Η Νέα Ιωνία αποτελεί σε επίπεδο πληθυσμού (67.101 σύμφωνα με την απογραφή του 2021) έναν από τους μεγαλύτερους και πλέον πυκνοκατοικημένους δήμους του Λεκανοπεδίου.

Είναι μία ερ­γα­τι­κή λαϊκή γει­το­νιά με με­γά­λο πλη­θυ­σμό με­τα­να­στών η οποία, με­τα­ξύ άλλων, ασφυ­κτιά από την έλ­λει­ψη ελεύ­θε­ρων χώρων και πρα­σί­νου και από τη χρό­νια συσ­σώ­ρευ­ση έντο­νων κοι­νω­νι­κών προ­βλη­μά­των όπως ανερ­γία, υψηλά ενοί­κια, ακρί­βεια, κα­τε­στραμ­μέ­νες παι­δι­κές χαρές, χα­μη­λής ποιό­τη­τας κοι­νω­νι­κές υπη­ρε­σί­ες και πο­λι­τι­στι­κή υστέ­ρη­ση. Χα­ρα­κτη­ρι­στι­κό πα­ρά­δειγ­μα, ει­δι­κά σε σχέση με τους το­πι­κούς πο­λι­τι­στι­κούς θε­σμούς είναι το γε­γο­νός πως ο μο­να­δι­κός «επι­ζών» κι­νη­μα­το­γρά­φος της πόλης, ο «Αστέ­ρας» ένας από τους πα­λαιό­τε­ρους στη χώρα, για τον οποίο δα­πα­νή­θη­καν τε­ρά­στια ποσά για την απο­κα­τά­στα­σή του, είναι κλει­στός και «ρη­μά­ζει» Επι­πλέ­ον, σε αυτά θα προ­σθέ­τα­με την ανυ­παρ­ξία, ει­δι­κά την τε­λευ­ταία οκτα­ε­τία, σο­βα­ρών και συ­στη­μα­τι­κών διεκ­δι­κή­σε­ων βελ­τί­ω­σης της κα­θη­με­ρι­νής ζωής της από τη μεριά της με­γά­λης πλειο­ψη­φί­ας της το­πι­κής κοι­νω­νί­ας. Γνω­ρί­ζου­με βέ­βαια πώς σε με­γά­λο βαθμό αυτό οφεί­λε­ται στη γε­νι­κό­τε­ρη από­συρ­ση και την πο­λι­τι­κή απο­στρά­τευ­ση στην οποία οδή­γη­σε με­γά­λο μέρος της ελ­λη­νι­κής κοι­νω­νί­ας η στρο­φή και συν­θη­κο­λό­γη­ση του Σύ­ρι­ζα το 2015 με την υπο­γρα­φή του τρί­του μνη­μο­νί­ου και η κοι­νω­νι­κή εσω­τε­ρί­κευ­ση της TINA.

Πα­ράλ­λη­λα, δεν  είναι άμοι­ρες ευ­θυ­νών  η προη­γού­με­νη δη­μο­τι­κή αρχή του Ηρα­κλή Γκό­τση, της οποί­ας ει­δι­κά η δεύ­τε­ρη θη­τεία υπήρ­ξε του­λά­χι­στον απο­γοη­τευ­τι­κή, πα­ρα­δο­μέ­νη και αυτή  στη γε­νι­κό­τε­ρη κα­τάρ­ρευ­ση και με πλήρη απου­σία οποιου­δή­πο­τε προ­τάγ­μα­τος για το μέλ­λον της πόλης και των κα­τοί­κων της. Όμως, ει­δι­κά, η  θη­τεία της απερ­χό­με­νης δη­μο­τι­κής αρχής της Δέ­σποι­νας Θω­μα­ΐ­δου απο­τε­λεί, κατά τη γνώμη μου πάντα, τομή στην ιστο­ρία της πόλης. Έλ­λει­ψη δη­μο­κρα­τί­ας στη λήψη των απο­φά­σε­ων, αδια­φο­ρία για τα συσ­σω­ρευ­μέ­να κοι­νω­νι­κά προ­βλή­μα­τα, αδια­φά­νεια στην χρήση των όποιων οι­κο­νο­μι­κών πόρων, αδι­καιο­λό­γη­τη εγκα­τά­λει­ψη έργων που είχαν δρο­μο­λο­γη­θεί (αντι­πλημ­μυ­ρι­κά, υπό­γειο πάρ­κινγκ, πε­ζο­γέ­φυ­ρα) εστί­α­ση σε μία πα­ρω­χη­μέ­νου και «επαρ­χιώ­τι­κου» τύπου επι­κοι­νω­νία, κα­κο­γου­στιά και έλ­λει­ψη αι­σθη­τι­κής έστω και σε αυτές τις ελά­χι­στες και «για τα μάτια του κό­σμου» πα­ρεμ­βά­σεις στην πόλη (βα­ψί­μα­τα σε πα­γκά­κια και τοί­χους της πόλης, κα­κό­γου­στα σι­ντρι­βά­νια) συν­θέ­τουν μία κα­τα­στρο­φι­κή τε­τρα­ε­τία για την πόλη μας.

Δεν θα πρέ­πει σε καμία πε­ρί­πτω­ση όμως να λη­σμο­νού­με και όλο το αντι­δρα­στι­κό νο­μο­θε­τι­κό πλέγ­μα που αφορά την λε­γό­με­νη «αυ­το­διοί­κη­ση» όπως είναι  το Πρό­γραμ­μα «Καλ­λι­κρά­της» (Ν. 3852/2010), ο και με τη «βούλα» του ΣΤΕ αντι­συ­νταγ­μα­τι­κός νόμος Θε­ο­δω­ρι­κά­κου (Ν. 4635/2019) και φυ­σι­κά ο νέος εκλο­γι­κός νόμος Βο­ρί­δη (Ν. 4804/2021) που βάζει όριο το 3% για την εί­σο­δο στα δη­μο­τι­κά συμ­βού­λια και πι­στώ­νει στον νι­κη­τή των εκλο­γών τα 3/5 των δη­μο­τι­κών συμ­βού­λων, εντα­φιά­ζο­ντας ορι­στι­κά και τις όποιες σε θε­τι­κή κα­τεύ­θυν­ση δια­τά­ξεις που πε­ριεί­χε ο «Κλει­σθέ­νης» του (απλή ανα­λο­γι­κή, το­πι­κά δη­μο­ψη­φί­σμα­τα).

Εύ­λο­γα προ­κύ­πτει από όλα τα πα­ρα­πά­νω η ανά­γκη σε κάθε Δήμο της χώρας γε­νι­κά, αλλά και στη Νέα Ιωνία ει­δι­κό­τε­ρα, για δη­μο­τι­κά σχή­μα­τα της αντι­κα­πι­τα­λι­στι­κής, ρι­ζο­σπα­στι­κής, αντα­γω­νι­στι­κής Αρι­στε­ράς. Δη­μο­τι­κά σχή­μα­τα και πα­ρα­τά­ξεις που θα απο­τε­λούν ανά­χω­μα απέ­να­ντι σε όλο αυτό το ζόφο που μας πε­ρι­βάλ­λει, στο βαθιά αντι­δρα­στι­κό νο­μο­θε­τι­κό πλαί­σιο που βάζει διαρ­κώς νέους φραγ­μούς στη λαϊκή συμ­με­το­χή και τη λήψη απο­φά­σε­ων για τις ζωές μας και με­ρο­λη­πτεί τα­ξι­κά υπέρ των με­γά­λων με­ρί­δων του κε­φα­λαί­ου, σε δη­μο­τι­κές αρχές που είναι  αντι­δρα­στι­κές έως και  διε­φθαρ­μέ­νες, οι οποί­ες δια­πλέ­κο­νται με το­πι­κές με­ρί­δες του κε­φα­λαί­ου (το­πι­κοί ερ­γο­λά­βοι) ή που απο­τε­λούν απλά «μα­ριο­νέτ­τες» των εφο­πλι­στών(Πει­ραιάς, Νέα Φι­λα­δέλ­φεια). Έχου­με όλο και πε­ρισ­σό­τε­ρο ανά­γκη από αρι­στε­ρά και αντι­κα­πι­τα­λι­στι­κά  δη­μο­τι­κά σχή­μα­τα που θα υπε­ρα­σπί­ζο­νται έμπρα­κτα τις το­πι­κές κοι­νω­νί­ες και τους αγώ­νες τους, που θα  αντι­πα­λεύ­ουν έμπρα­κτα και στο δρόμο τους φα­σί­στες και νε­ο­να­ζί, όπου αυτοί προ­σπα­θούν να επα­νεμ­φα­νι­στούν και με όποιο μαν­δύα, που θα αγω­νί­ζο­νται για την προ­στα­σία του (ενα­πο­μεί­νο­ντος) πε­ρι­βάλ­λο­ντος και των ελεύ­θε­ρων χώρων, που θα διεκ­δι­κούν στο εδώ και τώρα την προ­στα­σία και τη διεύ­ρυν­ση των κοι­νω­νι­κών δι­καιω­μά­των (ερ­γα­σία, στέ­γα­ση, μόρ­φω­ση, πο­λι­τι­σμός), που θα προ­α­σπί­ζο­νται τα δι­καιώ­μα­τα προ­σφύ­γων και με­τα­να­στών, που θα έχουν μα­χη­τι­κό φε­μι­νι­στι­κό προ­σα­να­το­λι­σμό και τέλος δεν θα ξε­χνούν τα δι­καιώ­μα­τα των μη «αν­θρώ­πι­νων προ­σώ­πων»

Ένα πα­ρά­δειγ­μα δη­μο­τι­κού σχή­μα­τος που, κατά τη γνώμη μου, συ­γκε­ντρώ­νει όλα τα πα­ρα­πά­νω χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά σε με­γά­λο βαθμό είναι η αρι­στε­ρή ρι­ζο­σπα­στι­κή κί­νη­ση Εκτός Σχε­δί­ου, μια πα­ρά­τα­ξη με ιστο­ρία 17 χρό­νων στη Νέα Ιωνία. Δεν ξε­φύ­τρω­σε «χθες» ούτε από το που­θε­νά. Τα μέλη της είναι μι­σθω­τοί/ές ερ­γα­ζό­με­νοι/ες, συ­ντα­ξιού­χοι, φοι­τή­τριες και φοι­τη­τές με διαρ­κή πα­ρου­σία στους  κε­ντρι­κούς και το­πι­κούς κοι­νω­νι­κούς αγώ­νες και κι­νή­μα­τα ( ερ­γα­τι­κοί αγώ­νες, αντι­φα­σι­στι­κό, ελεύ­θε­ροι χώ­ροι-πε­ρι­βάλ­λον, ερ­γα­τι­κή λέσχη). Η πα­ρά­τα­ξη δεν έχει «πά­τρω­νες», χο­ρη­γούς και χρη­μα­το­δό­τη­ση και είναι εκτός οποιασ­δή­πο­τε δια­πλο­κής. Λει­τουρ­γεί σε συ­νε­λευ­σια­κή βάση, όλα τα μέλη της είναι ισό­τι­μα, λαμ­βά­νει απο­φά­σεις με ομο­φω­νία  και οι εκλεγ­μέ­νοι/ες  δη­μο­τι­κοί σύμ­βου­λοι της εναλ­λάσ­σο­νται στη διάρ­κεια μίας θη­τεί­ας.  Όλα αυτά τα χρό­νια έχει απο­τε­λέ­σει τη φωνή όσων δεν έχουν φωνή εντός και εκτός των δη­μο­τι­κών συμ­βου­λί­ων. Έχει πρω­το­στα­τή­σει σε όλους τους κοι­νω­νι­κούς και πε­ρι­βαλ­λο­ντι­κούς αγώ­νες που έχουν λάβει χώρα στη Νέα Ιωνία είτε αυτοί αφο­ρού­σαν στην υπε­ρά­σπι­ση των ελευ­θέ­ρων χώρων και του πε­ρι­βάλ­λο­ντος (π.χ ενά­ντια στην πα­ρα­χώ­ρη­ση του οι­κο­πέ­δου στο ΟΤ 445 στο σταθ­μό του ΗΣΑΠ στον Πε­ρισ­σό στην το­πι­κή μη­τρό­πο­λη, ενά­ντια στην κα­τα­σκευή του υπό­γειου πάρ­κινγκ στο ΟΤ 150 και στη δια­τή­ρη­ση των προη­γού­με­νων ως ελεύ­θε­ρων κοι­νό­χρη­στων χώρων πρα­σί­νου) είτε αυτοί σχε­τί­ζο­νταν με την πα­ρου­σία φα­σι­στών στην πε­ριο­χή και επι­θέ­σε­ων σε με­τα­νά­στες-πρό­σφυ­γες και αντι­φα­σί­στες, είτε τέλος αυτοί αφο­ρού­σαν τα δι­καιώ­μα­τα των ερ­γα­ζό­με­νων στο δήμο και τις δη­μο­τι­κές υπη­ρε­σί­ες είτε τα ερ­γα­τι­κά δι­καιώ­μα­τα ερ­γα­ζο­μέ­νων σε με­γά­λες επι­χει­ρή­σεις της πε­ριο­χής (Telemarketing). Επί­σης έχει πα­λέ­ψει με όσες δυ­νά­μεις δια­θέ­τει για δω­ρε­άν δη­μο­τι­κές υπη­ρε­σί­ες προς τους δη­μό­τες (κα­τάρ­γη­ση τρο­φεί­ων στους βρε­φο­νη­πια­κούς σταθ­μούς, κα­τάρ­γη­ση μη­νιαί­ας συν­δρο­μής  στα προ­γράμ­μα­τα μα­ζι­κού αθλη­τι­σμού του δήμου, κα­τάρ­γη­ση των δη­μο­τι­κών τελών και δη­μο­τι­κών φόρων), κά­λυ­ψη των κενών ορ­γα­νι­κών θέ­σε­ων στο δήμο και τις δη­μο­τι­κές υπη­ρε­σί­ες και έχει ενα­ντιω­θεί στην ελα­στι­κο­ποί­η­ση των ερ­γα­σια­κών σχέ­σε­ων (δί­μη­νες συμ­βά­σεις στην κα­θα­ριό­τη­τα και τους βρε­φο­νη­πια­κούς σταθ­μούς, οκτά­μη­νες προ­σλή­ψεις μέσω προ­γραμ­μά­των του ΟΑΕΔ). Στρα­τη­γι­κός της στό­χος είναι η ανα­τρο­πή των κυ­ρί­αρ­χων  μο­ντέ­λων ορ­γά­νω­σης του «το­πι­κού κρά­τους», της εκ­με­τάλ­λευ­σης της μι­σθω­τής ερ­γα­σί­ας από το κε­φά­λαιο, της ορι­στι­κής απαλ­λα­γής από το «αβγό του φι­διού» και της γε­νι­κό­τε­ρης απε­λευ­θέ­ρω­σης φύσης και αν­θρώ­πων από το κε­φά­λαιο.

Για όλους τους πα­ρα­πά­νω λό­γους απο­φα­σί­σα­με πρό­σω­πα και αγω­νι­στές/στριες που προ­ερ­χό­μα­στε από δια­φο­ρε­τι­κές πο­λι­τι­κές συλ­λο­γι­κό­τη­τες και έχου­με δια­νύ­σει δια­φο­ρε­τι­κές πο­λι­τι­κές τρο­χιές στο πα­ρελ­θόν να συ­στρα­τευ­θού­με και να στη­ρί­ξου­με ολό­θερ­μα το εγ­χεί­ρη­μα της Εκτός Σχε­δί­ου στις επερ­χό­με­νες κρί­σι­μες δη­μο­τι­κές εκλο­γές.

*Εκ­παι­δευ­τι­κός, υπο­ψή­φιος δη­μο­τι­κός σύμ­βου­λος με την Εκτός Σχε­δί­ου