Με τους αγώνες και την Αριστερά για την ανατροπή- για δημόσια και δωρεάν υγεία για όλο το λαό.
Εισαγωγή
Η πανελλαδική συνδιάσκεψη για την υγεία στις 13/12 πραγματοποιείται σε μια εξαιρετικά κρίσιμη συγκυρία: Η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου καταρρέει. Δεν μπορεί πλέον να περάσει τα σκληρά μέτρα που απαιτούν οι δανειστές, η απονομιμοποίησή της είναι πλήρης μέσα στην κοινωνική πλειοψηφία . Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ θα εξαντλήσει τα όρια για να πετύχει το άθροισμα των 180 ψήφων στη βουλή που θα της δίνουν παράταση ζωής. Θα εξαντλήσει τα όρια του τεχνητού πανικού και της τρομοκρατίας για να εμποδίσει την νίκη του ΣΥΡΙΖΑ.
Είναι ώρα των πολιτικών συμμαχιών των δυνάμεων που αναφέρονται στην εργατική τάξη και τα κοινωνικά κινήματα αντίστασης. Είναι ώρα της αριστεράς και ιδιαίτερα του ΣΥΡΙΖΑ για να αναδείξει εκείνες τις πολιτικές και προγραμματικές αιχμές που θα πείθουν ότι ένα άμεσο πρόγραμμα εργατικής και λαϊκής ανακούφισης - που ήδη έχει εξαγγελθεί- αποτελεί το πρώτο βήμα μιας σκληρής αλλά ελπιδοφόρας προσπάθειας γενικότερης ανατροπής των πολιτικών λιτότητας, των πολιτικών της μνημονιακής καταστροφής με ορίζοντα τον σοσιαλισμό.
Η κυβέρνηση της αριστεράς, στηριγμένη σε ένα σαφές ριζοσπαστικό πολιτικό πρόγραμμα, στηριγμένη στην κινητοποίηση του κόσμου, στηριγμένη στην ενότητα στη δράση της Αριστεράς, είναι η μόνη θετική προοπτική από τη σκοπιά των εργαζόμενων και των λαϊκών μαζών.
Οι άμεσοι στόχοι πάλης και οι προτεραιότητες του κυβερνητικού
Προγράμματος της Αριστεράς
Οφείλουμε να επισημάνουμε ότι το κείμενο για την Υγεία της επιτροπής προγράμματος που αναρτήθηκε προς διαβούλευση είχε υποστεί σοβαρές τροποποιήσεις και διαφοροποιήσεις απο τα αντίστοιχα κείμενα και τις αποφάσεις που ψηφίστηκαν απο το τμήμα υγείας και απο τη Πανελλαδική Συνδιάσκεψη , κάτι δυστυχώς που αποτελεί αρνητική ένδειξη για την ποιότητα των εσωτερικών θεσμών και τα ζητήματα εσωκομματικής δημοκρατίας
Οι θέσεις για την υγεία που διαμορφώθηκαν αρχικά από υποεπιτροπές με την ευθύνη της γραμματείας του τμήματος και μπήκαν σε ψηφοφορίες αρχικά στο τμήμα και μετα σε πανελλαδικές συνδιασκέψεις υπέρψηφίστηκαν με συντριπτική πλειοψηφία .Οι μειοψηφικές προτάσεις δεν έγιναν αποδεκτές και συγκέντρωναν κατά κανόνα τη στήριξη ποσοστού μικρότερου του 1/4 των συμμετεχόντων.
Η νεοφιλελεύθερη οικονομική πολιτική που εφαρμόστηκε στη δεκαετία του '90 στη χώρα μας αποδόμησε συστηματικά το κοινωνικό κράτος και απαξίωσε το ημιτελές δημόσιο σύστημα υγείας, που είχε κατακτηθεί μέσω κοινωνικών αγώνων μετά τη μεταπολίτευση. Μετέτρεψε την υγεία από κοινωνικό αγαθό σε εμπόρευμα, ενώ ενίσχυσε το μεγάλο ιδιωτικό Ιατρικό και πολυεθνικό φαρμακευτικό κεφάλαιο. Η οικονομική κρίση του 2008 και η εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών του 2010, προκάλεσαν την πλήρη κατεδάφιση του δημοσίου συστήματος υγείας με συνέπεια την επίταση της ανθρωπιστικής κρίσης.
Η δραστική μείωση της κρατικής χρηματοδότησης προς την υγεία οδήγησε σε κλείσιμο πολλά νοσοκομεία, διέλυσε τις υγειονομικές μονάδες του ΕΟΠΥΥ και επιπλέον οδήγησε σε κλείσιμο ψυχιατρικά νοσοκομεία και κοινωνικές δομές.
Ένα μεγάλο τμήμα των πολιτών που είναι πλέον ανασφάλιστοι αλλά κι αυτοί που διαθέτουν ασφαλιστική κάλυψη, αδυνατούν να προσεγγίσουν τις υπηρεσίες υγείας , είτε γιατί δεν υπάρχουν οι δομές, είτε γιατί έχουν υποστεί δραματική μείωση τα εισοδημάτων τους, είτε γιατί αδυνατούν να πληρώσουν από την τσέπη τους υπηρεσίες υγείας και φάρμακα. Τραγική συνέπεια: Ασθενείς με χρόνια νοσήματα, καρκινοπαθείς, διαβητικοί, καρδιοπαθείς κλπ καθυστερούν ή δεν έχουν ιατροφαρμακευτική φροντίδα, με αποτέλεσμα να εμφανίζουν σοβαρές και όχι λίγες φορές θανατηφόρες επιπλοκές, άλλωστε είναι πλέον γνωστό πως ο μέσος όρος ζωής των ελλήνων έχει μειωθεί
Ο ΣΥΡΙΖΑ έχει καθήκον να ανατρέψει αυτές τις πολιτικές, ενεργοποιώντας τον λαϊκό παράγοντα, ανατρέποντας αυτήν την κυβέρνηση, ανοίγοντας δρόμο για μια αριστερή κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, για μια αριστερή πολιτική στην υγεία.
Το όραμα του ΣΥΡΙΖΑ για την υγεία είναι ο επαναπροσδιορισμός της υγείας ως κοινωνικό αγαθό και προϋποθέτει την πλήρη «σωματική -ψυχική και κοινωνική ευεξία» των πολιτών. Αυτό θα επιτευχθεί κατ' αρχάς με την άρση των οικονομικών και κοινωνικών ανισοτήτων, με την ανατροπή της νεοφιλελεύθερης πολιτικής και της απάνθρωπης δημοσιονομικής πειθαρχίας, και την εξάλειψη της φτώχειας που είναι το κυριότερο γενεσιουργό αίτιο της αρρώστιας.
Η επιστροφή στην προ-μνημονίου κατάσταση και στις παθογένειες και κοινωνικές ανισότητες του ΕΣΥ που καταδικάζαμε, δεν είναι στις προθέσεις μας. Το όραμα μας είναι, ένα ριζικά αναμορφωμένο, ποιοτικό, δημόσιο σύστημα υγείας και πρόνοιας, που θα δίνει έμφαση στην πρόληψη της αρρώστιας και στην προαγωγή της υγείας . Θα διασφαλίζει σε όλους ανεξαιρέτως τους πολίτες, ανεξαρτήτως φύλου, οικονομικής θέσης, εθνότητας, χρώματος, καθολική, ισότιμη, δωρεάν, ποιοτική πρόσβαση σε όλες τις δομές υγείας.
Βασική προϋπόθεση είναι η αύξηση των δημοσίων δαπανών για την υγεία με ανακατεύθυνση των πόρων προς τις δημόσιες δομές της πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας. Με αφαίρεση πόρων από τον μεγάλο κερδοσκοπικό ιδιωτικό τομέα και αύξηση των πόρων προς τον δημόσιο τομέα μέχρι της κατάργησης του ιδιωτικού τομέα.
Το ολοκληρωμένο δημόσιο σύστημα υγείας που οραματιζόμαστε θα χρηματοδοτείται ενιαία από τον κρατικό προϋπολογισμό και την άμεση φορολογία των επιχειρήσεων και των υψηλών εισοδημάτων και από τη βραχυπρόθεσμη προσθήκη των ασφαλιστικών εισφορών υγείας.
Επίσης από την πάταξη κάθε σπατάλης, διασπάθισης, διαφθοράς, συναλλαγής, προκλητής ζήτησης εξετάσεων (με επιβολή αυστηρών κυρώσεων), επίσης από την πάταξη της ανασφάλιστης εργασίας και της εισφοροαποφυγής που στερεί τεράστιους πόρους από το σύστημα υγείας. Τελικός στόχος μας η συνεχής μείωση των ιδιωτικών δαπανών που επιβαρύνει την τσέπη των πολιτών μέχρι της δωρεάν προσέγγισης σε όλες τις μονάδες υγείας.
Για τη διάταξη των μονάδων υγείας σε ένα σύγχρονο δημόσιο αποκεντρωμένο, σύστημα υγείας θα ληφθούν υπ' όψιν η πληθυσμιακή, γεωγραφική κατανομή οι επιδημιολογικές ιδιαιτερότητες,, οι διαφορές στην επίπτωση νοσημάτων κλπ Για τους λόγους αυτούς η δημιουργία υγειονομικού χάρτη της χώρας αποκτά επείγοντα χαρακτήρα.
Η ριζική αλλαγή του συστήματος διοίκησης με έμφαση στο δημόσιο, κοινωνικό έλεγχο, όλου του συστήματος υγείας και στην περιφερειακή του αποκέντρωση. Ο αναπροσανατολισμός των δαπανών από τον κρατικοδίαιτο επιχειρηματικό τομέα προς τις δημόσιες δομές και ένα αποτελεσματικό, σύστημα προμηθειών και τεχνολογικού εξοπλισμού με διαφανείς κεντρικούς κρατικούς διαγωνισμούς με ευθύνη του υπουργείου υγείας, με αυστηρούς μηχανισμούς ελέγχου εναντίον της διαφθοράς. Επιπλέον πρέπει να επισημανθεί πως προτεραιότητα επίσης σε ένα σύγχρονο και δημοκρατικό σύστημα διοίκησης θα είναι η αντιμετώπιση των φαινομένων αργομισθίας και αγνόησης του πολίτη από τον υπάλληλο –δημόσιο λειτουργό που παραβαίνει τα καθήκοντά του.
Η εξαγγελία του σ. Τσίπρα στη ΔΕΘ για ανοιχτά νοσοκομεία για όλους είναι δέσμευση. Ομως ο κόσμος που θα προσέρχεται στο ΕΣΥ και στο δημόσιο σύστημα υγείας δεν αρκεί να βλέπει ανοιχτές τις πόρτες των δημόσιων δομών υγείας αλλά να εξυπηρετείται χωρίς ουρές, χαράτσια και ρουσφέτια: Ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύεται για μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικού.
Οι σχέσεις εργασίας σε όλο το δημόσιο σύστημα υγείας θα είναι ενιαίες, πλήρους κι αποκλειστικής απασχόλησης με αξιοπρεπείς μισθούς.Καμία μορφή ελαστικής εργασίας δεν θα γίνει ανεκτή από την κυβέρνηση της Αριστεράς: είτε άμεση όπως εργολάβοι, βάουτσερ, μπλοκάκια κλπ ούτε από το παράθυρο με τις ΚΟΙΝΣΕΠ. Με προγράμματα συνεχούς επιμόρφωσης αποδεσμευμένα, από τις φαρμακευτικές εταιρείες και αξιοπρεπών συνθηκών δουλειάς. Σε αυτό το σύστημα πλήρους και αποκλειστικής απασχόλησης θα ενταχθούν και οι Πανεπιστημιακοί και οι Στρατιωτικοί Γιατροί. Η κυβέρνηση της Αριστεράς θα θεσμοθετήσει τον πλήρη διαχωρισμό του ΕΣΥ απο το πανεπιστήμιο.Θα διαμορφωθεί πλαίσιο πολιτικής και κοινωνικής καταδίκης της διαφθοράς των λειτουργών υγείας.
Οι εργαζόμενοι και το επιστημονικό δυμαμικό που εργάζεται στον ιδιωτικό τομέα θα καλύπτονται με την θεσμοθέτηση από την κυβέρνηση της αριστεράς του κατώτατου μισθού στα 751 ευρώ και την αποκατάσταση των συλλογικών συμβάσεων, της μετενέργειας και της διαιτησίας.
ΙΔΙΩΤΙΚΟΣ ΤΟΜΕΑΣ ΥΓΕΙΑΣ
Η συνδιάσκεψή μας οφείλει να επικαιροποιήσει τις προγραμματικές αποφάσεις του ΣΥΡΙΖΑ το 2009:
«Ο βασικός παράγοντας που θα οδηγήσει στην συρρίκνωση και τελικά εξάλειψη της δραστηριοποίησης του ιδιωτικού τομέα στο χώρο της υγείας, καθιστώντας τον περιττό, θα είναι η καθολικότητα και η ποιότητα του δημόσιου τομέα. Οι όποιες απαγορευτικές για την δράση του ιδιωτικού τομέα νομοθετικές ρυθμίσεις θα έρχονται να επικυρώσουν αυτό το γεγονός.
Σε κάθε περίπτωση αγωνιζόμαστε:
α) για εφαρμογή υποχρεωτικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας για όλο το προσωπικό που απασχολούν συμπεριλαμβανομένου και του ιατρικού, με καθιέρωση ίδιων ωραρίων και ίδιων προδιαγραφών στελέχωσης με τα δημόσια νοσοκομεία (εφημερεύοντες γιατροί ανά τμήμα, νοσηλευτικές βάρδιες, ύπαρξη κλινών ΜΕΘ και ΜΑΦ κλπ)
β) απαγόρευση εισόδου στο χρηματιστήριο
γ) απαγόρευση εξαγοράς άλλων ιδιωτικών μονάδων υγείας και συγκρότηση παραπέρα ολιγοπωλιακής συνθήκης από τη σημερινή στις υπηρεσίες υγείας
δ) υποχρέωση για συνολική διεκπεραίωση των περιστατικών που εισάγονται για νοσηλεία χωρίς επιπλέον επιβάρυνση των ασθενών, ούτε των ταμείων τους όταν, για οποιοδήποτε λόγω, η διάρκεια και οι απαιτήσεις της θεραπείας-νοσηλείας βγαίνουν από τα όρια του ασφαλιστικού πακέτου.»
ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΥΓΕΙΑΣ
Βασικός πυλώνας του νέου δημοσίου συστήματος υγείας θα είναι η Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας (ΠΦΥ), που θα απαρτίζεται από το Κέντρο Υγείας (ΚΥ) αστικού ή περιφερειακού τύπου με έμφαση στα μεγάλα αστικά κέντρα, στη νησιωτική Ελλάδα και τις δυσπρόσιτες περιοχές. Το ΚΥ θα είναι προσβάσιμο για κάθε πολίτη που θα εφοδιαστεί με ηλεκτρονική κάρτα υγείας.
Το ΚΥ θα είναι προσβάσιμο και κοντά στον τόπο κατοικίας ή εργασίας, με στόχο την πρόληψη των νοσημάτων, την αγωγή και προαγωγή της υγείας, τη νοσηλεία περίθαλψη και θεραπεία σε πρώτο επίπεδο, την οδοντιατρική φροντίδα, τη φροντίδα στο σπίτι. Θα είναι στελεχωμένο κι επαρκώς εξοπλισμένο, από τον οικογενειακό ή προσωπικό γιατρό (Γεν. Ιατρικής, Παθολόγος, Παιδίατρος και γιατρούς βασικών ειδικοτήτων σε δυσπρόσιτες περιοχές) κι από την ομάδα υγείας (νοσηλευτές, επισκέπτες υγείας, κοιν.λειτουργούς, μαίες, φυσικοθεραπευτές, οδοντιάτρους, εργαστηριακούς γιατρούς και παρά ιατρικό προσωπικό) και θα λειτουργεί σε 24ωρη εφημερία, διασυνδεδεμένο μέσω ΕΚΑΒ με το νοσοκομείο ευθύνης, από το οποίο περιοδικά , θα το επισκέπτονται γιατροί όλων των ειδικοτήτων.
ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑ
Η Νοσοκομειακή περίθαλψη πού θα απαρτίζεται από Γενικά και Ειδικά νοσοκομεία (Παιδιατρικά, ογκολογικά, ψυχικής υγείας, αποκατάστασης) θα παρέχουν υπηρεσίες δωρεάν, ισότιμα στους πολίτες των αστικών κέντρων και της περιφέρειας βάσει των υγειονομικών αναγκών των περιοχών, που θα αποτυπωθούν στον υγειονομικό χάρτη. Θα είναι σύγχρονα, προσβάσιμα, με επαρκές προσωπικό και με σύγχρονο τεχνολογικό και ξενοδοχειακό εξοπλισμό και θα εξασφαλίζουν αξιοπρεπείς συνθήκες και υψηλής ποιότητας νοσηλεία.
Προτεραιότητα θα δοθεί:
• Στην κατάργηση των εισιτηρίων-χαρατσιών και στη δωρεάν νοσηλεία σε όλους τους πολίτες.
• Στη στοχευμένη πρόσληψη ιατρό - νοσηλευτικού προσωπικού
Σε επαρκή τεχνολογικό εξοπλισμό για την αυτόνομη λειτουργία των Τμημάτων Επειγόντων Περιστατικών(ΤΕΠ) 24ωρου λειτουργίας, διασυνδεδεμένα με το ΕΚΑΒ,
• Στην ημερήσια νοσηλεία, την επαναλειτουργία των κλειστών κρεβατιών εντατικής θεραπείας, με πρόθεση αύξησης των Μονάδων Τεχνητού Νεφρού, Ογκολογικών κρεβατιών, Εργαστηρίων και των υποστελεχωμένων τμημάτων των Νοσοκομείων.
• Στην ολοήμερη λειτουργία των ιατρείων των νοσοκομείων χωρίς την οικονομική επιβάρυνση των πολιτών.
Σταδιακά θα αναμορφωθούν και θα εκσυγχρονιστούν οι απαρχαιωμένοι οργανισμοί τους. Θα δημιουργηθούν επιτροπές προάσπισης δικαιωμάτων των ασθενών. Όλες οι υπηρεσίες που έχουν εκχωρηθεί στον ιδιωτικό τομέα όπως η φύλαξη, η καθαριότητα, τα ραντεβού θα περιέλθουν στην ευθύνη του δημοσίου και θα ασκούνται από μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό. Ο θεσμός των αποκλειστικών δεν μπορεί να έχει θέση στο δημόσιο σύστημα υγείας. Στα νοσοκομεία που φιλοξενούνται πανεπιστημιακές κλινικές θα λειτουργούν με αμιγώς πανεπιστημιακό προσωπικό. Βάσει πληθυσμιακών, γεωγραφικών κριτηρίων και του υγειονομικού χάρτη, θα ανακτηθούν και θα επαναλειτουργήσουν κέντρα αποκατάστασης, με δωρεάν κι αξιοπρεπείς συνθήκες νοσηλείας στα αστικά κέντρα και την περιφέρεια .
ΕΚΑΒ
Η αιχμή του δόρατος για την επείγουσα προ-νοσοκομειακή ιατρική φροντίδα θα είναι η ανασυγκρότηση του ΕΚΑΒ. Το ΕΚΑΒ θα είναι πανελλαδικής δικτύωσης, ολοκληρωμένο σύστημα για την άμεση και αποτελεσματική αντιμετώπιση, των επειγόντων περιστατικών, με έμφαση στη νησιωτική Ελλάδα και τις δυσπρόσιτες περιοχές. Για να μην γινόμαστε μάρτυρες ασθενών που καταλήγουν αβοήθητοι στο δρόμο, όπως τα τροχαία, τα καρδιαγγειακά περιστατικά, τα περιστατικά άσθματος, τα εργατικά ατυχήματα, μαζικά ατυχήματα, κλπ . Το ΕΚΑΒ θα είναι άμεσα συνδεδεμένο με τα ΤΕΠ των ΚΥ και νοσοκομείων και θα πρέπει να εξοπλιστεί με σύγχρονα και επαρκή μέσα διακομιδής και επαρκές εξειδικευμένο προσωπικό. Έτσι θα επιτευχθεί μείωση της θνητότητας, νοσηρότητας, αναπηρίας.
ΦΑΡΜΑΚΟ
Η πολιτική μας για το φάρμακο διέπεται από τη θέση ότι "η υγεία και το φάρμακο είναι κοινωνικά αγαθά και όχι εμπόρευμα" και είναι υποχρέωση της πολιτείας να τα παρέχει σε όλους τους πολίτες χωρίς διακρίσεις. Η υιοθέτηση από τις πολυεθνικές ότι το φάρμακο είναι εμπόρευμα, το ενέπλεξε σε φαινόμενα διαφθοράς και παραοικονομίας. Συνέβαλλε στην εγκατάσταση νοοτροπίας πολυφαρμακίας. Ο πολίτης θα πρέπει να έχει απρόσκοπτη πρόσβαση σε ποιοτικό, επαρκές, δωρεάν, αποτελεσματικό για τη νόσο του, φάρμακο. Το φάρμακο εκτός από αγαθό αποτελεί και παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης της χώρας και παράγοντα στρατηγικής σημασίας για την ασφάλεια του πληθυσμού.
Θεμελιακή προϋπόθεση η εξυγίανση του ποιοτικού ελέγχου του Φαρμάκου. Αυτό σημαίνει έναν ΕΟΦ αποκλειστικά προσανατολισμένο στον ποιοτικό έλεγχο (παραγωγής-διακίνησης) με τακτούς ελέγχους βιοϊσοδυναμίας-βιοδιαθεσιμότητας. Έναν ΕΟΦ απαλλαγμένο από «αλλότρια καθήκοντα» τιμολογήσεις, εγκρίσεις εξόδων marketing. Καθώς δε απαιτείται ενδελεχής και πολλαπλός έλεγχος στο φάρμακο χρειάζεται να ασκείται πλήρης έλεγχος στη διακίνηση και την εφαρμογή του επιπλέον από πρόσθετη ανεξάρτητη αρχή με στόχο περιορισμό υπερσυνταγογράφησης, διασταυρούμενους ποιοτικούς ελέγχους κλπ.
Η επαναλειτουργία της δημόσιας- κρατικής φαρμακοβιομηχανίας που πρώτα απαξίωσαν και μετά έκλεισαν, οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ και η δημιουργία κρατικής φαρμακαποθήκης, και αποθήκης υγειονομικού και αναλώσιμου υλικού, είναι πρώτης προτεραιότητας για την κυβέρνηση της αριστεράς του ΣΥΡΙΖΑ.
Επίσης θα πρέπει το δημόσιο να αναλάβει ότι έχει απομείνει από την φαρμακοβιομηχανία ALAPIS την πλέον σύγχρονη και μεγαλύτερη φαρμακοβιομηχανία των Βαλκανίων. Παράλληλα με τη στοχευμένη στήριξη και τον κοινωνικό έλεγχο της εγχώριας ιδιωτικής φαρμακοβιομηχανίας, μπορεί η χώρα μας να παράγει φθηνό, ποιοτικό φάρμακο και υγειονομικό υλικό, να ανακαταλάβει την εγχώρια ζήτηση από τις πολυεθνικές και να αυξήσει τις εξαγωγές της.
Η κρατική φαρμακοβιομηχανία θα εξασφαλίσει την επάρκεια και προμήθεια των αναγκαίων πρώτων υλών, αυτό θα τη βοηθήσει και σε περιόδους "κρίσεων ", για φάρμακα πρώτης γραμμής, θα επηρεάσει την τιμολογιακή πολιτική, θα στοχεύσει στην έρευνα αξιοποιώντας το επιστημονικό δυναμικό της χώρας και το φυσικό της πλούτο. Η παραγωγή φαρμακευτικού και υγειονομικού υλικού είναι στρατηγικής σημασίας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας. Καθιέρωση κοινωνικού ελέγχου δημόσιας και ιδιωτικής φαρμακοβιομηχανίας.
Η άμεση δημιουργία κρατικής φαρμακαποθήκης με πανελλαδική δικτύωση θα αποτελεί εγγύηση για την επάρκεια και την ομαλή διακίνηση, του φαρμάκου. την αποφυγή ενδεχομένων εκβιασμών και τεχνητών ελλείψεων και θα οδηγήσει σε εξοικονόμηση πόρων.
Η επένδυση σε νέες τεχνολογίες ιατροφαρμακευτικών υλικών και φαρμάκων θα συμβάλλει αποφασιστικά στην παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας και την αξιοποίηση του επιστημονικού της δυναμικού. Η ηλεκτρονική συνταγογράφηση της δραστικής ουσίας του φαρμάκου και όχι της εμπορικής, αποσυνδεδεμένης από το φθηνότερο γενόσημο πού ευνοεί εξωχώριες πολυεθνικές, η ηλεκτρονική κάρτα ασθενούς, η συνταγογράφηση βάσει θεραπευτικών σχημάτων, η κατάρτιση εθνικής λίστας, η απαγόρευση της διαφήμισης φαρμάκου, αποτελούν βασικές προϋποθέσεις εξυγίανσης της διαπλοκής φαρμακευτικών εταιρειών και επιστημόνων υγείας.
ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ
Σήμερα βρισκόμαστε προ των θυρών της κατεδάφισης και των ψυχιατρικών νοσοκομείων. Την ψυχιατρική φροντίδα των ασθενών θα αναλάβουν εξ ολοκλήρου οι ΜΚΟ και οι ιδιωτικές μονάδες ψυχικής υγείας χωρίς ουσιαστικό έλεγχο. Κεντρικός μας στόχος θα είναι η αλλαγή του ψυχιατρικού παραδείγματος στη χώρα μας με επίκεντρο τις ψυχικές ανάγκες των πασχόντων, προσανατολισμένο σε ένα ενιαίο, τομεοποιημενο κοινοτικά, δημόσιο σύστημα Ψυχικής Υγείας, με βάση την ολιστική βίο-ψυχοκοινωνική προσέγγιση.
Η δραστηριοποίηση του κερδοσκοπικού και επιχειρηματικού κεφαλαίου στον τομέα της υγείας και η αποδόμηση του δημοσίου τομέα υγείας, είναι στο DNA του μνημονίου. Απαιτείται ο έλεγχος της επιχειρηματικής τους δράσης, των εργασιακών συνθηκών των εργαζομένων, και η τήρηση της νομοθεσίας.
Η αναβάθμιση και ανάπτυξη του ριζικά αναμορφωμένου δημόσιου, ποιοτικού συστήματος υγείας θα συμβάλλει αποφασιστικά στον περιορισμό μέχρι και πλήρους εξάλειψης του ιδιωτικού. Από τον μεγάλο κερδοσκοπικό τομέα διαχωρίζουμε τους αυτοαπασχολούμενους επαγγελματίες υγείας (Ιδιωτικά ιατρεία-φαρμακεία κλπ). Η επιλεκτική στήριξη τους για κάλυψη κοινωνικών αναγκών μπορεί να συμβάλλει σε κοινωνικές συμμαχίες ενάντια στα μεγάλα συμφέροντα.
Η εξάρτηση από ουσίες που μαστίζει την Ελληνική κοινωνία και εξαθλιώνει νεανικούς πληθυσμούς, είναι κοινωνικό φαινόμενο και όχι ατομική επιλογή. Είναι διαδικασία διαβρωτική για ολόκληρη την κοινωνία σε φάση οικονομικής, πολιτιστικής κρίσης και παρακμής. Η αντιμετώπιση που προτείνουμε είναι πρόληψη, θεραπεία, επανένταξη.
Απαιτείται ποιοτικός έλεγχος και συνεχής πιστοποίηση όλων των δομών υγείας δημοσίου και ιδιωτικού τομέα. Η ολιστική μας αντίληψη για την υγεία απαιτεί όχι μόνο την ανατροπή της μνημονιακής πολιτικής και ανατροπή αυτής της κυβέρνησης, γιατί η επιβολή αυτών των πολιτικών βλάπτει σοβαρά την υγεία αλλά και τη διαμόρφωση άλλου δημοσίου συστήματος υγείας, ποιοτικού χωρίς κοινωνικές ανισότητες.
Αδαμόπουλος Δημήτρης Οδοντίατρος ( γραμματεία τμήμα υγείας)
Βασιλείου Βάσω Ενδοκρινολόγος (τμήμα υγείας)
Διαλλινά Μαρία Ψυχίατρος ( γραμματεία τμήμα υγείας) (γραμματεία Ν.Ε. Υγείας)
Καραβάς Αντώνης Παθολόγος (γραμματεία Ν.Ε. Υγείας)
Μόσχοβος Θοδωρής Νοσηλευτής ( Συντονιστής γραμματείας Ν.Ε. Υγείας)
Παπαγγελής Γ. Ακτινοφυσικός (γραμματεία Ν.Ε. Υγείας)
Παρθένης Δημήτρης Αγγειοχειρουργός( γραμματεία τμήμα υγείας)
Σαγκανά Φούλα Μικροβιολόγος ( γραμματεία τμήμα υγείας)
Σταθακοπούλου Ευγενία Ψυχολόγος (γραμματεία τμήμα υγείας)
Τοσονίδου Δέσποινα Ακτινολόγος (γραμματεία τμήμα υγείας)
Χίου Αντώνης Φαρμακοποιός ( γραμματεία τμήμα υγείας)