Τρεις μέρες πριν την πανεργατική/ πανυπαλληλική απεργία του Γαλλικού Δημόσιου τομέα, που έχει προγραμματιστεί για τις 22 Μάρτη τα κόμματα και οργανώσεις της Γαλλικής Αριστεράς δημοσίευσαν την παρακάτω ενωτική ανακοίνωση.

Παρίσι, Δευτέρα 19 Μάρτη 2018

Πηγή: https://www.npa2009.org/actualite/services-publics/declaration-unitaire-...

Τρεις μέρες πριν την πανεργατική/ πανυπαλληλική απεργία του Γαλλικού Δημόσιου τομέα, που έχει προγραμματιστεί για τις 22 Μάρτη τα κόμματα και οργανώσεις της Γαλλικής Αριστεράς δημοσίευσαν την παρακάτω ενωτική ανακοίνωση.

Τα κόμματα και οργανώσεις: Ελευθεριακή Αλτερνατίβα (Alternative Libertaire - AL), Οικολόγοι Πράσινοι (Europe Écologie/ Les Verts -EELV), Πολιτικό Κίνημα "Ensemble", Δημοκρατική κοινωνική Αριστερά (Gauche Démocratique et sociale - GDS), Κίνημα "Γενεές"  (Génerations - Hamon), Κοινοβουλευτική ομάδα της Ανυπότακτης Γαλλίας (France Insoumise), Νέο Αντικαπιταλιστικό Κόμμα (Nouveau Parti Anticapitaliste - NPA), Κόμμα "Nouvelle Donne", Γαλλικό Κομμουνιστικό Κόμμα (PCF), Κομμουνιστικό Κόμμα Εργατών Γαλλίας (Parti Communiste des Ouvriers de France - PCOF), Αριστερό Κόμμα (Parti de Gauche - PG), Κόμμα "Δημοκρατία και Σοσιαλισμός" (République et socialisme).

Διακηρύσσουμε ότι:

Για χρόνια οι διαδοχικές κυβερνήσεις έχουν κάνει την επιλογή της ιδιωτικοποίησης των μεταφορών ενάντια στην προστασία του κλίματος, την προώθηση της ισότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης: υπο-επενδύσουν στον τομέα των σιδηροδρόμων και επενδύουν μαζικά σε αυτοκινητόδρομους και ιδιωτικοποιημένα υπεραστικά πούλμαν, ευνοώντας έτσι την έκρηξη της κυκλοφορίας των εμπορευμάτων με βαρέα φορτηγά οχήματα.

 Από το 1997 και την δημιουργία του Γαλλικού Δίκτυου Σιδηροδρόμων (RFF), η Εθνική Σιδηροδρομική Εταιρεία της Γαλλίας (SNCF), κατακερματίζεται όλο και περισσότερο, για να σπάσει το κοινωνικό σώμα του κόσμου των σιδηροδρόμων και να συνεχιστεί η ιδιωτικοποίηση που υποδεικνύουν οι ευρωπαϊκές «κατευθυντήριες γραμμές». Σήμερα ο Macron ωθεί στα άκρα τη λογική της διάλυσης της SNCF. Σε όλη την Ευρώπη, οι συνταγές που θέλει να εφαρμόσει οδηγούν στην κατάργηση σιδηροδρομικών γραμμών, στην έκρηξη των τιμών, στην ερείπωση των εγκαταστάσεων και των τρένων, στην εξαφάνιση της σιδηροδρομικής μεταφοράς εμπορευμάτων. Ολόκληρος ο πληθυσμός πληρώνει τριπλά το λογαριασμό: οικονομικά, λόγω της εδαφικής ανισότητας που προκαλείται, λόγω της επιβάρυνσης της υγείας από την δημιουργούμενη ρύπανση.

Μετά από 20 χρόνια προϊούσας φιλελευθεροποίησης, και ενώ η συσσώρευση των ευρωπαϊκών οδηγιών πιέζει προς αυτή την κατεύθυνση, ο Macron προτείνει να αποτελειώσει με προεδρικά διατάγματα την δημόσια σιδηροδρομική υπηρεσία με δραματικές συνέπειες για τους χρήστες και για το χωροταξικό. Για να το πετύχει, συκοφαντεί τους σιδηροδρομικούς εμφανίζοντας τους σαν προνομιούχους, που όπως οι συνταξιούχοι, οι φοιτητές ή οι άνεργοι, θα ήταν δήθεν υπεύθυνοι για την οικονομική καταστροφή της Γαλλίας. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική: αγωνίζονται για να σώσουν τις θέσεις εργασίας των μελλοντικών γενεών.

Το τρένο δεν είναι μόνο μέσο μετακίνησης, είναι δημόσια υπηρεσία, ένα ουσιαστικό εργαλείο για την οικολογική μετάβαση και είναι αδιανόητο ότι θα μπορούσε να σταματάει στις εισόδους των μεγαλουπόλεων. Η μάχη για τη δημόσια σιδηροδρομική υπηρεσία είναι πρωτίστως μάχη για την ισότητα.

Αντιμέτωποι με αυτή την κυβέρνηση, που θέλει να ολοκληρώσει τη μετατροπή μιας δημόσιας υπηρεσίας που οφείλει να καθοδηγείται από το γενικό συμφέρον σε μια μεγάλη ιδιωτική εταιρεία , οι σιδηροδρομικοί δεν έχουν λογαριασμό να δώσουν για τίποτα. Ούτε οι φοιτητές που χάνουν μέρος των επιδομάτων στέγασης, οι συνταξιούχοι που βιώνουν την αύξηση των εισφορών τους, οι εργαζόμενοι στον τομέα της υγείας, οι εκπαιδευτικοί, οι άνεργοι, και το σύνολο των δημοσίων υπαλλήλων. Ούτε και οι μετανάστες που υφίστανται μια άθλια πολιτική.

Οι Macron και Philippe θέλουν να τους μετατρέψουν σε αποδιοπομπαίους τράγους; Διακηρύσσουμε συλλογικά ότι είναι θύματα των φιλελεύθερων πολιτικών που εφαρμόζονται εδώ και τόσα χρόνια, γεγονός που εξηγεί την άνοδο της ακροδεξιάς στην Ευρώπη.

Θέλουν να είμαστε κατακερματισμένοι; Απαντούμε ότι θα είμαστε στους δρόμους στις 22 Μαρτίου, οι σιδηροδρομικοί και όλοι οι δημόσιοι υπάλληλοι, για να υπερασπιστούμε την πρόσβαση στις δημόσιες υπηρεσίες, αρχής γενομένης από τους σιδηροδρόμους, και το συμφέρον του κοινού.