Μέσα στο γενικό πλαίσιο επίθεσης στη δημόσια παιδεία και τον πολιτισμό, το Υπουργείο Παιδείας αποφάσισε να καταργήσει τα μαθήματα Τέχνης από τα Γενικά Λύκεια της χώρας.

Μαζί με την κοινωνιολογία, τα καλλιτεχνικά μαθήματα θεωρούνται άχρηστα για τους μαθητές: τι τα χρειάζεται τα καλλιτεχνικά ο μαθητής ή η μαθήτρια του δημοσίου σχολείου που προορίζονται για «ψυκτικοί» (sic); Η τέχνη αντιμετωπίζεται σαν προνόμιο λίγων και εκλεκτών και οι καλλιτέχνες και οι δάσκαλοι σαν αναλώσιμο, όχι και πολύ απαραίτητο είδος. 

Το ελεύθερο σχέδιο και το γραμμικό, αν και μαθήματα που δίνονται στις πανελλήνιες για έναν μεγάλο αριθμό σχολών, ήταν μαθήματα επιλογής και τώρα πετιούνται έξω, υποχρεώνοντας ουσιαστικά τα παιδιά που ενδιαφέρονται για αυτές τις σχολές να απευθυνθούν σε ιδιωτικά φροντιστήρια. Ουσιαστικά σημαίνει τον αποκλεισμό χιλιάδων παιδιών που είτε δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα, είτε ζουν σε απομακρυσμένες περιοχές και δεν μπορούν να παρακολουθήσουν ένα ιδιωτικό εργαστήριο λόγω μη ύπαρξής του.

Το  Σάββατο 19 Ιούνη συγκεντρώθηκαν στην ΑΣΚΤ Αθήνας εκατοντάδες εκπαιδευτικοί μετά από κάλεσμα της Ένωσης Εκπαιδευτικών Εικαστικών Μαθημάτων, του Επιμελητηρίου Εικαστικών Τεχνών και της ΑΣΚΤ για την οργάνωση του κοινού αγώνα. Συζητήθηκαν οι τρόποι αντίδρασης και οι δράσεις που θα πρέπει να αναπτυχθούν το επόμενο διάστημα. Ο κλάδος θα βρίσκεται σε συνεχόμενη κινητοποίηση μέχρι να παρθούν όλα πίσω! Το πρώτο ραντεβού,στις 23 Ιούνη,στο Υπουργείο Παιδείας,εκτός από τη συγκέντρωση διαμαρτυρίας, που κήρυξε η ΟΛΜΕ για την κατάργηση των μαθημάτων από το Δημόσιο Σχολείο, είχε και συνέλευση των αναπληρωτών. Και φυσικά έπεται συνέχεια…

Το γενικότερο πλάνο της κυβέρνησης είναι ολοφάνερο με τις αποφάσεις αυτές.  Ένα σχολείο για λίγους και εκλεκτούς και η πραγματική μόρφωση να είναι προνόμιό τους. Το δημόσιο σχολείο περιορίζεται σταδιακά στα απολύτως αναγκαία, μέχρι να φτάσει η λειτουργία του να εξυπηρετεί μόνο την παραγωγήανειδίκευτων εργαζόμενων. Ξεκάθαρα ταξικό το μέτρο, αν έχεις χρήματα μπορείς να σπουδάσεις, να διαβάσεις, να κάνεις τέχνη, αλλιώς πρέπει να μάθεις τα απολύτως απαραίτητα και αυτά με ερωτηματικό. Η γραμμή που έχει ξεκινήσει, εδώ και κάποια χρόνια, με την υποτίμηση του βασικού πτυχίου, την τροφοδότηση των ιδιωτικών πανεπιστημίων και των συνεχόμενων μεταπτυχιακών εντείνεται και χρειάζεται η αντίδραση όλων στον μεσαίωνα που μας ετοιμάζουν.

Αγωνιζόμαστε κρατώντας τα πινέλα μας, ακούγοντας βιολί και παίζοντας ένα μονόπρακτο. Η δημιουργία είναι δικαίωμα όλων μας και το Δημόσιο Σχολείο είναι η περιουσία μας!

*Εικαστικός-αναπληρώτρια εκπαιδευτικός

**Αναδημοσίευση από την Εργατική Αριστερά

Ετικέτες