Να εξοργιστούμε ή να γελάσουμε δυνατά; αναρωτιόμασταν μέχρι αργά το βράδυ της σύλληψής μας.
Ποια λογική μπορεί να έχει όταν μια ομάδα γυναικών μετρημένων στα δάχτυλα των δυο χεριών κάνει για ελάχιστα λεπτά συμβολική διαμαρτυρία στο Σύνταγμα και τριπλάσιοι από αυτές αστυνομικοί τις περικυκλώνουν, τις εκφοβίζουν και τις προσάγουν σχεδόν όλες;
- «Μα τηρούσαν όλα τα μέτρα: μάσκες, αποστάσεις, δικαιολογητικά μετακίνησης»
- «Μα δεν είχε απαγορευτεί κάποια συγκέντρωση στις 25 Νοέμβρη»
- «Μα δεν υπάρχει απαγόρευση συναθροίσεων ήδη από τις 18 Νοέμβρη»
- «Μα η αστυνομία τις περικύκλωσε μην τηρώντας αποστάσεις, και επέμενε να τις στριμώξει όλες σε ένα βαν καταπατώντας κάθε υγειονομικό μέτρο».
Ποια λογική μπορεί να έχει όταν μας κρατούν δέσμιες πέντε ώρες στο αστυνομικό τμήμα χωρίς να μας λένε τον λόγο, όταν κυριολεκτικά κλειδώνουν δικηγόρους έξω από την αίθουσα και απομονώνουν συλληφθείσα πιέζοντάς τη να υπογράψει χωρίς συνήγορο;
Ποια λογική μπορεί να έχει όταν, λίγο αργότερα, συλλαμβάνουν άλλα 2 μέλη φεμινιστικών συλλογικοτήτων επειδή πετούσαν τρικάκια ενάντια στην έμφυλη βία;
Ποια λογική μπορεί να έχει όταν οι τριπλάσιοι σε αριθμό αστυνομικοί καλούν επιπλέον ενισχύσεις στο αστυνομικό τμήμα επικαλούμενοι ότι τους ασκείται «ψυχολογική πίεση» από τις συνηγόρους και τις αλληλέγγυες;
Η λογική είναι απλή και έχει όνομα: Καταστολή και καθολική ποινικοποίηση των αγώνων.
Και η πανδημία είναι μιας πρώτης τάξεως ευκαιρία για κάτι τέτοιο.
Όμως για κάποιες ο εγκλεισμός εν μέσω πανδημίας σημαίνει θάνατος.
Πες τη με το όνομά της: Γυναικοκτονία - μετράμε 10 για φέτος.
Όμως για κάποιες η πανδημία σημαίνει εργασία σε παντελώς ανασφαλείς συνθήκες και επιπλέον βάρη «φροντίδας» στο σπίτι.
Πες τη με το όνομά της: Απλήρωτη εργασία μέσα κι έξω από το σπίτι.
Όμως για κάποιες ο εγκλεισμός σημαίνει εγκλεισμός με τον κακοποιητή.
Πες τη με το όνομά της: Έμφυλη βία, σωματική και ψυχολογική.
Για καθεμία από εμάς που βιώνει τη διπλή πανδημία του κορονοϊού και της έμφυλης βίας, για όλες μας.
Δεν φιμωνόμαστε, δεν είμαστε αόρατες, δεν μας φοβίζουν.
Έχουμε η μία την άλλη.
Γιατί για κάποιες η αντίσταση είναι ζήτημα επιβίωσης.