5 Διευθύνσεις, 17 Τμήματα, 21 υπάλληλοι. Αν διασπάσεις την νεοσύστατη Γενική Δ/νση Διοικητικής και Οικονομικής Υποστήριξης του (όχι και τόσο νέου-πέρασε κιόλας ένα χρόνος) Υπουργείου Κοινωνικής Συνοχής και Οικογένειας, θα βρεις ελάχιστα στελέχη που “τραβήχτηκαν” από τις παραγωγικές Δ/νσεις του Υπουργείου (Πρόνοια, Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία, Ισότητα), εκπαιδεύτηκαν τσάτρα-πάτρα από τους συναδέλφους/-ισσες του Υπουργείου Εργασίας, που εδώ και ένα χρόνο υποστηρίζαν την διοικητική/οικονομική λειτουργία του ΥΚΟΙΣΟ και καλούνται από 1/7/2024 να “βγάλουν το φίδι από την τρύπα”.

Μιλάμε για ένα Υπουργείο που διαχειρίζεται δισεκατομμύρια προνοιακών και άλλων παροχών σε είδος και χρήμα, με ευθύνη για έναν κρίσιμο Οργανισμό (ΟΠΕΚΑ), δεκάδες εποπτευόμενα προνοιακά ιδρύματα, χιλιάδες οικονομικούς φορείς (π.χ ΚΟΙΝ.Σ.ΕΠ) και κρίσιμες λειτουργίες για την ασφάλεια μεγάλων μερίδων πληθυσμού (πχ γραμμή SOS για την έμφυλη βία).

Εδώ και ένα χρόνο, από την ξαφνική και προφανώς απροετοίμαστη σύστασή του (για την ίδρυση Υπουργείου δεν αρκεί να διορίσεις απλώς Υπουργό και Υφυπουργούς...), το ΥΚΟΙΣΟ στηρίζεται οικονομικά και διοικητικά από τις ήδη βεβαρημένες και υποστελεχωμένες υπηρεσίες του Υπ.Εργασίας. Υποτίθεται ότι στο μεταβατικό αυτό διάστημα ΘΑ πραγματοποιούνταν όλες οι απαιτούμενες ενέργειες για την δημιουργία Οργανισμού του νέου Υπουργείου, ΘΑ λαμβάνονταν μέριμνα για την στελέχωση των νέων υποστηρικτικών Υπηρεσιών, ΘΑ ξεκινούσαν οι διαδικασίες για την ενιαία στέγαση του νέου Υπουργείου που είναι χωροταξικά διασπασμένο σε 5 κτίρια (από την Ομόνοια έως το Μαρούσι) κλπ. Αυτά τα ζητήματα τέθηκαν επιτακτικά ως αιτήματα από τον Σύλλογο μας στην πολιτική ηγεσία στις ελάχιστες συναντήσεις που πραγματοποιήσαμε με την Υπουργό (καθώς η ανταπόκριση στα αιτήματά μας για συνάντηση ήταν ...μάλλον αργή). Κάποιες απαντήσεις ήταν προς την σωστή κατεύθυνση (π.χ υπήρχε υπόσχεση για προσχέδιο Οργανισμού τον Σεπτέμβριο του 2023 (!), για έκτακτο κύκλο κινητικότητας προς το ΥΚΟΙΣΟ κοκ) αλλά στην πράξη τίποτε από αυτά δεν έγινε. Αντί Οργανισμού, είχαμε μια κατ' εξαίρεση με νόμο σύσταση αποκλειστικά της Γενικής Δ/νσης Διοικητικών/Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΔΟΥ), (τον Απρίλιο του 2024) και την βιαστική και εντελώς αδιαφανή στελέχωση της την τελευταία στιγμή δηλαδή στις 30/6, όταν έληγε με βάση τον νόμο η υποστήριξη από τις αντίστοιχες υπηρεσίες του Υπ.Εργασίας. Ο Σύλλογος μας είχε διατυπώσει έγκαιρα προτάσεις σχετικά με την συγκεκριμένη διαδικασία, η οποία προφανώς αν ξεκινούσε νωρίτερα θα μπορούσε να γίνει με στοιχειώδεις όρους διαφάνειας.

Για τον τρόπο στελέχωσης και πλήρωσης των θέσεων ευθύνης της ΓΔΔΟΥ, φυσικά επιλέχθηκε η παραδοσιακή ...μέθοδος Μαυρογιαλούρου. Το πολιτικό γραφείο της Υπουργού έγινε κέντρο άτυπων συνεντεύξεων, όπου καλούνταν και “εξετάζονταν” οι υποψήφιοι προϊστάμενοι με  κριτήρια που γνωρίζαν μόνο τα στελέχη του υπουργικού γραφείου. Πρόσθετο προσόν αποτελούσε η καλή σχέση με το κυβερνών κόμμα και η συνδικαλιστική ιδιότητα (προφανώς,  με την "σωστή" παράταξη). Με αυτόν τον τρόπο, εν έτει 2024, στελεχώθηκε η κρισιμότατη νέα ΓΔΔΟΥ. Με κάποια Τμήματα (μεταξύ τους το Τμήμα Μισθοδοσίας) να μην έχουν καθόλου προσωπικό (ούτε προϊστάμενο, ούτε υπάλληλους), τα περισσότερα να έχουν μόνο Προϊσταμένους (χωρίς υπαλλήλους) και φυσικά με τεράστιο όγκο τρέχουσας δουλειάς που πρέπει να διεκπεραιωθεί από 21 συναδέλφους/-ισσες με καθόλου ή ελάχιστη εμπειρία/εκπαίδευση σε διοικητικά/οικονομικά αντικείμενα. Όλο αυτό το διάστημα, το γεγονός ότι η διοικητική και οικονομική υποστήριξη πραγματοποιούνταν από το Υπ.Εργασίας, με διατάξεις στα όρια της νομιμότητας, δημιούργησε ουκ ολίγα προβλήματα ακόμη και ως προς την καταβολή μισθών, όπως στην περίπτωση των εργαζομένων στην γραμμή SOS για την έμφυλη βία που μένουν απλήρωτοι/ες για πολλούς μήνες...

Αυτή είναι η “αριστεία” στην Δημόσια Διοίκηση που ευαγγελίζεται η κυβέρνηση Μητσοτάκη!

Φυσικά, ούτε λόγος για προσλήψεις προσωπικού, για κινητικότητα και για κρίσεις προϊσταμένων.

Συναδέλφισσες, -οι,

Το νέο Υπουργείο χτίζεται με παλιά υλικά και νοοτροπίες. Και χτίζεται σε βάρος τόσο των πολιτών (που μοιραία θα δουν τις παρεχόμενες υπηρεσίες να καθυστερούν, να χειροτερεύουν κλπ), όσο και των υπαλλήλων του Υπουργείου, οι οποίοι καλούμαστε να γίνουμε “λάστιχο” για να συμμαζέψουμε τα ασυμμάζευτα της πολιτικής ηγεσίας και των συμβούλων της. Είναι σχεδόν βέβαιο, ότι για να λειτουργήσει η νέα ΓΔΔΟΥ (χωρίς νέες προσλήψεις, κινητικότητα κλπ), θα κληθούν και άλλοι υπάλληλοι από τις υπόλοιπές υπηρεσίες να μετακινηθούν ή να ασκούν παράλληλα καθήκοντα.

Ερωτηματικά, επίσης δημιουργούνται για τον τρόπο και τον χρόνο καταβολής των νόμιμων υπερωριών μας.

Τέλος, φυσικά καμία ενέργεια δεν έχει γίνει για την πρόσληψη γιατρού εργασίας και τεχνικού ασφαλείας, κάτι που είναι υποχρέωση κάθε εργοδότη, με συνέπεια το Υπουργείο να κινείται σε αχαρτογράφητα νερά ως προς τα θέματα υγείας και ασφάλειας.

Αυτή η κατάσταση δεν θα πρέπει να είναι ανεκτή!

Καλούμε την πολιτική ηγεσία να πράξει έστω και τώρα αυτά που έχει υποσχεθεί και είναι αυτονόητα:

  • Έναρξη διαδικασιών-εξπρές (που είναι εύκολές όταν πρόκειται πχ για προμήθειες κλπ) για νέες προσλήψεις στην Κ.Υ του ΥΚΟΙΣΟ
  • Έκτακτος κύκλος κινητικότητας για την στελέχωση της ΓΔΟΥ του ΥΚΟΙΣΟ
  • Άμεση προκήρυξη των θέσεων ευθύνης και πραγματοποίηση κανονικών κρίσεων σύμφωνα με τις διατάξεις του Δημοσιουπαλληλικού Κώδικα
  • Καμία καθυστέρηση στην καταβολή των νόμιμων αποδοχών (τακτική μισθοδοσία, υπερωρίες) για τους μόνιμους και τους συμβασιούχους του ΥΚΟΙΣΟ.
  • Άμεσες ενέργειες  για ενιαία στέγαση του Υπουργείου με προηγούμενη ενημέρωση/διαβούλευση με τα στελέχη του Υπουργείου
  • Άμεση σύναψη σύμβασης με γιατρό εργασίας και τεχνικό ασφαλείας για το Υπουργείο και διασφάλιση τήρησης όλων των μέτρων υγείας και ασφάλειας

Ετικέτες