Απάντηση με δελτίο τύπου στην τεκμηριωμένη καταγγελία της ΠΕΝΕΝ επιχείρησε να δώσει ο Υπουργός Ναυτιλίας στις 4/12/2015 που αφορούσε την σκανδαλώδη και επαίσχυντη απόφασή του να χορηγήσει ειδική σύνθεση στο Ε/Γ-Ο/Γ πλοίο «IONIAN STAR» το οποίο είναι δρομολογημένο στην γραμμή Πάτρα – Σάμη (Κεφαλονιά) – Ιθάκη. Με την απάντησή του μετατρέπεται σε θλιβερό και τραγικό υπερασπιστή της θεσμοθετημένης εφοπλιστικής ασυδοσίας την οποία από την πρώτη στιγμή της ανάληψης των καθηκόντων του στο Υπουργείο Ναυτιλίας υπηρετεί πιστά και χωρίς την παραμικρή παρέκκλιση! Το χειρότερο για τον ίδιο είναι ότι προκειμένου να δικαιολογήσει την άθλια απόφασή του προσφεύγει στο ψέμα.
Επισημαίνουμε τα 4 χονδροειδέστατα ψέματα του κ. Δρίτσα:
1ο) Η κανονική οργανική σύνθεση του IONIAN STAR σύμφωνα με το Π.Δ 177/74 είναι 44 άτομα, η χειμερινή σύνθεση είναι 36 και η ειδική σύνθεση που χορήγησε ο Υπουργός είναι 28!!!! Αυτά ως προς την ειδική σύνθεση.
2ο) Αναφέρει στο ίδιο Δελτίο Τύπου ο Υπουργός ότι δεν είναι βάσιμες οι αξιολογήσεις μας για μείωση εσόδων προς τα ασφαλιστικά μας ταμεία και αύξηση της ανεργίας στον χώρο της Ναυτεργασίαςμε αφορμή την δρομολόγηση ενός μόνο πλοίου.
Η αλήθεια είναι ότι η βιομηχανία ειδικών συνθέσεων που εγκαινίασαν οι προηγούμενες κυβερνήσεις συνεχίζεται και διαιωνίζεται και με την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και τον ίδιο τον κ. Δρίτσα ο οποίος έχει ανανεώσει δεκάδες ειδικές συνθέσεις διαφόρων τύπων πλοίων στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της κερδοφορίας των εφοπλιστικών και ναυτιλιακών εταιριών, κατά συνέπεια είναι παντελώς ψευδής ο ισχυρισμός του περί ενός μόνο πλοίου, ο λόγος γίνεται για πολλές δεκάδες πλοίων στα οποία ανανέωσε τις συνθέσεις πίσω από τις πλάτες των Ναυτεργατών και των οργανώσεών τους προκαλώντας σοβαρότατες απώλειες πόρων στα ταμεία και διόγκωση της ανεργίας στον κλάδο. Τονίζουμε ότι μέσω των ειδικών συνθέσεων που παράνομα και κατά παρέκκλιση της υφιστάμενης νομοθεσίας δίνονται και ανανεώνονται έχουμε απώλεια εκατοντάδων θέσεων εργασίας και εκατομμυρίων ευρώ σε ετήσια βάση προς τα ασφαλιστικά μας ταμεία!!!
3ο) Είναι ασύστολο ψεύδος η θέση του Υπουργού περί χειμερινής σύνθεσης όπως και η αναφορά του για το Π.Δ. 177/74. Το Π.Δ προβλέπει σύνθεση στις επιστασίες γέφυρας – μηχανής – καταστρώματος ίδια χειμώνα – καλοκαίρι και μόνο για το ξενοδοχειακό προσωπικό αυξομειώνεται η σύνθεση! Έτσι ακριβώς προβλέπει η νομοθεσία, γιατί ο ίδιος μείωσε με την απόφασή του την σύνθεση στο προσωπικό καταστρώματος και όχι μόνο;
4ο) Η μείωση της σύνθεσης στο συγκεκριμένο πλοίο που ξεπερνάει το 25% της νόμιμης και προβλεπόμενης χειμερινής επάνδρωσης του πλοίου ισχυρίζεται ο Υπουργός ότι δεν επηρεάζει την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας…. Ακριβώς σε αυτά τα επίπεδα υπογραμμίζουμε εμείς ήταν η μειωμένη επάνδρωση και σύνθεση του NORMAN ATLANTIC στο οποίο πολύνεκρο ατύχημα (πυρκαγιά) θρηνήσαμε δεκάδες θύματα….
Ακόμη πιο επικίνδυνο είναι το επιχείρημα του Υπουργού που αναφέρει ότι η απόσταση και ο χρόνος εκτέλεσης του δρομολογίου του πλοίου δεν δημιουργεί κινδύνους και έτσι προσπαθεί να απαλλαγεί των ευθυνών του από την έκδοση της Υπουργικής απόφασης για την χορήγηση ειδικής σύνθεσης. Ουσιαστικά διατυπώνει την εξωφρενική και πρωτοφανή άποψη ότι η ασφάλεια δεν επηρεάζεται όπως και η μείωση του προσωπικού δεν οδηγεί σε συνθήκες υπερκόπωσης του εναπομείναντος πληρώματος, επειδή είναι κοντινές οι αποστάσεις και μικρός ο χρόνος του δρομολογίου. Τέτοια φαιδρά και επικίνδυνα επιχειρήματα δεν έχουμε ακούσει ή διαβάσει ούτε από τους προκάτοχους του οι οποίοι ήταν στενά συνδεδεμένοι με τα εφοπλιστικά συμφέροντα!!
ΤΑ 5 ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ
1) Γιατί ο Υπουργός επίμονα αρνείται να δώσει τα στοιχεία (εταιρίες, ονόματα και αριθμό πλοίων κ.λπ) των ειδικών συνθέσεων που έχει δώσει για πρώτη φορά ή έχει ο ίδιος ανανεώσει και αφορούν δεκάδες πλοία όλων των κατηγοριών;
2) Από πότε αυτό αποτελεί επτασφράγιστο κρατικό μυστικό; Ή μήπως η δημοσιοποίηση αυτών των στοιχείων θα επιβεβαιώσει τις πάγιες θέσεις μας για το καθεστώς συναλλαγής με το εφοπλιστικό κεφάλαιο στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και της εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων;
3) Θυμάται άραγε ο Υπουργός όταν προ τριετίας ο ίδιος ως Βουλευτής ζητούσε τα ανάλογα στοιχεία και τα οποία ουδέποτε του έδωσαν οι τότε Υπουργοί Μουσουρούλης – Βαρβιτσιώτης; Αυτό που έκαναν οι προκάτοχοί του το πράττει σήμερα με την αδιαφανή διαδικασία ο ίδιος….
4) Γιατί αντί της διαφάνειας επιλέγει τα στεγανά στις σχέσεις του Υπουργείου με τις ναυτιλιακές εταιρίες και παράλληλα αγνοεί και περιφρονεί τις νόμιμα εκλεγμένες συνδικαλιστικές οργανώσεις που εκφράζουν και εκπροσωπούν τους Ναυτεργάτες και αρνείται να τους παράσχει τα σχετικά έγγραφα και αποφάσεις;
5) Η αναφορά του Υπουργείου στην απάντησή του προς την ΠΕΝΕΝ για απαίτηση των νησιωτών για την λειτουργία της ανωτέρω γραμμής πού άραγε αποσκοπεί; Μήπως ότι οι νησιώτες ζήτησαν ή απαίτησαν να καταργηθεί η επάνδρωση των πλοίων ή ότι πρέπει να μειωθεί η σύνθεση, ή ότι επιθυμούν να υπάρχει ελλιπής και αντικανονική σύνθεση με αποτέλεσμα να δημιουργούνται κίνδυνοι για την ασφάλειά τους;
Όλα τα παραπάνω στοχεύουν να καλύψουν τις ευθύνες του για την απαράδεκτη πράξη του να χορηγήσει ειδική σύνθεση κατά παρέκκλιση του νόμου για να ενισχύσει την κερδοφορία της εν λόγω εταιρίας θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των νησιωτών και των Ναυτεργατών!!!
ΘΡΑΣΥΤΑΤΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Η ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ
ΣΤΟΥΣ ΑΝΕΡΓΟΥΣ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΕΣ
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και ο ίδιος ως Υπουργός Ναυτιλίας επί 10 μήνες έχουν δώσει πολλά και σαφή δείγματα γραφής της αντιναυτεργατικής πολιτικής τους και συνιστά πρόκληση η αναφορά στους ανέργους την στιγμή κατά την οποία από την μία τους επικαλείται και την ίδια στιγμή εκδίδει αποφάσεις που αυξάνουν την ανεργία, διογκώνουν την ανασφάλεια και διευρύνουν την επαγγελματική αβεβαιότητα!!! Η υποκρισία και ο Φαρισαϊσμός σου δεν έχουν όρια κ. Δρίτσα.
Είναι πρόκληση όταν έχουν γράψει στα παλιά τους υποδήματα τις προγραμματικές και προεκλογικές υποσχέσεις τους για κατάργηση των μειωμένων συνθέσεων στην Αδριατική (νόμος Μουσουρούλη 4150/2013), στην Ακτοπλοΐα για την χειμερινή περίοδο, την αύξηση των θέσεων εργασίας στην ποντοπόρο ναυτιλία, στα κρουαζιερόπλοια και στα μικρά επαγγελματικά σκάφη, να επικαλούνται τους ανέργους.
Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ και οι συναρμόδιοι Υπουργοί Δρίτσας – Σταθάκης δήλωσαν επανειλημμένα πίστη – υποταγή και αφοσίωση στο εδραιωμένο και θεσμοθετημένο εφοπλιστόδουλο πλαίσιο ασυδοσίας και καθημερινά εγκρίνουν και νηολογούν με τις υπογραφές τους πλοία στην ελληνική σημαία στα οποία οργιάζει η μαύρη ανασφάλιστη εργασία, νομιμοποιούν την μισθολογική διάκριση ανάλογα με την χώρα προέλευσης των ναυτικών, διατηρούν χιλιάδες έλληνες Ναυτεργάτες άνεργους και από την άλλη υμνούν την μεγαλύτερη ναυτιλία του κόσμου και αφήνουν στο απυρόβλητο την φοροασυλία και ασυδοσία των εφοπλιστών.
Τις υποκριτικές κορώνες και τα κροκοδείλια δάκρυα δεν τα έχουν ανάγκη οι άνεργοι Ναυτικοί, βλέπουν και βιώνουν την κοροϊδία, τον εμπαιγμό που υφίστανται από την κυβέρνηση Τσίπρα και τον Υπουργό κ. Δρίτσα, οι οποίοι επί 10 μήνες ούτε ασχολήθηκαν στο ελάχιστο και ούτε πήραν το παραμικρό μέτρο για την στήριξή τους στην απασχόληση αλλά αντίθετα βρίσκονται διαρκώς με τα μέτρα και την πολιτική τους σε κίνδυνο ακόμη και η απασχόλησή τους στην Ακτοπλοΐα με την επιχείρηση κατάργησης των συνθέσεων που από κοινού συζητούν με τους τοκογλύφους δανειστές.
Επειδή ο κ. Δρίτσας τίποτα φαίνεται δεν διδάχθηκε ούτε από τους αγώνες και τις κινητοποιήσεις των απλήρωτων Ναυτικών την παταγώδη αποτυχία και ανικανότητά του να δώσει τις ενδεδειγμένες λύσεις, ούτε από τις πρόσφατες απεργιακές κινητοποιήσεις συνολικά των Ναυτεργατών, σύντομα θα διαπιστώσει το αμέσως επόμενο διάστημα ότι οι άνεργοι θα βρεθούν με τους αγώνες τους αποφασιστικά ενάντια στην ανάλγητη και καταστροφική ναυτιλιακή πολιτική της κυβέρνησης και του ΥΕΝ.
Να μη ξεχάσει επίσης ότι οι άνεργοι κατά 35% ανήκουν στην ΠΕΝΕΝ, για την οποία έφθασε στο σημείο να καταλογίσει με το Δελτίο Τύπου του στην Διοίκησή της ότι είναι επικίνδυνη για το «κοινό κοινωνικό συμφέρον». Αποδεχόμαστε τον χαρακτηρισμό του επικίνδυνου αυτό όμως αφορά την εφοπλιστόδουλη ναυτιλιακή πολιτική που ο ίδιος υπηρετεί και από καιρό έχει πάρει οριστικά διαζύγιο από τα προβλήματα των εργαζομένων, των συνταξιούχων, των άνεργων και των λαϊκών στρωμάτων και στα πλαίσια των μνημονιακών δεσμεύσεων που συμφώνησαν και ψήφισαν δρομολογούν την υλοποίηση μιας σκληρής βάρβαρης και νεοφιλελεύθερης πολιτικής που οδηγεί στην καταστροφή των ασφαλιστικών, κοινωνικών και εργασιακών δικαιωμάτων του λαού και του ξεπουλήματος του δημόσιου παραγωγικού πλούτου της χώρας μας.
Το σημαντικότερο το αφήσαμε για το τέλος: Παρά το γεγονός ότι η απόφαση του Υπουργού πάρθηκε και ήδη είχε υλοποιηθεί με την απομάκρυνση των συγκεκριμένων Ναυτεργατών, έπειτα από δυναμική συνδικαλιστική παρέμβαση της ΠΕΝΕΝ και ορισμένων ακόμη Ναυτεργατικών Σωματείων έγινε στις 4/12/2015 συνδικαλιστική παρέμβαση και η Υπουργική απόφαση κατά 70% πήγε στον κάλαθο των σκουπιδιών και η εταιρεία αναγκάστηκε κάτω από το βάρος του αγώνα των Ναυτεργατών και των εκπροσώπων τους να επαναφέρει σε μεγάλο βαθμό την νόμιμη σύνθεση που προβλέπει η νομοθεσία.
Αυτή είναι η απάντησή μας κ. Δρίτσα στις άθλιες φιλοεφοπλιστικές σας επιλογές!!!! Και στις άναρθρες κραυγές σας περί γραφικότητας σας εφιστούμε την προσοχή διότι με τις πράξεις σας δεν απέχετε πολύ από το να εξελιχθείτε σε μια γραφική καρικατούρα του πολιτικού κατεστημένου στην υπηρεσία των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου…..