Η εξαγγελία της κυβέρνησης και του υπουργού Παιδείας Κώστα Γαβρόγλου για υποχρεωτική ένταξη των προνήπιων στα νηπιαγωγεία δεν έρχεται να επιλύσει τα χρόνια προβλήματα που ταλανίζουν παιδιά, γονείς και εργαζόμενους και που αντιμετωπίζονται πάντα επιδερμικά και αποσπασματικά ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε κυβέρνησης και του υπουργού Παιδείας, φέρνοντας αντίθετα αποτελέσματα και διόγκωση των προβλημάτων.

Η εξαγγελία Γαβρόγλου δεν απαντάει ούτε στο χρόνιο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας για 2χρονη προσχολική αγωγή αλλά ούτε και στην ανάγκη της προσχολικής αγωγής. Είναι ενταγμένη στο πλαίσιο της μνημονιακής πολιτικής, της νέας συμφωνίας και των «αντίμετρων» που επικαλείται η κυβέρνηση προκειμένου να εξαπατήσει για άλλη μια φορά την κοινωνία και τους εργαζόμενους, για το 4ο μνημόνιο που ψήφισε και εφαρμόζει, σε συμφωνία με τους δανειστές.

Η κυβέρνηση και ο υπουργός Παιδείας γνωρίζουν ότι η εφαρμογή της «μεταρρύθμισης» είναι αδύνατη, καθώς στα δημόσια σχολεία δεν υπάρχουν οι κατάλληλες υποδομές, τόσο σε κτιριακές εγκαταστάσεις οι οποίες είναι ανεπαρκείς ή προβληματικές ακόμα και για τις μέχρι σήμερα ανάγκες, όσο και σε προσωπικό όπου η μνημονιακή απαγόρευση προσλήψεων έχει δημιουργήσει τραγικές ελλείψεις.

Κάτω από αυτές τις προϋποθέσεις γίνεται κατανοητό ότι οι σχεδιασμοί της κυβέρνησης θα οδηγήσουν τους γονείς και τα προνήπια στα ιδιωτικά νηπιαγωγεία και όπως φαίνεται αυτός είναι και ο πραγματικός τους στόχος και η εντολή που έχουν λάβει.

Από την άλλη, η κυβέρνηση σε συνεργασία με την πλειοψηφία της ΚΕΔΕ οδηγεί σε αποδιάρθρωση τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς και -αλλοιώνοντας τον εκπαιδευτικό χαρακτήρα τους- θέλει να τους μετατρέψει αποκλειστικά σε χώρους φύλαξης, ανοίγοντας τον δρόμο για ανεξέλεγκτο ωράριο λειτουργίας και για όλες τις ημέρες του χρόνου, την επαναφορά του 8ωρου, την αύξηση των παιδιών ανά τμήμα με λιγότερο προσωπικό και με ελαστικές σχέσεις εργασίας και σε ό,τι άλλο αναχρονιστικό εισηγείται η ΚΕΔΕ στον νέο κανονισμό λειτουργίας των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών, σύμφωνα με τις οδηγίες της Ε.Ε. και την χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ.

Ενώ ακόμα παραμένει και εδώ αναπάντητο το ερώτημα, τόσο από την κυβέρνηση όσο και από τους αιρετούς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, τι θα γίνει με τις άδειες λειτουργίας των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών, όπου η έκδοσή τους παίρνει συνεχώς παρατάσεις (τελευταία παράταση έως 31/12/2016) αλλά αποτελεί προϋπόθεση για την συμμετοχή τους στα προγράμματα ΕΣΠΑ; Θα οδηγηθούν 1.800 περίπου Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί σε κλείσιμο; Θα χρησιμοποιηθεί σαν άλλοθι για να δοθούν και σε αυτή την περίπτωση στους Ιδιώτες;

Εμείς δηλώνουμε ακόμη μια φορά ότι η προνηπιακή εκπαίδευση είναι υπόθεση του κράτους και όχι της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, προοπτική που επιδιώκουν αυτοί που θέλουν την ενίσχυση της ιδιωτικής εκπαίδευσης, της μετακύλισης των δαπανών στους πολίτες και της διεύρυνσης των ταξικών διακρίσεων σε φτωχές και πλούσιες περιοχές.

Η συντεχνιακή αντιμετώπιση του θέματος τον μόνο που βολεύει είναι την κυβέρνηση, αλλά και όλους όσοι θέλουν να το αναδείξουν επικοινωνιακά και μόνο, καλύπτοντας με αυτόν τον τρόπο τους σχεδιασμούς τις ευθύνες της για την κατάργηση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας, εξυπηρετώντας τα συμφέροντα των Ιδιωτών.

Το υπουργείο Παιδείας οφείλει σε βάθος 3ετίας, όπως δήλωσε ο υπουργός, να δημιουργήσει τις απαραίτητες υποδομές σε Δημόσια νηπιαγωγεία, ώστε να εξασφαλίσει τη φοίτηση στο σύνολο των νηπίων και προνήπιων της χώρας. Μέχρι τότε και εφόσον αποδεδειγμένα Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί πληρούν όλες τις προϋποθέσεις για την φιλοξενία τμημάτων προνηπιακής ηλικίας, πρέπει να αποτελεί επιλογή των γονιών η παραμονή των παιδιών τους στους παιδικούς σταθμούς ή η εγγραφή τους στα νηπιαγωγεία. Το πρόγραμμα τους ωστόσο θα πρέπει να σχεδιάζεται και να υλοποιείται με ευθύνη και υπό την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας, αναγνωρίζοντας παράλληλα το εκπαιδευτικό έργο του προσωπικού τους. Με την πλήρη εφαρμογή της δίχρονης υποχρεωτικής προσχολικής αγωγής οι νηπιαγωγοί Π.Ε που εργάζονται τώρα στους Παιδικούς Σταθμούς των Δήμων, εφόσον το επιθυμούν, να μεταταχθούν στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και στο εκπαιδευτικό προσωπικό του Υπουργείου Παιδείας.

Οι εργαζόμενοι μέσα από τα συνδικάτα τους πρέπει να οργανώσουν την πάλη τους ενάντια στους σχεδιασμούς της κυβέρνησης που υπάκουα εκτελεί όλες τις εντολές των δανειστών.

Διεκδικούμε:

  1. Δίχρονη υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Κανένα παιδί έξω από τα Δημόσια Νηπιαγωγεία ή από τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς.
  2. Να μην αποκλείονται παιδιά βάσει του εισοδήματος και της εντοπιότητας.
  3. Δωρεάν Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί χωρίς τροφεία κ.λπ.
  4. Όλοι οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί να ενταχθούν στους ΟΕΥ των Δήμων με μεταφορά του προσωπικού τους.
  5. Μετατροπή των συμβάσεων των εργαζομένων από Ορισμένου Χρόνου σε Αορίστου χρόνου.
  6. Να καταργηθεί κάθε μορφής ελαστικής σχέσης εργασίας.
  7. Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού ώστε να μπορούν οι Παιδικοί Σταθμοί να λειτουργούν και τα τμήματα βρεφών.
  8. Αναβάθμιση των κτηριακών εγκαταστάσεων που θα πληρούν τις προϋποθέσεις ώστε να λειτουργούν με ασφάλεια για τα παιδιά και τους εργαζόμενους.
  9. Να προβλεφθούν υποχρεωτικά, όπου δεν υπάρχουν, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών, του ψυχολόγου και του παιδιάτρου.
  10. Να εφαρμόζεται ο πρότυπος κανονισμός και η αναλογία παιδιών – εκπαιδευτικού προσωπικού.
  11. Τα Ευρωπαϊκά κονδύλια (ΕΣΠΑ) να χρησιμοποιούνται για αναβάθμιση των υποδομών στα Δημόσια Νηπιαγωγεία και στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς και όχι να χρηματοδοτούν ιδιώτες που δραστηριοποιούνται στο χώρο της φροντίδας και εκπαίδευσης.

ΜΕΤΑ, Μάης 2017

Ετικέτες