Κάλεσμα για 24ωρη απεργία σε κούριερ, διανομείς, ντελιβεράδες και υπαλλήλους εξωτερικών εργασιών, απευθύνει το Σωματείο Βάσης Εργαζομένων Οδηγών Δικύκλου (ΣΒΕΟΔ).
Είναι μια απεργία που οργανώνεται εδώ και 2 μήνες στα πρότυπα της εντυπωσιακής απεργίας που είχε πραγματοποιηθεί τον Απρίλη του 2019 όταν οι εργαζόμενοι στον κλάδο είχαν πλημμυρίσει το Σύνταγμα με τα μηχανάκια τους, κερδίζοντας τότε την ψήφιση του νόμου 4611/2019.
Με το νόμο αυτό πολλοί εργαζόμενοι στον κλάδο είδαν να τους χορηγούνται κράνη, εταιρικά μηχανάκια, είδαν να τους πληρώνονται οι βενζίνες και να τους μπαίνουν σωστά τα ένσημά τους. Είδαν να πληρώνονται κανονικά τους μισθούς τους και να παίρνουν και κάποιες αυξήσεις.
Ο ΣΒΕΟΔ και πάλι οργανώνει αυτή την απεργία την Πέμπτη 8 Οκτώβρη, καλώντας σε συγκέντρωση και μοτοπορεία στις 11.00 στο πεδίο του Άρεως. Το σωματείο αρκετό καιρό τώρα προσπαθεί να φτάσει το μήνυμα της κινητοποίησης σε κάθε χώρο εργασίας και να γίνουν κατανοητοί οι λόγοι της απεργίας από όλη την κοινωνία. Πολύ περισσότερο μέσα στις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί εξαιτίας του κορωνοϊού και τα αντεργατικά μέτρα που έχουν παρθεί και έχουν πλήξει τον κλάδο.
Τα 8ωρα και το πενθήμερο, με τον εκβιασμό της απόλυσης και της ανεργίας -που έχει εκτιναχθεί λόγω της πανδημίας- έχουν καταργηθεί, την ίδια ώρα που αποδυναμώθηκε πλήρως το Σώμα Επιθεώρησης Εργασίας. Οι εργαζόμενοι όπως χαρακτηριστικά γράφει σε σχετική του ανακοίνωση ο ΣΒΕΟΔ δεν θα κάνουν τις «πάπιες» αφήνοντας τους εργοδότες να αλωνίζουν. Άλλωστε ο κλάδος ήταν από αυτούς που δεν σταμάτησαν να εργάζονται ούτε κατά τη διάρκεια της σκληρής καραντίνας που επέβαλε η κυβέρνηση.
Και αυτό παρότι οι εργοδότες δεν τηρούν κανένα μέτρο υγιεινής και ασφάλειας και χωρίς να ικανοποιούν το πάγιο αίτημα των εργαζομένων για βαρέα και ανθυγιεινά ένσημα. Εκμεταλλευόμενες την κατάσταση οι μεγάλες εταιρείες ταχυμεταφορών αυγάτισαν τα κέρδη τους υποχρεώνοντας τους εργαζόμενους να δουλεύουν αδήλωτες υπερωρίες, αλλά και τα Σαββατοκύριακα, καθώς και να πληρώνονται με το κομμάτι. Για να χτυπήσουν τα δικαιώματα των εργαζομένων χρησιμοποίησαν ακόμη και ταξιτζήδες και εταιρείες ταξί.
Βασικό αίτημα της απεργίας, εκτός από το να εφαρμοστεί από όλους τους εργοδότες ο νόμος 4611/2019, είναι επίσης να μην ανακληθεί η εγκύκλιος με αριθμό πρωτοκόλλου 29613/1754 της 1ης Ιουλίου 2019 που ξεκαθαρίζει πως στο επίδομα χρήσης και συντήρησης δεν περιλαμβάνεται η βενζίνη, που πληρώνεται ξεχωριστά. Η κυβέρνηση έθεσε την εγκύκλιο υπό ανάκληση και δεν έχει δεχθεί να συναντήσει τους εργαζόμενους από τον Μάρτιο του 2020. Αυτό ήταν το «ευχαριστώ» της κυβέρνησης «στους ήρωες του κορωνοϊού» όπως ανέφερε τους εργαζόμενους στον κλάδο, δικό της τηλεοπτικό σποτ.
*Αναδημοσίευση από την Εργατική Αριστερά