Κινητοποίηση των εργαζομένων του Δήμου Θεσσαλονίκης, ενάντια στην ανάθεση της λειτουργίας του Μηχανουργείου του Δήμου σε ιδιωτική εταιρεία, πραγματοποιήθηκε την Παρασκευή 17/10. Για τις πρακτικές του δημάρχου και της διοίκησης του Δήμου μιλήσαμε με τον Νέστορα Τσουμαλάκο, γραμματέα του συλλόγου εργαζομένων του Δήμου Θεσσαλονίκης.

Rp: Για ποιο λόγο γίνεται η κινητοποίηση;

Ν.Τ.  Η κινητοποίηση γίνεται διότι υπογράφεται μια σύμβαση για να δοθεί η συντήρηση όλων των οχημάτων του Δήμου και κυρίως των απορριμματοφόρων, που είναι και ο κύριος όγκος του στόλου, σε ιδιώτη. Η σύμβαση είναι  ύψους 4 περίπου εκ. ευρώ, ποσό υπερβολικά μεγάλο και μάλιστα τη στιγμή που υπάρχει σε εξέλιξη άλλη διαδικασία συντήρησης που δεν έχει τελειώσει ακόμα, δεν έχουν εξαντληθεί τα χρήματα κτλ.

Τη στιγμή μάλιστα που έχει αγοραστεί καινούριος στόλος οχημάτων, ο οποίος απαιτεί προφανώς πολύ λιγότερη συντήρηση. Το βασικό βέβαια είναι ότι θα έπρεπε οι απαραίτητες εργασίες να εκτελούνται από το Δήμο με πρόσληψη προσωπικού και μάλιστα όχι ιδιαίτερα πολυάριθμου. Δηλαδή ένα πολύ μεγάλο τμήμα αυτών των εργασιών θα μπορούσε να το κάνει ο ίδιος ο Δήμος.

Rp: Τι επιπτώσεις θα υπάρξουν στις υπηρεσίες του Δήμου;

Ν.Τ.  Κατ’ αρχήν η παραπάνω πολιτική της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών χαράσσεται από την τρόικα και την κυβέρνηση. Είναι πολύ άσχημο ότι στη συγκεκριμένη πολιτική συμμετέχουν και όλοι οι δήμαρχοι,  το οποίο για εμάς είναι απαράδεκτο, γιατί στρεφόμενοι κατά των εργαζομένων των Δήμων δε στρέφονται μόνο κατ’ αυτών, στρέφονται και κατά της κοινωνίας. Αυτό είναι προφανές γιατί έτσι επιδεινώνονται οι υπηρεσίες που παρέχονται στον πολίτη κάτι το οποίο θα φανεί τα επόμενα χρόνια και τότε θα γίνει δραματική η κατάσταση για όλους τους πολίτες της χώρας.

Rp: Πόσο έχει μειωθεί το προσωπικό λόγω της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών συντήρησης;

Ν.Τ.  Η μείωση προσωπικού δε προέρχεται από την ιδιωτικοποίηση αλλά συμβαίνει κυρίως λόγω συνταξιοδοτήσεων, αφού λόγω της κρίσης όλοι προσπαθούν να φύγουν από τη δουλειά όλο και γρηγορότερα. Προσλήψεις καινούριες δε γίνονται επειδή απαγορεύεται. Το αποτέλεσμα είναι ότι από σχεδόν 2500 εργαζόμενους που υπήρχαν πριν τρία χρόνια για συντήρηση οχημάτων, πρασίνου, των δρόμων, οικοδομικές εργασίες κ.α., τώρα έχουμε φτάσει γύρω στους 1.200 μαζί με τους συμβασιούχους.

Rp: Θα υπάρξει κάποια συνέχεια στις κινητοποιήσεις σας;

Ν.Τ.  Εμείς ως σύλλογος εργαζομένων του Δήμου Θεσσαλονίκης είμαστε συνέχεια σε κινητοποιήσεις, ενημερώνουμε συνέχεια τους εργαζόμενους του Δήμου και τους πολίτες με ανακοινώσεις στην πόλη. Ο αγώνας εργαζομένων και πολιτών είναι κοινός και κακώς προσπαθούν κάποια ΜΜΕ να πείσουν τον κόσμο ότι οι αντιδράσεις μας είναι αντιδράσεις κάποιων μειοψηφιών. Ο αγώνας είναι κοινωνικός και από δω και πέρα έτσι πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε.