Η τρομοκρατική επίθεση των τζιχαντιστών του «Ισλαμικού Κράτους» στο Παρίσι, πέρα από το άμεσο κι ανεκτίμητο κόστος της απώλειας ανθρώπινων ζωών, έχει κι ένα μακροπρόθεσμο και ίσως λιγότερο άμεσα ορατό κόστος.

Πρό­κει­ται για την καλ­λιέρ­γεια μί­σους και ξε­νο­φο­βί­ας στις ευ­ρω­παϊ­κές κοι­νω­νί­ες, όχι μόνο από τα συ­νή­θη ακρο­δε­ξιά και ρα­τσι­στι­κά μορ­φώ­μα­τα, αλλά ακόμη κι από ένα ση­μα­ντι­κό τμήμα των πο­λι­τι­κών ηγε­σιών της γη­ραιάς ηπεί­ρου. Πίσω από την κοι­νό­το­πη τις τε­λευ­ταί­ες ημέ­ρες φράση «εί­μα­στε σε πό­λε­μο», δεν κρύ­βε­ται η συ­στρά­τευ­ση κατά των τζι­χα­ντι­στών, αλλά η εμπέ­δω­ση ενός κα­θε­στώ­τος έκτα­κτης ανά­γκης, στα πλαί­σια του οποί­ου ήδη πα­ρα­τη­ρεί­ται η αύ­ξη­ση της αστυ­νο­μο­κρα­τί­ας και συ­ζη­τού­νται πρα­κτι­κές εντα­τι­κής πα­ρα­κο­λού­θη­σης ακόμη και των πιο κα­θη­με­ρι­νών συ­ναλ­λα­γών των πο­λι­τών(π.χ σω­μα­τι­κοί έλεγ­χοι σε σού­περ μάρ­κετ), οι οποί­ες πα­ρα­βιά­ζουν θε­με­λιώ­δη ατο­μι­κά δι­καιώ­μα­τα, στο όνομα της «εθνι­κής ασφά­λειας» κατά της «ισλα­μι­κής απει­λής»

Η θε­ω­ρη­τι­κο­ποί­η­ση αυτής της «κα­τά­στα­σης πο­λέ­μου», βα­σί­ζε­ται στο γνω­στό δι­χο­το­μι­κό μα­νι­χαι­στι­κό σχήμα της «σύ­γκρου­σης των πο­λι­τι­σμών», όπου αντι­πα­ρα­τί­θε­ται η «ορ­θο­λο­γι­κή» και «πο­λι­τι­σμέ­νη» χρι­στια­νι­κή Δύση, απέ­να­ντι στο «βάρ­βα­ρο» και «ολο­κλη­ρω­τι­κό» Ισλάμ. Αυτό το σχήμα, παρά τις κα­τα­φα­νώς ακρο­δε­ξιές κι αντι­δρα­στι­κές συ­νυ­πο­δη­λώ­σεις του,  στην Ελ­λά­δα κιν­δυ­νεύ­ει να λάβει  αυ­ξη­μέ­νη απή­χη­ση, καθώς εκ­φρά­ζε­ται κι από «δια­νο­ού­με­νους», που αυ­το­προσ­διο­ρί­ζο­νται ή θε­ω­ρού­νται από πολ­λούς ως φι­λε­λεύ­θε­ροι. Ένα τέ­τοιο πα­ρά­δειγ­μα είναι η γνω­στή και μη εξαι­ρε­τέα Σ. Τρια­ντα­φύλ­λου, η οποία σε ένα πρό­σφα­το άρ­θρο-λι­βε­λο­γρά­φη­μα, το οποίο δη­μο­σιεύ­τη­κε στην Athens Voice, με τίτλο Rock and Roll will never die, επι­χει­ρεί να «δια­φω­τί­σει» τον ανα­γνώ­στη σχε­τι­κά με την «πο­λι­τι­σμι­κή ρίζα» του Τζι­χα­ντι­σμού. Το φαι­νό­με­νο δεν απο­δί­δε­ται στις επεμ­βά­σεις της Δύσης στη Μ. Ανα­το­λή, οι οποί­ες αναι­τιο­λό­γη­τα θε­ω­ρού­νται άσχε­τες, αλλά στο Ισλάμ συ­νο­λι­κά, στην «πο­λε­μο­χα­ρή φύση» του ως «πο­λι­τι­κού προ­γράμ­μα­τος κι ιδε­ο­λο­γί­ας εκ­βαρ­βα­ρι­σμού».

Είναι πραγ­μα­τι­κά τρο­μα­κτι­κό και τρα­γι­κό πως μπο­ρεί μια τέ­τοια ει­κό­να να πα­ρου­σιά­ζε­ται ως αυ­το­νό­η­τη αλή­θεια. Όποιος γνω­ρί­ζει στοι­χειω­δώς ευ­ρω­παϊ­κή και πα­γκό­σμια ιστο­ρία, ξέρει καλά πως οι πλέον τρο­με­ρές και μα­ζι­κές σφα­γές κι εκτο­πί­σεις στο όνομα της θρη­σκεί­ας, από το Με­σαί­ω­να ως σή­με­ρα, απο­τε­λούν «προ­νό­μιο» της «πο­λι­τι­σμέ­νης» και «δη­μο­κρα­τι­κής» Δύσης, κι όχι του «βάρ­βα­ρου» Ισλάμ. Δε­κά­δες πα­ρα­δείγ­μα­τα το τεκ­μη­ριώ­νουν αυτό, από τις λε­η­λα­σί­ες και τα εγκλή­μα­τα των σταυ­ρο­φό­ρων, μέχρι τη «Νύχτα του Αγίου Βαρ­θο­λο­μαί­ου», και τον αφα­νι­σμό των ιν­διά­νων ιθα­γε­νών της Αμε­ρι­κής από τους ευ­ρω­παί­ους αποί­κους, ως ανε­πί­δε­κτων «εκ­πο­λι­τι­σμού», σκη­νι­κό που επα­να­λή­φθη­κε πολ­λές φορές τους επό­με­νους αιώ­νες με θύ­μα­τα τους λαούς της αποι­κιο­κρα­τού­με­νης Αφρι­κής(Κον­γκό κτλ). Όσο για τη βία και τον αυ­ταρ­χι­σμό, κι εδώ η «χρι­στια­νι­κή Δύση» κα­τέ­χει δι­καιω­μα­τι­κά την πρώτη θέση, από το κυ­νή­γι μα­γισ­σών και τα θύ­μα­τα της Ιεράς Εξέ­τα­σης, μέχρι το τυ­ραν­νι­κό κα­θε­στώς που υπέ­στη ο ιρ­λαν­δι­κός λαός την πε­ρί­ο­δο της αγ­γλι­κής κα­το­χής(δή­μευ­ση γης και πε­ριου­σιών, πε­ριο­ρι­σμός των εμπο­ρι­κών δι­καιω­μά­των στα όρια της «βρε­τα­νι­κής κοι­νο­πο­λι­τεί­ας», απο­κλει­σμός από τα δη­μό­σια αξιώ­μα­τα), για να ασπα­στεί την κρα­τι­κά επι­βε­βλη­μέ­νη προ­τε­στα­ντι­κή θρη­σκεία. Την ίδια πε­ρί­ο­δο, στις χώρες του «απο­λί­τι­στου» Ισλάμ, αν­θού­σαν οι τέ­χνες κι οι επι­στή­μες(ζω­γρα­φι­κή, αρ­χι­τε­κτο­νι­κή, άλ­γε­βρα, χη­μεία, αρ­χαιο­ελ­λη­νι­κή γραμ­μα­το­λο­γία κτλ), ενώ, με ελά­χι­στες εξαι­ρέ­σεις, υπήρ­χε θε­σμι­κά κα­το­χυ­ρω­μέ­νη ανε­ξι­θρη­σκία των υπη­κό­ων των Χα­λι­φά­των (εν­δει­κτι­κό είναι το θρη­σκευ­τι­κά δια­χω­ρι­σμέ­νο διοι­κη­τι­κό σύ­στη­μα των μιλ­λέτ στην Οθω­μα­νι­κή Αυ­το­κρα­το­ρία).

Η δαι­μο­νο­ποί­η­ση του Ισλάμ, οδη­γεί μα­θη­μα­τι­κά την κ. Τρια­ντα­φύλ­λου, στο δόγμα της συλ­λο­γι­κής ευ­θύ­νης των μου­σουλ­μά­νων ανά τον κόσμο για τα ει­δε­χθή εγκλή­μα­τα των τζι­χα­ντι­στών, παρά το γε­γο­νός ότι η συ­ντρι­πτι­κή τους πλειο­ψη­φία τα έχει κα­τα­δι­κά­σει σαφώς και ποι­κι­λο­τρό­πως. Φτά­νει μά­λι­στα στο ση­μείο να επι­κα­λε­στεί τον Μάρκο Πόλο(!), σε μια αήθη γε­νί­κευ­ση, πως  «φα­να­τι­κός μου­σουλ­μά­νος είναι αυτός που σου κόβει το κε­φά­λι, ενώ με­τριο­πα­θής είναι εκεί­νος που σε κρα­τά­ει για να σου κό­ψουν το κε­φά­λι». Έτσι, προ­βάλ­λει ως μόνη διέ­ξο­δος ο ολο­κλη­ρω­τι­κός πό­λε­μος κατά της ισλα­μι­κής θρη­σκεί­ας, τον οποίο κα­τη­γο­ρού­νται οι δυ­τι­κές ηγε­σί­ες ότι δι­στά­ζουν να κη­ρύ­ξουν. Επι­πλέ­ον, με κα­τά­φω­ρα πα­τρο­να­λι­στι­κή-αυ­ταρ­χι­κή διά­θε­ση, απαι­τεί­ται από τους με­τριο­πα­θείς μου­σουλ­μά­νους της Ανα­το­λής(των οποί­ων την ύπαρ­ξη ωστό­σο έχει η ίδια αρ­νη­θεί), κι ιδίως τους μου­σουλ­μά­νους κα­τοί­κους της Ευ­ρώ­πης, τους οποί­ους «τα­ΐ­ζουν και προ­στα­τεύ­ουν οι δυ­τι­κές δη­μο­κρα­τί­ες», ενώ αυτοί «τρώνε και πί­νουν με κρα­τι­κές πα­ρο­χές πα­ρα­βιά­ζο­ντας τους νό­μους της Γαλ­λί­ας» να συ­στρα­τευ­τούν σε αυτό τον «υπέρ πά­ντων αγώνα», δια­δη­λώ­νο­ντας μα­ζι­κά κατά των τζι­χα­ντι­στών. Πέραν του γε­γο­νό­τος ότι τα πο­λι­τι­κά και κοι­νω­νι­κά δι­καιώ­μα­τα αντι­με­τω­πί­ζο­νται, κατά τα φε­ου­δαρ­χι­κά πρό­τυ­πα, ως ανταλ­λάγ­μα­τα «εκ­δού­λευ­σης» απέ­να­ντι στην εκά­στο­τε(από­λυ­τη κι αλά­θη­τη) εξου­σία, όσοι μου­σουλ­μά­νοι δεν στη­ρί­ξουν τυφλά τον πό­λε­μο αφα­νι­σμού της θρη­σκεί­ας τους, που προ­τεί­νε­ται στο κεί­με­νο, και δεν ασπα­στούν τα υστε­ρι­κά κι ανι­στό­ρη­τα φλη­να­φή­μα­τα της «δια­νο­ού­με­νης-συγ­γρα­φέ­ως», θε­ω­ρού­νται αυ­το­δί­καια εσω­τε­ρι­κός εχθρός, δά­κτυ­λος του «Ισλα­μι­κού Κρά­τους».

Το αντι-ισλα­μι­κό πα­ρα­λή­ρη­μα, κλεί­νει με μια προει­δο­ποί­η­ση- έμ­με­ση απει­λή προς τους «ισλα­μι­στές και τους ποι­κί­λους φί­λους τους», που «προ­τι­μούν το τούρ­κι­κο σα­ρί­κι από την λα­τι­νι­κή κα­λύ­πτρα», πως «ό, τι κι να κά­νε­τε, ο δυ­τι­κός πο­λι­τι­σμός θα επι­ζή­σει, είναι απεί­ρως ισχυ­ρό­τε­ρος».

Εκ­φρά­ζε­ται από πολ­λούς η άποψη πως η απά­ντη­ση σε εκρή­ξεις πα­ρά­νοιας και μί­σους όπως αυτή, θα πρέ­πει να είναι η αγνό­η­σή τους, γιατί κάθε ενα­σχό­λη­ση τους προσ­δί­δει αξία και δη­μο­σιό­τη­τα. Δυ­στυ­χώς, τα πράγ­μα­τα δεν είναι τόσο απλά. Το αντι­μου­σουλ­μα­νι­κό μένος κι η μι­σαλ­λο­δο­ξία δεν πε­ριο­ρί­ζο­νται σε γρα­φι­κές πε­ρι­πτώ­σεις ψυ­χο­λο­γι­κά άρ­ρω­στων κι εμ­μο­νι­κών ατό­μων, όπως πι­θα­νό­τα­τα είναι η Σώτη Τρια­ντα­φύλ­λου. Εξάλ­λου, η ψυ­χια­τρι­κο­ποί­η­ση της πο­λι­τι­κής είναι ίδιον αυ­ταρ­χι­κών με­θο­δεύ­σε­ων κι αντι­λή­ψε­ων. Το φαι­νό­με­νο έχει βα­θιές πο­λι­τι­κές και κοι­νω­νι­κές ρίζες. Ο να­ζι­σμός, όπως κι οι άλλες μορ­φές της αντι­δρα­στι­κής και συ­ντη­ρη­τι­κής δε­ξιάς με φι­λε­λεύ­θε­ρο προ­σω­πείο, είναι συμ­πτώ­μα­τα της κα­ταρ­ρα­κω­μέ­νης ευ­η­με­ρί­ας και της πλη­γω­μέ­νης αξιο­πρέ­πειας των ευ­ρω­παϊ­κών λαών που πλήτ­το­νται  από τη νε­ο­φι­λε­λεύ­θε­ρη λαί­λα­πα, κι οδη­γού­νται να απο­δώ­σουν τα δεινά τους σε εξω­τε­ρι­κούς, και πρω­τί­στως, σε κα­τα­σκευα­σμέ­νους εσω­τε­ρι­κούς εχθρούς, κατά τεκ­μή­ριο κοι­νω­νι­κά αδύ­να­μους, όπως οι μου­σουλ­μά­νοι ευ­ρω­παί­οι πο­λί­τες, οι πρό­σφυ­γες και οι με­τα­νά­στες. Δεν είναι τυ­χαία ως προς αυτό, η απί­στευ­τη αλλά και προ­σχε­δια­σμέ­νη σε προ­κλη­τι­κό­τη­τα και βλα­κεία δή­λω­ση του Ντό­ναλντ Τραμπ, υπο­ψη­φί­ου για την ηγε­σία των ρε­που­μπλι­κα­νών στις ΗΠΑ, πως τα θύ­μα­τα θα ήταν λι­γό­τε­ρα αν οι Γάλ­λοι πο­λί­τες οπλο­φο­ρού­σαν. Στα καθ’ ημάς, αρκεί να θυ­μί­σου­με αντί­στοι­χες δη­λώ­σεις βου­λευ­τών, πως δεν είναι δυ­να­τόν τα προ­σφυ­γι­κά ρεύ­μα­τα να εξαρ­τώ­νται από τους πο­λέ­μους στη Μ. Ανα­το­λή, ή πως οι με­τα­νά­στες χωρίς χαρ­τιά πρέ­πει να πυ­ρο­βο­λού­νται στα σύ­νο­ρα.

Τού­των δο­θέ­ντων, και κλεί­νο­ντας, πι­στεύω πως τούτη τη στιγ­μή επι­χει­ρεί­ται να ανα­δυ­θεί εκ νέου ένας τζι­χα­ντι­σμός «με λα­τι­νι­κή κα­λύ­πτρα», που είναι πολύ πιο επι­κίν­δυ­νος για τον αν­θρω­πι­σμό και τη δη­μο­κρα­τία, από το τζι­χα­ντι­σμό των ακραί­ων ισλα­μι­στών, τον οποίο χρη­σι­μο­ποιεί ως πρό­σχη­μα. Κι είναι πιο επι­κίν­δυ­νος διότι δεν επι­βάλ­λε­ται μόνο με βία και τρο­μο­κρα­τία, όπως ο ισλα­μι­κός αντί­στοι­χος, ώστε να μπο­ρεί να πε­ρι­θω­ριο­ποι­η­θεί συ­σπει­ρώ­νο­ντας αυ­τό­μα­τα απέ­να­ντί του τα κράτη και τις κοι­νω­νί­ες που απει­λεί, αλλά αντί­θε­τα επι­βάλ­λε­ται έμ­με­σα, ιδε­ο­λο­γι­κά και συ­ναι­σθη­μα­τι­κά, με φι­λε­λεύ­θε­ρο μαν­δύα, ει­σχω­ρώ­ντας στους θε­σμούς και την κα­θη­με­ρι­νή ζωή των ευ­ρω­παϊ­κών κοι­νω­νιών, μέσα από το χώρο της πο­λι­τι­κής και της «δια­νό­η­σης». Πρό­κει­ται για έναν θα­να­τη­φό­ρο ιό που πα­ρα­σι­τεί σε ό, τι έχει απο­μεί­νει από τις ευ­ρω­παϊ­κές αστι­κές δη­μο­κρα­τί­ες. Πρώ­τι­στο κα­θή­κον λοι­πόν όλων όσων νοιά­ζο­νται πραγ­μα­τι­κά για τη διά­σω­ση των δη­μο­κρα­τι­κών ιδα­νι­κών του Δια­φω­τι­σμού, είναι ο συ­νε­χής ιδε­ο­λο­γι­κός, πο­λι­τι­σμι­κός, πο­λι­τι­κός, και βιο­λο­γι­κός αν χρεια­στεί, πό­λε­μος ενα­ντί­ον των υπο­στη­ρι­κτών αυτού του «χρι­στια­νι­κού ιερού πο­λέ­μου», που υπο­κι­νεί­ται από τα τα­πει­νό­τε­ρα έν­στι­κτα του αν­θρώ­που, ενα­ντί­ον δη­λα­δή της Σ. Τρια­ντα­φύλ­λου και των ομοί­ων της. Ο «δυ­τι­κός πο­λι­τι­σμός» που ευαγ­γε­λί­ζο­νται ισο­δυ­να­μεί με μια βαρ­βα­ρό­τη­τα ανά­λο­γη με αυτήν του ισλα­μι­κού τζι­χα­ντι­σμού, τον οποίο τρο­φο­δο­τεί κι από το οποίο τρο­φο­δο­τεί­ται, δείγ­μα της οποί­ας απο­τε­λούν τα πρό­σφα­τα αν­θρω­πι­στι­κά εγκλή­μα­τα των ΗΠΑ και των συμ­μά­χων τους στο Ιράκ και το Αφ­γα­νι­στάν. Πραγ­μα­τι­κή δη­μο­κρα­τία ση­μαί­νει  αμ­φι­σβή­τη­ση και κα­τα­στρο­φή αυτού του «δυ­τι­κού πο­λι­τι­σμού», χωρίς  οπι­σθο­δρό­μη­ση στον βίαιο ακραίο ισλα­μι­σμό, που είναι το ανε­στραμ­μέ­νο εί­δω­λό του.

Ετικέτες