«Το να είσαι καλλιεργημένος σημαίνει να είσαι ελεύθερος.» José Martí. Απαντάει στις ερωτήσεις του Rproject o Κώστας Τηλιγάδας μαθητής του 1ου Γενικού Λυκείου Πάτρας.

-Από την αρχή της βδομάδας 8 σχολεία στην Πάτρα έχουν κατάληψη από τους μαθητές, όπου μάλιστα την πέμπτη 22/12 κατέβηκαν σε διαδήλωση στο κέντρο της Πάτρας. Σε μια διαδήλωση όπου συμμετείχαν πάνω από 150 μαθητές. Ποια είναι τα αιτήματα που διεκδικούν οι μαθητές και οι μαθήτριες που κατεβήκανε στο δρόμο;

Αρχικά θα ήθελα να ευχαριστήσω τους μαθητές από το σχολείο μου και όχι μόνο καθώς οι δράσεις που έγιναν αυτήν εβδομάδα γίνανε επειδή το θέλαμε όλοι και δράσαμε ενωμένοι σα μια γροθιά και συνεπώς χωρίς την συμβολή όλων μας δεν θα κάναμε αυτή την κουβέντα τώρα. Και για να το κλείσω αυτό και ένα μπράβο στους μαθητές των υπόλοιπων τάξεων που στάθηκαν αλληλέγγυοι στον αγώνα μας. Όλες οι δράσεις ξεκίνησαν λόγω της απόφασης του υπουργού Παιδείας κ. Γαβρόγλου να διενεργηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις μετά από τις ενδοσχολικές. Αρχικά αυτή η αντίδραση ξεκίνησε με καταλήψεις Λυκείων της Πάτρας τα οποία γρήγορα ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμα για κοινό αγώνα. Έπειτα στις 22/12 κάναμε πορεία στο κέντρο της Πάτρας ώστε τα αιτήματα μας να ακουστούν και στα άτομα που δεν ανήκουν στη μαθητική κοινότητα. Αυτό που ζητάμε από τη μεριά μας είναι να ακυρωθεί αυτή η απόφαση και να γράψουμε πρώτα τις πανελλαδικές και ύστερα τις ενδοσχολικές. Εμείς δεν είμαστε κατά στο να γράψουμε πανελλαδικές τον Ιούνιου είμαστε κατά στο να τις γράψουμε δεύτερες καθώς όλοι ρίχνουν το βάρος στο να διαβάσουν αυτά τα τέσσερα ή πέντε για μερικούς μαθήματα για να γράψουν καλά στις πανελλαδικές για να μπουν σε κάποια σχολή. Άμα λοιπόν ξεκινήσουμε με ενδοσχολικές πρώτα θα αφήσουμε για λίγο στην άκρη αυτά τα μαθήματα ώστε να διαβάσουμε θρησκευτηκά, αγγλικά κλπ για να γράψουμε καλά στις ενδοσχολικές για να πάρουμε ένα καλό απολυτήριο του οποίου δεν μπορούμε να μειώσουμε την δυναμική γιατί στο μέλλον σίγουρα κάπου θα χρειαστεί.

-Πώς σκοπεύετε να συνεχίσετε τις κινητοποιήσεις σας; Οι καθηγητές σας πως εκφράζονται για τις αλλαγές αυτές στο νέο σχολείο και νομίζετε πως υπάρχει πιθανότητα να συμπορευτείτε κάτω από κοινά αιτήματα ενάντια στο νομοσχέδιο της κυβέρνησης;

Έχουμε σκοπό να συνεχίσουμε με τον ίδιο ρυθμό τον αγώνα και μετά από τις χριστουγεννιάτικες διακοπές. Δε θέλουμε δηλαδή όλα να λήξουν με τη σημερινή διαδήλωση. Αντιθέτως είμαστε έτοιμοι και για νέες διαδηλώσεις το νέο έτος. Ο καθηγητής είναι ο δεύτερος γονέας του μαθητή και συνεπώς μπορεί να τον βοηθήσει σε ένα πρόβλημα που έχει .Εμείς θα προτείνουμε να πάρει απόφαση η ΕΛΜΕ Αχαΐας και να στηρίξει τον αγώνα μας έμπρακτα από την δικιά τους σκοπιά.

-Στην πορεία που βρεθήκαμε διαβάσαμε μια προκήρυξη από την Συντονιστική Επιτροπή Μαθητών. Υπάρχει ζωντάνια σε αυτήν την επιτροπή; Είναι δραστήρια; Πώς λειτουργεί και είναι βοηθητική για την κινητοποίηση και την διεκδίκηση των μαθητών;

-Μπορώ να πω ανεπιφύλαχτα ότι το συντονιστικό δεν βοήθησε καθόλου σε αυτή την πορεία ούτε στις καταλήψεις στον τομέα της ενημέρωσης. Ο ρόλος του ακριβώς αυτός είναι να ενημερώνει τους μαθητές για καταλήψεις-πορείες αλλά και να τους συντονίζει. Δεν ξέρω πως ακριβώς λειτουργεί στις πόλεις της υπόλοιπης Ελλάδας αλλά στην Πάτρα «κουμάντο» κάνει η ΚΝΕ. Δε χρειάζεται νόμπελ αστροφυσικής για να το διαπιστώσει κανείς. Τα φυλλάδια σαν αυτό που διαβάσατε διανέμεται στα σχολεία από φοιτητές της ΚΝΕ ούτε καν από μαθητές. Τέλος πάντων για να μην μακρηγορώ δεν είμαι κατά της ΚΝΕ και συγχαρητήρια από τη μία γιατί λειτουργούν οργανωμένα και χρειάζεται αυτό. Όμως για να διατηρήσουν την αίγλη του παρελθόντος προσπαθούν δια της πλαγία οδού να λειτουργήσουν και να κερδίσουν επιρροή.

- Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ αυτοανακηρύσσεται «Αριστερή Κυβέρνηση», θεωρείς πως σήμερα υπάρχει δωρεάν παιδεία; Υπάρχουν ίσες ευκαιρίες στην μάθηση και στην επιτυχία;

 Ο ΣΥΡΙΖΑ για μένα έπαψε να είναι αριστερό κόμμα από τη στιγμή που συνεργάστηκε με τους ακροδεξιούς ΑΝΕΛ. Με πρόσχημα τον αντιμνημονιακό αγώνα συγκυβερνά με άτομα τα οποία είχαν εκφράσει ομοφοβικά σχόλια για ομοφυλόφιλα άτομα και φυσικά βουλευτές αυτών καταψήφισαν το νομοσχέδιο για ισότιμες ευκαιρίες για όλους στην εργασία. Όταν υπάρχουν φροντιστήρια και δεν πηγαίνουν όλοι οι μαθητές τότε ναι δεν υπάρχουν ίσες ευκαιρίες στην εκπαίδευση. Κάποιοι των οποίων οι γονείς έχουν δύο δεκάρες παραπάνω στην άκρη και μπορούν να στέλνουν τα παιδιά τους φροντιστήριο, αυτοί αυτομάτως αποκτούν περισσότερες ευκαιρίες και πιθανότητες για να επιτύχουν. Εννοείται ότι δεν κατακρίνω τους γονείς αλλά το σύστημα και δη μια «αριστερή» κυβέρνηση η οποία δεν παρέχει ίσες ευκαιρίες για τους μαθητές-πολίτες της κοινωνίας της οποίας αυτή κυβερνά. Συνεπώς βλέπουμε ότι δεν υπάρχει δωρεάν παιδεία γιατί το φροντιστήριο είναι πλέον αυτοσκοπός και ούτε υπάρχουν ισότιμες δυνατότητες.

-Ρωτάω για αυτό γιατί πάγια θέση της Αριστεράς είναι η δωρεάν μόρφωση και η ίση δυνατότητα πρόσβασης σε αυτήν από όλη την κοινωνία, είτε είναι φτωχοί είτε μετανάστες. Ποια η γνώμη σου πάνω στη θέση για ελεύθερη πρόσβαση στην 3βαθμια εκπαίδευση με κατάργηση του εξεταστικοκεντρικού τρόπου εκπαίδευσης που αποστειρώνει και εξοντώνει την μόρφωση;

Το παρόν εξεταστικοκεντρικό σύστημα που προάγει την παπαγαλία δεν προσφέρει καμία απολύτως ουσιώδη μόρφωση στο μαθητή. Αντιθέτως τον αναγκάζει μηχανικά να μαθαίνει κάποιες διαδικασίες με σκοπό να λύσει συγκεκριμένο είδος ασκήσεων και τίποτα περαιτέρω. Έτσι όσοι είναι καλοί παπαγάλοι είναι πιθανότερο να περάσουν σε μία σχολή. Συνεπώς μόνο με ελεύθερη πρόσβαση το πανεπιστήμιο μπορεί να προσφέρει ίσα δικαιώματα τόσο στους φτωχούς όσο και στους μετανάστες όσο ακόμα και σε μένα τον ίδιο. Ας μην ξεχνάμε ότι η Κούβα-μια χώρα πληθυσμιακά όσο η Ελλάδα-κατάφερε να δημιουργήσει ένα από τα καλύτερα εκπαιδευτικά συστήματα του πλανήτη γιατί εφάρμοσε την ελεύθερη είσοδο στα πανεπιστήμια για όλους και σε μια περίοδο συνεχούς εμπάργκο από τις ΗΠΑ. Και άντεξε η Κούβα γιατί επένδυσε στην εκπαίδευση. Οποιαδήποτε άλλη χώρα στη θέση της θα είχε καταρρεύσει. Τέλος θα ήθελα να κλείσω με μια φράση του José Martí: «Το να είσαι καλλιεργημένος σημαίνει να είσαι ελεύθερος.» Ευχαριστώ πολύ!

Κι εμείς σε ευχαριστούμε και καλό αγώνα.

Ετικέτες