Η εξαγγελία της κυβέρνησης και του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για υποχρεωτική ένταξη των προνήπιων στα νηπιαγωγεία δεν έρχεται να επιλύσει τα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν παιδιά, γονείς και εργαζόμενους και που αντιμετωπίζονται πάντα επιδερμικά και αποσπασματικά ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και του υπουργού Παιδείας, φέρνοντας αντίθετα αποτελέσματα και διόγκωση των προβλημάτων.

Η εξαγ­γε­λία Γα­βρό­γλου δεν απα­ντά­ει ούτε στο χρό­νιο αί­τη­μα της εκ­παι­δευ­τι­κής κοι­νό­τη­τας για 2χρο­νη προ­σχο­λι­κή αγωγή αλλά ούτε και στην ανά­γκη της προ­σχο­λι­κής αγω­γής. Είναι ενταγ­μέ­νη στο πλαί­σιο της μνη­μο­νια­κής πο­λι­τι­κής, της νέας συμ­φω­νί­ας και των «αντί­με­τρων» που επι­κα­λεί­ται η κυ­βέρ­νη­ση προ­κει­μέ­νου να εξα­πα­τή­σει για άλλη μια φορά την κοι­νω­νία και τους ερ­γα­ζό­με­νους, για το 4ο μνη­μό­νιο που ψή­φι­σε και εφαρ­μό­ζει, σε συμ­φω­νία με τους δα­νει­στές.

Η κυ­βέρ­νη­ση και ο υπουρ­γός Παι­δεί­ας γνω­ρί­ζουν ότι η εφαρ­μο­γή της «με­ταρ­ρύθ­μι­σης» είναι αδύ­να­τη, καθώς στα δη­μό­σια σχο­λεία δεν υπάρ­χουν οι κα­τάλ­λη­λες υπο­δο­μές, τόσο σε κτι­ρια­κές εγκα­τα­στά­σεις οι οποί­ες είναι ανε­παρ­κείς ή προ­βλη­μα­τι­κές ακόμα και για τις μέχρι σή­με­ρα ανά­γκες, όσο και σε προ­σω­πι­κό όπου η μνη­μο­νια­κή απα­γό­ρευ­ση προ­σλή­ψε­ων έχει δη­μιουρ­γή­σει τρα­γι­κές ελ­λεί­ψεις.

Κάτω από αυτές τις προ­ϋ­πο­θέ­σεις γί­νε­ται κα­τα­νοη­τό ότι οι σχε­δια­σμοί της κυ­βέρ­νη­σης θα οδη­γή­σουν τους γο­νείς και τα προ­νή­πια στα ιδιω­τι­κά νη­πια­γω­γεία και όπως φαί­νε­ται αυτός είναι και ο πραγ­μα­τι­κός τους στό­χος και η εντο­λή που έχουν λάβει.

Από την άλλη, η κυ­βέρ­νη­ση σε συ­νερ­γα­σία με την πλειο­ψη­φία της ΚΕΔΕ οδη­γεί σε απο­διάρ­θρω­ση τους Δη­μο­τι­κούς Παι­δι­κούς Σταθ­μούς και -αλ­λοιώ­νο­ντας τον εκ­παι­δευ­τι­κό χα­ρα­κτή­ρα τους- θέλει να τους με­τα­τρέ­ψει απο­κλει­στι­κά σε χώ­ρους φύ­λα­ξης, ανοί­γο­ντας τον δρόμο για ανε­ξέ­λεγ­κτο ωρά­ριο λει­τουρ­γί­ας και για όλες τις ημέ­ρες του χρό­νου, την επα­να­φο­ρά του 8ωρου, την αύ­ξη­ση των παι­διών ανά τμήμα με λι­γό­τε­ρο προ­σω­πι­κό και με ελα­στι­κές σχέ­σεις ερ­γα­σί­ας και σε ό,τι άλλο ανα­χρο­νι­στι­κό ει­ση­γεί­ται η ΚΕΔΕ στον νέο κα­νο­νι­σμό λει­τουρ­γί­ας των Δη­μο­τι­κών Παι­δι­κών Σταθ­μών, σύμ­φω­να με τις οδη­γί­ες της Ε.Ε. και την χρη­μα­το­δό­τη­ση του ΕΣΠΑ.

Ενώ ακόμα πα­ρα­μέ­νει και εδώ ανα­πά­ντη­το το ερώ­τη­μα, τόσο από την κυ­βέρ­νη­ση όσο και από τους αι­ρε­τούς της Το­πι­κής Αυ­το­διοί­κη­σης, τι θα γίνει με τις άδειες λει­τουρ­γί­ας των Δη­μο­τι­κών Παι­δι­κών Σταθ­μών, όπου η έκ­δο­σή τους παίρ­νει συ­νε­χώς πα­ρα­τά­σεις (τε­λευ­ταία πα­ρά­τα­ση έως 31/12/2016) αλλά απο­τε­λεί προ­ϋ­πό­θε­ση για την συμ­με­το­χή τους στα προ­γράμ­μα­τα ΕΣΠΑ; Θα οδη­γη­θούν 1.800 πε­ρί­που Δη­μο­τι­κοί Παι­δι­κοί Σταθ­μοί σε κλεί­σι­μο; Θα χρη­σι­μο­ποι­η­θεί σαν άλ­λο­θι για να δο­θούν και σε αυτή την πε­ρί­πτω­ση στους Ιδιώ­τες;

Εμείς δη­λώ­νου­με ακόμη μια φορά ότι η προ­νη­πια­κή εκ­παί­δευ­ση είναι υπό­θε­ση του κρά­τους και όχι της Το­πι­κής Αυ­το­διοί­κη­σης, προ­ο­πτι­κή που επι­διώ­κουν αυτοί που θέ­λουν την ενί­σχυ­ση της ιδιω­τι­κής εκ­παί­δευ­σης, της με­τα­κύ­λι­σης των δα­πα­νών στους πο­λί­τες και της διεύ­ρυν­σης των τα­ξι­κών δια­κρί­σε­ων σε φτω­χές και πλού­σιες πε­ριο­χές.

Η συ­ντε­χνια­κή αντι­με­τώ­πι­ση του θέ­μα­τος τον μόνο που βο­λεύ­ει είναι την κυ­βέρ­νη­ση, αλλά και όλους όσοι θέ­λουν να το ανα­δεί­ξουν επι­κοι­νω­νια­κά και μόνο, κα­λύ­πτο­ντας με αυτόν τον τρόπο τους σχε­δια­σμούς τις ευ­θύ­νες της για την κα­τάρ­γη­ση της δη­μό­σιας και δω­ρε­άν παι­δεί­ας, εξυ­πη­ρε­τώ­ντας τα συμ­φέ­ρο­ντα των Ιδιω­τών.

Το υπουρ­γείο Παι­δεί­ας οφεί­λει σε βάθος 3ε­τί­ας, όπως δή­λω­σε ο υπουρ­γός, να δη­μιουρ­γή­σει τις απα­ραί­τη­τες υπο­δο­μές σε Δη­μό­σια νη­πια­γω­γεία, ώστε να εξα­σφα­λί­σει τη φοί­τη­ση στο σύ­νο­λο των νη­πί­ων και προ­νή­πιων της χώρας. Μέχρι τότε και εφό­σον απο­δε­δειγ­μέ­να Δη­μο­τι­κοί Παι­δι­κοί Σταθ­μοί πλη­ρούν όλες τις προ­ϋ­πο­θέ­σεις για την φι­λο­ξε­νία τμη­μά­των προ­νη­πια­κής ηλι­κί­ας, πρέ­πει να απο­τε­λεί επι­λο­γή των γο­νιών η πα­ρα­μο­νή των παι­διών τους στους παι­δι­κούς σταθ­μούς ή η εγ­γρα­φή τους στα νη­πια­γω­γεία. Το πρό­γραμ­μα τους ωστό­σο θα πρέ­πει να σχε­διά­ζε­ται και να υλο­ποιεί­ται με ευ­θύ­νη και υπό την επο­πτεία του υπουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας, ανα­γνω­ρί­ζο­ντας πα­ράλ­λη­λα το εκ­παι­δευ­τι­κό έργο του προ­σω­πι­κού τους. Με την πλήρη εφαρ­μο­γή της δί­χρο­νης υπο­χρε­ω­τι­κής προ­σχο­λι­κής αγω­γής οι νη­πια­γω­γοί Π.Ε που ερ­γά­ζο­νται τώρα στους Παι­δι­κούς Σταθ­μούς των Δήμων, εφό­σον το επι­θυ­μούν, να με­τα­τα­χθούν στα Δη­μό­σια Νη­πια­γω­γεία και στο εκ­παι­δευ­τι­κό προ­σω­πι­κό του Υπουρ­γεί­ου Παι­δεί­ας.

Οι ερ­γα­ζό­με­νοι μέσα από τα συν­δι­κά­τα τους πρέ­πει να ορ­γα­νώ­σουν την πάλη τους ενά­ντια στους σχε­δια­σμούς της κυ­βέρ­νη­σης που υπά­κουα εκτε­λεί όλες τις εντο­λές των δα­νει­στών.

Διεκ­δι­κού­με:

  1. Δί­χρο­νη υπο­χρε­ω­τι­κή προ­σχο­λι­κή αγωγή. Κα­νέ­να παιδί έξω από τα Δη­μό­σια Νη­πια­γω­γεία ή από τους Δη­μο­τι­κούς Παι­δι­κούς Σταθ­μούς.
  2. Να μην απο­κλεί­ο­νται παι­διά βάσει του ει­σο­δή­μα­τος και της εντο­πιό­τη­τας.
  3. Δω­ρε­άν Δη­μο­τι­κοί Παι­δι­κοί Σταθ­μοί χωρίς τρο­φεία κ.λπ.
  4. Όλοι οι Δη­μο­τι­κοί Παι­δι­κοί Σταθ­μοί να εντα­χθούν στους ΟΕΥ των Δήμων με με­τα­φο­ρά του προ­σω­πι­κού τους.
  5. Με­τα­τρο­πή των συμ­βά­σε­ων των ερ­γα­ζο­μέ­νων από Ορι­σμέ­νου Χρό­νου σε Αο­ρί­στου χρό­νου.
  6. Να κα­ταρ­γη­θεί κάθε μορ­φής ελα­στι­κής σχέ­σης ερ­γα­σί­ας.
  7. Προ­σλή­ψεις μό­νι­μου προ­σω­πι­κού ώστε να μπο­ρούν οι Παι­δι­κοί Σταθ­μοί να λει­τουρ­γούν και τα τμή­μα­τα βρε­φών.
  8. Ανα­βάθ­μι­ση των κτη­ρια­κών εγκα­τα­στά­σε­ων που θα πλη­ρούν τις προ­ϋ­πο­θέ­σεις ώστε να λει­τουρ­γούν με ασφά­λεια για τα παι­διά και τους ερ­γα­ζό­με­νους.
  9. Να προ­βλε­φθούν υπο­χρε­ω­τι­κά, όπου δεν υπάρ­χουν, οι ει­δι­κό­τη­τες των εκ­παι­δευ­τι­κών, του ψυ­χο­λό­γου και του παι­διά­τρου.
  10. Να εφαρ­μό­ζε­ται ο πρό­τυ­πος κα­νο­νι­σμός και η ανα­λο­γία παι­διών – εκ­παι­δευ­τι­κού προ­σω­πι­κού.
  11. Τα Ευ­ρω­παϊ­κά κον­δύ­λια (ΕΣΠΑ) να χρη­σι­μο­ποιού­νται για ανα­βάθ­μι­ση των υπο­δο­μών στα Δη­μό­σια Νη­πια­γω­γεία και στους Δη­μο­τι­κούς Παι­δι­κούς Σταθ­μούς και όχι να χρη­μα­το­δο­τούν ιδιώ­τες που δρα­στη­ριο­ποιού­νται στο χώρο της φρο­ντί­δας και εκ­παί­δευ­σης.

ΜΕΤΑ, Μάης 2017

Ετικέτες