Είναι καιρός που η ΕΛΒΟ και κατά συνέπεια οι εργαζόμενοί της βρίσκονται σε πολύ δυσχερή θέση.
Το τελευταίο δίμηνο η κατάσταση επιδεινώθηκε περαιτέρω, λόγω ενός χρηματοδοτικού κενού, που όπως ήταν αναμενόμενο παρουσιάστηκε. Επακόλουθο είναι οι εργαζόμενοι να παραμένουν απλήρωτοι για πάνω από 2 μήνες. Επίσης, το παραγωγικό έργο της εταιρείας είναι σχεδόν ανύπαρκτο και αυτή αδυνατεί να συμμετέχει σε νέους διαγωνισμούς, λόγω του ότι βρίσκεται σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης. Αυτό έχει αρνητικό αντίκτυπο στην κοινωνία και τη χώρα γενικότερα, διότι η ΕΛΒΟ καλύπτει πάγιες και διαρκείς ανάγκες τόσο σε πολιτικό, όσο και σε στρατιωτικό όχημα.
Οι λόγοι αυτής της ζοφερής κατάστασης που βιώνουμε είναι αρκετοί. Ο σημαντικότερος είναι η δεκαετής παρουσία του Ομίλου Μυτιληναίου από το 2000 μέχρι το 2010. Ο συγκεκριμένος όμιλος επιχειρήσεων κατείχε το 43% των μετοχών της ΕΛΒΟ και ασκούσε και τη διοίκησή της (management). Αν και τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο η ΕΛΒΟ είχε ένα κύκλο εργασιών πάνω από 600 εκατομμύρια ευρώ, ο υποτιθέμενος στρατηγικός επενδυτής άφησε τελικά χρέη άνω των 110 εκατομμυρίων ευρώ. Ακολούθησε ο διορισμός διοίκησης τον Ιούνιο του 2010 από την τότε κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και παρόλο που έλαβαν χώρα 4 αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου την τριετία 2010 – 2013, η νέα διοίκηση είχε ως αποκλειστικό της ενδιαφέρον την κάλυψη των χρεών που άφησε ο ιδιώτης, δίχως να την απασχολεί η παραγωγική δραστηριότητα και ανάπτυξη.
Αποτέλεσμα όλων αυτών, με απόφαση της συγκυβέρνησης ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, ήταν η ΕΛΒΟ να ενταχθεί ως προαπαιτούμενο στο 2ο μνημόνιο. Έτσι, η εταιρεία, τον Ιανουάριο του 2014, μετά από απόφαση του Εφετείου Θεσσαλονίκης, υπάχθηκε σε καθεστώς ειδικής εκκαθάρισης εν λειτουργία (ν. 3429 του 2005, αρ. 14α).
Στις 13 Οκτωβρίου 2014 ο ειδικός εκκαθαριστής δημοσιοποίησε την εκδήλωση ενδιαφέροντος για πώληση της ΕΛΒΟ, τεμαχίζοντάς την σε 4 μέρη.
1. Τις κτιριακές εγκαταστάσεις, το οικόπεδο στο χώρο του εργοστασίου στη Σίνδο και το μηχανολογικό εξοπλισμό.
2. Τα ανταλλακτικά, που είναι αποθηκευμένα στο εργοστάσιο.
3. Τα 2 οικόπεδα, που κατέχει η εταιρεία στην περιοχή του Καλοχωρίου.
4. Τα 11 δεξιοτίμονα στρατιωτικά φορτηγά.
Μετά τις Εθνικές Εκλογές στις 25 Ιανουαρίου 2015, η συγκυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ αποφάσισε να παγώσει τους πλειστηριασμούς. Από τότε όμως, τα συγκεκριμένα πολιτικά κόμματα δεν έπραξαν απολύτως τίποτα για την παύση της ειδικής εκκαθάρισης, σε πλήρη αντίθεση των προεκλογικών τους δεσμεύσεων.
Έτσι τώρα είμαστε δέσμιοι των απαιτήσεων του κουαρτέτου, έπειτα και από τη μνημονιακή στροφή της σημερινής κυβέρνησης, το οποίο πιέζει ασφυκτικά για ιδιωτικοποίηση της εταιρείας. Έχοντας οδυνηρή εμπειρία από προηγούμενα μοντέλα ιδιωτικοποίησης, καλούμε την κυβέρνηση και τις όποιες φωνές στο εσωτερικό του εργοστασίου, που συντάσσονται με την πώληση της ΕΛΒΟ, να πάψουν να εμμένουν σε αυτό, που θα αποτελέσει το κύκνειο άσμα για μία από τις σημαντικότερες βιομηχανίες, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και στο νευραλγικό γεωγραφικό χώρο της Βαλκανικής Χερσονήσου γενικότερα.
ZHTAME - Άμεση παύση της ειδικής εκκαθάρισης και διορισμό διοίκησης.
- Ένταξη της ΕΛΒΟ και των υπόλοιπων αμυντικών βιομηχανιών σε έναν ενιαίο δημόσιο αμυντικό φορέα, υπό την εποπτεία του ΥΠΕΘΑ.
- Άμεση κάλυψη του χρηματοδοτικού κενού με την εισροή στα ταμεία της εταιρείας των περίπου 9,2 εκατομμυρίων ευρώ, που προέρχονται από προηγούμενη σύμβαση μεταξύ της ΕΛΒΟ και του ΥΠΕΘΑ, ύστερα από τελεσίδικη απόφαση του Διοικητικού Εφετείου Αθηνών.
Η εταιρεία βρίσκεται σε κρίσιμο σημείο καμπής, και ήρθε η ώρα επιτέλους για ζωτικής σημασίας πολιτικές αποφάσεις. Εμείς οι εργαζόμενοι είμαστε αποφασισμένοι να αγωνιστούμε για μία ΕΛΒΟ που θα ανήκει 100% στο ελληνικό δημόσιο, καλύπτοντας τη ζήτηση για τροχαίο υλικό για τον Ελληνικό Στρατό, αλλά και εξυπηρετώντας τις εκάστοτε ανάγκες για παντός τύπου οχημάτων για τους Δήμους, τις Αστικές Συγκοινωνίες και την Πυροσβεστική.
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ