Πρώτος στόχος των δανειστών στον τομέα των ιδιωτικοποιήσεων είναι η υφαρπαγή των 14 Περιφερειακών Αεροδρομίων της χώρας : Θεσσαλονίκης, Κέρκυρας, Χανίων, Κεφαλλονιάς, Ζακύνθου, Ακτίου, Καβάλας, Ρόδου, Κω, Σάμου, Μυτιλήνης, Μυκόνου, Σαντορίνης και Σκιάθου.

Δεν πρό­κει­ται για ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση. Πρό­κει­ται κυ­ριο­λε­κτι­κά για υφαρ­πα­γή βα­σι­κών πε­ριου­σια­κών στοι­χεί­ων του κρά­τους ένα­ντι πι­να­κί­ου φακής και για υπο­τα­γή της πα­ρα­γω­γι­κής δια­δι­κα­σί­ας, που συν­δέ­ε­ται με τις αε­ρο­με­τα­φο­ρές, και της κοι­νω­νι­κής ανά­πτυ­ξης της χώρας στα συμ­φέ­ρο­ντα της κοι­νο­πρα­ξί­ας FRAPORT - Κο­πε­λού­ζου.

Η κυ­βέρ­νη­ση πιε­ζό­με­νη από τους δα­νει­στές έχει κατ’ αρχήν απο­δε­χθεί την ιδιω­τι­κο­ποί­η­ση. Δεν συμ­φω­νού­με και θ’ αγω­νι­στού­με για ν’ ανα­τρέ­ψου­με αυτή την από­φα­ση. Στις δια­πραγ­μα­τεύ­σεις που διε­ξά­γο­νται ο λαός δεν μπο­ρεί και δεν θέλει να πα­ρα­μέ­νει απλός θε­α­τής. Έχου­με λόγο και θ’ αγω­νι­στού­με να τον επι­βάλ­λου­με γιατί οι απο­φά­σεις που θα λη­φθούν αφο­ρούν τη δική μας ζωή. 

Αν χαθεί το αε­ρο­δρό­μιο του νομού μας και την τύχη του ακο­λου­θή­σει το λι­μά­νι της Σού­δας, που έχει πε­ρά­σει επί­σης στο ΤΑΙ­ΠΕΔ, η οι­κο­νο­μία του νομού και ευ­ρύ­τε­ρα της Δυ­τι­κής Κρή­της θα κα­τα­στρα­φεί. Όλες οι πα­ρα­γω­γι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες εξαρ­τώ­νται άμεσα από τις ενα­έ­ριες και τις θα­λάσ­σιες με­τα­φο­ρές. Για πα­ρά­δειγ­μα, στις νη­σιω­τι­κές πε­ρι­φέ­ρειες ο βαθ­μός εξάρ­τη­σης του του­ρι­σμού από τις αε­ρο­με­τα­φο­ρές ανά­γε­ται στο 78-86%.

Γι’ αυτό κα­λού­με πα­ρα­γω­γι­κούς/κοι­νω­νι­κούς φο­ρείς και πο­λί­τες, δή­μους και πε­ρι­φέ­ρειες της Κρή­της  σε έναν ανέν­δο­το αγώνα υπε­ρά­σπι­σης του δι­καιώ­μα­τός μας στην ερ­γα­σία και τη ζωή. Δεν σκο­πεύ­ου­με να χα­ρί­σου­με στην κοι­νο­πρα­ξία FRAPORT - Κο­πε­λού­ζος τα δη­μό­σια και γι’ αυτό κοινά πε­ριου­σια­κά στοι­χεία του τόπου μας. Τα κλη­ρο­νο­μή­σα­με από τις προη­γού­με­νες γε­νιές και θα τα πα­ρα­δώ­σου­με στις επό­με­νες.   

Από­σπα­σμα από το ψή­φι­σμα της ΚΟΙ­ΝΗΣ ΠΡΩ­ΤΟ­ΒΟΥ­ΛΙΑΣ ΕΝΑ­ΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩ­ΤΙ­ΚΟ­ΠΟΙ­Η­ΣΗ ΤΩΝ ΠΕ­ΡΙ­ΦΕ­ΡΕΙΑ­ΚΩΝ ΑΕ­ΡΟ­ΔΡΟ­ΜΙΩΝ

Το­νί­ζου­με για άλλη μια φορά, ότι οι πε­ρισ­σό­τε­ροι Κρα­τι­κοί Αε­ρο­λι­μέ­νες, βρί­σκο­νται στις νη­σιω­τι­κές Πε­ρι­φέ­ρειες της Ελ­λά­δας (των Ιο­νί­ων Νήσων, της Κρή­της, της Δω­δε­κα­νή­σου, του Αι­γαί­ου), γε­γο­νός που τους κα­θι­στά άκρως ανα­γκαί­ους για την εν­δο­πε­ρι­φε­ρεια­κή κοι­νω­νι­κή συ­νο­χή, την ανα­πτυ­ξια­κή προ­ο­πτι­κή των νη­σιών και την εθνι­κή ασφά­λεια.

Είναι από­λυ­τα κερ­δο­φό­ρες και βιώ­σι­μες επι­χει­ρή­σεις υπό δη­μό­σιο έλεγ­χο και διοί­κη­ση, ενι­σχύ­ουν ση­μα­ντι­κά τον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό, δεν επι­βα­ρύ­νουν τον Έλ­λη­να φο­ρο­λο­γού­με­νο και έχουν άμε­σες δυ­να­τό­τη­τες αύ­ξη­σης της απο­δο­τι­κό­τη­τας - κερ­δο­φο­ρί­ας τους.

Επι­πρό­σθε­τα, θε­ω­ρού­με επι­ζή­μια για την οι­κο­νο­μι­κή εξέ­λι­ξη της χώρας τη δη­μιουρ­γία ιδιω­τι­κού μο­νο­πω­λί­ου στον τομέα των αε­ρο­με­τα­φο­ρών. Αν σκε­φτού­με ότι στις νη­σιω­τι­κές πε­ρι­φέ­ρειες ο βαθ­μός εξάρ­τη­σης του Του­ρι­σμού από τις αε­ρο­με­τα­φο­ρές ανέρ­χε­ται στο 78 – 86% τότε εύ­κο­λα δια­πι­στώ­νου­με τον έλεγ­χο που μπο­ρεί να επι­βάλ­λει στο του­ρι­στι­κό κε­φά­λαιο το οποιοσ­δή­πο­τε ιδιω­τι­κό μο­νο­πώ­λιο, εν προ­κει­μέ­νω της FRAPORT.

Η ΕΚ­ΠΟΙ­Η­ΣΗ ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣ­ΣΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘ­ΜΩΝ

Τα έσοδα του κρά­τους προ­κύ­πτουν κατά κύριο λόγο από τα 14 Πε­ρι­φε­ρεια­κά Αε­ρο­δρό­μια γιατί πολλά από τα συ­νο­λι­κά 39 αε­ρο­δρό­μια της χώρας επι­δο­τού­νται για τη λει­τουρ­γία τους ή δεν απο­φέ­ρουν έσοδα (όπως τα αε­ρο­δρό­μια της Καρ­πά­θου, της Ικα­ρί­ας, της Νάξου, της Σύρου, της Αστυ­πά­λαιας, των Κυ­θή­ρων, της Κάσου του Κα­στε­λό­ρι­ζου της Λέρου, κ.λπ.).

  •  Με τη ση­με­ρι­νή κί­νη­ση - πάνω από 17 εκ. επι­βά­τες - το κρά­τος ει­σπράτ­τει πε­ρί­που 200 εκ. € μόνο από το τέλος επι­βά­τη. Με την πα­ρα­χώ­ρη­ση θα ει­σπράτ­τει μόλις 22,9 εκ. €
  •  Η επι­βά­ρυν­ση ανά επι­βά­τη θα τρι­πλα­σια­στεί από 12 € σή­με­ρα σε 32 €
  • Το κρά­τος θα ει­σέ­πρατ­τε στα επό­με­να 40 χρό­νια 8 δις, η FRAPORT- Κο­πε­λού­ζος θα ει­σπρά­ξει πάνω από 22 δις, από τα οποία θα δώσει στο κρά­τος 1,234 δις εφά­παξ και 1,4 δις για έργα σε βάθος 40 χρό­νων. Ση­μειω­τέ­ον ότι τα έσοδα του κρά­τους θα μπο­ρού­σαν να ανέλ­θουν - με ση­μα­ντι­κές υπαρ­κτές δυ­να­τό­τη­τες αύ­ξη­σης της απο­δο­τι­κό­τη­τας/ κερ­δο­φο­ρί­ας σε 16 δις €. Πα­ράλ­λη­λα, το κρά­τος όχι μόνο θα υπερ­κά­λυ­πτε την επέν­δυ­ση του ιδιώ­τη, φτά­νο­ντας τα 6 δις, αλλά θα μπο­ρού­σε να απορ­ρο­φή­σει πολ­λα­πλά­σια ποσά από ευ­ρω­παϊ­κά προ­γράμ­μα­τα, όπως το ΕΣΠΑ. Μόνο για το αε­ρο­δρό­μιο της Θεσ­σα­λο­νί­κης, η Ελ­λά­δα έχει λάβει 400 εκατ. €, ενώ πρό­σφα­τα δια­τέ­θη­καν 120 εκατ. € για το αε­ρο­δρό­μιο Χα­νί­ων, δη­λα­δή συ­νο­λι­κά μόνο για δύο αε­ρο­δρό­μια ποσό σχε­δόν ίσο με το ήμισυ των χρη­μά­των που θα επεν­δυ­θούν σε 40 χρό­νια σε 14 αε­ρο­λι­μέ­νες από τον ιδιώ­τη.

Η κοι­νο­πρα­ξία FRAPORT- Κο­πε­λού­ζος θα αυ­ξή­σει επι­πλέ­ον των 22 δις € τα έσοδά της από τις πα­ρα­κά­τω δρα­στη­ριό­τη­τες. 

  • Αύ­ξη­ση των εσό­δων από μι­σθώ­μα­τα ενοι­κί­α­σης χώρων των δη­μό­σιων αε­ρο­λι­μέ­νων και χώρων της Υπη­ρε­σί­ας Πο­λι­τι­κής Αε­ρο­πο­ρί­ας
  • Αύ­ξη­ση εσό­δων από δια­φη­μι­στι­κές δρα­στη­ριό­τη­τες ή εκ­θέ­σεις
  • Αύ­ξη­ση εσό­δων από επι­βο­λή τέ­λους ασφα­λεί­ας
  • Αύ­ξη­ση εσό­δων από επι­βο­λή τέ­λους θέ­σε­ων ερ­γα­σί­ας συν­δε­δε­μέ­νων με το σύ­στη­μα CUTE ελέγ­χου ει­σι­τη­ρί­ων
  • Αύ­ξη­ση εσό­δων από ενοι­κί­α­ση χώρων στάθ­μευ­σης και χώρων όπως αί­θου­σες σε­μι­να­ρί­ων, συ­σκέ­ψε­ων καθώς και αί­θου­σες επι­σή­μων
  • Αύ­ξη­ση εσό­δων από υπη­ρε­σί­ες διά­θε­σης οχή­μα­τος FOLLOW ME και πυ­ρο­σβε­στι­κών οχη­μά­των, καθώς και από χρέ­ω­ση πα­ρο­χής κα­ρο­τσι­δί­ων με­τα­φο­ράς απο­σκευών. 
  • Αύ­ξη­ση εσό­δων από χρέ­ω­ση πα­ρο­χής ηλε­κτρι­κού ρεύ­μα­τος 24V και κλι­μα­τι­σμού σε θέ­σεις στάθ­μευ­σης αε­ρο­σκα­φών

Όλα τα πα­ρα­πά­νω δεν χρε­ώ­νο­νται στα δη­μό­σια αε­ρο­δρό­μια χρε­ώ­νο­νται όμως στα ιδιω­τι­κά. Προ­φα­νώς μια με­λέ­τη  κα­λύ­τε­ρης αξιο­ποί­η­σης θα  έδινε τη δυ­να­τό­τη­τα εκ­με­τάλ­λευ­σης ορι­σμέ­νων υπη­ρε­σιών, εδώ όμως πρό­κει­ται για έναν ιδιώ­τη που επι­βάλ­λει χα­ρά­τσια εκα­τομ­μυ­ρί­ων και τα εκ­με­ταλ­λεύ­ε­ται για ίδιο συμ­φέ­ρον.

Να επι­ση­μά­νου­με ότι το τέλος χρή­σης στους ελ­λη­νι­κούς αε­ρο­λι­μέ­νες είναι πολύ χα­μη­λό - 53,1 € ανά με­γά­λο αε­ρο­σκά­φος, πλην του «Ελευ­θέ­ριος Βε­νι­ζέ­λος», το οποίο δό­θη­κε σε ιδιω­τι­κή εται­ρεία, με απο­τέ­λε­σμα να κα­τα­στεί ένα από τα ακρι­βό­τε­ρα αε­ρο­δρό­μια της Ευ­ρώ­πης και το τέλος χρή­σης να ανέρ­χε­ται σε 955,66 €. Προ­φα­νώς, το τέλος χρή­σης μπο­ρεί στα 14 Πε­ρι­φε­ρεια­κά Αε­ρο­δρό­μια να ανέλ­θει ώστε να προ­σεγ­γί­σει το χα­μη­λό­τε­ρο άλλων πό­λε­ων και χωρών, πα­ρα­μέ­νο­ντας πάντα αντα­γω­νι­στι­κό. Σε κάθε πε­ρί­πτω­ση όμως οι οποιεσ­δή­πο­τε αλ­λα­γές στο τί­μη­μα κάθε υπη­ρε­σί­ας πρέ­πει να υπό­κει­νται σε ένα συ­νο­λι­κό σχέ­διο απο­δο­τι­κής λει­τουρ­γί­ας ένα­ντι της το­πι­κής οι­κο­νο­μί­ας και κοι­νω­νί­ας.

ΠΟΛ­ΛΑ­ΠΛΕΣ  ΟΙ  ΕΠΙ­ΠΤΩ­ΣΕΙΣ

ΑΠΟ ΤΗΝ  ΕΚ­ΠΟΙ­Η­ΣΗ ΤΩΝ 14 ΑΕ­ΡΟ­ΔΡΟ­ΜΙΩΝ

  • Η εκ­ποί­η­ση των πε­ρι­φε­ρεια­κών αε­ρο­δρο­μί­ων δη­μιουρ­γεί «τρύπα» πολ­λών εκα­τομ­μυ­ρί­ων ευρώ κάθε χρόνο στον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό.
  • Αν εκ­ποι­η­θούν  τα οι­κο­νο­μι­κά εύ­ρω­στα αε­ρο­δρό­μια, που χρη­μα­το­δο­τούν σή­με­ρα τα οι­κο­νο­μι­κά αδύ­να­μα, τότε δη­μιουρ­γεί­ται άλλη μια «τρύπα» στον κρα­τι­κό προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό. Αλή­θεια τι θα απο­γί­νουν τα νησιά μας, εάν στε­ρη­θούν το αε­ρο­δρό­μιό τους η Κάρ­πα­θος, η Ικα­ρία, η Χίος, η Νάξος, η Ση­τεία, η Σύρος, η Αστυ­πά­λαια, τα Κύ­θη­ρα, η Κάσος, το Κα­στελ­λό­ρι­ζο, η Λέρος, η Λή­μνος, η Μήλος, η Πάρος, η Σκύ­ρος αλλά και πό­λεις όπως  η Αλε­ξαν­δρού­πο­λη, τα Ιω­άν­νι­να, η Κα­λα­μά­τα κ.λπ. Με δε­δο­μέ­νο το γε­γο­νός  των χα­μη­λών προ­σό­δων πολ­λών μι­κρών αε­ρο­λι­μέ­νων, ποια η βιω­σι­μό­τη­τά τους σε συν­θή­κες αγο­ράς και αντα­γω­νι­σμού;
  • Οι εκ­πρό­σω­ποι της αγο­ράς απαι­τούν σύγ­χρο­να αλλά φτηνά αε­ρο­δρό­μια. Όμως είναι  γνω­στό ότι το μο­να­δι­κό στην Ελ­λά­δα ιδιω­τι­κό μο­ντέ­λο αε­ρο­δρο­μί­ου, δηλ. το  «Ελευ­θέ­ριος Βε­νι­ζέ­λος» των Αθη­νών, είναι από τα ακρι­βό­τε­ρα της Ευ­ρώ­πης, γε­γο­νός που εξη­γεί την αρ­νη­τι­κή πο­ρεία αφί­ξε­ων για πολλά χρό­νια. Αυτό το κακό πα­ρά­δειγ­μα δεν πρέ­πει να ακο­λου­θή­σουν οι υπό­λοι­ποι αε­ρο­λι­μέ­νες της χώρας.
  • Κα­νέ­να ιδιω­τι­κό αε­ρο­δρό­μιο δεν θα κρα­τή­σει χα­μη­λά τα τέλη χρή­σης, ώστε να αυ­ξη­θεί η του­ρι­στι­κή κί­νη­ση ή να εξυ­πη­ρε­τη­θούν οι κοι­νω­νι­κές ανά­γκες μιας πε­ριο­χής.
  • Η γε­ω­πο­λι­τι­κή θέση της χώρας και οι κα­ται­γι­στι­κές εξε­λί­ξεις στα Βαλ­κά­νια και τη Με­σό­γειο, καθώς και ο συ­νε­χώς αυ­ξα­νό­με­νος θρη­σκευ­τι­κός φα­να­τι­σμός σε γει­το­νι­κές πε­ριο­χές, υπο­γραμ­μί­ζουν τον ση­μα­ντι­κό ρόλο των κρα­τι­κών αε­ρο­δρο­μί­ων στα θέ­μα­τα εθνι­κής άμυ­νας και στρα­τη­γι­κής.

Αυτά και άλλα πολλά αφο­ρούν στις επι­πτώ­σεις της εκ­ποί­η­σης των 14 Πε­ρι­φε­ρεια­κών Αε­ρο­δρο­μί­ων αλλά και στις δυ­να­τό­τη­τες ανα­βάθ­μι­σης χώρων και υπη­ρε­σιών ώστε η λει­τουρ­γία τους να απο­φέ­ρει πε­ρισ­σό­τε­ρα έσοδα. Γι’ αυτό και πρέ­πει να επι­μεί­νου­με αγω­νι­στι­κά ώστε τα ελ­λη­νι­κά αε­ρο­δρό­μια να πα­ρα­μεί­νουν δη­μό­σια, όπως συμ­βαί­νει στις πε­ρισ­σό­τε­ρες χώρες του κό­σμου.  

Ετικέτες