ΣΕ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΝΗΡΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑΛΕΠΟΥΣ ΚΑΙΡΟΥΣ ΜΗΠΩΣ ΕΤΟΙΜΑΖΕΤΑΙ Η OLYMPIC CATERING ΝΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΕΙ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΚΑΤΣΕΛΗ;

Από ιδρύ­σε­ως της (1976) μέχρι το 2002 η Olympic Catering (Ο.C.) δρού­σε ως θυ­γα­τρι­κή της Ολυ­μπια­κής Αε­ρο­πο­ρί­ας (ΟΑ).

Το αντι­κεί­με­νο ερ­γα­σί­ας είναι η πα­ρα­γω­γή εδε­σμά­των για τις πτή­σεις της ΟΑ και για τις πτή­σεις των πε­ρισ­σο­τέ­ρων Ξένων Αε­ρο­πο­ρι­κών Εται­ρειών και ο εφο­δια­σμός ανα­λω­σί­μων ειδών.

Ταυ­τό­χρο­να ασχο­λεί­το,με δικά της μέσα,με την φορ­το­εκ­φόρ­τω­ση αυτών των πτή­σε­ων.

Έχει άρτια εξο­πλι­σμέ­νη κρυα και ζεστή κου­ζί­να, η πα­ρα­γω­γή των οποί­ων δύ­να­ται να εξυ­πη­ρε­τή­σει και πε­λά­τες εκτός αε­ρο­δρο­μί­ου (Supermarket,ιδιώ­τες).ΤΟ 80% ΟΜΩΣ ΤΟΥ ΑΝΤΙ­ΚΕΙ­ΜΈ­ΝΟΥ ΤΗΣ ΗΤΑΝ ΤΟ ΑΕ­ΡΟ­ΠΟ­ΡΙ­ΚΟ,ΑΡ­ΚΕ­ΤΑ ΠΡΟ­ΣΟ­ΔΟ­ΦΟ­ΡΟ,που επέ­τρε­πε στην O.C πολ­λές φορές να εξυ­πη­ρε­τεί τα­μεια­κός και την μαμά εται­ρεία(ΟΑ).

Το 2002 η EVEREST Α.Ε εξα­γό­ρα­σε το με­γα­λύ­τε­ρο πο­σο­στό της O.C.,με απο­τέ­λε­σμα να βρεί ένα με­γά­λο και άρτια εξο­πλι­σμέ­νο κτί­ριο με υπο­δο­μές αλλά και έμπει­ρο προ­σω­πι­κό.

Απο­τέ­λε­σμα αυτού,ήταν η  EVEREST να γίνει πε­ρισ­σό­τε­ρο κερ­δο­φό­ρα,επει­δή με τα μέσα που βρήκε μπό­ρε­σε να εξυ­πη­ρε­τή­σει και το δικό της έργο (αλυ­σί­δα κα­τα­στη­μά­των σε όλη την Ατ­τι­κή).Ταυ­τό­χρο­να με­τέ­φε­ρε τα γρα­φεία της στο κτί­ριο της O.C.

Το 2007 ο όμι­λος MIG εξα­γό­ρα­σε την  EVEREST Α.Ε με απο­τέ­λε­σμα να απο­κτή­σει αυ­τό­μα­τα και την O.C.

Τον Αύ­γου­στο του 2009 η  MIG πα­τώ­ντας στο σκα­λο­πά­τι της  O.C εξα­γό­ρα­σε την ΟΑ από το ΔΗ­ΜΟ­ΣΙΟ με­το­νο­μά­ζο­ντας την σε OLYMPIC AIR,τά­ζο­ντας “λα­γούς με πε­τρα­χή­λια”,μι­λώ­ντας για επέ­κτα­ση δρο­μο­λο­γί­ων και για άνοιγ­μα νέων προ­ο­ρι­σμών.Η εξα­γο­ρά έγινε με την σύμ­φω­νη γνώμη της τότε κυ­βερ­νή­σε­ως (Ν.Δ.) και της τότε αξιω­μα­τι­κής αντι­πο­λί­τευ­σης (ΠΑ.ΣΟ.Κ.),με επι­βά­ρυν­ση του ΔΗ­ΜΟ­ΣΙΟΥ κατά 1,2 δις,γιατί λόγω της εθε­λου­σί­ας εξό­δου οι πα­λαιοί ερ­γα­ζό­με­νοι της ΟΑ απο­ζη­μιώ­θη­καν απο τον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό.Έτσι η  MIG αγό­ρα­σε την ΟΑ εντε­λώς κα­θα­ρή από χρέη και διά­φο­ρες υπο­χρε­ώ­σεις.

Μέσα σε λί­γους μήνες όμως αντί για την “πε­ρί­φη­μη ανά­πτυ­ξη” ερ­χό­ταν η σκό­πι­μη μεί­ω­ση ερ­γα­σιών και απα­ξί­ω­ση της OLYMPIC AIR και κα­τ'ε­πέ­κτα­ση της O.C.Πώς έγινε αυτό;Απο τον Οκτώ­βριο του 2009 η  OLYMPIC AIR εγκα­τέ­λει­ψε αρ­χι­κά τις γραμ­μές της Γερ­μα­νί­ας,της Ελ­βε­τί­ας και της Μό­σχας,πα­ρα­δί­δο­ντας αυτές στην “υπο­τι­θέ­με­νη αντα­γω­νί­στρια” εται­ρεία της AEGEAN.Συ­νέ­πεια αυτού ήταν να μειώ­νε­ται συ­νε­χώς και το αε­ρο­πο­ρι­κό κομ­μά­τι της O.C.Η πα­ρά­δο­ση της  OLYMPIC AIR στην  AEGEAN συ­νε­χί­ζο­ταν κα­νο­νι­κά και στο τέλος έπε­σαν οι μά­σκες όταν οι πρό­ε­δροι των δύο εται­ρειών εμί­λη­σαν για συ­νερ­γα­σία με­τα­ξύ τους,εν­νο­ώ­ντας προ­φα­νώς την απο­ρό­φη­ση της  OLYMPIC AIR από την  AEGEAN.Η διοί­κη­ση της O.C τότε δεν έκανε κάτι για προ­σέλ­κυ­ση νέων πε­λα­τών (ΞΑΕ) και όταν ορι­σμέ­νες ΞΑΕ εν­δια­φέρ­θη­καν να συ­νερ­γα­στούν με την  O.C.,τότε η διοί­κη­ση αδια­φό­ρη­σε χα­ρα­κτη­ρι­στι­κά.

Το Μάϊο του 2011 η διοί­κη­ση της  O.C. ΑΠΕ­ΛΥ­ΣΕ πε­ρί­που 100 ερ­γα­ζο­μέ­νους η πλειο­νό­τη­τα των οποί­ων εντε­λώς ΣΥΜ­ΠΤΩ­ΜΑ­ΤΙ­ΚΑ ΠΡΟΗΡ­ΧΕ­ΤΟ ΑΠΟ ΤΟ ΑΕ­ΡΟ­ΠΟ­ΡΙ­ΚΟ ΚΟΜ­ΜΑ­ΤΙ.

Τότε οι ερ­γα­ζό­με­νοι έκα­ναν 48ωρη απερ­γία με από­λυ­τη επι­τυ­χία και εκεί­νες τις ημέ­ρες εξυ­πη­ρε­τού­σαν τα αε­ρο­σκά­φη οι ΟΙ ΔΙΕΥ­ΘΥ­ΝΤΕ­ΣΚΑΙ ΠΡΟΪ­ΣΤΑ­ΜΕ­ΝΟΙ της OLYMPIC AIR και της OLYMPIC CATERING.

Παρά την επι­τυ­χία της απερ­γί­ας, η απα­ξί­ω­ση της  OLYMPIC AIR και της  OLYMPIC CATERING συ­νε­χί­στη­κε κα­νο­νι­κά οδη­γώ­ντας στον κα­τή­φο­ρο και τις δύο (2) εται­ρεί­ες.

Ταυ­τό­χρο­να η διοί­κη­ση της  OLYMPIC CATERING διέρ­ρεε μέσα απο φήμες  οτι “ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝ­ΔΙΑ­ΦΕ­ΡΕΙ ΤΟ ΑΕ­ΡΟ­ΠΟ­ΡΙ­ΚΟ,ΑΛΛΑ ΤΟ ΒΙΟ­ΜΗ­ΧΑ­ΝΙ­ΚΟ” όπου βιο­μη­χα­νι­κό  EVEREST και GOODY´S.

Στο εν­διά­με­σο στο κτί­ριο του αε­ρο­δρο­μί­ου με­τα­φέρ­θη­κε η Goody'sπρο­κει­μέ­νου να απαλ­λα­γεί από τα έξοδα ενοι­κί­α­σης των ακι­νή­των που χρη­σι­μο­ποιού­σε, ενώ δα­πα­νή­θη­κε πα­κτω­λός χρη­μά­των για ανα­καί­νη­ση των χώρων που θα κα­τα­λάμ­βα­ναν τα γρα­φεία του νέου συ­γκά­τοι­κου.

ΑΠΑ­ΞΙΩ­ΣΗ ΤΟΥ HANDLING

Το κα­λο­καί­ρι του 2012 ήταν το απο­κο­ρύ­φω­μα του δρά­μα­τος για την  OLYMPIC CATERING και ει­δι­κά για την τρο­φο­δο­σία αε­ρο­σκα­φών.

Βάρ­διες των 3 ή 4 ερ­γα­τών για να κα­λύ­ψουν πε­ρί­που 50 πτή­σεις την βάρ­δια.Υπάλ­λη­λοι, ερ­γά­τες και χει­ρι­στές ανυ­ψω­τι­κών μη­χα­νη­μά­των φόρ­τω­ναν και πα­ρέ­δι­δαν ταυ­το­χρό­νως δύο (2) ή τρείς  (3) πτή­σεις, κα­τα­στρα­τη­γώ­ντας τα κα­θη­κο­ντο­λό­για (κώ­δι­κες που πε­ρι­γρά­φουν τις αρ­μο­διό­τη­τες κάθε ει­δι­κό­τη­τας) που είχαν συμ­φω­νη­θεί με­τα­ξύ διοί­κη­σης και σω­μα­τεί­ου .

Τον Αύ­γου­στο του 2012 στο αε­ρο­πο­ρι­κό κομ­μά­τι της  OLYMPIC CATERING η δου­λειά βγήκε μόνο από τους ερ­γα­ζό­με­νους υπερ­βαί­νο­ντας το 110% των δυ­να­το­τή­των τους. Και όλα αυτά με την απου­σία διευ­θυ­ντών και προϊ­στα­μέ­νων που απο­λάμ­βα­ναν τις θε­ρι­νές τους δια­κο­πές.

Θα πρέ­πει να λη­φθεί υπόψη ότι παρά την συρ­ρί­κνω­ση του handlingσε ερ­γα­ζό­με­νο προ­σω­πι­κό δεν έλει­ψαν και οι δη­μιουρ­γί­ες νέων θέ­σε­ων για προϊ­στά­με­νους, επό­πτες βάρ­διας κ.ο.κ. 

Τον Σε­πτέμ­βριο,ένα μήνα μετά,προ­σε­λή­φθη­σαν εννέα επο­χια­κοί ερ­γα­ζό­με­νοι για να βοη­θή­σουν στον αε­ρο­πο­ρι­κό τομέα,των οποί­ων όμως η σύμ­βα­ση έληξε αρχές Φε­βρουα­ρί­ου.

Και σαν να μην έφτα­ναν όλα τα πα­ρα­πά­νω μια “πε­ρί­ερ­γη” αν­τζέ­ντα φαί­νε­ται να υλο­ποιού­νταν/υλο­ποιεί­ται με το στή­σι­μο ενός μη­χα­νι­σμού που καλ­λιερ­γεί την τρο­μο­κρα­τία στους ερ­γα­ζό­με­νους. Κλή­σεις σε απο­λο­γί­ες, τι­μω­ρία με αρ­γί­ες, πει­θαρ­χι­κά συμ­βού­λια, συμ­βού­λια απο­λύ­σε­ων.

Επί­σης εφαρ­μό­στη­κε και το σύ­στη­μα αξιο­λό­γη­σης του προ­σω­πι­κού το οποίο γί­νε­ται από άτομα χωρίς καμία τε­χνι­κή κα­τάρ­τι­ση και γνώση, οι οποί­οι “βγά­ζουν” προ­σω­πι­κές εμπά­θειες και συ­μπά­θειες. Δεν είναι τυ­χαίο άλ­λω­στε ότι η συ­νά­δελ­φοι που έχου­με συν­δι­κα­λι­στι­κή δράση βαθ­μο­λο­γού­μα­στε με γνώ­μο­να την συμ­με­το­χή μας σε απερ­γί­ες.

Το τε­λευ­ταίο διά­στη­μα “με­γα­λό­σχη­μα” στε­λέ­χη διαρ­ρέ­ουν (σκό­πι­μα;) πως ο βα­σι­κός μας πε­λά­της στο αε­ρο­πο­ρι­κό, η OlympicAir, βρί­σκε­ται σε δια­πραγ­μά­τευ­ση για σύ­να­ψη συμ­βο­λαί­ου με την αντα­γω­νί­στρια αε­ρο­τρο­φο­δο­τι­κή εται­ρία Newrestε­νώ την τε­λευ­ταία εβδο­μά­δα ο Διευ­θύ­νων Σύμ­βου­λος της  OLYMPIC CATERING και η Γε­νι­κή Διευ­θύ­ντρια αρ­μό­δια με το αε­ρο­πο­ρι­κό κομ­μά­τι,απο­χώ­ρη­σαν από το Δ.Σ.

Φόντο όλων των πα­ρα­πά­νω είναι ότι οι ερ­γα­ζό­με­νοι έχουν ξε­κι­νή­σει δια­πραγ­μα­τεύ­σεις για την υπο­γρα­φή νέας συλ­λο­γι­κής σύμ­βα­σης ερ­γα­σί­ας.

Στο δια ταύτα: Αυτή την στιγ­μή η  OLYMPIC AIR έχει μεί­νει μόνο με δύο (2) AIRBUS,δέκα (10) BOMBARDIER και τέσ­σε­ρα (4) DASH αε­ρο­σκά­φη,εξυ­πη­ρε­τώ­ντας μόνο τις Βαλ­κα­νι­κές χώρες και γραμ­μές εσω­τε­ρι­κού (κυ­ρί­ως άγο­νες για να παίρ­νει την επι­δό­τη­ση από το κρά­τος).Ταυ­τό­χρο­να ημε­ρη­σί­ως υπάρ­χουν πε­ρί­που 40 πτή­σεις της OLYMPIC AIR,ενοι­κια­ζό­με­νες στην   AEGEAN.

Συ­νέ­πεια αυτού είναι και η απα­ξί­ω­ση της  OLYMPIC CATERING ως αε­ρο­πο­ρι­κού τρο­φο­δό­τη.

ΤΙ ΕΧΕΙ ΓΙΝΕΙ;ΣΕ ΑΥ­ΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟ­ΝΗ­ΡΟΥΣ ΚΑΙ ΧΑ­ΛΕ­ΠΟΥΣ ΚΑΙ­ΡΟΥΣ ΜΗΠΩΣ ΕΤΟΙ­ΜΑ­ΖΕ­ΤΑΙ Η  OLYMPIC CATERING ΝΑ  ΑΚΟ­ΛΟΥ­ΘΗ­ΣΕΙ ΤΗΝ ΤΥΧΗ ΤΟΥ ΚΑ­ΤΣΕ­ΛΗ;

*Μπούρ­λος Μι­χά­λης, μέλος του Συ.ριζ.α Αε­ρο­με­τα­φο­ρών

Μπό­ζας Δη­μή­τρης, Αν. Γεν. Γραμ. Σ.Ε.Ε – Δ.Α.Α

Ετικέτες