Τους μήνες που ακολούθησαν την «επιτυχημένη» επιχείρηση καραντίνας, η κυβέρνηση ευλογούσε τα γένια της και συνέχαιρε το λαό της για την υπακοή του να μείνει σπίτι και να διαφυλάξει τη δημόσια υγεία.

Το αφήγημα της όμως, δείχνει σταδιακά να καταρρέει και βρίσκεται θορυβημένη μπροστά σε ένα οργισμένο, αναδυόμενο μαθητικό κίνημα που ρίχνει φως στην κοροϊδία και ταρακουνάει ολόκληρη την κοινωνία.  

Το φόβο της μαρτυρούν  τα σκληρότατα-εκδικητικά μέτρα που εξήγγειλε χθες η υπουργός παιδείας. Σύμφωνα με την κυρία Κεραμέως «ο διάλογος δε γίνεται με κλειστά σχολεία». Το συγκεκριμένο όμως θέμα δε σηκώνει διάλογο, παρά μόνο διεκδίκηση, η οποία ναι γίνεται με όπλο τις κινητοποιήσεις, την κατάληψη και τα συνθήματα των μαθητών. Άλλωστε ούτε η κυβέρνηση ζήτησε τη γνώμη των μαθητών, όταν στερώντας λεφτά από την μόρφωση τους αγόραζε πανάκριβους πολεμικούς εξοπλισμούς, με τους οποίους αύριο θα τους ζητήσει να σκοτώσουν έναν άλλον μαθητή ή μαθήτρια.

Τόνισε ακόμα, ότι οι υπηρεσίες του υπουργείου και του Διόφαντου, εργάζονταν όλο το καλοκαίρι για την εξέλιξη της τηλεκπαίδευσης, τη στιγμή που απέκλειε εκπαιδευτικούς, λόγω παραβόλου. Αντί να σχεδιάζεται δηλαδή, η ασφαλέστερη είσοδος στη δια ζώσης μόρφωση, με αύξηση των αιθουσών και συρρίκνωση του αριθμού μαθητών των τάξεων, με προμηθεύση περισσότερων θερμομέτρων και test στα σχολεία, επικεντρώθηκαν στην ενίσχυση της εναλλακτικής μορφής μαθητείας. Το γεγονός αυτό, ίσως αποδεικνύει ότι μάλλον δεν είναι και τόσο εναλλακτική για την κυβέρνηση, δεν ξεχνιέται εξάλλου και η φράση που ακουγόταν συχνά επί καραντίνας, «η τηλεκπαίδευση ήρθε για να μείνει».

Δε διστάζει λοιπόν, να τη θέσει σε εφαρμογή και μάλιστα στοχοποιώντας τους αγωνιστές μαθητές, αφού θα τους απαγορεύεται η παρακολούθηση του μαθήματος. Επιδίωξη της απόφασης αυτής η αχρήστευση του αγωνιστικού μέσου της κατάληψης και άρα η φίμωση των νέων και η τιμωρία των υποστηρικτών των λουκέτων. Το τελευταίο, αποδεικνύεται ακόμα περισσότερο από την πρόσθεση σε αυτό των απουσιών στα μαθήματα, που ουσιαστικά σηματοδοτεί την υπέρβαση του ορίου απουσιών των μαθητών που συμμετέχουν στην κατάληψη. Η επίθεση αυτή είναι απαράδεκτη, ακόμα από την πλευρά του ρόλου των εκπαιδευτικών, οι οποίοι καλούνται να πατάνε απόρριψη στα αιτήματα παιδιών για είσοδο στο διαδικτυακό μάθημα. Καταπατούν δηλαδή τον όρκο τους για την ελεύθερη πρόσβαση στη μόρφωση και αναγκάζονται να παίξουν τον ρόλο του χαφιέ που θα καρφώνει τους «καταληψίες».

Μία φράση κλειδί της υπουργού ήταν «η διαφύλαξη του αγαθού της εκπαίδευσης», που φαντάζει πραγματικά τραγελαφική. Εσείς πως διαφυλάττετε την παιδεία; Καταργώντας σχεδόν ολοκληρωτικά την γενική παιδεία από το λύκειο; Εντείνοντας ακόμα περισσότερο την εντατικοποίηση με τις επιπλέον εξετάσεις και την τράπεζα θεμάτων και καταργώντας τα καλλιτεχνικά μαθήματα από τα σχολεία; Ή που μπροστά στην υπόκλιση στο ΝΑΤΟ και την αύξηση των στρατιωτικών δυνάμεων της χώρας, δεν βάζετε το χέρι στα ταμεία για καθηγητές, νοσηλευτές, καθαριστές και οδηγούς μέσων μαζικής μεταφοράς για την προστασία της υγείας και του δημόσιου σχολείου;

Οι σπασμωδικές και βιαστικές τους κινήσεις, επιβεβαιώνουν τους μαθητές για την δύναμη τους. Οι εκβιασμοί δεν θα περάσουν γιατί οι αγώνες τους είναι δίκαιοι. Η δράση γεννά αντίδραση, πόσο μάλλον όταν αυτή καταπατά δικαιώματα και κατακτήσεις χρόνων. Οι μαθητές-τριες, έχουν καταφέρει να ξεσκεπάσουν ουσιαστικά την γύμνια της κυβέρνησης και ανοίγουν τον δρόμο για διεκδικήσεις από όλους τους εργαζομένους. Αυτόν τον δρόμο πρέπει να ακολουθήσουμε.

Ετικέτες