Δεν έχει περάσει ούτε δίμηνο από την στιγμή που η Υπουργός Παιδείας έδω-σε«εντολή» να ξεκινήσουν οι διαδικασίες ατομικής αξιολόγησης των νεοδιόριστων εκπαιδευτικών και η προσπάθεια επιβολής του νέο επιθεωρητισμού στην δημόσια εκπαίδευση μετά από 41 χρόνια,έχει συναντήσει σκληρή αντίσταση από το εκπαιδευτικό κίνημα.

Παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες των νέων στελεχών εκπαίδευσης και των αξιολογητών να εφαρμόσουν τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές της κυβέρνησης της Ν.Δ., με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που θέλει η υπουργός Παιδείας με κάθε τρόπο να έχει ολοκληρωθεί πριν από τις εκλογές, ξεκινώντας από τους/τις νεοδιόριστους, οι εκπαιδευτικοί σηκώνουν το γάντι και μηνύουν στο υπουργείο με κάθε τρόπο ότι «αυτοί που διδάσκουν τα παιδιά να πετούν, δεν μπορούν να σέρνονται!».

Οι μεθοδεύσεις του υπουργείου και οι στοχεύσεις της αξιολόγησης

Σε κλίμα γενικευμένης κοινωνικής οργής με χιλιάδες εργαζόμενους κι εργαζόμενες να παίρνουν θέση κατά της ατομικής αξιολόγησης, και μετά το έγκλημα στα Τέμπη όπου φάνηκε ότι η Ν.Δ. αντιμετωπίζει όλους τους δημόσιους κοινωνικούς τομείς ως διαδικασία αγοροπωλησίας και υπέρμετρης κερδοφορίας, το ΥΠΕΠΘ βρίσκεται σε εξαιρετικά δυσμενή θέση. Η προσπάθειά του να διαχωρίσει παράνομα ένα κομμάτι του εκπαιδευτικού κόσμου, τους/τις νεοδιόριστους/νεοδιόριστες συναδέλφους και να τους/τις κρατήσει «πολιτικούς ομήρους» με την απειλή ότι δεν θα νομιμοποιηθούν εάν δεν περάσουν ατομική αξιολόγηση, (κάτι που ισχύει αυτοδίκαια για όλους/ όλες τους/τις δημοσίους υπαλλήλους) έχει εξοργίσει όλους τους/τις εκπαιδευτικούς, οι οποίοι, οποίες συσπειρώνονται γύρω από τα σωματεία τους και ανακαλύπτουν ξανά στην πράξη την ενότητα στην δράση.

Η αντιπαράθεση της υπουργού με τον εκπαιδευτικό κόσμο δεν είναι σημερινή. Εδώ και 2 χρόνια γίνονται προσπάθειες με διάφορους σχεδιασμούς, κρυφούς ή φανερούς, όπως (τους μέντορες-συμβούλους, την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τους εκβιασμούς μέσω εγκυκλίων Κόπτση, τις εξετάσεις PISA, κ.τ.λ.) να περάσει η φιλελεύθερη στρατηγική της ιδιωτικοποίησης της εκπαίδευσης μέσα από την κατηγοριοποίηση των σχολείων και την μετατόπιση των ευθυνών για την διαρκή επιδείνωσή τηςστους/στις εκπαιδευτικούς. Οι χρόνιες παθογένειες που ταλανίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία, από τα χιλιάδες κενά ακόμα και σήμερα καθώς γράφονται αυτές οι γραμμές μετά τις χιλιάδες συνταξιοδοτήσεις, οι συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων, οι ελλείψεις σε υλικοτεχνική υποδομή (δεν είναι τυχαίο που ο όρος υλικοτεχνική υποδομή έχει αφαιρεθεί από όλους τους δείκτες «αυτοαξιολόγησης» της σχολικής μονάδας, ούτε ότι στις 2 Φεβρουαρίου 2023 ο πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, Γιάννης Αντωνίου ανέφερε σε συνέντευξη «Ο εκπαιδευτικός να παλέψει με αυτά που έχει και όχι παθητικά να βολεύεται πίσω από τις ελλείψεις των σχολείων σε προσωπικό και υποδομές. Να δημιουργεί και όχι να γκρινιάζει, όπως κάνουν οι συνδικαλιστές!») δείχνουν την ολοένα μεγαλύτερη απόσυρση του κράτους από τις υποχρεώσεις του και την εμμονή του φιλελευθερισμού να αποτελεί η «ατομική λύση» πανάκεια για κάθε νόσο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Στο δρόμο του αγώνα

Όμως όσο πιο επαίσχυντα μέσα χρησιμοποιούνται, όπως καλέσματα από Συμβούλους Εκπαίδευσης σε νεοδιόριστους/νεοδιόριστες εκπαιδευτικούςγια προκαταρκτικές συζητήσεις σε καφετέριες, εκτός νόμου και εκτός νομού, σε ακατάλληλες ώρες ακόμα και 11 την νύχτα, η παρουσία αξιολογητών «εν κρυπτώ» από τους τοπικούς ΣΕΠΕ καιτις τοπικές ΕΛΜΕ και τους συλλόγους διδασκόντων, τόσο η οργή των εκπαιδευτικών φουντώνει και το μήνυμα που στέλνουν από άκρη σε άκρη είναι σαφές, ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!

Όπως αποδεικνύεται και από τους πρόσφατους μεγάλους αγώνες η οργανωμένη δράση και η συλλογική μας στάση είναι το ισχυρότερο όπλο μας απέναντι στην Κυβέρνηση. Οι πρόσφατες αποφάσεις της ΔΟΕ για κοινό, συντονισμένο αγώνα μαζί με την ΟΛΜΕ δείχνουν τον δρόμο στηρίζοντας έτσι τους/ τις συναδέλφους της βάσης που βρίσκονται στον δρόμο της αντίστασης χρησιμοποιώντας όλο το αγωνιστικό πλαίσιο που έχει ανακοινωθεί από την απεργία-αποχή της ΑΔΕΔΥ μέχρι τις καινούριες τρίωρες διευκολυντικές στάσεις εργασίας από την ΔΟΕ. Η ΔΟΕ έχει ήδη ξεκινήσει συνεχή ενημερωτικά διαδικτυακά σεμινάρια για όλα τα ζητήματα που αφορούν σε αυτήν την αξιολόγηση για όλη την Ελλάδα.Κάποιοι ΣΕΠΕ με κάποιες ΕΛΜΕ έχουν ήδη ξεκινήσει να οργανώνονται προς αυτήν την κατεύθυνση όπως ΣΕΠΕ και ΕΛΜΕ της Α΄ Αθήνας την Τετάρτη 29/03/23. Από την Κρήτη ως την Πελοπόννησο και τα νησιά Ν.Α, εκεί όπου ξεκίνησε με φόρα η ατομική αξιολόγηση, η κυβέρνηση «έφαγε πόρτα» και χρησιμοποιεί εγκυκλίους με νέες προθεσμίες που αποδεικνύουν ότι η αντίσταση των συναδέλφων είναι σθεναρή! Η απουσία «προθύμων αφηγήσεων επιτυχίας» από τα ΜΜΕ δείχνουν πραγματικά την θεαματική αντίσταση των εκπαιδευτικών οι οποίοι, οποίες παίρνουν την υπόθεση στα χέρια τους και δημιουργούν εστίες αντίστασης σε κάθε σχολείο και σε κάθε σύλλογο. Είναι ξεκάθαρο πια ότι η αξιολόγηση του ΥΠΑΙΠΘ είναι τελείως απονομιμοποιημένη στα μάτια δεκάδων χιλιάδων εκπαιδευτικών σε όλη την επικράτεια και μόνο οργή προκαλεί ο συνεχιζόμενος προκλητικός εκφοβισμός του Γ.Γ. του ΥΠΕΠΘ, Κόπτση με μία παράνομη εγκύκλιο, ο οποίος απειλεί και εκφοβίζει με κατάργηση του νόμου για το μισθολόγιο «ξεχνώντας» ότι το δικαίωμα στην απεργία δεν έχει καταργηθεί! Στα ίδια βήματα και ο υπουργός Εξωτερικών Μάκης Βορίδης ο οποίος έχει αρχίσει να αποστέλλει «βροχή» εξωδίκων κατά Ομοσπονδιών εργαζομένων στο Δημόσιο με στόχο να κριθεί παράνομη η απεργία – αποχή από την αξιολόγηση. Η ηγεσία του ΥΠΑΙΘ έχει απωλέσει κάθε νομιμοποίηση και γι’ αυτό καταφεύγει στο τελευταίο όπλο, τον δεσποτισμό και την τρομοκρατία!

Με το βλέμμα στη Γαλλία

Εμείς όμως ξέρουμε καλύτερα! Η εμπειρία του προηγούμενου διαστήματος παρόλες τις δυσκολίες στην οργάνωσή των αντιστάσεων, μας οδηγεί πίσω στα σωματεία μας και στις συλλογικές δράσεις. Βλέποντας και αναπνέοντας τον αέρα από την Γαλλία, τον αέρα της σύγκρουσης, της επιμονής και της οργάνωσης,πρέπει να μεταφέρουμε αυτήν την εμπειρία και στη σημερινή περίοδο και να δώσουμε στο ΥΠΑΙΘ την απάντηση που τους αξίζει! Για αυτό και απαντάμε με ενότητα στη δράση και καθολική συμμετοχή στις κινητοποιήσεις που αποφασίζουν οι ΣΕΠΕ και η ΔΟΕ. Μπλοκάρουμε τους αξιολογητές από την είσοδο στα σχολειά μας αξιοποιώντας την απεργία–αποχή και τις στάσεις εργασίας της ΔΟΕ. Συμμετέχουμε μαζικά στις Γενικές Συνελεύσεις και συναποφασίζουμε δυναμικά για τα επόμενα βήματα. Η αναμέτρηση αυτή ξεπερνάει κατά πολύ τα στενά εκπαιδευτικά πλαίσια και αρχίζει να γίνεται υπόθεση όλης της κοινωνίας. Η ΔΟΕ και η ΟΛΜΕ έχουν σοβαρή ευθύνη να οργανώσουν αυτήν την μάχη μέχρι την νίκη και να δηλώσουν άμεσα ότι θα χρησιμοποιήσουν όλα τα μέσα που έχουν στην διάθεσή τους (επαναπροκήρυξη της απεργίας με κάθε δυνατό τρόπο) καθώς και να λειτουργήσουν απεργιακό ταμείο, ένα χρήσιμο εργαλείο στην περίοδο της οικονομικής κρίσης.

Ο ρόλος των νεοδιόριστων συναδέλφων

Καλούμε για μια ακόμα φορά τους νεοδιόριστους συναδέλφους να μην υποκύψουν στο φόβο και τις απειλές ΥΠΑΙΘ, αξιολογητών και Διοικήσεων. Τους καλούμε να υπογράψουν την Απεργία – Αποχή από τηδιαδικασία της ατομικής αξιολόγησης. Τους καλούμε να συστρατευτούν με τα σωματεία μας και να δώσουμε όλοι μαζίακόμα μια αποφασιστική απάντηση στην κυβέρνηση και το Υπουργείο!

Τη μάχη αυτή τη δίνουμε με τη δύναμη της αγωνιστικής ενότητας των ομόφωνων αποφάσεων του κλάδου (απόφαση όλων των ΕΛΜΕ από τη Γ.Σ. των Προέδρων στις 11/2 και ομόφωνη απόφαση ΔΟΕ), με τη δύναμη των δεκάδων χιλιάδων που σε Α/θμια και Β/θμια έχουν υπογράψει την απεργία αποχή. Ήδη την ώρα πουγράφονται αυτές οι γραμμές, το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. κηρύσσει 3ωρες στάσεις εργασίας για το 1ο ή 2ο 3ωρο του προγράμματος των σχολικών μονάδων από την Τετάρτη 1/3/2023 μέχρι και την Παρασκευή 31/3/2023 όπως επίσης και επιπλέον στάση εργασίας που καλύπτει το ολοήμερο και διευρυμένου ωραρίου (14:00 – 17:30), στο πλαίσιο της αποτροπής της υλοποίησης του ν.4823/21 και της Υ.Α. 9950/ΓΔ5 ΦΕΚ 388/27-1-2023 «Ρύθμιση ειδικότερων και λεπτομερειακών θεμάτων σχετικά με την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και τη διαδικασία διενέργειάς της».Το επόμενο βήμα θα είναι η σύνδεση αυτής της μεγαλειώδους προσπάθειας με τις άλλες κοινωνικές αντιστάσεις για την δημιουργία ενός ρεύματος ανατροπής που θα στείλει την κυβέρνηση αυτή και τις πολιτικές της επιλογές στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.

Εμείς κρατάμε τα σχολεία όρθια! Αυτοί θέλουν να τα γκρεμίσουν! Δεν θα τους χαριστούμε σε τίποτα! Αγώνας μέχρι την τελική νίκη.!

Ετικέτες