Με κινητοποιήσεις απαντούν οι εργαζόμενοι στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ενάντια στην ιδιωτικοποίησή του. Ήδη πραγματοποίησαν αποχή από την εργασία τους, το τριήμερο 25 ως και 27 Μάρτη. Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη 23 Μάρτη, με την παρουσία και εκπροσώπων του ΚΚΕ και της ΛΑΕ, ενημέρωσαν ότι θα συνεχίσουν τον αγώνα τους με απεργίες, στάσεις εργασίας και αποχή από υπερωρίες και από εργασία Σαββάτου και Κυριακής.
Στη συνέντευξη αυτή οι εργαζόμενοι έκαναν σαφές ότι θα αγωνιστούν όσο χρειαστεί για να παραμείνει δημόσιο το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Είπαν χαρακτηριστικά ότι είναι τελείως αδικαιολόγητη η εμμονή κυβέρνησης και ΤΑΙΠΕΔ να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ), ενώ τόνισαν ότι, για να ολοκληρωθεί η ιδιωτικοποίηση, υπάρχουν μια σειρά από «παρεκβάσεις, παρανομίες και αλχημείες που δεν μπορούν να θεραπευτούν νομικά εκ των υστέρων».
Στην πραγματικότητα, από το καλοκαίρι μετά τη συμφωνία με τους δανειστές, η κυβέρνηση έχει αποφασίσει την ιδιωτικοποίηση όλων των μεγάλων λιμανιών της χώρας, οπότε κάθε θεσμική διαδικασία μόνο τυπική μπορεί να είναι από εδώ κι εμπρός.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι και οι εργαζόμενοι μιλάνε για πλήρη παράδοση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης με εγκατάσταση σε αυτό πανίσχυρου ιδιωτικού μονοπωλίου σε εξευτελιστική τιμή και με προσχεδιασμένη τιμολογιακή απελευθέρωση που οδηγεί σε έλλειψη ανταγωνισμού και ελέγχου σε όλα τα δημόσια αγαθά που διαχειρίζεται και παράγει το λιμάνι.
Ταυτόχρονα, στη διαδικασία που ακολουθούν μέχρι τώρα η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ και το ΤΑΙΠΕΔ δεν υπάρχει καμιά αναφορά στην υπάρχουσα Δημόσια Αρχή Λιμένος Θεσσαλονίκης και βέβαια καμιά πρόβλεψη για τη διασφάλιση των θέσεων εργασίας των εργαζομένων, των υπαρχόντων κανονισμών και την τήρηση της υπάρχουσας Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Είναι ξεκάθαρο ότι οι μόνοι που μπορούν να ακυρώσουν την πώληση του ΟΛΘ είναι οι ίδιοι οι εργαζόμενοι στο λιμάνι, με παρατεταμένες μαχητικές κινητοποιήσεις. Πολύ περισσότερο
που έχουν και σχέδιο, ώστε ο ΟΛΘ να γίνει παράδειγμα λειτουργίας δημόσιου λιμανιού.
Για να γίνει αυτό, η κυβέρνηση μπορεί, αντί να πληρώσει το χρέος, να κρατικοποιήσει τις τράπεζες και να επενδύσει με τα λεφτά αυτά, ώστε να φτιαχτούν νέες υποδομές και να εκσυγχρονιστούν οι παλιότερες. Να προσλάβει μόνιμους εργαζόμενους, ώστε να μπορεί να δημιουργήσει clusters υπηρεσιών υψηλής προστιθέμενης αξίας και να προσελκύσει νέα φορτία και βέβαια να αξιοποιήσει και να εκσυγχρονίσει τα χερσαία δίκτυα μεταφοράς, δίνοντας και θέσεις εργασίας και καταργώντας τα δυσβάστακτα διόδια.
Όπως χαρακτηριστικά είπε στη συνέντευξη Τύπου ο εκπρόσωπος των λιμενεργατών, Δημήτρης Θηρίου, «η κυβέρνηση ξεγέλασε το μεγαλύτερο μέρος του ελληνικού λαού», ενώ έλεγε πως «δεν θα πουληθεί καμία εταιρία του δημοσίου». «Εμείς δεν λέμε αν θα το πουλήσει φθηνά ή ακριβά. Δεν θέλουμε ποτέ να το πουλήσει αυτό το λιμάνι».
Στο πλευρό τους χρειάζεται να σταθούν όλοι οι εργαζόμενοι της πόλης, καθώς η εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών τούς αφορά όλους και κάθε πλήγμα σε αυτή την πολιτική θα είναι νίκη όλων.