Από τη δημοτική παράταξη «Φυσάει Κόντρα» στην Αγία Παρασκευή

Τα τελευταία 9 χρόνια η κυρίαρχη τάξη με πρωτοστάτες τις μνημονικές κυβερνήσεις, έχει εντείνει την επίθεση εναντίον των εργαζομένων και των ανέργων. Μέσα σε όλα όσα έχουν χτυπηθεί είναι και το δικαίωμα στη μετακίνηση. Όταν σε άλλες χώρες το δικαίωμα αυτό νομοθετείται για όλους και όλες δωρεάν στο πλαίσιο και της προσπάθειας για μείωση της ρύπανσης εδώ συνεχώς περιορίζεται. Η ελεύθερη πρωινή μετακίνηση αποτελεί πλέον μακρινή ανάμνηση ενώ έχουμε νέες μορφές ελέγχου όπως οι μπάρες τη στιγμή που οι μισθοί μας δεν φτάνουν ούτε για τα απαραίτητα. Είναι προφανές ότι σ’ αυτό το παιχνίδι εντάσσεται και η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ η οποία λειτουργεί με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια με τελευταίο γεγονός την προσπάθεια ιδιωτικοποίησης των parking των σταθμών του μετρό.

Ο χώρος του parking στο Μετρό στη Δ. Πλακεντίας (όπως και αλλού πχ Εθνική Άμυνα) δημιουργήθηκε με τα κονδύλια της Ολυμπιάδας του 2004 με τη δέσμευση να δοθεί προς χρήση στο λαό. Αντί αυτού γίνεται γνωστό ότι η Αττικό Μετρό με την υποστήριξη της κυβέρνησης θέλει να δημιουργήσει ένα κτήριο 6000 τμ!!! και ταυτόχρονα  να παραχωρήσει σε ιδιώτη το χώρο 500 θέσεων parking προς εκμετάλλευση με ημερήσια χρέωση 6 ευρώ για το χρήστη. Δεν είναι μόνο όμως η χρηματική επιβάρυνση των χρηστών του χώρου, αλλά το γεγονός ότι εκτός από την επιβάρυνση από το κτήριο στην περιοχή, θα αυξηθούν και παρκαρίσματα των αυτοκινήτων στους χώρους γύρω από τον σταθμό με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για τους περιμετρικούς δήμους (Αγ. Παρασκευή - Βριλήσσια - Χαλάνδρι). Οι κάτοικοι των Μεσογείων μη έχοντας κίνητρο να αφήσουν δωρεάν το αυτοκίνητό τους στο parking το πιθανότερο είναι να κατεβαίνουν μ’ αυτό στην Αθήνα με αποτέλεσμα την αύξηση της κίνησης και την επιβάρυνση της ατμόσφαιρας. Δωρεάν συγκοινωνία δεν υπάρχει σε κανέναν από τους δήμους που προανέφερα καθώς και στα Μεσόγεια των οποίων οι δημότες πληρώνουν ένα πανάκριβο εισιτήριο σε ένα ΚΤΕΛ που λειτουργεί ως μονοπώλιο.  Όλα τα παραπάνω και το γεγονός της προεκλογικής περιόδου σήμανε συναγερμό σ’ όλα τα επιτελεία των δήμων με αποτέλεσμα όλοι οι περιμετρικοί δήμοι να εκδώσουν ψηφίσματα ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του χώρου. Επίσης ο δήμος της Αγ. Παρασκευής εκτός από την υπερψήφιση δράσεων ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, έκανε και συγκέντρωση στο χώρο την Δευτέρα 11-02.  Όμως ο σοφός λαός λέει ότι «όπου ακούς πολλά κεράσια κράτα και μικρό καλάθι», γιατί ο τρόπος που κινείται ο Δήμαρχος με το επιτελείο του δείχνει ότι υιοθετεί την κυβερνητική μνημονιακή γραμμή σε όλες του τις αποφάσεις.

Παρέμβαση για το θέμα έκανε και η δημοτική παράταξη «Φυσάει Κόντρα». Με απόφαση της συνέλευσής της πραγματοποίησε παρεμβάσεις που έγιναν στις 9 και 16 του μήνα. Τα μέλη του «Φυσάει Κόντρα» βρέθηκαν δίπλα στους κατοίκους της περιοχής και των γύρω δήμων από την πρώτη συγκέντρωση και συζήτησαν μαζί τους. Μοιράσανε φυλλάδια ενημερώνοντας τους επιβάτες του Μετρό. Έκλεισαν το χώρο του parking και μπαίνοντας μπροστά με όσες δυνάμεις είχαν έκαναν σαφές ότι αυτή η ιδιωτικοποίηση δεν θα περάσει, διεκδικώντας, ελεύθερους χώρους για τους κατοίκους, ελεύθερη στάθμευση στο parking των σταθμών του Μετρό, δωρεάν σύνδεση λεωφορείων με το Μετρό και ασφαλή λειτουργία όλων των μεταφορικών μέσων. 

Είναι σαφές και κατανοητό από όλους ότι το «Φυσάει Κόντρα» πρέπει να συνδεθεί με τον κόσμο της Αγ. Παρασκευής συμμετέχοντας και οργανώνοντας δράσεις όπως περιγράψαμε ενάντια στην ιδιωτικοποίηση του parking στο Μετρό Δ. Πλακεντίας. 

Μια μάχη που δεν έχει τελειώσει καθώς οι ιδιωτικοποιήσεις είναι ένα από τα εργαλεία που θα χρησιμοποιήσει η άρχουσα τάξη και οι κυβερνήσεις της στη «μεταμνημονιακή περίοδο» για να μπορέσει να στραγγίσει ακόμη περισσότερο τον εργαζόμενο λαό. Αυτό συνεπάγεται ότι το κίνημα πρέπει να είναι σε εγρήγορση για άμεση απάντηση και στα άμεσα καθημερινά τοπικά θέματα.

*Αναδημοσίευση από την Εργατική Αριστερά

Ετικέτες