Στο θέμα της φορολόγησης των αγροτών, παρατηρείται έντονη συσκότιση και στρεψοδικία από διάφορους κυβερνητικούς ‘κύκλους’, για να αποφευχθεί να δοθεί μία σαφής απάντηση στο αν οι αγρότες μπορούν να επιβιώσουν στοιχειωδώς με το νέο προβλεπόμενο σύστημα.

Η πο­σο­τι­κή εφαρ­μο­γή των δε­δο­μέ­νων σύμ­φω­να με το νέο σύ­στη­μα φο­ρο­λό­γη­σης λο­γι­στι­κού ει­σο­δή­μα­τος, με βάση την υπο­χρε­ω­τι­κή τή­ρη­ση βι­βλί­ων όπου όλοι οι αγρό­τες αντι­με­τω­πί­ζο­νται ως ατο­μι­κοί επι­χει­ρη­μα­τί­ες, είναι σαφής. Εφό­σον τα φο­ρο­λο­γι­κά και ασφα­λι­στι­κά πο­σο­στά είναι αυτά που προ­βλέ­πο­νται από το σχέ­διο νόμου, τότε αν Ψ τα μικτά λο­γι­στι­κά κέρδη οποιου­δή­πο­τε αγρό­τη (πριν τις ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές, που εκ­πί­πτουν μόνο αν πλη­ρω­θούν εμπρό­θε­σμα αφού έχουν πλη­ρω­θεί όλα τα άλλα κόστη) ο φόρος και οι ει­σφο­ρές συ­νο­λι­κά είναι: 0,2Ψ [20% ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές για σύ­ντα­ξη] + 0,07Ψ [7% ει­σφο­ρές για πε­ρί­θαλ­ψη] + (0,26 Χ 0,73)Ψ [26% για φόρο ει­σο­δή­μα­τος, όπου 0,73Ψ είναι το φο­ρο­λο­γη­τέο κα­θα­ρό ει­σό­δη­μα μετά την αφαί­ρε­ση ει­σφο­ρών] +  0,25 Χ (0,26 Χ 0,73)Ψ [το 25% είναι η 100% προ­κα­τα­βο­λή φόρου για την επό­με­νη χρο­νιά που συμ­ψη­φί­ζε­ται με την προ­κα­τα­βο­λή προη­γού­με­νου έτους στο 75%] +650 [το χα­μη­λό­τε­ρο τέλος επι­τη­δεύ­μα­τος]= 0,507Ψ + 650. 

Συ­μπε­ρα­σμα­τι­κά κάθε αγρό­της, ασχέ­τως με­γέ­θους πα­ρα­γω­γής, τζί­ρου και λο­γι­στι­κών κερ­δών θα πλη­ρώ­σει άνω του 50% !!!!! των μει­κτών ει­σο­δη­μά­των του συν 650 ευρώ (ως μει­κτά νο­ού­νται τα ει­σο­δή­μα­τα προ ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών, δη­λα­δή ότι απο­μέ­νει τε­λι­κά για ατο­μι­κές δα­πά­νες κάθε εί­δους, εκτός της πα­ρα­γω­γι­κής δρα­στη­ριό­τη­τάς του ως επαγ­γελ­μα­τία, ενώ οι ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές θα  εκ­πί­πτουν για τον υπο­λο­γι­σμό του φόρου μόνο αν πλη­ρω­θούν εμπρό­θε­σμα, αφού έχουν πλη­ρω­θεί όλα τα άλλα κόστη). Προ­κύ­πτει με από­λυ­τη σα­φή­νεια ότι φο­ρο­λο­γού­νται με το ΙΔΙΟ πολύ υψηλό πο­σο­στό ΟΛΟΙ οι αγρό­τες, κάτι που ση­μαί­νει ότι μόνο από ένα μέ­γε­θος τζί­ρου και κερ­δών και πάνω θα έχουν ένα δια­θέ­σι­μο ει­σό­δη­μα, μετά από φό­ρους και ει­σφο­ρές, για να επι­βιώ­σουν. Θε­ω­ρώ­ντας ως όριο οι­κο­γε­νεια­κής επι­βί­ω­σης το ποσό των 12.000 ευρώ, για μια αγρο­τι­κή πλή­ρους και απο­κλει­στι­κής απα­σχό­λη­σης 4μελή οι­κο­γέ­νεια με 2 παι­διά, πρέ­πει να ισχύ­ει το Ψ – 0,507Ψ – 650  >= 12.000 (το απο­μέ­νον για επι­βί­ω­ση μετά την επι­βο­λή κάθε εί­δους φο­ρο­λό­γη­σης και ει­σφο­ράς). Λύ­νο­ντας την απλή εξί­σω­ση, προ­κύ­πτει ότι θα επι­βιώ­σουν μόνο οι τε­τρα­με­λής αγρο­τι­κές οι­κο­γέ­νειες με δη­λω­μέ­να λο­γι­στι­κά κέρδη από πε­ρί­που 25.672 ευρώ και πάνω, όταν το μέσο δη­λω­θέν αγρο­τι­κό ει­σό­δη­μα είναι 2.500 ευρώ*1. Άρα όντως οδη­γού­νται στον αφα­νι­σμό οι μι­κροί και η συ­ντρι­πτι­κή πλειο­ψη­φία των μι­κρο­με­σαί­ων αγρο­τών και επι­βιώ­νουν οι με­γά­λοι, με το πρό­σχη­μα ότι επι­τέ­λους φο­ρο­λο­γού­νται και αυτοί ει­δι­κά οι ‘με­γα­λο­α­γρό­τε­ς’ (κάτι που αν όντως συ­νέ­βαι­νε δεν θα θε­ω­ρού­νταν κακό).

Κα­τα­νο­ώ­ντας ότι δεν ταυ­τί­ζο­νται τα δη­λω­θέ­ντα με τα πραγ­μα­τι­κά ει­σο­δή­μα­τα, υπο­θέ­του­με ότι όταν ο μέσος αγρό­της δη­λώ­νει 2.500 ευρώ υπο­κρύ­πτει ει­σο­δή­μα­τα, που μαζί με τις αφο­ρο­λό­γη­τες επι­δο­τή­σεις του δί­νουν έναν συ­ντε­λε­στή επί 2 με μέ­γι­στο το 4 στο συ­νο­λι­κό του ει­σό­δη­μα από γε­ωρ­γι­κές ερ­γα­σί­ες, δη­λα­δή το πραγ­μα­τι­κό συ­νο­λι­κό ετή­σιο μέσο ει­σό­δη­μά του κυ­μαί­νε­ται με­τα­ξύ 5.000 και 10.000 ευρώ, με δε­δο­μέ­νο ότι η μάζα των αγρο­τι­κών επι­δο­τή­σε­ων δεν υπερ­βαί­νει τις 2.000 ευρώ για τη συ­ντρι­πτι­κή πλειο­ψη­φία των αγρο­τών*2,*3. Φυ­σι­κά το νέο σύ­στη­μα, ως σύ­νη­θες,  θα έχει ΚΑΙ τη δυ­να­τό­τη­τα φο­ρο­λό­γη­σης με τεκ­μή­ρια*2, «τι­μω­ρώ­ντας» με ακόμα υψη­λό­τε­ρο φόρο την αλη­θι­νή ή θε­ω­ρη­τι­κή (και άδικα κα­τα­λο­γι­ζό­με­νη) από­κρυ­ψη ει­σο­δή­μα­τος, ώστε η κα­τα­γρα­φή των λο­γι­στι­κών κερ­δών θα είναι πια συ­νή­θως κοντά στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα, ως προ­τι­μη­τέα.  

Προ­φα­νέ­στα­τα η λο­γι­κή είναι ο εξα­να­γκα­σμός του αγρό­τη να πλη­ρώ­σει  πε­ρισ­σό­τε­ρα και από αυτά που δεν δη­λώ­νει, αλλά αυτό δεν ση­μαί­νει ότι είτε με τον τεκ­μαρ­τό υπο­λο­γι­σμό είτε με τον λο­γι­στι­κό και τις υψη­λές ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές και φόρο, τον οδη­γείς στα όρια της μη επι­βί­ω­σης, σε ένα πε­ρι­βάλ­λον αυ­ξα­νό­με­νου κό­στους πα­ρα­γω­γής και ζωής και μη ελέγ­χου τιμών των πα­ρα­γό­με­νων προ­ϊ­ό­ντων του (που είναι οι βα­σι­κό­τε­ροι λόγοι επι­δό­τη­σης των αγρο­τών σε όλες τις  ανα­πτυγ­μέ­νες κοι­νω­νί­ες). Θε­ω­ρώ­ντας ότι για τους μι­κρούς και μι­κρο­με­σαί­ους αγρό­τες τα ει­σο­δή­μα­τα, έστω και τα απο­κρυ­πτό­με­να, είναι τα δια­θέ­σι­μα για την προ­σω­πι­κή και επαγ­γελ­μα­τι­κή τους επι­βί­ω­ση, εξα­να­γκά­ζεις τον μικρό και μι­κρο­με­σαίο αγρό­τη να απο­χω­ρή­σει από το αγρο­τι­κό επάγ­γελ­μα, όπου ακόμα και βρα­χυ­πρό­θε­σμα πλέον με αυτές τις αλ­λα­γές θα επι­βιώ­σουν οι με­γα­λύ­τε­ροι ‘παί­κτε­ς’,  κάτι που είναι σαφής και ξε­κά­θα­ρη επι­λο­γή της ΕΕ για την συ­γκε­ντρο­ποί­η­ση της πα­ρα­γω­γής και του κε­φα­λαί­ου σε λί­γους, ως η μόνη απά­ντη­ση στην εν­δη­μι­κή πα­γκό­σμια κα­πι­τα­λι­στι­κή κρίση  και κατ’ επέ­κτα­ση κρίση της ΕΕ και της ευ­ρω­ζώ­νης.

Επί­σης οι επι­δο­τή­σεις για την πλειο­ψη­φία των αγρο­τών, παρά τους γνω­στούς μύ­θους για το αντί­θε­το, είναι ιδιαί­τε­ρα χα­μη­λές  αφού σύμ­φω­να με στοι­χεία του 2011 το 57% των δι­καιού­χων έλα­βαν χρη­μα­τι­κές επι­δο­τή­σεις από 0 έως 2.000 ευρώ/έτος και ένα άλλο 17,6% από 2.000 έως 5.000 ευρώ/έτος  (σύ­νο­λο 75% των δι­καιού­χων)*3. ‘Επί­σης οι σχε­τι­κοί κοι­νο­τι­κοί πόροι για την Ελ­λά­δα ανέρ­χο­νταν στην προη­γού­με­νη πε­ρί­ο­δο 2007-2013 στα 2,22 δισ. ευρώ/έτος (2013), ενώ την πε­ρί­ο­δο 2014-2020 θα μειω­θούν κατά 12% (σε στα­θε­ρές τιμές) για να φτά­σουν το 2020 πε­ρί­που 1,95 δισ. ευρώ/έτος’*3 ‘Σε γε­νι­κές γραμ­μές από αυ­τούς τους πό­ρους της ΚΑΠ, στους μι­κρούς και με­σαί­ους αγρό­τες κα­τέ­λη­γε ένα μικρό μόνο μέρος. Αν δούμε την κα­τα­νο­μή των πόρων αυτών στην Ελ­λά­δα ανά κλί­μα­κα π.χ. για το 2011 (δεν δια­φέ­ρει ου­σια­στι­κά από χρο­νιά σε χρο­νιά), θα δια­πι­στώ­σου­με ότι το 74,6% από το σύ­νο­λο των δι­καιού­χων παίρ­νει μέχρι 5.000 ευρώ και αντι­στοι­χεί στο 17% των συ­νο­λι­κών πόρων. Συ­νε­πώς, το με­γα­λύ­τε­ρο πο­σο­στό των επι­δο­τή­σε­ων κα­τευ­θύ­νε­ται στους λί­γους, με­γα­λο­κλη­ρού­χους και με­τα­ποι­η­τές, ενώ αντί­στοι­χη είναι και η ει­κό­να σε επί­πε­δο ΕΕ, όπου υπο­λο­γί­ζε­ται ότι το 80% των επι­δο­τή­σε­ων απο­δί­δε­ται στο 20% των αγρο­τών και το υπό­λοι­πο 20% στο 80% των αγρο­τών*3. Σαφώς οι επι­δο­τή­σεις είναι χα­μη­λές και θα συ­νε­χί­σουν να είναι ακόμη χα­μη­λό­τε­ρες, συ­γκρι­τι­κά με αυτές του 2011, ενώ φυ­σι­κά επι­με­ρί­ζο­νται ως ποσά ανά­λο­γα με το είδος του πα­ρα­γό­με­νου προ­ϊ­ό­ντος και σε ευ­θεία ανα­λο­γία, ανά­λο­γα με το μέ­γε­θος, με την πα­ρα­γω­γή και κυ­ρί­ως τα δη­λω­μέ­να στρέμ­μα­τα του κάθε αγρό­τη, ενώ η νέα Κοινή Αγρο­τι­κή Πο­λι­τι­κή (ΚΑΠ) της ΕΕ απο­συν­δέ­ει πλή­ρως τις επι­δο­τή­σεις από την πα­ρα­γω­γή. 

Ο φτω­χός αγρό­της θα είναι σαφώς χει­ρό­τε­ρα από έναν, ήδη εξα­θλιω­μέ­νο, φτωχό μι­σθω­τό ιδιω­τι­κό υπάλ­λη­λο των 500 ευρώ/μήνα με ετή­σιο κα­θα­ρό ει­σό­δη­μα 7.000 ευρώ, από το οποίο έχουν ήδη αφαι­ρε­θεί στην πηγή οι ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές του και θα πλη­ρώ­σει ως φόρο ει­σο­δή­μα­τος 0 ευρώ. Ο αντί­στοι­χος, επί­σης εξα­θλιω­μέ­νος, αγρό­της με 7.000 ευρώ ει­σό­δη­μα, ανα­γκα­στι­κά λόγω νο­μο­θε­σί­ας, ως δη­λω­μέ­να ‘κέρ­δη’ προ ασφα­λι­στι­κών ει­σφο­ρών,  θα κα­τα­βά­λει 4.150 ευρώ, δη­λα­δή 3.500 ευρώ φόρο και ασφα­λι­στι­κές ει­σφο­ρές συν 650 ευρώ επι­τη­δεύ­μα­τος  και θα του απο­μεί­νουν 2.850 ευρώ για ΕΝΦΙΑ, ΔΕΗ, ΟΤΕ, οι­κο­γε­νεια­κές δα­πά­νες δια­βί­ω­σης κλπ, ενώ θα λάβει κατά μέσο όρο 2.000 ευρώ επι­δό­τη­ση, έχο­ντας ως τε­λι­κό ποσό 4.850 ευρώ συ­νο­λι­κά, μετά από κάθε φόρο και ει­σφο­ρά, για την ικα­νο­ποί­η­ση των λοι­πών και βιο­τι­κών ανα­γκών του, όντας σε κα­τά­στα­ση σαφώς χει­ρό­τε­ρη από την πε­ρί­πτω­ση του φτω­χού εξα­θλιω­μέ­νου μι­σθω­τού.

Θε­ω­ρη­τι­κά ο μι­σθω­τός, του πα­ρα­δείγ­μα­τός μας, των 7.000 ευρώ/έτος λαμ­βά­νει κα­νο­νι­κά τις ροές ει­σο­δη­μά­των του ενώ ο αντί­στοι­χος αγρό­της, τον οποίο αντι­με­τω­πί­ζουν ως ‘επι­χει­ρη­μα­τί­α’ με τα 7.000 ευρώ ‘κέρ­δη’ , ει­σπράτ­τει συ­νή­θως με με­γά­λη κα­θυ­στέ­ρη­ση τις πλη­ρω­μές από τους χον­δρέ­μπο­ρους και τις επι­δο­τή­σεις και υπάρ­χει και ρίσκο να μην τις λάβει καν, με απο­τέ­λε­σμα η κα­θα­ρή πα­ρού­σα αξία των ει­σο­δη­μά­των του να μειώ­νε­ται πε­ρισ­σό­τε­ρο από ότι του μι­σθω­τού. Ταυ­τό­χρο­να ανα­λαμ­βά­νει και ρίσκο ρευ­στό­τη­τας, γιατί πρέ­πει να ξα­να­γο­ρά­σει ανα­γκα­στι­κά κά­ποιες βα­σι­κές  πρώ­τες ύλες κάθε νέου κύ­κλου ερ­γα­σιών για την πα­ρα­γω­γή, ενώ συ­νή­θως ταυ­τό­χρο­να εκ­κρε­μούν και προ­στί­θε­νται στα­θε­ρά και απει­λη­τι­κά οι μό­νι­μοι-έκτα­κτοι ατο­μι­κοί φόροι όπως ο ΕΝΦΙΑ, δό­σεις εξυ­πη­ρέ­τη­σης πα­λιών τρα­πε­ζι­κών δα­νεί­ων, ρυθ­μί­σεις χρεών στο Δη­μό­σιο κλπ. Βέ­βαια στην πραγ­μα­τι­κό­τη­τα, τα πάντα είναι υπό διά­λυ­ση, λόγω των ‘μνη­μο­νια­κώ­ν’ πο­λι­τι­κών, και ο μι­σθω­τός συ­νή­θως πλη­ρώ­νε­ται με ση­μα­ντι­κή ως με­γά­λη κα­θυ­στέ­ρη­ση. Με την εφαρ­μο­γή αυτής της φο­ρο­λο­γι­κής πο­λι­τι­κής, κα­τα­στρέ­φε­ται συ­νει­δη­τά το αν­θρώ­πι­νο κε­φά­λαιο στον αγρο­τι­κό κλάδο που είναι ένας κλά­δος στρα­τη­γι­κής ση­μα­σί­ας, από κάθε άποψη, και προ­στί­θε­ται στα άλλα συ­ντε­λε­σθέ­ντα κοι­νω­νι­κά εγκλή­μα­τα.

Έτσι πλη­ρώ­νουν ΟΛΟΙ το ίδιο πολύ υψηλό πο­σο­στό ει­σο­δή­μα­τος και από ένα ει­σό­δη­μα και κάτω, που αφορά τους πε­ρισ­σό­τε­ρους, δεν θα μπο­ρούν να επι­βιώ­σουν. Εκεί που έπρε­πε να υπάρ­χει γε­νι­κό αφο­ρο­λό­γη­το ποσό για τα χα­μη­λά ει­σο­δή­μα­τα, χα­μη­λό­τε­ρος φόρος στα με­σαία ει­σο­δή­μα­τα και υψη­λό­τε­ρος φόρος στα  με­γά­λα ει­σο­δή­μα­τα, υπάρ­χει ΙΔΙΟΣ ΦΟΡΟΣ για όλους. Μια δί­καιη ανα­δια­νε­μη­τι­κή φο­ρο­λο­γι­κή πο­λι­τι­κή, βα­σι­ζό­με­νη στις γε­νι­κές αρχές της Δη­μό­σιας Οι­κο­νο­μι­κής, θα επέ­βα­λε πέραν του γε­νι­κού αφο­ρο­λό­γη­του για όλους, ανε­ξαρ­τή­τως προ­έ­λευ­σης και πηγής του ει­σο­δή­μα­τος, προσ­διο­ρι­ζό­με­νου σε ένα ποσό απα­ραί­τη­το για τη δια­βί­ω­ση, και προ­ο­δευ­τι­κή φο­ρο­λό­γη­ση στη συ­νέ­χεια, για το επι­πλέ­ον ποσό, με αρ­κε­τές κλί­μα­κες στα πο­σο­στά επι­πλέ­ον φο­ρο­λό­γη­σης. Η ακραία νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρη λο­γι­κή, αντι­με­τω­πί­ζει μι­κρο­ε­παγ­γελ­μα­τί­ες και αυ­το­πα­σχο­λού­με­νους ως με­γά­λες επι­χει­ρή­σεις και επι­χει­ρη­μα­τι­κούς ομί­λους, με δυ­να­τό­τη­τες αυ­το­χρη­μα­το­δό­τη­σης, απο­θέ­μα­τα και κε­φά­λαια, προ­σβλέ­πο­ντας στην όξυν­ση και με­γέ­θυν­ση της ει­σο­δη­μα­τι­κής ανι­σο­κα­τα­νο­μής. 

Οι εφαρ­μο­ζό­με­νες πο­λι­τι­κές της ΕΕ, συ­ντεί­νουν στην εξα­θλί­ω­ση της  με­γά­λης πλειο­ψη­φί­ας των ερ­γα­ζο­μέ­νων και με­τα­τρο­πή τους σε μι­σθω­τούς   πο­λυ­ε­θνι­κών επι­χει­ρή­σε­ων και ομί­λων υψη­λής συ­γκέ­ντρω­σης κε­φα­λαί­ου, με πε­ριο­ρι­σμέ­να ερ­γα­σια­κά δι­καιώ­μα­τα  και υψηλή ανα­σφά­λεια, ως το κυ­ρί­αρ­χο ερ­γα­σια­κό και πα­ρα­γω­γι­κό μο­ντέ­λο. Η επι­μο­νή επι­βο­λής κα­τα­στρο­φι­κών ‘με­ταρ­ρυθ­μί­σε­ω­ν’, που ου­σια­στι­κά απο­ρυθ­μί­ζουν την αγορά ερ­γα­σί­ας, κα­ταρ­γώ­ντας ερ­γα­σια­κά και κοι­νω­νι­κά δι­καιώ­μα­τα δε­κα­ε­τιών, υπη­ρε­τεί­ται από τη ση­με­ρι­νή  ελ­λη­νι­κή κυ­βέρ­νη­ση που απο­δει­κνύ­ε­ται στην πράξη πιο απο­φα­σι­σμέ­νη και απο­τε­λε­σμα­τι­κή από τις προη­γού­με­νες εθε­λό­δου­λες ‘μνη­μο­νια­κέ­ς’ κυ­βερ­νή­σεις. Η επι­λο­γή αφα­νι­σμού των μι­κρών και μι­κρο­με­σαί­ων αγρο­τών θε­ω­ρεί­ται σκό­πι­μη, απα­ραί­τη­τη για την επι­βί­ω­ση κυ­ρί­ως των με­γά­λων αγρο­τών, που ου­σια­στι­κά είναι επο­χια­κοί με­γα­λο-ερ­γο­δό­τες επι­χει­ρή­σε­ων υψη­λής έντα­σης ερ­γα­σί­ας, και λίγων με­γά­λων εται­ρειών αγρο­τι­κής εκ­με­τάλ­λευ­σης που θα έχουν πρό­σβα­ση σε Ελ­λη­νι­κά και Ευ­ρω­παϊ­κά κε­φά­λαια.  Κάτι τέ­τοιο έχει ήδη συμ­βεί σε άλλες χώρες της ΕΕ και είναι πι­θα­νό, μετά την επί­τευ­ξη του επι­θυ­μη­τού τους στό­χου, η επα­να­φο­ρά των φο­ρο­λο­γι­κών και ασφα­λι­στι­κών πο­σο­στών στα πρό­τε­ρα επί­πε­δα, για τους γνω­στούς λό­γους της δήθεν αντα­γω­νι­στι­κό­τη­τας και φο­ρο­λο­γι­κής δι­καιο­σύ­νης.

Οι υπο­λο­γι­σμοί βα­σί­ζο­νται στο φε­τι­νό ει­σό­δη­μα του 2016 που θα φο­ρο­λο­γη­θεί το 2017 ή στο ει­σό­δη­μα του 2017 με φο­ρο­λό­γη­σή του το 2018 ή το μέ­γι­στο στο ει­σό­δη­μα του 2018 με απο­πλη­ρω­μή φο­ρο­λο­γι­κών υπο­χρε­ώ­σε­ων το 2019, σύμ­φω­να με άλλες πηγές, ανά­λο­γα με το πότε θα ορι­στι­κο­ποι­η­θούν οι προ­βλε­πό­με­νες φο­ρο­λο­γι­κές και ασφα­λι­στι­κές ‘με­ταρ­ρυθ­μί­σει­ς’ ου­σια­στι­κού θα­νά­του για την πλειο­ψη­φία των αγρο­τών. Όταν η προ­κα­τα­βο­λή φόρου στα­θε­ρο­ποι­η­θεί στο 100%, το συ­νο­λι­κό πο­σο­στό ει­σφο­ρών και φόρων θα είναι λίγο κάτω από το 50% για τα υψη­λό­τε­ρα ει­σο­δή­μα­τα και αρ­κε­τά πάνω από το 50% για τα χα­μη­λό­τε­ρα και από 60% και πάνω για τα ει­σο­δή­μα­τα κάτω των 5.000 ευρώ λόγω τέ­λους επι­τη­δεύ­μα­τος. Είναι πα­σι­φα­νές ότι η τω­ρι­νή κυ­βέρ­νη­ση ακο­λου­θεί και εφαρ­μό­ζει τις πο­λι­τι­κές της ΕΕ, σκλη­ρό­τε­ρα από ότι έπρα­ξαν οι προη­γού­με­νες κυ­βερ­νή­σεις   που αντι­με­τώ­πι­ζαν σθε­να­ρές κοι­νω­νι­κές αντι­δρά­σεις.

*1 ΑΓΡΟ­ΤΙ­ΚΑ: Έως 5.000 ει­σό­δη­μα δη­λώ­νει το 90% των αγρο­τών με μέσο όρο ετή­σιο ει­σό­δη­μα μόλις 2.510,80 ευρώ

*2 Φο­ρο­λο­γι­κός-Λο­γι­στι­κός κόμ­βος ενη­μέ­ρω­σης Taxheaven: ΦΟ­ΡΟ­ΛΟ­ΓΙΑ ΑΓΡΟ­ΤΩΝ- 2015

*3 Μα­νω­λά­κου Δια­μά­ντω : ‘Η νέα ΚΑΠ 2014-2020’, Κομ­μου­νι­στι­κή Επι­θε­ώ­ρη­ση 2/2014, δια­θέ­σι­μο στο http://​www.​komep.​gr/​2014-​teyxos-​2/​h-​nea-​kap-​2014-​2020

* Οι­κο­νο­μο­λό­γος (πτυ­χιού­χος λο­γι­στι­κής και χρη­μα­το­οι­κο­νο­μι­κής, με­τα­πτυ­χια­κό δί­πλω­μα ει­δί­κευ­σης στη  χρη­μα­το­πι­στω­τι­κή  οι­κο­νο­μι­κή), email : vangelisvenizelos@​hotmail.​com, website : www.​eve​ryth​ingi​spol​itic​s.​wordpress.​com

** Οι­κο­νο­μο­λό­γος (πτυ­χιού­χος οι­κο­νο­μι­κών επι­στη­μών, 2ετές με­τα­πτυ­χια­κό διοί­κη­σης επι­χει­ρή­σε­ων στην τρα­πε­ζι­κή/χρη­μα­το­οι­κο­νο­μι­κή, με­τα­πτυ­χια­κός φοι­τη­τής oι­κο­νο­μι­κών και διοί­κη­σης μο­νά­δων υγεί­ας) – Ανα­λυ­τής Πλη­ρο­φο­ρια­κών Συ­στη­μά­των (2ετές με­τα­πτυ­χια­κό δί­πλω­μα ει­δί­κευ­σης στα πλη­ρο­φο­ρια­κά συ­στή­μα­τα),  email : nikokal02@​yahoo.​gr, website :  www.​kal​lini​kosn​ikol​akop​oulo​s.​blο­gspot.com 

Ετικέτες