Είναι γνωστό ότι Μπέμπελ αποκάλεσε τον αντισημιτισμό «σοσιαλισμό των ανόητων», επειδή ορισμένοι δήθεν ριζοσπάστες ενστερνίστηκαν ασυνάρτητες θεωρίες περί του εβραϊκού οικονομικού λόμπι. Κατά παρόμοιο τρόπο, η ισλαμοφοβία σήμερα συχνά σερβίρεται ως ένας μπερδεμένος κοσμικισμός από τους χυδαίους άθεους, που αδιαφορούν για το πόσο συχνά συνομιλίες τους σχετικά με τη Μουσουλμανική θεολογία καταλήγουν ομαλά στην αγωνία για το ρυθμό γεννήσεων των Μουσουλμάνων (ένα στοιχείο που κάνει πασιφανές το φυλετικό κομμάτι της φαντασίας τους και τις βιολογικές συνέπειές του.)

«Βρέ­θη­κε Κο­ρά­νι με κη­λί­δα από φλυ­τζά­νι καφέ στο εξώ­φυλ­λο, Αμε­ρι­κα­νοί πε­ζο­ναύ­τες ανα­πτύσ­σο­νται σε όλα τα Starbucks».

Το σαρ­κα­στι­κό αυτό σχό­λιο, που επαν­δη­μο­σιεύ­τη­κε στο τουί­τερ από τον άθεο-δια­ση­μό­τη­τα Ρί­τσαρντ Ντό­κινς, απο­τε­λεί χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό πα­ρά­δειγ­μα της ερι­στι­κής έλ­λει­ψης κα­τα­νό­η­σης με την οποία τόσοι πολ­λοί, συ­μπε­ρι­λαμ­βα­νο­μέ­νων και των αυ­το­α­πο­κα­λού­με­νων φι­λε­λεύ­θε­ρων, αντα­πο­κρί­θη­καν στις δια­μαρ­τυ­ρί­ες ενα­ντί­ον της ται­νί­ας «Η Αθω­ό­τη­τα των μου­σουλ­μά­νων» (The Innocence of Muslims.)

Τα­ρα­χές για ένα κλιπ στο YouTube, που προ­σβάλ­λει τη Μου­σουλ­μά­να νε­ράι­δα; Τι με­γά­λη ανοη­σία! Πόσο παι­δα­ριώ­δης; Πόσο προ­λη­πτι­κό; Πόσο πολύ, πολύ χαζό!

Λοι­πόν, έχου­με δει σί­γου­ρα την άγνοια να πα­ρε­λαύ­νει κατά τη διάρ­κεια των τε­λευ­ταί­ων ημε­ρών, αλλά πολύ πε­ρισ­σό­τε­ρο από κάθε άλλον από αυ­τά­ρε­σκους προ­ο­δευ­τι­κούς.

Σκε­φτεί­τε μια ιστο­ρι­κή ανα­λο­γία.

Το 1857, στρα­τιώ­τες στη Βεγ­γά­λη (γνω­στοί ως «sepoys») εκτέ­λε­σαν τους Βρε­τα­νούς αξιω­μα­τι­κούς τους και προ­έ­λα­σαν προς το Δελχί. Η Με­γά­λη ιν­δι­κή εξέ­γερ­ση έγινε πολύ βίαιη, σε πολύ μικρό χρο­νι­κό διά­στη­μα. Οι εξε­γερ­μέ­νοι σκό­τω­σαν τους κρα­τού­με­νους, χωρίς να εξαι­ρε­θούν οι γυ­ναί­κες και τα παι­διά. Οι Βρε­τα­νοί κα­τέ­στει­λαν την εξέ­γερ­ση με μια σφαγή άνευ προη­γου­μέ­νου.

Η εξέ­γερ­ση ξε­κί­νη­σε όταν οι στρα­τιώ­τες έμα­θαν ότι γε­μι­στή­ρες τους, που είχαν σχε­δια­στεί να ανοί­γουν με τα δό­ντια, θα πρέ­πει να λι­παί­νο­νται με βο­δι­νό και χοι­ρι­νό λίπος, προ­σβο­λή των θρη­σκευ­τι­κών ευαι­σθη­σιών τόσο των Ιν­δουι­στών όσο και των Μου­σουλ­μά­νων. Αν το τουί­τερ ήταν μια εφεύ­ρε­ση της βι­κτω­ρια­νής επο­χής, οι σο­φι­στι­κέ του Λον­δί­νου, χωρίς αμ­φι­βο­λία, θα είχαν LOLά­ρει ο ένας στον άλλο (#sepoyrage!) για την ευ­πι­στία των σκου­ρό­χρω­μων αγρί­ων που ανα­στα­τώ­νο­νται τόσο πολύ για λίγο βόειο λίπος. Βέ­βαια, αυτός ήταν ο τρό­πος που τα φε­ρέ­φω­να της Εται­ρεί­ας Ανα­το­λι­κών Ιν­διών αφη­γού­νταν τα γε­γο­νό­τα: με άψογη ορο­λο­γία αλά Ντόν­κινς, έρι­ξαν τις ευ­θύ­νες στις «προ­κα­τα­λή­ψεις των Ινδών» για τoν ξε­πε­σμό, των κατά τα άλλα απο­λύ­τως ικα­νο­ποι­η­μέ­νων ιθα­γε­νών, στις λε­η­λα­σί­ες και τις σφα­γές.

Αλλά κα­νέ­νας σο­βα­ρός ιστο­ρι­κός σή­με­ρα δεν παίρ­νει τέ­τοια απο­λο­γη­τι­κή στα σο­βα­ρά. Μόνο ο πιο απο­φα­σι­σμέ­νος από τους ανί­δε­ους θα συ­ζη­τού­σε για το 1857 χωρίς να λάβει υπόψη του το ευ­ρύ­τε­ρο ιστο­ρι­κό πλαί­σιο της βρε­τα­νι­κής κα­το­χής. Στη μορφή, ο αγώ­νας μπο­ρεί και να ήταν θρη­σκευ­τι­κός. Στο πε­ριε­χό­με­νο όμως, εν­σω­μα­τώ­νει μια έντο­νη αντί­θε­ση στην αποι­κιο­κρα­τι­κή κυ­ριαρ­χία, που σι­γό­βρα­ζε επί μα­κρόν.

Γι' αυτό και αυτοί που προ­σποιού­νται ότι οι δια­μαρ­τυ­ρί­ες για την «Αθω­ό­τη­τα των Μου­σουλ­μά­νων» έρ­χο­νται από το που­θε­νά απλώς φα­νε­ρώ­νουν την άγνοιά τους.

«Σή­με­ρα, πολ­λοί Αμε­ρι­κα­νοί - συ­μπε­ρι­λαμ­βα­νό­με­νου και του εαυ­τού μου - ανα­ρω­τιού­νται: πώς συ­νέ­βη­κε κάτι τέ­τοιο;» δή­λω­σε η Χί­λα­ρι Κλί­ντον μετά τις τα­ρα­χές στη Λιβύη. «Πώς θα μπο­ρού­σε συμ­βεί κάτι τέ­τοιο σε μια χώρα που βοη­θή­σα­με να απε­λευ­θε­ρω­θεί, σε μια πόλη που βοη­θή­σα­με να σωθεί από την κα­τα­στρο­φή; Η ερώ­τη­ση αυτή αντα­να­κλά πόσο πε­ρί­πλο­κος και, με­ρι­κές φορές, πόσο αντι­φα­τι­κός μπο­ρεί να είναι ο κό­σμος.

Η ηχώ του δια­βό­η­του ερω­τή­μα­τος του Τζορτζ Μπους «Γιατί μας μι­σούν ενώ εί­μα­στε τόσο καλοί;» υπο­δη­λώ­νει ότι δεν έχει υπάρ­ξει κα­νέ­να δί­δαγ­μα από τις εκα­το­ντά­δες χι­λιά­δες θα­νά­των στο Ιράκ και στο Αφ­γα­νι­στάν την τε­λευ­ταία δε­κα­ε­τία.

Γιατί είναι, φυ­σι­κά, η ίδια Χί­λα­ρι Κλί­ντον με αυτή που, το 2009, ονό­μα­σε τον Μου­μπά­ρακ, τον αρ­χι­βα­σα­νι­στή της Αι­γύ­πτου, και τη γυ­ναί­κα του, «οι­κο­γε­νεια­κούς φί­λους», ανα­γνω­ρί­ζο­ντας μία σχέση που ξε­κα­θά­ρι­ζε τις συ­ντρο­φι­κές συν­δέ­σεις με­τα­ξύ της αμε­ρι­κά­νι­κης ελίτ και κάθε δι­κτά­το­ρα και τυ­ράν­νου της πε­ριο­χής. Μπο­ρεί ο Μου­μπά­ρακ να δια­γρά­φη­κε από τη λίστα κα­λε­σμέ­νων στο χρι­στου­γεν­νιά­τι­κο τρα­πέ­ζι του Κλί­ντον, αλλά ο Ομπά­μα σφυ­ρη­λα­τεί όλο και ποιο στε­νούς δε­σμούς με τους τυ­ράν­νους της Σα­ου­δι­κής Αρα­βί­ας, πα­ρέ­χο­ντας τη με­γα­λύ­τε­ρη συμ­φω­νία πώ­λη­σης όπλων που θα ενι­σχύ­σει μία αντι­δρα­στι­κή και εγκλη­μα­τι­κή κυ­βέρ­νη­ση ενα­ντί­ον του λαού της.

Όχι, η Χί­λα­ρι Κλί­ντον μπο­ρεί να μην μπο­ρεί να ανα­σύ­ρει από τη μνήμη της τέ­τοιου εί­δους θέ­μα­τα. Αλλά οι λαοί του μου­σουλ­μα­νι­κού κό­σμου είναι ση­μα­ντι­κά πιο ενη­με­ρω­μέ­νοι - και ακρι­βώς αυτός είναι ο λόγος που εξα­γριώ­νο­νται.

Αλλά τι γί­νε­ται με την ίδια την ται­νία; Γιατί θα πρέ­πει ένα τέ­τοιο, κακής ποιό­τη­τας, δείγ­μα ερα­σι­τε­χνι­κού κι­νη­μα­το­γρά­φου να προ­κα­λέ­σει ανά­φλε­ξη τέ­τοιου με­γέ­θους;

Ξανά, αν στρα­φού­με σε ένα πιο οι­κείο ση­μείο ανα­φο­ράς η οργή αυτή προ­κα­λεί λι­γό­τε­ρα ερω­τη­μα­τι­κά. Τα Πρω­τό­κολ­λα της Σιών ήταν, προ­φα­νώς, επί­σης μία αδέ­ξια δου­λειά, μία παι­δι­κή πλα­στο­γρα­φία φτιαγ­μέ­νη από ρα­τσι­στές μο­νο­μα­νής της τσα­ρι­κής μυ­στι­κής αστυ­νο­μί­ας. Αλλά κα­νείς δεν εξε­πλά­γει όταν οι Εβραί­οι (και οι αντι­ρα­τσι­στές σύμ­μα­χοί τους) κι­νη­το­ποι­ή­θη­καν ενα­ντί­ον μίας νέας εν­σάρ­κω­σης του πε­ρι­βό­η­του αυτού εγ­γρά­φου, δε­δο­μέ­νου ότι όλοι, πολύ σωστά, ανα­γνω­ρί­ζουν κάθε νέα έκ­δο­ση των Πρω­το­κόλ­λων ως συ­νει­δη­τή και εσκεμ­μέ­νη προ­σπά­θεια πρό­κλη­σης μί­σους.

«Η αθω­ό­τη­τα των μου­σουλ­μά­νων» θα πρέ­πει να γίνει κα­τα­νοη­τή με τον ίδιο ακρι­βώς τρόπο.Πρό­κει­ται για μια ται­νία που γυ­ρί­στη­κε σε μια εποχή κατά την οποία, σε όλη την Ευ­ρώ­πη και τις Ηνω­μέ­νες Πο­λι­τεί­ες, η ακρο­δε­ξιά έχει χτί­σει το δόγμα της ισλα­μο­φο­βί­ας που ανα­πα­ρά­γει, σχε­δόν πα­νο­μοιό­τυ­πα, τα βα­σι­κά μότο του πα­ρα­δο­σια­κού αντι­ση­μι­τι­σμού.

Οι Εβραί­οι δεν θα εν­σω­μα­τω­θούν. Οι Εβραί­οι είναι πιο γό­νι­μοι από τους Χρι­στια­νούς και θα επι­κρα­τή­σουν. Η Ευ­ρώ­πη γί­νε­ται μια επαρ­χία, μια αποι­κία μιας ιου­δαϊ­κής οντό­τη­τας. Η Ευ­ρώ­πη είτε θα γίνει Ιου­δαϊ­κή ή θα γίνει εμ­φύ­λιος πό­λε­μος. Το πιο πι­θα­νό, οι Εβραί­οι θα κα­τα­φύ­γουν στην τρο­μο­κρα­τία στην προ­σπά­θειά τους να ανα­κτή­σουν τον έλεγ­χο. Δε θα αρ­γή­σουν να κα­τα­φύ­γουν στη βία.

Όλα αυτά ακού­γο­νται σαν πα­ρα­λη­ρή­μα­τα ενός φα­σί­στα της πα­λιάς σχο­λής. Αλλά αν κα­νείς αντι­κα­τα­στή­σει το «Εβραί­ος» με «Μου­σουλ­μά­νος», θα έχει μία τυ­πι­κή στήλη από μία κα­θε­στω­τι­κή συ­ντη­ρη­τι­κή εφη­με­ρί­δα.

Η δο­μι­κή ομο­λο­γία εδώ δεν είναι τυ­χαία. Ο Μα­τί­ας Γκάρτ­νελ ση­μειώ­νει πως:

Η πα­ρά­δο­ση της ισλα­μο­φο­βί­ας είναι, όπως και ο αντι­ση­μι­τι­σμός, ρι­ζω­μέ­νη στη με­σαιω­νι­κή χρι­στια­νι­κή εχθρό­τη­τα για τους «εχθρούς του Θεού», με τις αντι­λή­ψεις αυτές να δια­δί­δο­νται, επε­κτεί­νο­νται, ανα­διαρ­θρώ­νο­νται, επα­να­δια­τυ­πώ­νο­νται και επα­νε­νερ­γο­ποιού­νται σε διά­φο­ρα κοι­νω­νι­κά και πο­λι­τι­κά πλαί­σια, από το φόβο για τους Τούρ­κους στην πρώ­ι­μη νε­ω­τε­ρι­κό­τη­τα, μέσω της αποι­κια­κής επέ­κτα­σης, στον πό­λε­μο κατά της τρο­μο­κρα­τί­ας.

Πολ­λές ιστο­ρί­ες για τους Εβραί­ους στη με­σαιω­νι­κή και νε­ό­τε­ρη Ευ­ρώ­πη πε­ρι­στρέ­φο­νταν, επί­σης, γύρω από ό, τι τότε ονο­μα­ζό­ταν Μαυ­ρι­τα­νοί, Σα­ρα­κη­νοί ή κόκ­κι­νο­ε­βραί­οι: οι Μου­σουλ­μά­νοι ήταν λά­τρεις του δια­βό­λου, σε­ξουα­λι­κά απο­κλί­νο­ντες, αν­θρω­πο­φα­γι­κά τέ­ρα­τα. Οι Μου­σουλ­μά­νοι δυ­σφη­μού­σαν τε­λε­τουρ­γι­κά το σταυ­ρό και κα­τα­νά­λω­ναν το αίμα σφαγ­μέ­νων χρια­στα­νό­που­λων σε βλά­σφη­μες τε­λε­τές. Η εκ­κλη­σια­στι­κή τέχνη απει­κό­νι­σε το Μω­ά­μεθ ως τον Αντί­χρι­στο, και τους μου­σουλ­μά­νους ως δια­βό­λους με κέ­ρα­τα, δο­λο­φό­νους του Χρι­στού, σκυ­λιά ή ως μια υβρι­δι­κή φυλή σκυ­λαν­θρώ­πων.Ο Λαρς Βιλκς - ο Σου­η­δός καλ­λι­τέ­χνης που απει­κό­νι­σε το Μω­ά­μεθ ως σκυλί - μπο­ρεί να διεκ­δι­κή­σει την πρω­το­τυ­πία, αλλά το μο­τί­βο του σκύ­λου πη­γαί­νει πίσω εκα­το­ντά­δες χρό­νια και είναι τόσο παλιό όσο και ή Judensau (Η με­σαιω­νι­κή απει­κό­νι­ση των Εβραί­ων σε άσε­μνη επαφή μια γου­ρού­να).

Αλλού, η δη­μο­σιο­γρά­φος   Κολμ Ο   Μπρόιν   έχει   δη­μιουρ­γή­σει μία ωραία πα­ρου­σί­α­ση   της σχέ­σης με­τα­ξύ του πα­λιού και νέου μί­σους, με μια προ­σε­κτι­κή σύ­γκρι­ση των γρα­πτών του πε­ρι­βό­η­του ισλα­μό­φο­βου Ρό­μπερτ Σπέν­σερ για τους μου­σουλ­μά­νους, πα­ράλ­λη­λα με την προ­πα­γάν­δα του Γιού­λιους Στράι­χερ, συ­ντά­κτη του,   Der Stuermer.Ο Στράι­χερ, θα θυ­μά­στε, πήγε στις κρε­μά­λες της Νυ­ρεμ­βέρ­γης - αλλά ο Σπέν­σερ αγο­ρεύ­ει τα­κτι­κά στις ει­δή­σεις του αμε­ρι­κά­νι­κου FOX.

Είναι γνω­στό ότι Μπέ­μπελ απο­κά­λε­σε τον αντι­ση­μι­τι­σμό «σο­σια­λι­σμό των ανό­η­των», επει­δή ορι­σμέ­νοι δήθεν ρι­ζο­σπά­στες εν­στερ­νί­στη­καν ασυ­νάρ­τη­τες θε­ω­ρί­ες περί του εβραϊ­κού οι­κο­νο­μι­κού λόμπι. Κατά πα­ρό­μοιο τρόπο, η ισλα­μο­φο­βία σή­με­ρα συχνά σερ­βί­ρε­ται ως ένας μπερ­δε­μέ­νος κο­σμι­κι­σμός από τους χυ­δαί­ους άθε­ους, που αδια­φο­ρούν για το πόσο συχνά συ­νο­μι­λί­ες τους σχε­τι­κά με τη Μου­σουλ­μα­νι­κή θε­ο­λο­γία κα­τα­λή­γουν ομαλά στην αγω­νία για το ρυθμό γεν­νή­σε­ων των Μου­σουλ­μά­νων (ένα στοι­χείο που κάνει πα­σι­φα­νές το φυ­λε­τι­κό κομ­μά­τι της φα­ντα­σί­ας τους και τις βιο­λο­γι­κές συ­νέ­πειές του.)

Πρέ­πει οι μου­σουλ­μά­νοι να ανη­συ­χούν για την αύ­ξη­ση της ισλα­μο­φο­βί­ας; Φυ­σι­κά θα πρέ­πει! Δε­δο­μέ­νου ότι η πρό­σφα­τη έκ­θε­ση του Ιν­στι­τού­του για τις φυ­λε­τι­κές σχέ­σεις,   «Μι­κρο­πω­λη­τές του Μί­σους» , κα­θι­στά σαφές,η αντι-Ισλά­μι­κή μι­σαλ­λο­δο­ξία γί­νε­ται ένα βα­σι­κό στοι­χείο της ανα­βί­ω­σης της άκρας δε­ξιάς - μία δε­ξιάς που δεν συ­κο­φα­ντεί απλώς τους μου­σουλ­μά­νους, αλλά και λαμ­βά­νει μέτρα ενα­ντί­ον τους.

Ο   «Η Αθω­ό­τη­τα των Μου­σουλ­μά­νων»   , προ­φα­νώς είχε σα στόχο,     την προ­βο­κά­τσια , και πολ­λοί μου­σουλ­μά­νοι έχουν υπο­στη­ρί­ξει ότι η μειο­νό­τη­τα των αλ­λα­λά­ζο­ντων Τζι­χα­ντί­στας που φώ­να­ξαν συν­θή­μα­τα βίας και φα­να­τι­σμού σε δια­δη­λώ­σεις σε όλη την υφή­λιο έπε­σαν εξ 'ο­λο­κλή­ρου στην κα­λο­στη­μέ­νη πα­γί­δα.

Αλλά και πάλι το γε­γο­νός αυτό είναι οι­κείο. Οι ρα­τσι­στές του ει­κο­στού αιώνα ήξε­ραν πάρα πολύ καλά να εξω­θούν τα θύ­μα­τα του σε μία βέ­βαιη αντί­δρα­ση, έτσι ώστε να τη χρη­σι­μο­ποι­ή­σουν ως δι­καιο­λο­γία για ένα νέους πο­γκρόμ. Χωρίς να μας προ­κα­λεί έκ­πλη­ξη, οι Γερ­μα­νοί ακρο­δε­ξιοί εξ­τερ­μι­στές (που έχουν και ιστο­ρι­κή γνώση αυτής της στρα­τη­γι­κής) σχε­διά­ζουν νέες προ­βο­λές της ται­νί­ας.

Εκεί­νοι που αυ­το­α­πο­κα­λού­νται προ­ο­δευ­τι­κοί μπο­ρούν να ση­μειώ­σουν ότι ένας κά­ποιος Καρλ Μαρξ πα­ρα­κο­λού­θη­σε στενά τη Με­γά­λη ιν­δι­κή εξέ­γερ­ση. Ενώ πα­ρα­δέ­χθη­κε και επέ­κρι­νε τις υπερ­βο­λές των επα­να­στα­τών, δή­λω­σε ήταν «μόνο η αντα­νά­κλα­ση, σε συ­μπυ­κνω­μέ­νη μορφή, της συ­μπε­ρι­φο­ράς της Αγ­γλί­ας στην Ινδία.»

Με άλλα λόγια, ο Μαρξ, ένας από τους πιο διά­ση­μους άθε­ους της ιστο­ρί­ας, έπερ­νε στα­θε­ρά το μέρος των «αδαών» sepoys κατά των «φω­τι­σμέ­νων» τους αντι­πά­λων.

«Τον Τζον Μπουλ» έγρα­ψε, «θα τον βου­λιά­ξουν ως τα αυτιά στις κραυ­γές για εκ­δί­κη­ση, για να τον κά­νουν να ξε­χά­σει ότι η κυ­βέρ­νη­σή του είναι υπεύ­θυ­νη για εκ­κό­λα­ψη του φι­διού και τις τε­ρά­στιες δια­στά­σεις που επέ­τρε­ψε να πάρει το φαι­νό­με­νο».

Προ­σθέ­στε «Θείος Σαμ» στην πρό­τα­ση, και έχετε μια εξαι­ρε­τι­κά εύ­στο­χη εκτί­μη­ση του τι λαμ­βά­νει χώρα σή­με­ρα.

*Ο Τζεφ Σπά­ρου είναι ο συ­ντά­κτης του πε­ριο­δι­κού Overland συγ­γρα­φέ­ας του « Money Shot:. Ένα τα­ξί­δι στο Πορνό και τη Λο­γο­κρι­σία »

*Στη φωτό: «Judensau (Η με­σαιω­νι­κή απει­κό­νι­ση των Εβραί­ων σε άσε­μνη επαφή με μια γου­ρού­να).»

Ετικέτες