Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου την ώρα που τυπώνεται το παρόν φύλλο της εφημερίδας μας θα κλείνουν 2 εβδομάδες απεργίας από τους εργαζόμενους στη γραμμή 4 του Μετρό.
Οι κινητοποιήσεις ξεκίνησαν την Τετάρτη 20 Μάη και συνεχίζονται λόγω της αδιαλλαξίας της εργοδότριας εταιρείας (ΑΒΑΞ) καμία λύση δεν έχει δοθεί. Αντίθετα η εργοδοσία δείχνει να θέλει να κρατήσει σκληρή στάση αρνούμενη ως τώρα να συζητήσει με τους εργαζομένους όσο αυτοί συνεχίζουν την απεργία.
Μάλιστα η εταιρεία απαιτεί να σταματήσει η κινητοποίηση χωρίς να δίνει καμία εγγύηση στους απεργούς ότι θα ικανοποιηθεί κάποιο ή κάποια αιτήματα. Θέλει να συνομιλήσουν μαζί της καθώς θα συνεχίζουν να δουλεύουν δηλαδή ατέλειωτες ώρες και κακοπληρωμένοι. Η στάση της εργοδοσίας έχει υποχρεώσει τους εργαζόμενους να αντισταθούν και να διεκδικήσουν πια πιο οργανωμένα και μέσα από κινητοποιήσεις τη λύση στα προβλήματά τους.
Άλλωστε οι απεργίες έχουν ξεκινήσει από το Φθινόπωρο του 2023 και κλιμακώνονταν με στάσεις εργασίας αρχικά, 24ωρες και 48ωρες στη συνέχεια, μέχρι τις 20 Μάη που ξεκίνησε η απεργία διαρκείας. Οι εργαζόμενοι απαιτούν αυξήσεις κατά 15% στα ημερομίσθια, ενώ ζητούν να προστεθεί και επίδομα υπόγειων εργασιών 10%. Επίσης απαιτούν επιπλέον μείωση των καθημερινών βαρδιών και να σταματήσουν οι εργασίες το Σαββατοκύριακο. Τέλος οι εργαζόμενοι ζητούν πενθήμερο και 8ωρες βάρδιες αντί των εξαντλητικών 12ωρων βαρδιών στους μετροπόντικες και 10ωρων στους σταθμούς. Η εργοδοσία καίγεται και εξοντώνει τους εργαζόμενους για να μην χάσει το πριμ έγκαιρης υλοποίησης του έργου. Αν το έργο παραδοθεί εντός του 2029 θα κερδίσει 57,7 εκατομμύρια ευρώ από τα οποία δεν θέλει να δώσει τίποτα σε αυτούς που θα της τα έχουν εξασφαλίσει. Δηλαδή στους εργαζόμενους.
Οι εργαζόμενοι απαιτούν και καλύτερα μέτρα ασφαλείας καθώς ήδη ένας εργαζόμενος μετά από ατύχημα στο μετροπόντικα της Κατεχάκη είχε πολύ σοβαρό τραυματισμό και η επιθεώρηση εργασίας επέβαλε πρόστιμο για έλλειψη μέτρων ασφαλείας. Στο πλευρό των εργαζομένων είναι από την πρώτη στιγμή το Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών καθώς ο αγώνας των εργαζομένων στη γραμμή 4 του Μετρό (οικοδόμων, χειριστών, ηλεκτρολόγων, μηχανικών) δείχνει το δρόμο σε όλο τον κλάδο των Κατασκευών. Η δική τους μάχη μπορεί να δώσει τη σκυτάλη στους εργαζόμενους σε κάθε μικρό και μεγάλο κατασκευαστικό έργο. Η συμπαράσταση και η αλληλεγγύη όλων των εργαζομένων θα αποτελέσει μια πολύ χρήσιμη στήριξη στη μάχη τους.
*Αναδημοσίευση από την Εργατική Αριστερά