τόνισαν ότι η επίθεση δεν περιορίζεται στη δευτεροβάθμια αλλά επεκτείνεται και στην τριτοβάθμια. Αναφέρθηκαν στο μύθο της περίφημης «πανεπιστημιοποίησης» που γίνεται μέσω αυθαίρετων συγχωνεύσεων τμημάτων και μείωσης του προσωπικού με απώτερο σκοπό την εξοικονόμηση πόρων, καθώς και στην απόσπαση επαγγελματικών δικαιωμάτων που επιφέρει την απαξίωση των πτυχίων.

Το πιο σημαντικό όμως ήταν ότι κοινός τόπος όλων των τοποθετήσεων ήταν η ανάγκη διαμόρφωσης ενός πανεκπαιδευτικού μετώπου που θα απαντήσει στην επίθεση που δέχεται η δημόσια εκπαίδευση. Όλοι συμφώνησαν ότι μαθητές, φοιτητές, γονείς και καθηγητές πρέπει να παλέψουν από κοινού απέναντι στα μέτρα που παίρνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ. Άλλωστε, όλοι οι παραπάνω πήραν το λόγο μετά τις εισηγήσεις και άνοιξε μια πλούσια συζήτηση που εμπλουτίστηκε με εικόνες, σκέψεις και προτάσεις για ένα καλύτερο δημόσιο σχολείο χωρίς τον προβληματικό θεσμό των πανελληνίων εξετάσεων.

Οι ΜΕΣ δεν ασχολήθηκαν ευκαιριακά με το συγκεκριμένο θέμα. Στο νέο τεύχος του περιοδικού τους που θα εκδοθεί μέσα στο Μάιο θα έχουν εκτενή αρθρογραφία, προσπαθώντας να προτείνουν λύσεις αλλά και να χτίσουν απαντήσεις σε ένα χρόνιο πρόβλημα.

Ετικέτες